maandag 16 juli 2012

Nog net voor de vakantie…..


Nog net voor onze vakantie begint hebben we dan onze nieuwe voordeur hangen. En er moest wel veel opgeruimd worden. Want ja, het is een beetje herfstig in deze zomer hé. Er staat een behoorlijke wind, en die staat dan ook pal op de deuropening. En met de deur eruit is dat toch een behoorlijk groot gat. De wind blaasde niet allen alles van buiten naar binnen, maar er moest ook nog geschaafd worden aan de deur, en een slotplaat in het kozijn. En dat hout is rood, en dan heb je dus rood stof….., en echt het lag overal…. Het waaide onder de deur door de kamer in, maar het staat zoals ik me voorgesteld had. Net op tijd had ik in de gang alles opgeruimd en toen ging het regenen. Dus geen foto’s…., maar de deur moet ook nog geschilderd worden en hoop dat het deze week nog een keer lang genoeg droog is. Want het mag nu wel een keer hoor….IK wil net als de rest van Nld ZON….. Het hoeft niet bloedheet te zijn, maar gewoon droog met 22 graden ben ik al tevreden. Maar de regen, daar word je gewoon vervelend van. En ik niet alleen……
Ook Joep is een beetje vervelend aan het doen. Hij is echt allerlei capriolen aan het uithalen. Ik heb natuurlijk niet altijd de camera bij de hand, en vaak als je er dan mee staat is hij al weer weg. Maar soms lukt het me wel…..
013_thumb2 016_thumb2
002_thumb4 006_thumb12
En gisteren was het wel weer een aardige dag, en zijn ze weer even heerlijk buiten geweest. Waar hij natuurlijk weer het water ontdekte in de vol geregende vogelbak. Toen ik riep keek hij me aan of hij betrapt was, en likte zijn poot snel schoon. Waarop hij meteen weer afgeleid was doordat er een vlieg voorbij kwam. Het blijft nog steeds een heel ondernemend mannetje.

017_thumb3
018_thumb3
019_thumb3
008_thumb3
Fijne week allemaal,
en degene die nu vakantie hebben een hele fijne tijd.
Sorry als jullie meerder meldingen krijgen, maar mijn post komt steeds ergens halverwege de andere posten. Ik verwijder het steeds om weer opnieuw te plaatsen……

27 opmerkingen:

  1. Als ik Joep daar zie zitten onder z'n warme dekentje, dat wil ik nu ook wel, want getz wat is het koud...
    Ik weet niet maar ik hoop toch echt dat die zomer na volgende week dan toch echt gaat komen en heel lang mag aanhouden tot ver in de Herfst, want dit.. Hier worden wij toch niet vrolijk van.
    En wat dacht je van al die lopers morgen over de Waalbrug in Nijmegen, ik weet niet of ik zin heb om ze aan te moedigen in de regen. Maar we doen het gewoon, zij in de regen, dus wij ook. Dat heb je er voor over als echt Nijmegenaar, echt gevoel van de 4-daagse!! Regen of geen regen, we gaan ervoor..

    Fijne vakantie!!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft een geweldig beest, je loopt volgens mij de hele dag met een glimlach naar 'm te kijken :)
    Enne..die doos.. krijgen we van jou ook een fashionpost ??!!
    Ben heel benieuwd naar je voordeur!!!!!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, mens en dier worden een beetje narrig van dit weer....
    Wat een flutzomer zeg. Ik heb het koud, m'n spieren doen pijn, de rozen hebben luis en schimmel, en de Annabellen hangen slap van de regen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha ha ha! Ik vind die laatste foto's geweldig! Zo heerlijk onschuldig....hier komt de regen momenteel met bakken uit de hemel, misschien morgen weer een beetje zon????

    Fijne avond.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We worden allemaal zo vreselijk vervelend van dit kloteweer, echt waar.
    Ben benieuwd naar de voordeur hoor! Zoals het er nu naar uitziet regent het nog wel eventjes door, bah, bah, bah.
    Enne, ben ook benieuwd naar de schoenen die je besteld hebt bij Zalando? ;-)
    Prachtige foto's van Joep...

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een geweldige foto's!!!En de regen...Ach, net op tv noemde een BN'er t Liquid Sunshine!De BN'er is zeker geen favoriet van me, maar vond zn positieve benadering wel erg leuk!!
    Ben benieuwd naar je deur!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blogger doet al een hele tijd vreemd, ook hier.
    Wat een leuke foto's heb je weten te schieten van die wervelende Joep. Heerlijk.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, die Joep!
    Ik denk dat wij allemaal in zo´n lekkere mand met een warme deken moeten kruipen.

    Wat een lekker ondeugend ding is het.
    Zo herkenbaar ;)

    Fijn dat je deur erin zit. Het zal inderdaad wel een rommeltje geweest zijn in huis. Maar als het resultaat maar naar je zin is, daar gaat het om.

    Alvast een heel fijne vakantie!

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig toch die malle Joep met z'n streken...vind het een top kat ;)
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hahahaha joep heft het ook gehad met die hondenweer ...komt nu met bakken naar benee in Harlingen niet normaal zo erg .....Herfst is dan nog zachtjes uitgesproken hoor ...kaarsjes aan om de moed erin te houden kilo's gaan erdoor hahahah koop de hele action leeg ,zoals je al zeg hoeft geen 30 graden gewoon 22 klein zonnetje en droog zodat we gewoon lekker in de tuin kunnen genieten ....maar ja houden de moed erinnnn dochter zit in Rio andere kant van de wereld jajaja in de regen pffff maar komt allemaal goed krijgen een hele langeeeeeeee nazomer hahahaha fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een petzomer he???...zal het ooit goed komen....pffff....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ergste heb je gehad en het mooiste komt nog.
    En ach Joep zoekt gewoon een beetje warmte, ik heb halverwege de dag ook een dik vest aangetrokken.
    Hele fijne vakantie gewenst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is Joep toch een leuk ventje.
    Schitterende foto's heb je van hem gemaakt.
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe voordeur.
    En tsja,buiten schilderen gaat op dit moment echt niet.
    Onze voordeur moet ook een lik verf krijgen,maar we krijgen gewoon geen kans.
    Het lijkt wel herfst.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk ondeugend beest is het toch!
    Leuk dat jullie voordeur eindelijk hangt...ben benieuwd naar het totaalplaatje. Onze voordeur moet ook nog een nieuwe laag verf krijgen, begin maar eens met dit weer pfff :-(

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Lia, geniet maar volop van Joep. Wij hebben helaas vorige week afscheid moeten nemen van onze kater Sam. Hij is in een onbewaakt ogenblik uit het slaapkamerraam gevallen en heeft daarbij zijn rug gebroken.
    Hij was pas 2 jaar geworden
    Liefs Tiny.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha, ha, ik wist niet dat Zalando ook dieren verkoopt ha ha. Nee hoor grapje, maar wat blijft Joep grappig en ondernemend.
    Ik ben benieuwd naar je voordeur, die zal vast en zeker erg sfeervol zijn.
    En ach, over het weer zullen we het maar niet hebben ( het is geen weer )

    Een fijne week, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat is Joep een prachtige vent! Super mooie foto's zeg. Mag ik vragen van welk ras hij is? Ik heb wel vaker foto's van ze gezien, maar heb echt geen idee.

    Wat een gedoe al dat rode stof, ben heel benieuwd hoe het resultaat er uit ziet!!

    Fijne vakantie!
    Liefs,
    Maïsha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hou maar op over rood stof ,kwas in de garage bezig geweest met schuren ,roodbruine verf moest blanc worden ,nou hubbie is not amused op zn zachtst gezegt ....alles zit eronder ,ik dacht als ik uitgeschuurd ben maak ik de garage schoon maar het duurt en duurt maar ,nog steeds niet klaar ......je begint wel es ergens aan ........
    Gr Amy,ps fijne vakantie ,ja terwijl ik dit typ komt de zon door ,die komt elke keer tegen de avond ,zucht.......

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, ookal is het weer dan niet om over te schrijven ..... Joep is 'Geweldig'!! Schiterend, heb genoten van fotogenieke Joep.

    En ook ik ben benieuwd naar de voordeur, die zal vast ook geweldig zijn.

    Fijne avond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Guus ligt het liefst in het tuintje in de zon, maar moet nu wachten tot hij tussen de buien door mee naar buiten kan. Hij is allesbehalve in zijn hum dus.

    Benieuwd naar je voordeur en ik duim dus even mee dat het droog blijft en de 'huisschilder' aan de slag kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een enige blog, ik geniet ervan. Ik zag jullie huis in een woonblad (ben vergeten welke), en daar stond het adres van je blog, dus heel benieuwd gelijk opgezocht! En kijk sindsdien elke dag even, leuk hoor.
    En omdat mijn man en ik ook zo genieten van sfeer maken en huis en tuin en beestenboel lees ik je stukjes graag (en de hele mooie foto's). Hoop dat je blijft bloggen!
    Hartelijke groet, Marianne Knippers uit Duitsland

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kreeg de melding maar 1 keer, dus wat dat betreft is het plaatsen van deze post mijns inziens goed gegaan!

    En wat is het toch een prachtbeest, dat poezenbeest van jullie!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Joeperdepoep steelt alweer de show....uren lol met zo'n rakker! Kun je toch niet op mopperen....geen wonder dat al die katten enorm verwent zijn;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben ook helemaal klaar met dit weer bah wat een rot zomer ,volgende week zit ik ergers ver weg lekker in die hete zon !Maar goed het word hier dan ook mooi weer laten we hopen dat het dan wel een poosje zo blijft zodat jullie de voordeur mooi op tijd afkrijgen !Die joep blijft een heerlijk beest om naar te kijken .
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit verhaal had van onze rode kat kunnen zijn (Mees) die likt ook snel zijn poot schoon als hij stout is en word betrapt haha
    vanmiddag had hij een kikker gevangen, vanmorgen lag er een muis op me te wachten (griebels)maar als ik even in de tuin bezig ben, ligt ie ook weer heerlijk erbij te kijken
    kan eigenlijk niet echt boos op hem worden :-)
    ben super benieuwd naar je voordeur Lia, zal vast heel mooi zijn
    Fijne vakantie, geniet er lekker van
    Lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De voorspellingen zijn hoopvol, dus nog even de moed erin houden Lia.
    Ben benieuwd naar jullie voordeur en wat weer een heerlijke foto's van dat ondernemend ventje hihi.
    Ik heb een paar posten van je gemist, ik denk dat ze bij mij later in beeld komen.
    Wat een bloemenzee aan Anabellen, echt prachtig en ook van de tuinen van Appeltern heb je mooie foto's gemaakt.
    Ik wens je nog een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een superfoto's weer van die leuke, eigenwijze Joep! Wat een geweldige kat is het toch.
    En wat de zomer betreft... volgende week moet het dan eindelijk komen. Iedereen kan wel een beetje zonneschijn gebruiken, dus ik zeg laat maar komen hoor.
    lieve groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia