zaterdag 29 september 2012

Herfst……

 

 

De herfst heeft letterlijk en figuurlijk zijn intrede gedaan. Hier en daar hoor en lees ik dat mensen daar zo’n moeite mee hebben. Als ik voor mezelf spreek dan ben ik ook wel graag buiten en houd erg van de zon, maar ik ben eigenlijk ook wel een echt seizoens mens, wat betekent dat ik van ieder seizoen wel kan genieten. Natuurlijk heb ik ook met het ene seizoen iets meer dan met de andere. Maar de herfst vind ik toch wel heel erg mooi met zijn kleurenpalet. De temperaturen zijn nog zo dat je gewoon met een dikkere trui of vest buiten kunt zijn, tenzij het regent. Binnen in huis gaan de kaarsen weer eerder aan omdat de avonden langer worden. En voor mij liggen de woonbladen hier en daar verspreid en een extra plaid op de bank of stoel.

En de takken in de pot worden gewisseld zoals hier met een mooie tak van de Rosa Corallo.

 

025

Simpel puur en eenvoudig, precies zoals ik het mooi vind.

 

Kijken jullie even HIER voor een mooie give-away.

Fijn weekend….

30 opmerkingen:

  1. Hé, daar ben je alweer ;)! Ik moet eerlijk gezegd altijd even wennen aan de herfst, een soort van loslaten van de zomer waar ik toch het meest van hou. Maar ik voel al een ommekeer, gisteren had ik er zelfs al echt zin in om een herfstpost voor te bereiden!!

    Je herfsttak staat er erg mooi! Nogmaals een fijn weekend ;)! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanochtend in het donker opgestaan, met de winterjas de auto ingestapt, en daarna in de stromende regen over de rommelmarkt gelopen. Nat en verkleumd kwam ik weer thuis....
    Nee, geen lol aan die herfst, geef mij maar zomer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herfst, ik heb er een haat-liefde verhouding mee, de decoratie die gewwon buiten te vinden is vind ik helemaal geweldig,maar ja...de temperaturen en de vaak vele regen hé.... ;-( alhoewel we daar in de laatste zomers ook genoeg van krijgen...
    We maken er het mooiste en beste van, na regen komt zonneschijn toch...

    Prachtig je tak in de grote pot !!!

    Fijn weekend
    Dicky Marie

    oh en... ik heb je vorige post ook nog even gelezen en bekeken....de foto,s zijn SUPERRRRRRR.. die Joep toch,die kun je toch niks weigeren hé, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb vorig jaar alles afgezocht naar zo'n tak, maar kon hem niet bemachtigen. Ik dacht dat je ze ook wel rozebotteltakken noemt of niet? Misschien kan onze bloemist nog eens voor me kijken. Vind het zo mooi staan. Fijn weekend! Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n dag als vandaag dat is herfst op en top en dat ik vanochtend zelfs even in de regen in het bos liep, pakte ik er gewoon bij. Heerlijk! Ik heb wel moeite met het sombere, grauwe weer maar heb bedacht dat ik in ons huisje gewoon weer eens wat moet gaan doen om de gezelligheid / herfstsfeer weer naar binnen te halen en heb al weer zin in een stamppotje dus blijkbaar waai ik toch prima met de seizoenen mee al gaat dat het ene seizoen wat makkelijker dan het andere :-) Groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat heb je mooi verwoord herfst heeft zeker in de natuur zijn charme .
    en het wisselen van de seizoenen zou ik ook niet willen missen , maar het afscheid nemen van de zomer kost me gewoon wat meer moeite .
    en die foto's van jou hebben altijd charme wat zijn ze toch altijd prachtig.
    mooi door eenvoud .

    een heel fijn weekeind grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi van eenvoud Lia.
    Jij ook een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig!!! Ik ben dol op die bessentakken en de kleuren van de herfst, plaids en kussens, kaarsjes. Net wat je zegt, jammer om afscheid te nemen van de zomer, maar de herfst is ook weer een fijn seizoen. I agree! En een prachtige herfst foto!

    Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He Lia toch... wat een prachtplaatje toch weer... Ieder bezoekje aan je blog is een kadootje!

    Groetjes X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook zo'n mooie tak staan !! prachtig he??...liefs fijn weekend.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geschreven over de herfst Lia , tuurlijk is de zomer fijn maar ik ben ook een seizoens mens hoor want de herfst vind ik ook heerlijk!
    Met z.n kleuren en kaarsjes en houtkachel aan
    Was ook al voor zo,n mooie tak eropuit geweest maar moet nog even wachten tot volgende week want die er stonden waren niet mooi!(laatste restje) Maar volgende week kreeg mijn bloemist weer nieuwe binnen......... Maar als ik jou mooie tak zie kan ik haast niet wachten.
    Fijn weekend
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik geniet wel van alle seizoenen,ik vind je tak echt prachtig,fijne zaterdagavond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Elk jaargetijde heeft haar charme, met de aanvang van de herfst gaan we het binnen weer gezellig maken.
    Ik hou van de herfst, haar prachtige kleuren en wisselvalligheid.

    Simpel, puur en eeenvoud, heel mooi!

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, zo'n simpele tak in een pot, ik hou er van..;-))
    geniet net als jij van alle seizoenen.

    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik geniet net als jij van alle seizoenen, ieder seizoen heeft zijn eigen sfeer, kleur en geur, juist die afwisseling vind ik fijn! ook in huis veranderen er dan kleine dingetjes, ook zo leuk om te doen! erg mooi je tak in de stoere pot!

    fijne zondag Lia!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto!
    Ik hou ook zo van de herfst, vind het wel altijd even jammer als de zomer voorbij is,
    maar de kleurenpracht in de natuur maakt het ruimschoots goed.
    Super muziek onder je blog van Eva Cassidy, geweldige zangeres die helaas op veel te jonge leeftijd is overleden, ken je haar liedje autumn leaves? een juweeltje!
    fijne zondag,
    groetjes, Fem

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja,ik vind de herfst ook schitterend.
    En wat laat je weer een mooie foto zien,van de pot met
    de prachtige tak.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gisteren hebben ook wij genoten van een herfstdag!! Tot het ging plenzen...
    Maar gelukkig konden we erna toch weer wat zonnestralen vangen ;)
    En in huis hebben we af en toe de cv al aan hoor, het is soms zo kil!!
    Mooie tak heb je! Vaak eindigen ze zo bot, deze loopt mooi door..
    Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Net als jij geniet ik van ieder seizoen, de kaarsen worden weer in huis gehaald, een seizoen'tafel' wordt gemaakt, een plaid op de bank =)
    Je nieuwe tak staat mooi te pronken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Elk seizoen heeft haar eigen charme! Prachtig de stoere pot met de bessen; een mooie combi.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie rustige sfeer!
    ben ook wel een seizoensmens, maar Lente en Herfst heeft mijn voorkeur, dan zijn er zoveel mooie veranderingen in de natuur te vinden, prachtig!
    Groetjes en een fijne dag
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De herfst is een prachtig seizoen.ook bij mijn huis verandering voor de herfst warme kleuren,houten...Uw pot erg zo mooi.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ook ik heb drie van die mooie takken gekocht,ze staan te pronken op de schoorsteen bij de open haard.en in de spiegel komen ze weer terug genieten he

    Ja goed voorbeeld doet volgen haha.

    En wat een mooie warme banner heb je zeg ik dit goed?

    Groetjes van Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je takken staan prachtig Lia! Nu de bloementoevoer van de tuin iets minder wordt, denk ik ook maar eens naar de markt ga om wat mooie takken te vinden.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ Arianne, mijn mail staat bij mijn profiel aan de rechterkant van het blog.
    Groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik hou er ook wel van, heel mooi!

    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooi deze aardewerk pot met die tak in!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Lia,
    Vandaag vind ik het niet leuk, want het regent hier al de hele dag. En alles is grijs, heb nog steeds een lamp aan in huis. Maar een zonnige herfst, daar kan ik me wel in vinden hoor... Dan komen al die kleuren nog mooier uit..
    Fijne dag vandaag, ondanks de regen,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat vind ik nu het heerlijke van de seizoenen; ieder seizoen heeft wel iets waar ik blij van word. Natuurlijk zijn er mindere dagen, maar dat heb je in ieder seizoen.
    Verlang ik in het voorjaar weer zo naar het buitenleven, nu vind ik het zo gezellig binnen.
    En dan ook nog de natuur waar ik me iedere keer weer over verwonder.
    Wat een prachtige tak staat daar. Kattenproof bij jou? Zou ik niet kunnen doen hier.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia