woensdag 15 augustus 2012

Keuken….

Jullie hadden al even een blik in de keuken kunnen werpen. Sommige hadden het meteen in de gaten, en het keukenblok is ook geschilderd. In de zeven jaar dat de keuken er nu staat is er een vaatwasser ingebouwd, en de draaicarrousel die kapot was, hebben we laten maken. Maar daar was toch wel schade te zien, en daar ging ik me aan storen. Het hoeft heus niet allemaal nieuw te blijven, maar als iets niet werkt en er zijn lelijke beschadigingen, dat vind ik dus niet fijn…..  Tja, en dan kun je het bijwerken of alles opnieuw doen…. Hmmmm, moeilijke keuze….

003

Ik weet niet of jullie goed zien wat de nieuwe kleur van de kastjes is geworden, want zo denk je misschien dat het dezelfde kleur is maar het is totaal anders geworden. Maar ik heb een beetje moeite om het goed vast te leggen op de foto. We moesten rekening houden met het terrazzo aanrechtblad, en dat was nog best moeilijk. Ik zou nu ook voor beton of hardsteen gaan, maar ja zoiets ga je niet zomaar vervangen hé. En met deze combinatie ben ik zeer tevreden.

022

Op deze foto kun je zien hoe het eerst was, want de keuken was dezelfde kleur als het kozijn, en de kleur van de muren waren net als de radiator achter het tafeltje.
Met de donkere kalkverf op de muur en de nieuwe greepjes is de keuken nu minder landelijk geworden. Het is donkerder, maar het straalt zoveel rust uit. De kalkverf boven het aanrechtblad is trouwens gelakt met de speciale lak voor op de kalkverf. Want anders zou ik meteen heel veel vlekken hebben. Bij de wasbak werkt dat goed, maar bij het koken……. hmmm, nog niet tevreden. En zet er tijdens het koken een houten plank achter voor het ergste spatten.


028

Als alles klaar is, dan mag je weer van alles terug zetten in de keuken. Maar eigenlijk was ik daar zo klaar mee, want er hoeft niet zo veel in. Om te beginnen mijn nespresso…. en wat ik had was namelijk al heel goed, soms staat het net even anders. Maar mijn zwarte doosjes met vorkjes, letters en sommige die gewoon leeg zijn komen weer terug. Net als de oude cloches en de hotel zilveren schalen, die het bij deze kleur nog veel beter doen. Ik heb alleen alle oude blikken die op de koelkast stonden niet terug gezet.


025 016
119 029
114 089

Ik vind het leuk dat jullie steeds weer de moeite nemen om even op mijn blog te kijken, en de nieuwe volgers heet ik welkom, verder wens jullie nog veel plezier de komende dagen, en geniet van de zon.

36 opmerkingen:

  1. Wauw lia, wat is het mooi geworden. Ik ben net weer een beetje bij op je blog, want ik was op vakantie. Wat hebben jullie een hoop werk verzet. Het ziet er echt allemaal mooi uit. De voordeur is trouwens ook een plaatje.
    De kalkverf is ook mooi in de keuken. Ik heb het daar ook, maar niet die lak er over, dus dan weet je wel hoe laat het is he?
    Nog een fijne dag, lieve groet Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,

    Je keuken is erg mooi geworden! Ik zou het niet durven, zo'n donkere kleur... Maar het resultaat is echt prachtig! Zo zie je maar weer, gewoon doen! Maar je had hierin wel kleuradvies gekregen, toch? Die hebben er toch wel kijk op!
    Groetjes,
    Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hoeft als stel natuurlijk niet alle interesses te delen. Maar jullie delen zo te zien wel jullie passie voor wonen. En wat ik zo leuk vind om te lezen is dat jij zo trots bent op jouw Jan. Je vindt het niet allemaal vanzelfsprekend wat hij doet.

    In ben inmiddels een "fan" en geniet van jullie huis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geworden Lia!
    En lekker weer een klus van je lijstje gestreept.

    Liefs,Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. SORRY LIA!
    IK HEB DOOR DRUKTE MET HET KLUSSEN VEEL VAN JE POSTEN GEMIST ZAG IK.
    MAAR IK BEN WEER BIJ.
    JE FOTO'S ZIJN OM TE SMULLEN.
    WAT EEN MOOIE SFEER EN KLUS FOTO'S.

    JE HEB OOK EEN MOOIE VOORTUIN EN VOORDEUR!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo! Dat is mooi geworden zeg! Ik vind de combinatie van de kleuren prachtig! Je keukenblok springt er echt uit. De kleur op de wanden vind ik ook erg mooi.
    Je gaat hier vast enorm van genieten!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Lia ik kan alleen maar zeggen dat ik het prachtig vindt, jullie hebben er iets moois van gemaakt!

    Ik geniet ook nog volop van dit prachtige weer.
    Groeten, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh !! wat is het mooi geworden !!...prachtig...ik begrijp heel goed dat je tevreden bent ...ik ook !!...liefs Ria.....wat een heerlijk weertje he??...morgen vrij vrjdag ook...en twijfel twijfel zal ik mezelf zaterdag vrij geven ?? kuchh...xxx...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt eer van jullie werk! Het is mooi geworden. Je hebt een mooie keuken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg mooi geworden hoor!! Vind vooral de muur zo mooi, geeft zo'n extra sfeertje.
    Heerlijk genieten van je mooie keuken.

    Lieve groet,
    Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O Lia, wat ziet het er mooi uit zo, en de rust die het uitstraalt, meis wat zul je genieten van je 'nieuwe' keuken.

    Ik heb genoten maar dat doe ik altijd als ik bij je langskom.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. woooaaah...topklus weer!! Kan me voorstellen dat je HEEL tevreden bent ;) alles weer lekker spik en span! NEXT...wat is de volgende klus?;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo.....
    Gaaf hoor! Ziet er schitterend uit. We hebben een paar weken geleden bij onze dochter ook kalkferf aangebracht, weet ook niet of het haar zal bevallen in de keuken. Wel eng bij de gootsteen .Ze heeft er nu ook nog een grote tegel achter staan.
    Groetjes van Catja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig geworden !! knap hoor, jullie gaan gewoon lekker door he, heerlijk !
    wij moeten ook nog een ander aanrecht, en zit te twijfelen tussen granito en belg. hardsteen
    vind het granito bij jou ook erg mooi hoor (doet me ook denken aan ons thuis vroeger)
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eerlijk gezegd vind ik het lastig om het verschil te zien, maar ik heb dat zelf ook eens gehad met het fotograferen van de grijze wand in de kamer...dat kwam op de foto's heel anders over als in het echt. Maar dat maakt in jouw geval met jouw mooie keuken wat mij betreft niet uit, want ik vond het al geweldig en vind het nog steeds geweldig!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er weer uit als nieuw! Je keuken is ook zo sfeervol ingericht met allerlei kleine spulletjes...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een plaatje is het geworden! Mooie combinaties in kleur. Ik zou zelf niet zo gauw zo'n donkere kleur durven gebruiken maar het ziet er chique uit! En nu genieten, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi geworden zeg!
    Ik vind het een heel mooi rustig en evenwichtig geheel, de donkere muren passen mooi bij de vloer en de lichte keuken houdt het weer fris!
    Mijn complimenten!

    Fijne week nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is echt heel sfeervol en mooi geworden en ik denk oei,ik moet mijn keuken ook nodig opruimen en schoonmaken. Je geeft me wel inspiratie hoor.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er schitterend uit.
    En het aanrechtblad past er inderdaad prachtig bij.
    Voorlopig zo laten dus.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Ria,
    Ziet er weer heel mooi uit hoor en leuk deze handgreepjes....geniet ervan !
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauw Lia,

    Het is prachtig geworden!
    Ik vind je terazzo aanrechtblad juist heel gaaf hoor, staat er mooi bij.

    Lieve groet,
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik val bijna bij iedere post van jou in herhaling...het is prachtig geworden! Mooi strak geheel en die kleur helemaal geweldig vind ik 'm!
    Geniet ervan

    Alvast een fijn weekend gewenst!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi geworden Lia! Vind het juist wel landelijk.....nouja, het is maar net wat je onder landelijk verstaat natuurlijk. Het ziet er in ieder geval heel sfeervol uit. Lekker muziekje heb je op je blog. Ben een beetje hyper omdat ik weer eens een virus op mijn pc heb, dus haha, kan wel een beetje zen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. super mooi geworden hoor ziet er een stuk warmer uit, super mooie kleuren heb je gebruikt ....wat zullen jullie genieten ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een droom van een keuken, mijn complimenten weer Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Helemaal goed! Zo langzamerhand is jullie home helemaal JL! Op naar de volgende klus :)
    groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat is het mooi geworden!
    De tint op je kastje is prachtig!
    Heb zelf ook kalkverf in de keuken, en het deel dat gauw vies wordt geverfd met Glitsa parketlak op waterbasis, werkt bij mij uitstekend!
    Misschien een idee voor bij jouw achter het kookgedeelte!

    Lieve groet
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi hoor zo ,erg mooi met die zwarte wand
    Complimenten voor je man ook hoor :)

    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het is prachtig geworden Lia!
    Mooie rustige uitstraling, het past allemaal prima bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je keuken ziet er prachtig uit Lia! Mooi de donkergrijze gootsteen. Dat zie je niet vaak.

    Ik wens jullie veel plezier toe in Engeland. Geniet ervan!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ziet er geweldig uit.. mooi..!!
    Ik hoef je niet te vertellen dat ik kalkverf ook geweldig vind...
    Lekker van genieten.!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is de kalkverf toch mooi spul hè?? Het hele huis krijgt er een andere sfeer van. Vind het allemaal prachtig geworden, hoop dat het achter het aanrecht ook een beetje mooi blijft. Groetjes en goed weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik volg al een tijdje jou mooie blog. Ben nu zelf ook met een blogje begonnen en ga een linkje leggen zodat ik vaker kan komen kijken.
    Liefs....
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is dat mooi geworden!!! Schitterend hoor die muren zo. Heb zelf nog geen kalkverf, maar ga toch eens wat uitproberen...
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Lia,

    Ik ben net nieuw in de blogwereld en kwam via via op je blog terrecht en zag je fotos en herkende je interieur meteen uit de WLS. Je heb een prachtig huis en ik vind het leuk om je te volgen.

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia