zondag 8 juli 2012

Witte bloemenpracht……


Gisteren nog wat foto’s genomen van de bloemenpracht die ik voor mijn raam heb staan. De Annabellen zijn nu veranderd in mooi wit en ze zijn dit jaar mega groot. Echt zo groot heb ik ze nog nooit gehad. Ze komen met hun koppen boven de beukenhaag uit.En dat geeft ook vanaf de straat een leuk gezicht.

002_thumb2
Van binnenuit gezien..

003_thumb2 004_thumb5
Sommige komen met hun bolle kop nog boven de anderen uit.
009_thumb18
009_thumb19
Prachtig om te zien dat het eigenlijk allemaal kleine bloempjes zijn die samen een een grote bol vormen.
Maar of ze morgen nog zo fier omhoog staan is de vraag, want vandaag is het een grote droevige aanblik buiten. Regen, regen en regen…… Maar meestal als je de regen uit de bollen schud komen ze wel weer omhoog. Maar het is ook een schuilplaats voor een paar jonge vogels, jammer dat ze lawaai maken, want nu komen de buurtkatten erop af. Probeer steeds de katten weg te sturen want vind het zo zielig, maar ja…. het instinct van die katten hé.

Fijne dag.
Oh, ja….. soms gaat een reactie direct de prullenbak in, omdat ik me niet laat beledigen, helaas was ik te snel en heb ik er ook een paar lieve bij gedaan. Sorry…..

48 opmerkingen:

  1. Prachtig, prachtig!! Hoeveel jaar zijn deze planten? Bij mij staan ze ook mooi, heb je ook de roze Annabelle al? Vorig jaar waren die nieuw en ik heb er toen paar gekocht, maar ze deden het toen niet zo mooi, na onze vakantie waren ze verbrand. Maar dit jaar bloeien ze ook prachtig en zo zoet roze. Moet je maar eens googlen op de Pink Annabelle. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze staan er mooi op hoor........je Annabellen! Hier doen ze het ook goed en het is idd zo dat als je na de regen ze ff uitschud komen ze weer mooi omhoog!
    Hier begint het zonnetje nu een beetje te schijne trouwens.........misschien komt het zo ook nog jullie kant op!
    Fijne dag meis xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een lach en een traan zoals ik in je vorige post las...geniet van de kleine dingen zoals deze prachtige blommen! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja wat naar als je onaardige reacties krijgt bah !!...nou meis geniet van deze dag liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze mooi! Deze wil ik straks ook in de tuin. Het schijnt dat je nu ook een sterker soort hebt. Maar voorlopig nog even sparen voor de tuin en geniet ik van jouw foto's! groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn er toch vervelende mensen he.

    Afgunst, jaloezie,Je moet er maar niet mee zitten hoor.hup de prullenbak in,

    Je huis is prachtig en je verdient een dikke pluim .

    Ik kijk er met zoveel plezier na ,
    ben iedere keer weer blij als er iets staat nu weer je mooie tuin ,

    We houden er zo van he.


    Lieve groet van Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat doen ze het goed dit jaar he... Ik zie ze ook overal opduiken in Blogland, dus misschien moet ik er ook eens een postje aan wagen:-)

    Ondertussen heb ik net wat bijgelezen op je blog, want ik liep al behoorlijk achter zag ik!

    Liefs Judith X

    p.s. mijn reactie niet wissen hoor, ik ben heeeeel lief haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik schreef het gisteren al bij Room Seventeen, hoe groot de Annabel dit jaar wel niet is. De regen heeft toch wel veel goeds gedaan voor deze schoonheid. De struik bij jou staat er ook echt weelderig bij, erg mooi. Ik zat gisteren nog te denken, ik ga er eens wat foto's van maken, maar er nog geen tijd van gehad. Dus ik kom er bij jou even van genieten..

    Oja over je vraag die je mij stelde.
    Mijn ouders lopen dit jaar weer mee met de 4-daagse. Mijn moeder heeft wat tegenslag gehad, maar het gaat haar erg goed met lopen. Dus..die 4-daagse wordt gelopen hoor. Petje af voor haar. Ze loopt volgende week samen met mijn vader en haar zus, stralend alle km's tot over Via Gladiola :-)
    En jij, komen jullie dit jaar kijken en iedereen aanmoedigen? Hoop alleen op wat droger weer, de temperatuur is helemaal goed!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Lia,
    Onze struik is ook nog nooit zó mooi en groot geweest en geniet er ook zo van !
    Wat naar dat er (nog) steeds mensen zijn die vervelende reacties achterlaten...PROBEER je er maar niks van aan te trekken, ze weten helaas niet beter.
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij mij zijn ze ook al zo gigantisch ! niet normaal meer ,kan de mensen op straat niet meer zien lopen ,en de nieuwe Boedha is ook verdwenen achter de annabellen ,hahha
    Ja ondanks wat ringen er tussen gezet te hebben ligt de boel toch weer plat

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtig!!Is ook ideaal weer,veel regen af en toe zonnetje.En is hier nu droog!!Zelfs mn was hangt heerlijk buiten te wapperen!!Wat ontzettend flauw dat je vervelende reacties krijgt!Dacht dat we daar hier in blogland niet aan deden.Maar das misschien te naïef gedacht....Helaas!!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja,schitterend zijn ze hé.
    Bij ons zijn ze ook groter dan vorig jaar.
    Ik denk dat hoe ouder de plant wordt,hoe groter de bloem.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig he die Annabellen. Echt prachtig. Bracht net onze jongste nog even weg naar een vriendje en ik zag dat een heleboel Annabellen uiteen zijn gevallen. Lees net bij de vorige reactie dat ze er ook in het pink zijn. Die ga ik eens opzoeken. Annabelle strong kende ik al wel.
    Fijne avond nog. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig zijn ze hé Lia, ik kan er ook zo van genieten! Ze zijn inderdaad erg hoog dit jaar. Wat zal het bij jou een mooi plaatje geven vanaf de straat, deze beelden zijn al een lust voor het oog. En wat Joke zegt, ik had er pas geleden ook van gehoord "Pink Annabelle", ik wist niet dat ze er waren, ze schijnen tijdens een bui sterker te zijn als de witte.

    Proficiat met je zoon, een hele prestatie! Wat kun je als ouders toch trots op ze zijn, geweldig dat hij van zijn hobby nu zijn werk kan maken. En natuurlijk gefeliciteerd met het prachtig kado wat je toegestuurd is via Show Home,daar steel je zeker de show mee! Ontzettend lief dat jullie een reis aangeboden hebben gekregen, als blijk van dank...wat een schatten!

    En ik ben inmiddels weer helemaal bijgelezen.

    Fijne avond!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze prachtig! Ik heb ze dit jaar geplant en moet dus helaas nog even geduld hebben voor ik van die prachtige bloemen kan genieten. Tot die tijd kijk ik graag naar zulke prachtige plaatjes! Fijne avond!
    Groet, Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De Annabellen hebben hier ook geweldige grote bloemen alleen vorige week zijn ze helemaal plat geregend we hebben ze nu een beetje gestut met bamboe stokken.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn dit jaar inderdaad supergroot. Hier staan ze ook nog half overeind wegens de regen. Ik zag bij de intratuin een nieuw soort annabelle die niet gaat hangen, ik zal er eens een paar kopen en uittesten of het echt zo is.
    Pfffft wat een weer he? Maar de annabelles zijn er wel blij mee , we blijven positief :)
    Alvast een fijne week, lieve groet Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,
    Wat zijn ze mooi zeg, en wat enorm. Hopelijk hebben ze de vele stortbuien van vandaag wel overleefd en zijn ze niet geknakt..
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Och, vervelende reacties? Wat wordt er dan gezegd? Flauw zeg...
    Maar je Annabellen staan er prachtig bij. Hier hingen ze in de middag ook behoorlijk slap, bijna met hun koppies tegen de grond, maar wonder boven wonder, staan ze weer fier rechtop!'Ze doen het goed dit jaar inderdaad, dankzij de vele regen, goeie genade!
    Fijn begin van een nieuwe week Lia!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zijn echt prachtig, geniet er maar van. Ze zijn ook zo mooi, als ze ingedroogd zijn.Ik geniet altijd zo van je blog. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi zeg die annabelle! Wij hebben hier de gewone hortensia de roZe! Word ik ook erg vrolijk van als ik ernaar kijk! Maar deze zijn ook werkelijk waar prachtig.. Echt genieten!

    Groetjes maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja de natuur is hard en de AH voor dieren niet om de hoek zeg ik altijd maar. Wij hadden 9 kuikentjes nu nog 8...

    Wat een stomme mensen zijn er toch die de moeite nemen om een nare reactie te plaatsen. Sta je toch raar te kijken denk ik. Nou ja, niks van aantrekken, gelukkig meer aardige!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bij mij zijn de annabellen ook zo heel groot, maar ze zijn nu helemaal uit elkaar gevallen. Zo jammer, ik ga je raad maar eens opvolgen en het water eraf schudden. (als dat nog helpt, het gaat de hele week regenen :-(,

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi hoor! Ik heb een Annabel in pot. Deze is ook zo groot en vol met bloemen. Genieten hè?
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie foto's Lia, wat zijn ze groot de bloemen, geweldig om te zien zo vanuit de raam, ik kan zo genieten van dit soort foto's, ach en je verhaal van de vogeltjes tja dat herken ik ook, het is inderdaad het instinct van een kat maar ik wil het niet zien. Gelukkig kunnen mijn katten de tuin niet uit en komen er ook geen vogels bij mij dus in de tuin. Die zijn zo slim om vanaf de dakgoot ze stiekem uit te lachen.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooi! Bij ons staan ze dit jaar ook te stralen..... Wat is het toch een prachtige bloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. In een woord Prachtig !
    Zelf heb ik ook een flinke grote bos staan en kan er de hele dag naar kijken. Wat kan je er dan toch van genieten.

    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hier zijn ze vorig jaar pas geplant en ik kijk dit jaar echt met verbazing zo veel en zo groot (en dus extra genieten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig hè die Anabellen, wij hebben er ook een paar, vind het geweldige planten en ze doen het zo lang. Heb even gekeken, maar mijn reactie was ook verdwenen. Zit me suf te piekeren, ik heb toch niks verkeerds gezegd? Groetjes ALie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ze staan er prachtig bij!!!
    wat leuk dat ze het bij jou zo goed doen, ik heb 2 klimhortensia's geplaatst 2 jaar geleden maar die willen nog niet echt... groeien wel maar geven nog geen bloemen ;-(

    en wat vreemd dat er mensen zijn die jou beledigen??? ik heb dat nog nooit meegemaakt, zou er heel erg vreemd van op mijn neus kijken want waar is dat nu voor nodig???
    ik heb wel eens bij sommige reacties dat ik denk; moet ik dat nu zó lezen of zó.. want soms ligt het er maar aan hoe je iets leest, net als smsjes.. maar je hebt gelijk; Hup in de vuilnis ermee, wat heb je toch rare mensen...

    Liefs, Debby

    PS is de voordeur al klaar? ben nieuwsgierig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohh staan ze nog Lia, hier ligt alles plat, het zijn idd mega grote koppen, zo mooi, maar enkele zijn echt afgeknakt, dus die staan nu op de vaas
    hoop dat ze nog weer wat omhoog komen, zo zonde als alles verregend
    Fijne vakantie gewenst!
    Lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geweldig zo'n enorme bloemzee voor het raam! Hier net zo! Maar na de regen van gisteren hangen ze toch wel wat dieper, jammer..
    maar ik mopper niet want de tuin had wel heel erg veel behoefte aan water!!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Grappig, ik had zaterdag ook foto's gemaakt van mijn Annabellen. Ook zo groot en zo mooi! Gisteren hingen ze er treurig bij door de regen en was ik blij dat ik in elk geval de foto's nog heb.
    Ik hoop dat ze weer rechtop komen te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. WAT NAAR WEER!
    DAT JIJ VAN DIE BELEDIGINGEN NAAR JE HOOFD KRIJGT.

    HET SLAAT ECHT NEGERS OP.

    IK VIND JE BLOG GEWELDIG EN KIJK GRAAG OP JOUW MOOIE BLOG!

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ja, schitterend zijn ze. Ook hier bloeien ze dit jaar uitbundig ! Ik geniet er van.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een mooi uitzicht dit is echt genieten naar de mooie witte bollen !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ze zijn prachtig, helemaal niet erg om voor je deur te hebben staan lijkt me zo ;)

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat staan je Annebellen er prachtig bij Lia!

    Wil het lukken met de voorbereidingen voor Engeland?

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  39. prachtig je annabellen. komt het door de overvloedige regen dat ze overal zo uitbundig bloeien? liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. p.s. wat jammer dat je soms nare reacties krijgt op je blog. je bent blijkbaar niet de enige.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtig zo'n bloemenzee! Hoop ook annabellen te planten als we volgend jaar de tuin eens onder handen gaan nemen!

    Fijne middag
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Op verschillende blog kom ik deze pracht exemplaren tegen. Altijd genieten....jammer als ze plat gaan regen.. ik heb er tegenwoordig steuntjes bij staan.. en dat gaat een stuk beter.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  43. tjeemie lia wat zijn deze prachtiggg zie ze al staan in een mooi grootte tuinvaas ....of gewoon 1 ,ook erg mooi ....go heerlijk dat er prullenbakken zijn ...soms zijn er gewoon mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen tja dan maar in de prullenbak... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Prachtige Annabellen Lia!
    Hier zijn (waren) ze ook zo mooi! Net zaterdag op z,n mooist met een tuin vol verjaardagsvisite :-)
    Zo lekker de hele dag en avond buiten gezeten tot half 1!!
    Tja en dan zondag die regen......maar ja dat is dan weer Nederland hè ?
    Zoals ik op jou blog las heb ik ze afgeschud en warempel ze zijn weer mooi!!
    Wil je ook nog feliciteren met je zoon en veel sterkte wensen met je zus! fijn dat je haar zo kan steunen!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hai Lia,
    wat kan het leven toch dubbel zijn.
    prachtig om te zien,dat je zo geniet van de kleine dingen van het leven. wat een mooie annabellen. bij mij staan ze dit jaar ook zo mooi. Veel sterkte met je zus (voor heel de familie) en natuurlijk gefeliciteerd trotse moeder. ik geniet elke keer van je mooie blog! gr. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Niet alleen jij en ik zijn er gek op al de reacties te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hey Lia,

    Wat een mooie foto's met zo'n paradijsje aan bloemen!
    Ze zijn echt heel groot en vol, het is idd echt bizar dat het eigenlijk zo vreselijk veel kleine bloemetjes zijn!

    Groetjes,
    Maïsha

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ze zijn prachtig en ook zo mooi gefotografeerd! Ik hoop dat ze ondanks alle wind en regen er nog steeds zo mooi bijstaan...

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia