maandag 10 september 2012

Wandelen

Wandelen is iets wat ik graag doe, en dan ga ik ook graag de natuur in. Maar in de natuur van Engeland is het weer totaal anders. Want daar heb je overal publieke voetpaden, die je gewoon begint in een straat en die al heel snel overgaan in het lopen door weilanden. En in die weilanden loop je dan opeens gewoon tussen de schapen door. We begonnen in Broadway aan een korte wandeling.

wandeling in broadway (1) Onderweg (19)
wandeling in broadway (2)

wandeling in broadway (16)

En dat is allemaal even mooi, maar wat ik wel heel bijzonder vond, was het meisje dat bij een brug over een sloot midden in een weiland gitaar zat te spelen. Ze was heel verlegen, en gaf te kennen dat ze graag alleen wilde blijven. Dus we zijn maar door gelopen, maar niet voor ik haar vastgelegd had.
De wandeling liep op een gegeven moment gewoon door de groentetuinen van de bewoners uit Broadway, die graag wilden weten waar we vandaan kwamen.
En in Uley hebben we een lange wandeling gemaakt. En al waren het misschien wel niet zoveel kilometers dan die ik weleens gelopen heb, maar ze waren behoorlijk zwaar. We begonnen in een rustig paadje naast een kerk en gingen langs weilanden en dan moet je jezelf voorstellen dat je opeens in een maisveld dat bordje weer ziet, van Public footpath en dat je dan gewoon op een pad midden door het mais mag lopen. Dat pad ging wel stijl omhoog het bos in. Op de tweede foto was de start ergens beneden tussen die huizen.


wandeltocht Uley (48)

 wandeltocht Uley (6)

Bovenaan het mais gingen we het bos in, wat ons nog steeds verder omhoog bracht. Even later zagen we weer een bord en daar werden we erop gewezen dat er een “dierensoort” liep en dus de hekken goed moesten sluiten. Even dacht ik, ja…. en nu? Maar als ze gevaarlijk zouden zijn dan zouden ze hier vast geen mensen toelaten. We zagen heel lang niets, maar aan de klabatsen op de grond kon je zien dat er wel iets was… We kwamen uiteindelijk op een punt waar we een vieuw hadden van 360 graden. Ik ben er nog steeds stil van, zo mooi….



wandeltocht Uley (36)

Je ziet dat het een beetje bewolkt was, wat alleen maar fijn was want heet kregen we het toch wel van het wandelen. Maar als je de hele week in een korte broek kunt lopen, dan heb je voor Engelse begrippen goed weer, toch!!

wandeltocht Uley (41)

Tja, en dan opeens zijn ze daar….. Ze liggen met zijn allen voor een hekje waar we weer doorheen moeten. Moedig als we zijn, spoeden wij ons naar nog wat andere mensen die er doorheen gaan. Want meer kans dat ze ons niet pakken hihi… Maar ze blijven gewoon liggen en kijken ons aan, en vragen zich vast af wat die mensen toch steeds aan het rondwandelen zijn. En dan durf ik ze toch wel op de foto te zetten.

wandeltocht Uley (43) wandeltocht Uley (42)

Ja, het was echt een super ervaring. En bij het schrijven van deze post ben ik gewoon weer even terug op die top. Met dat mooie uitzicht. Ik moet wat foto’s kiezen dames, maar zou ze allemaal wel willen plaatsen.

wandeltocht Uley (46)

En dan zijn we weer op het eindpunt van de wandeltocht gekomen, en gaan we “heerlijk” aan de koffie bij de pub tegenover de kerk. En hebben we de weg weer vervolgd met de auto naar het hotel, met onderweg nog veel meer mooie plaatjes.

Fijne week….




26 opmerkingen:

  1. Prachtig zeg! Wij hebben plannen volgend jaar naar Engeland te gaan, en ik moet zeggen dat ik nog meer gemotiveerd raak door jouw post. Dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oo lia wat is het daar prachtig..daar droom ik gewoon bij weg....geweldig hoor
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt je ervaring heel mooi in beeld weten te brengen :-)
    Geweldig!

    Fijne nieuwe week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo prachtig mooi de natuur,ik heb ook een wandeling gemaakt toen ik in Engeland was,naar de cottage van Beatrix Potter,zo gaaf! Ik zit te genieten van je foto`s,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is daar wel heel mooi zeg. Super inderdaad dat uitzicht. Engeland is een mooi land.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's! Erg mooie wandelingen zijn het geweest. De sfeer is in Engeland ook altijd zo heerlijk relaxed. (Niet in London)Ik heb genoten van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn,dat we mee mochten wandelen.
    En meestal doen koebeesten je niets.
    Het zijn in feite zachtaardige dieren.

    En dat uitzicht...schitterend,zeg.
    Dankjewel dat we mogen meegenieten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op de Engelse wandelpaden is het dus telkens een verrassing waar je loopt en wat je tegenkomt! Wat een mooie streek, het ziet er schitterend uit! Dat gevoel boven op de heuvel moet je overigens ervaren, hoe mooi de foto ook is, de lucht snuiven, de zon voelen, de geluiden horen...dat kan daar alleen ter plekke! Kom maar op met al die foto's trouwens, ik geniet er elke keer weer van!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's Lia. Jullie zaten in een mooi gedeelte van Engeland!
    Mooie avond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb ik heerlijk met je meegewandeld Lia. Wat een prachtig landschap.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie wandelpaden! Heerlijk, zo'n vakantie! Toen je post spannend werd verwachtte ik minstens hele enge monsters...koeien!
    Heel benieuwd naar de andere vast ook schitterende foto's!

    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,

    Er is geen betere beloning dan je wandeling te eindigen in een pub of tearoom. Ik had het soms ook echt nodig, want wandelen in Engeland kan flink vermoeiend zijn :-)! Je hebt prachtige foto's gemaakt van het Engelse landschap.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige wandeling, en alles zo heerlijk groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohh mooiiii !!
    En uhhh koeien pakken je niet hoor, haha...

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's en lekker mee gewandeld.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke wandeling! Is inderdaad heel wat anders dan in Nederland!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Behalve in Londen was ik nog niet in Engeland, maar wat is het prachtig daar waar jullie waren!!
    Nog een paar posten vind ik geen straf hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldige post !!.....het moet een heerlijke wandeling zijn geweest !!!..bedankt voor het delen ...echt superrr......liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's Lia,
    Heerlijk dat jullie zo genoten hebben.

    Liefs,Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tjee Lia, wat heb je prachtige foto's gemaakt tijdens de wandelingen op het Engelse platteland... En wat ziet alles er mooi uit, ik kan geloven dat dit genieten was!
    En weet je, zo'n meisje wat daar alleen zit; Dan slaat m'n fantasie meteen op hol wat 'haar verhaal' is... Misschien beter dat we dat niet weten:-)

    Fijne dinsdag, X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige foto's Lia en of we samen met jou nog eens de wandeling maken echt zo mooi !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Door je mooie foto's is het net of ik even met je mee heb gewandeld; het ziet er allemaal prachtig uit!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een prachtige natuur en foto's. leuk dat je zo dicht bij de schapen en koeien kon komen =)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia