donderdag 2 augustus 2012

Wat we zo al deden….
…in die eerste vakantieperiode.

Ik was dus niet van plan om een post te maken, maar vandaag is het een thuisdag. Manlief gaat de laatste behandelingen aan de deur doen, en nog wat ander prutswerk. En ik… ik kijk even hier en daar wat jullie aan het doen zijn. En voordat ik het in de gaten heb, ben ik bezig om toch even wat te laten zien aan jullie.
De deur was al voorzien van één laag verf, toen dan toch nog de zomer om de hoek kwam kijken. We zijn een dagje naar Scheveningen geweest. Maar het echte strandgevoel krijg ik toch in Zeeland. Dus ben ik toch maar op zoek gegaan naar iets in Zeeland om een paar dagen weg te gaan. En als je dan vrienden hebt met een appartement in het mooiste stukje van Zeeland (Zoutelande), wat dan ook nog vrij is, tja dan pak je razendsnel je koffer.

056
En we hebben heerlijk geluierd en genoten in het zand, maar ook heerlijk door de duinen gelopen, en een strandwandeling gemaakt, en naar Domburg en Middelburg gefietst.
Maar het strand en de zee hebben wel een grote aantrekkingskracht voor me.

071
Met de snel opkomende vloed…..
214
De stormbrekers…..
212
De strandhuisjes…..
148
Het gevoel van het water en het zand aan je blote voeten.
130
Maar ook als de windkracht sterk is, en je bijna je camera niet stil kunt houden.
223
229
We hebben nog steeds vakantie, en genieten van elke dag.
Hoop dat jullie ook hele fijne dagen/weken hebben.



32 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,

    Ik ben zelf geen blogger. Maar ik geniet wel van bloggende mensen zoals jij die anderen een kijkje in hun interieur gunnen.Heel erg leuk om ideetjes op te doen, als je zoals ik niet zo creatief bent. Wat een mooie foto's heb je gemaakt in Zeeland. En Zoutelande is al sinds 2005 onze favoriete vakantiebestemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me aan bij de vorige schrijfster.

    Maar de laatste foto ,ik zou er zo een schilderijtje van willen maken,wat een mooie kleuren.

    Ik ben ook benieuwd naar de deur.

    Lieve groet Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Lia, je vakantie foto,s! Gezellig dat je ons even mee laat genieten!
    Nog fijne dagen!
    Bij ons is het op maar we hebben het heerlijk gehad en dan is het ook goed hè!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, ik ben een keer op tijd, krijg altijd zo laat een melding dat ik soms maar even kom kijken of je al een nieuwe post hebt en was ook een beetje nieuwsgierig naar je deur. Geen deur maar wel hele mooie plaatjes!

    Wij gaan zo nog even fietsen...

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige strandfoto's, ik ben er al lang niet meer geweest. Wordt weer eens tijd. Geniet nog lekker van je vakantie maar zou te lezen gaat dat helemaal goed komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige foto's!!Je zou al dat moois toch 24/7 onder handbereik hebben he :-) !!!
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's heb je gemaakt Lia, ik ben blij dat je hier toch een post van hebt gemaakt :)!

    De zee trekt ons op de één of andere manier ook altijd, jammer dat we er ver vandaan wonen. Het water hoef ik niet perse te voelen, maar het zand...ja, als het even kan toch écht met blote voeten. En ik vind het ook altijd heerlijk om op blote voeten over de vlonders naar een strandtent te wandelen, ook dat heeft wat.

    Fijn dat jullie zo genoten hebben!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijke strandfoto's ben gek op de zee en ook al is de zee en de haven om de hoek en zie ik het dagelijks ..tis altijd heerlijk en genieten van foto's van andere plaatsen en plekjes in Nederland ....geniet lekker van je vakantie dagen zou ik zeggen....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,
    Ik zie dat ik toch een paar van jouw posten gemist heb.
    Wat is dit strand ontzettend mooi zeg. Zo mooi vind je ze niet aan de kust van de randstad hoor, je hebt helemaal gelijk.
    Prachtig mooie foto´s heb je gemaakt. De kleuren, het water, de golfbrekers, geweldig mooi om te zien. Ik ken de stranden van Zeeland helemaal niet, maar zo te zien heb ik dus echt wel wat gemist...
    Ik wens je een heel fijne avond, en een superfijne voortzetting van jullie vakantie,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om te lezen dat jullie genoten hebben aan zee!
    Geweldige foto's...

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige Zeeland foto's...geniet lekker verder....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk het strand en de zee. En wat is de Zeeuwse kust mooi, wij gaan meestal naar de zuidhollandse en die is toch weer anders. Fijne vakantie verder en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig die Zeeuwse kust, was er vorige week nog een dagje maar had best langer willen blijven. Geniet nog even van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijke zomerse foto's laat je zien.
    En ja,Zeeland is prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jaaa was de zee maar wat dichterbij, dan zou ik er vaak te vinden zijn, ook bij woest stormachtig weer, lekker je hoofd leegmaken :-)
    Prachtige foto's, de laatste lijkt wel een schilderij Lia, wat mooi genomen !!
    Bram moet vandaag nog werken, en dan ook lekker een paar weekjes vrij
    Geniet nog lekker van je vakantie !!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik blijf strandfoto's altijd geweldig vinden, zon, zee en water zijn de mooiste ingrediënten. Prachtig en gewoon genieten.....

    Moet toegeven dat ik overal geweest ben met vakantie, maar Zeeland, dat moeten we maar snel eens gaan doen.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel bekend stukje strand.
    Fijn de je genoten hebt van de Zeeuwse kust. Wij genieten hier dagelijks van de Zeeuwse zeelucht.
    Fijne vakantie,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,

    Wat een mooie foto's laat je ons weer zien! En hoe herkenbaar je trek naar het strand: de zee, het zand en die verfrissende zeewind op je gezicht.
    Zodra we in de buurt zijn van de kust (en dat is best vaak gelukkig) wil ik heel graag even de horizon zien.
    Héérlijk.
    Geniet nog van je vakantie en ook ik ben inmiddels stiknieuwsgierig naar de deur..
    Groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Lia,

    Jullie hebben waarschijnlijk ook een prachtige rustige vakantie gehad. Zoutelande is bij ons een herinnering aan jarenlang vakantieplezier, de kinderen hebben er genoten, en wij dus ook, kamperen bij de boer en overdag zon, zee en zand. Het is het zonnigste stukje Nederland.

    Kan mij voorstellen dat het een heerlijke vakantie was,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat laat je ons weer heerlijk genieten Lia, prachtig: Zeeland dat klinkt zo ver weg :)

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  21. IK VIND JE STRAND FOTO'S PRACHTIG MOOI!
    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha Lia,

    heerlijke foto's, ik kan de zee horen..!
    Geniet nog even van je vrije tijd!
    Fijn weekend!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke post, ben gek op de zee type ik heerlijk dobberend op de voorpunt van onze boot in Port Zelande.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk! Wij zijn een paar weekjes geleden ook nog in Domburg en omliggende plaatsjes geweest... Al krijg je mij niet die Noordzee in, zo'n dagje strand is altijd genieten!

    Groetjes en nog een fijne vakantie, X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hee Lia wat een heerlijke post !!!
    Dit is écht GENIETEN en gelijk hebben jullie hihi
    Gewoon inpakken en wegwezen :-)
    Prachtig die strandfoto's.
    Helaas zitten we hier ook veel te ver weg van de zee.
    Dat water ja dat blijft altijd trekken.
    Blijf nog maar lekker even in de "rieleksstand".
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik wist niet dat Zeeland zo mooi was Lia!
    Fijne vakantie nog.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Haha wij stonden vanmiddag nog met de voeten in het water daar :)
    Voor ons is Walcheren ook echt een favoriete zeebestemming!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat n prachtige fotos heb je geschoten
    Lekker uitgewaait aan het strand ?lekker de wind door je haren....

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat had je heerlijk weer voor een paar dagen strandvakantie in Zeeland. Die eerste foto vind ik zo mooi. Wat zijn de duinen hoog zeg. En al de gekleurde tentjes op het strand. Zo vrolijk. De foto van je voetjes vind ik ook prachtig. Geniet nog maar verder van de vakantie. Ben wel benieuwd naar de deur :) maar dat zijn er wel meer lees ik al.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heerlijk Lia, je vakantie foto,s!Groetjes Karolina
    Veel plezier en geniet nog verder:)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk, mooie foto's heb je gemaakt.

    Terug komend op je post van 1 juni

    Ik heb ook 2 eikenhouten doppen gevonden op een rommelmarkt, navraag gedaan blijken dat onderdelen te zijn van een mal die met de holle kant op kleine eikenhouten vaatjes gelegd worden voor het maken van kaas, om de dop hoort nog een metalen ring. ik heb ze beiden meegenomen en laat ze wel een keer zien in een post.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha Lia,

    Cotswold.... Even opgezocht, maar dat is leuk!! Echt Engels zoals wij het leuk vinden. Maar Nederland is zeker ook heel mooi. Je hebt weer mooie plaatjes gemaakt.

    Veel plezier
    Gr. Mirjan

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia