maandag 3 september 2012

Dromen

 

 

We laten de vakantiefoto’s even voor wat het is. Ik heb al wel wat posten klaar staan, maar moet er nog de foto’s bij zoeken. Dus die komen in de loop van tijd wel weer eens voorbij. Ik ben afgelopen week bezig geweest om wat stoelhoezen voor mijn zoon te maken. Eerst even een mal gemaakt, want er zat niets omheen waar ik van uit kon gaan. En moet zeggen dat het mij nog aardig lukte. Het heeft wel even wat zweetdruppels gekost, en niet alleen door het naaiwerk maar ook omdat het toch wel erg warm was op de zolder. Die warmte blijft daar toch een beetje hangen.

Tja, en als ik daar dan zit, dan gaan mijn ogen toch door die kamer heen. Ooit de slaapkamer van onze zoon met allerlei herinneringen, en nu is het mijn werkkamer. Maar die momenteel ook vol staat met spullen die ik niet leuk meer vind in huis maar ze niet kwijt kan op Marktplaats. En nieuwe “oude spullen” die klaar staan voor als straks de kamer klaar is. Dus kortom, het is een allegaartje. En daar krijg ik het ook warm van, want soms word die rommel mij opeens te…. En voor ik het besef ben ik die ruimte opnieuw aan het pimpen. Bijvoorbeeld met zo’n mooi dakraam van VELUX® waarbij je de onderste open kunt doen en zo een soort Frans balkon krijgt, dat zou wel lekker zijn en dan ook nog met een goede zonwering voor als het dicht zit en het zodoende lekker koel blijft. De hometrainer voor dat raam, en dan zou ik gewoon in de natuur fietsen. Want mijn uitzicht vanuit het dakraam is mooi groen, wat nu niet goed te zien is. En dan nog wat schuifdeuren in plaats van schotten zodat ik de troep wat makkelijker op kan ruimen. Tot slot een goede stoel voor bij het buro. Hmmmm….

 

010

Dromen, is iets wat nogal eens gebeurt, en dan stort ik me toch maar weer op het naaiwerk in plaats van het denkwerk. De stoeltjes worden best wel leuk, en ik ben het nog niet helemaal verleerd. Maar ’s avonds als ik achter de pc zit, dan komt dat denkwerk toch weer na boven. En ga ik eens zitten spitten, want als ik iets in mijn hoofd heb dan moet er wat mee gedaan worden. Al is het maar uitzoeken of het kan en wat het kost. En ik moet zeggen dat VELUX heel wat innovatieve producten heeft.

En door al dat zoeken op internet kwam ik wel op de interessante site terecht van itzala dus die zet ik toch maar even apart. Want je weet maar nooit of die dromen ooit nog uit gaan komen. En houd het voorlopig maar voor mezelf….

(advertorial)

Fijne week…

28 opmerkingen:

  1. hoi Lia,

    Wat een mooi uitzicht hebben jullie vanuit de zolder zeg, heerlijk zo landelijk! Wij kijken op andere tuinen uit haha!
    Maar dromen moet je altijd blijven doen en alles in 1x kunnen doen is ook niet leuk ;-)

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Lia,
    Je hebt dan ook wel een heel mooi uitzicht vanuit je zolderraam.. Ik snap je dromen dus heel goed...
    Ben ook heel benieuwd naar je stoelhoezen. Succes met de voortgang daarmee...
    Lieve groet en fijne nieuwe week,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook wij hebben zo'n zolder waar het een allegaartje is! En nee, ik hou ook niet van rommel, kan me er soms behoorlijk om ergeren. Het is heel mooi om dromen te hebben, ook al komen ze misschien nooit uit. Wij hebben ook nog genoeg dromen voor ons huis maar dadelijk eerst maar eens van ons prinsesje genieten, de rest komt vanzelf wel!

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je stoelhoezen aan het maken bent, creatief hoor!
    Haha.. ik moet erg lachen wat je verteld over hoe de werkkamer eruit ziet. Hier is de werkkamer ook een allegaartje.. ook spullen die ik niet kwijt kan op mp en wat niet meer leuk in huis staat vertrekt naar de werkkamer.

    Je hebt een prachtig uitzicht trouwens!!

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O heerlijk,een beetje dagdromen en fantaseren. Gisteren zat ik wat te mijmeren in de keuken, kreeg opeens een lumineus idee, dus vandaag meteen het klusbedrijf gebeld, hihi, zit nu te wachten op de droomofferte ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt goed hoor ! Volgensmij is een beetje dromen ook wel goed, heb je ook nog iets om naar toe te werken.

    Liefs, Lieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk uitzicht zeg,ik zie je al zitten op je hometrainer lekker hoog en droog !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel herkenbaar dat dagdromen.
    Ik weet welke je bedoelt van Velux, die zijn echt heel mooi.
    Wat goed dat je zelf stoelhoezen aan het maken ben Lia, ik ben wat dat betreft helemaal niet handig met naald en draad.
    Ben benieuwd naar het resultaat.
    Mooi groen uitzicht heb je.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk uitzicht, echt geweldig! Ik zie daar al helemaal een hometrainer staan...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig uitzicht heb je. Daar wordt je ook wel dromerig van, en dromen moet je hebben toch? Anders is het ook niet goed. Ben benieuwd naar de stoelhoezen. Veel succes ermee.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig uitzicht tja daar moet je wat mee doen hahahaha ...nee begrijp dat wel je krijg dan dat idee en laat je niet meer los ....heerlijk is dat dromen over zoiets ....maar hoe zijn nou je stoeltjes geworden ?komen we die ook te zien ben benieuwd of je je droom ook waar gaat maken .... wens je veel droom plezier en een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat knap dat je zelf aan de stoelhoezen begonnen bent, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. De zolder is hier ook een rommelhok met spullen die de kamer uit gejast zijn...daar moet ook nodig wat aan gebeuren. Ook hangt daar de was te drogen en tja...dat is vaak ook niet het toppunt van gezelligheid! Er zit ook nog eens een normaal velux dakraam in, waarvan het gordijn ook al lang wat kapot is, ik ga dus maar gauw eens kijken op die site!

    Fijne avond Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn toch dat je nog zoveel idealen hebt, dat houdt je fit! Heb ook heel veel genaaid, eerst kleren voor de kids en toen die te groot werden, hoezen over de bank, de stoelen, voetenbanken, enz. Vind het super dat je van iets ouds weer iets moois kunt maken. Op het moment doe ik nog lekker even niets, geniet nog even van het lekkere weer. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Plannen moet je altijd hebben en maken, dat houdt de fut erin.
    Ik word er wel ieuwsgierig van. Dus kom maar op.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig uitzicht heb je vanuit de oude slaapkamer van je zoon Lia. Zo weids!

    Bij mij gaat het met de vakantiefoto's precies hetzelfde. Ook ik ben nog druk aan het uitsorteren. Ik ben wel héél benieuwd waar je allemaal bent geweest.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat herkenbaar, de radartjes staan hier ook nooit stil...Ik ga meteen even kijken bij Velux om te zien wat je bedoelt, klinkt iig goed..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tja dromen...ik schrok even....daar gaat mijn volgende post ook over.....droom maar lekker lieverd...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Brainstormen heet dat...en zo beginnen de meeste nieuwe projecten!
    Heel benieuwd wat je uit gaat broeden...succes met de hoezen!

    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha blogzus.. dat je dat kunt!!! Zulke nieuwe ideeën voor jezelf houden.. ik barst meestal gelijk los in m'n enthousiasme ;)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi uitzicht, en dromen moet je hebben toch? daar komen de mooiste ideeën weg.

    Fijne week Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een prachtig uitzicht, daar ga je toch ook van dromen... Je vorige post had ik even gemist, maar ik heb genoten van je prachtige foto's en kijk uit naar het vervolg.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat lekker veel plannen weer. Zou ook wel andere stoelhoezen willen maar zie op tegen het werk. Moet ik er toch tenminste 6 maken, pff en eigenlijk ook niet echt een goed patroon. En dan naai ik het altijd eerst te ruim en dan moet dat overal weer bijgenaaid worden, zucht. Maar als het af is toch zoveel plezier van!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is het weer genieten bij je;-)!
    Geweldige foto's van Engeland!!
    En wat een super mooi dromerig uitzicht ..... dromen is heerlijk en wanneer je ze kan verwezenlijken helemaal super .....

    Ik wens je een fijne verdere Nazomer week!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi! Wat een fantastische vakantie! Echt prachtige foto`s. En wat hebben jullie een gaaf huis! Ik herken het van de site van Lynda Hovens. Ik heb het echt zitten bewonderen! :-)

    Liefs Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Haha naar aanleiding van je reactie,zocht ik je droompost,want ben al een aantal dagen niet op blogs geweest,even druk met wat anders en mijn moeder is getrouwd maandag haha,ze is pas 76,maar je hebt gelijk wat een toeval of niet,want volgens mij dromen veel woonbloggers over van alles,ik denk dat je droom wel uit gaat komen over een poosje,dat weet ik ook van mijn dromen haha,ik wens je een fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Inderdaad een prachtig uitzicht, perfect voor je home-trainer!!

    Ja, ik droom ook heel wat af en krijg ook scheuten van rommeltjes om me heen, hoewel ik daar tijdens het naaien geen last van heb, mits het iets leuks is natuurlijk. Want broeken inkorten is een klusje dat ik ook om me heen ga kijken, hahaha.

    Succes met de stoelen!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. dromen moet je hebben en soms, zomaar ineens, komt die droom "gewoon" uit...dus blijf lekker dromen!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wensen moet je altijd blijven houden toch ?!
    T is toch heerlijk om te dromen ?

    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia