donderdag 5 juli 2012


Mooi en emotioneel…..

Gisteren was het een mooie en emotionele dag. De dag begon met mooi weer en ik was al voor acht uur begonnen aan een stevige wandeling om daarna thuis te genieten van een lekkere kop koffie. Daarna het huis van boven naar beneden gezogen, ja echt alles…… want die lieve en schattige poezels verharen momenteel zo enorm. Maar daarna heb je dan ook wel weer het gevoel dat alles lekker schoon en opgeruimd is. De vaat had ik al voordat ik ging wandelen uit de machine gehaald en in de kast gezet, en weer gevuld met het glaswerk uit de kast. Tja, kortom een productieve morgen. En door het stralende zonnetje word alles nog leuker om te doen.
Emotioneel omdat ik in de middag met mijn zus mee ben geweest voor een pruik. Dat geeft een dubbel gevoel, want je weet dat het gaat gebeuren na de kuren die ze moet ondergaan, maar nu zie je dat nog niet. Maar gelukkig heb ik op deze manier toch weer wat kunnen doen voor haar.
En dan de avond…. mooi en emotioneel tegelijk. Onze jongste is geslaagd voor zijn MBO opleiding, en we hadden dus de diploma uitreiking. Er werd een hele mooie speech gehouden voor hem, dat hij een MBO diploma heeft met HBO denkvermogen. Hij gaat echter geen HBO doen, omdat hij geen persoon is die weer 4 jaar naar school wil. Maar we zijn natuurlijk apetrots op hem, want niet alleen heeft hij het met twee vingers in zijn neus gehaald, maar heeft ook meteen een vaste aanstelling gekregen bij zijn stagebedrijf.  Hij kan nu zeggen dat hij Robot software engineer is, en kan hij beginnen om van zijn hobby zijn werk te maken.….
Dus dat is wel een pluimpje waard, en een pootje van Joep.

011 (2)
En vandaag beginnen we weer aan een nieuwe dag, geniet ervan…..

37 opmerkingen:

  1. Hi Lia,
    Hoop dat je zus een mooie pruik heeft kunnen aanschaffen en dat het een beetje prettig dragen is...
    Gefeliciteerd met jullie zoon,weer een zorgje minder !
    Lieve groet en sterkte,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Lia,
    kan me voorstellen dat het emotioneel was met je zus, ik heb zoiets met mijn vader meegemaakt, heftig hoor!
    Herkenbaar ook je trots op je zoon, onze middelste heeft vorige week zijn afscheid op de basisschool gehad, en dat is niet zonder vallen en opstaan gebeurd....;-))
    Geniet van de mooie dagen en tot na de vakantie!

    Lieve groet Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zijn rot dingen waar je het liefst niet aan wil denken, maar er wel is en moeten gebeuren,samen zijn jullie sterk geweest en hebben gedaan, iets gedeeld wat je alleen kan delen met iemand die je heel dierbaar ...van harte gefeliciteerd met je zoon zijn diploma heerlijk dat hij van zijn hobby zijn werk kan maken ...heerlijk dat je de dag heb kunnen afsluiten met iets moois ...wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh Lia een dag om nooit te vergeten.
    Bijzonder in al zijn facetten. Als eerste natuurlijk gefeliciteerd met zo'n kanjer wat heerlijk dat hij een baan heeft zeg! Voor je zus een dikke knuffel. Voor jou ook natuurlijk
    lieve groetjes
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het leven is af en toe zo dubbel,zo
    fijn dat je er voor je zus kon zijn ,en super van je zoon ,werken kan heerlijk zijn als je je droom kan waar maken..
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je zoon en ook dat hij direct een vaste aanstelling gekregen bij zijn stagebedrijf... Super! Wat is Robot software engineer ?? Klinkt ieder geval interessant.

    Jij hebt zo te lezen een produktief dagje gehad. Heerlijk hè dat zonnetje. Fijn voor je zus dat je met haar meegaat... het is toch wel raar als je daar zit om een pruik uit te kiezen...

    Fijne dag, groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een dag vol leuke dingen, maar ook vol van emoties lieve Lia.
    Wat naar dat je zus dit allemaal moet meemaken, maar wat fijn dat je er voor je zus kan zijn in deze zo moeilijke periode.
    Mijn felicitaties aan het adres van je zoon. Wat geweldig dat hij is geslaagd en ook gelijk een vaste aanstelling heeft gekregen.
    Wat zul je trots op hem zijn.
    Wens je een fijne dag.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat kan je toch heel verschillende dingen meemaken op een dag. Wat fijn voor je zoon en wat vreselijk voor je zus. Maar het belangrijkste is weer beter worden. Sterkte!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van zijn hobby zijn werk te kunnen maken, heerlijk dat hij zijn opleiding afgerond heeft.

    Zo'n fijn gevoel naast zo'n verdriet, eerlijk is het leven niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je zoon met het behalen van zijn diploma !
    En sterkte met je zus heel aangrijpend allemaal en ik hoop dat ze voor een hele mooie pruik is geslaagt !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met het behaalde diploma van je zoon. En gelijk kunnen blijven werken bij je stage bedrijf is natuurlijk helemaal super! Wel fijn dat je zus jouw heeft, zodat je haar toch een beetje er door heen kan helpen. Hopelijk hebben jullie iets moois gevonden..

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat erg voor je zus (en familie)ik wens jullie alle sterkte toe

    Gefeliciteerd met je zoon ,mooi en nu weer een stapje verder .....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bijzondere dag. Fijn dat je zoon zijn dilpoma gehaald heeft, gefeliciteerd.

    Fijn dat je er op deze manier kunt zijn voor je zus, wel erg heftig! Heel veel sterkte daarme.

    De poezen verharen op dit moment vreselijk, ik gebruik tegenwoordig de Furminator, een kam waarmee je de onderste haren er zachtjes uit kamt. Is een aanrader!

    Lieve groet,
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vreugde en verdriet liggen soms zo dicht bij elkaar hè? Wat mooi dat het naast elkaar mag bestaan en dat je tot steun kan zijn en kan meegenieten met je zoon. Ik wens je zus (en jullie) heel veel sterkte voor dat wat nog komen gaat. Hou je taai meis..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bijzonder dag, maar uiteindelijk wel met allemaal mooie gebeurtenissen...

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een emotioneel verhaal! Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

    Gefeliciteerd met je zoon!

    Verder een heel mooi blog ik geniet ervan!

    Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tja meis....moeilijk hoor....met je zus......gefeliciteerd met je zoon...en wat een heerlijke foto....fijne dag knuffel van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi en emotionele dag dus.
    Ook voor jou is het emotioneel,ze is immers je zus,waar je heel veel van houdt.
    Sterkte,hoor.


    Proficiat met het diploma van je zoon.
    Daar mag je terecht trots op zijn.
    En wat goed,dat hij meteen werk heeft.

    De foto van de kattenpootjes is werkelijk schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een dubbel gevoel...verdriet en blijdschap liggen zo dicht bij elkaar...lijkt me moeilijk, maar wel fijn dat je dat samen met haar kunt doen.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  20. het aanschaffen van een pruik moet echt een emotioneel moment zijn. de eerste 9 chemobeurten had ik nauwelijks haaruitval, maar de laatste weken is er heel wat uitgevallen. gelukkig heb m'n kapper het supergoed geknipt, zodat het minder opvalt. bovendien had ik superdik haar, zodat ik nog met enige reserve zit. hoe dan ook, het blijft afwachten of ik binnenkort ook niet "aan de pruik" moet. fijn dat je zoon geslaagd is. zo is het leven nu eenmaal: een lach en een traan die elkaar afwisselen. ik wens jou en je zus heel veel sterkte! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gek hé Lia, zo'n dag doet je ineens weer heel goed beseffen hoe dicht de dingen soms bij elkaar liggen, hoe je in gevoel van het ene moment meegenomen wordt naar het andere.

    Proficiat met je zoon, mooi om te lezen dat je zo betrokken bent bij je zus, je kunt niet meer doen dan er te zijn op de momenten dat ze je nodig heeft.

    Vergeet je jezelf niet want dit soort dingen gaan niet zomaar langs je heen.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. vergeet ik helemaal te zeggen dat ik heb genoten van die kleine roze kussentjes onder die pootjes, supermooie foto

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een dubbele emotie, blijheid en toch ook zorgen om je zus..wat is het dan moeilijk, maar je mag ook trots zijn op je zoon, het leven zit zo raar in elkaar, vreugde en verdriet wisselen elkaar zo vaak af.
    Sterkte voor je zus en voor jou ook natuurlijk.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat naar allemaal voor je zus ik wens haar en jullie sterkte met alles.
    Gefeliciteerd met je zoon fijn dat hij een vaste aanstelling heeft gekregen bij zijn stage bedrijf.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jeetje wat een boel emoties bij elkaar. Fijn dat je er voor je zus kan zijn. En super natuurlijk dat zoon geslaagd is en gelijk een vaste aanstelling heeft. Dat doen vele schoolverlaters hem niet na, op dit moment zeker niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon, wat zullen jullie trots zijn :-)
    Sterkte in deze moeilijke tijd, ook voor je zus en haar gezin!

    Fijn weekend
    Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Lia,
    Felicitaties voor jullie zoon, wat zullen jullie trots zijn...
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend toe,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,

    Heftig voor je zus! en hoe herkenbaar weer. Voor jou ook moeilijk, maar tegelijk fijn om iets te kunnen doen, want ja, we staan ernaast en kunnen zo weinig..
    Maar zulke verschillende emoties op 1 dag, dat vraagt wel energie lijkt mij.

    Gefeliciteerd en sterkte tegelijk.
    Ook voor je zus alle sterkte die we wensen kunnen, ze zal het nodig hebben!

    Lieve groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh! Had je post gemist...
    Wat dubbel zeg, eerst je zus... wat lijkt mij dat ook moelijk. Zeker omdat ik ook een zus heb.
    Gefelicteerd met je zoon! Mag je trots op zijn.
    En ach, dat pootje van Joep: om op te vreten! ;-)

    Liefs en een fijn weekend, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een vreemde dag moet het gisteren voor je zijn geweest Lia. Het is niet niks om met je zus een pruik uit te gaan zoeken. Ik hoop dat ze een mooi exemplaar heeft gevonden wat haar goed staat. Hopelijk valt de keur mee en is ze er gauw weer bovenop.

    Van Harte Gefeliciteerd met het diploma van je zoon! Fijn dat de dag op deze manier eindigde.

    Een goed weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik duim voor je zus, veel sterkte.

    Felicitaties voor je zoon, hier mag je best trots op zijn ...

    Fijn weekend

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Een heftig moment voor je zus, fijn dat je haar tot steun kunt zijn tijdens deze moeilijke momenten. Gefeliciteerd met de prestatie van je zoon!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik lees nu pas dit bericht, Lia.
    Wat zal dit moeilijk voor je zijn geweest, het verhaal van je zus, maar ik denk dat je al een grote steun was om met haar mee te gaan. Dit zijn van die momenten die je samen kan delen, het er zijn voor elkaar..
    Maar de dag hebben jullie wel mooi af kunnen sluiten, met het in ontvangst nemen van het diploma van jullie zoon. Geweldig toch!! Wat kan je daar dan toch trots op zijn, ook ik ken dat gevoel. Onze zoon heeft die week daarvoor zijn diploma in ontvangst mogen nemen en wat voel je je dan toch trots als moeder!!
    Ook dan mag even een traantje weg gepinkt worden..

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh meid, wat erg van je zus, is dat ook de zus die jaren terug ook al ziek is geweest (dat vertelde je toen wij bij jou waren)
    ik vond het toen zo confronterend dat mijn broer zijn haar al had afgeschoren omdat hij plukken haar verloor.
    Zelf vond hij het erg omdat iedereen dan aan hem kon zien wat hij had
    ik hoop dat jouw zus erdoorheen mag komen, heel veel Sterkte gewenst!

    En voor je zoon van harte gefeliciteerd !!! fijn dat hij dit zo heeft af kunnen ronden !!
    Lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  35. WAT ERG VAN JE ZUS EN IK WIL HAAR EN JULLIE VEEL STERKTE WENSEN TEGEN DEZE VRESELIJKE ZIEKTE.

    IK VIND HET OOK HEEL GEWELDIG DAT JE ZOON GESLAAGD IS.

    VAN HARTE HOOR!
    MAAR DAN OOK AL EEN BAAN.
    DAT IS HELEMAAL GEWELDIG IN DEZE TIJD.
    LIEVE LIA EEN FIJNE WEEK,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia