dinsdag 16 oktober 2012

Herfst gevoel…..

 

 

De herfst heeft nu echt z’n intrede gedaan en ook al ben ik niet echt dol op regen, als je er niet uit hoeft, vind ik het wel reuze gezellig in huis. Binnen is het behaaglijk, en uit de keuken komt een heerlijke geur van de cake die net uit de oven komt. Ik geniet van de katten die om me heen liggen en van mijn huis en tuin, waar ik ook langzaam aan de blaadjes van de beuken af zie vallen. En dan krijg ik opeens weer inspiratie om binnen foto’s te maken.

 

006

Ik ben een echt seizoen mens en vind alle seizoenen wel wat hebben. Ik heb dan ook nooit problemen als een seizoen op z’n einde is. Maar verlang wel altijd weer naar een ander seizoen. En na de zomer moet je de warme zon wel missen, maar er komt ook weer zoveel moois voor terug, dingen die je met heet weer gewoon niet kunt of wil doen.

Wat kleuren en materialen betreft ben ik wel een echt herfst type. Ik hou van de herfstkleuren, en de materialen zoals wol. Wol in warme behaaglijke plaids en in kleding.

De mooie warme kleuren bruin en grijs komen niet alleen in huis voor maar ook in mijn kledingkast zijn ze veelvuldig aanwezig. Ik voel me er goed bij, en dat is toch het aller belangrijkst.

 

019

021 024

010 019

FIJNE HERFSTWEEK ALLEMAAL….

013 002

 

Vanaf vrijdag gaat de zon weer schijnen. En wie weet mogen we nog lang genieten van de najaarszon zoals vorig jaar. Dat zou mooi zijn, ‘s morgens lekker fris, ‘s middags buiten in de zon en dan ‘s avonds gezellig binnen.

Tja, als we het toch allemaal eens voor het zeggen hadden, wat dan….

Groet Lia

       

39 opmerkingen:

  1. Ha Lia,

    mee eens hoor, als we het voor het zeggen hadden dan wisten we het wel..;-))

    Mooie plaatjes! Heb ook een garderobe met veel sobere tinten...heerlijk!

    Fijne week,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's!!Hier nu ook strak blauw en zonnetje.Heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herfst echt mijn tijd....voor in huis qua kleur maar idd ook voor de kleding. Dus ik geniet....regen of zonneschijn......het maakt me niet uit...en dan al die mooie kleuren aan de bomen........
    Dus voor mij geldt zeker....laat maar waaien';)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vanochtend reed ik in de stromende regen naar een klant, maar nu schijnt het zonnetje. Vrijdag en zaterdag wordt het 18 graden, joepie!! Sandaaltjes weer aan ;-))
    Mooie foto's heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook een seizoen mens.
    Hou van alle jaargetijden.
    Vind het ook leuk als de volgende weer begint.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hier ook een seizoensmens! Heerlijk! Vooral zoals vandaag zo,n lekker zonnetje!
    In het bos wandelen met de hond is nu ook zo mooi en sávonds de kaarsjes en de houtkachel aan ,plaidje er bij en een mooi boek......wat wil een mens nog meer?
    En..... het nog mooiere herfstweer komt er van het weekend aan ,komt dat even fijn uit want we gaan een weekendje weg :-))!! Moezel /Cochem omgeving
    Wat een te gekke laarsjes heb jij!!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de zomer toch het allerfijnst. Maar ik kan ook van de wisseling van de seizoenen genieten. Je foto's geven de herfst mooi weer. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben blij dat jij zin had om je camera te pakken... kunnen wij weer genieten van het resultaat!

    Groetjes X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan ook genieten van alle jaargetijden, maar vooral de herfst als ik dan s`morgens uit bed kom en er hangt een ochtend douw over de weilanden en de zon zie je dan in straaltjes door de takken schijnen daar kan ik echt van genieten.

    Fijne herfst week, groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoewel de lente en de zomer mijn voorkeur hebben, geniet ik ook van de herfst. Ik heb alleen even een aanloop nodig, als ik om ben is het goed. De herfstkleuren vind ik ook erg mooi, dat donkere spreekt mij ook bijzonder aan. Daarom geniet ik ook zo van je foto's!

    Ik wist nog niet dat de voorspellingen goed zijn, daar ben ik blij mee want de rest van de week ben ik vrij :)!

    Nog een fijne dag, Lia. lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Lia,
    Dat is ook een voordeel van dit seizoen, je gaat op zoek naar dingen waardoor het in huis alleen maar behaaglijker wordt. Of dat nu is in het bakken van een cake, die voor een heerlijke sfeer zorgt, of in het plaatsen van warmere kleuren en materialen..
    Jouw kleuren zijn in ieder geval helemaal juist in dit seizoen, ze stralen al een warmte uit op zich...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's weer, gezellige sfeer. En ik vind je laarsjes fantastisch!
    Alhoewel ik niet van de grijze lucht hou die we hier de laatste tijd teveel zien naar mijn zin, is het wel een kleur die in mijn kleerkast veel voorkomt, samen met andere naturellen. En ja hoor, ook ik vind dat elk seizoen wel wat heeft.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach ja, de verandering houdt het spannend en niet saai. En genieten als het kan iedere dag want we hebben deze week gezien hoe het kan lopen..

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia, ik dacht kleur bruin net als je blog zoals je zelf zegt past bij mij. Ik dacht geef je even deze link; http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/4067-kleurenpsychologie-betekenis-kleur-bruin.html Kijk maar eens of het bij je klopt!
    Warme groet, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja,ik ben ook echt van de herfsttinten.
    Mooi,je foto's.
    En wat zijn je laarzen prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja ik zeg wel eens tegen Jan (mijn man) ik ben ik het goede land geboren. Elk seizoen heeft z'n bekoring. Zoals nu als je in het bos loopt vind ik het heerlijk als je dat rottingsproces van die bladeren ruikt. En met een beetje geluk hoor je dan de ganzen weer wegtrekken. En dan thuis gezellig de kaarsjes aan en een mooi woonblad om te lezen en te kijken. Wie doet ons wat? Mmmm en dan de geur van versgebakken cake, Het zijn weer prachtige foto's Lia.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De lange dagen en temperaturen van de Zomer en de mooie kleuren en decoratiematrialen van de Herfst en ik ben klaar.. ;-)
    Ik heb helemaal niks met de winter als het niet vriest,bahh dan is het zo triest en kaal buiten...die maanden komen er weer aan,dan is al het blad van de bomen....nee dat hoeft helemaal niet voor mij.
    En het voorjaar...ja het voorjaar is het nieuwe begin dat is altijd mooi hé...
    Je foto,s zijn weer prachtig !!!

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk al de herftkleuren.....geniet maar lekker.....liefs van mij.....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's, Lia! Ik hou ook zo van de herfstkleuren!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik liep gister mijn rondje langs het bos en het opstarten was fris, maar met het zonnetje op de achtergrond ging mijn loopvestje gewoon uit. Vind dat rondje met de week mooier worden door al die herfstkleuren, zeker als het zonnetje schijnt. Nu het sfeertje nog naar binnen halen; dat is jou al helemaal gelukt ... net als met je laarzen; ik vond vandaag een geweldig paar die toevallig (of juist niet!) qua kleur hier helemaal thuis horen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt het herfstgevoel heel mooi vastgelegd, prachtige foto's. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Stoere laarsjes Lia, superleuk, en ik vind je foto's supermooi, die schaal met noten, de kleuren passen helemaal bij je blog.

    En ja ook herfst is niet echt mijn ding, maar het binnen zijn, de katten die zo lekker liggen te slapen, dat kopje thee, dat plaid op de bank, dat vind ik ook wel geweldig genieten.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik kan ook genieten van alle seizoenen.
    Nu genieten wij van de herfstvakantie.
    De kleuren en geuren en het gezellig maken in huis.
    Wij genieten.
    Fijne dag,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ben helemaal weg van je laarsjes die zijn echt super leuk .
    enhh ‘s morgens lekker fris, ‘s middags buiten in de zon en dan ‘s avonds gezellig binnen.waar kan ik tekenen ;p .
    je hebt het mooi verwoord zo denk ik er precies ook over ben ook geen herfst mens maar door de gezellige sfeer in huis ,de lekkere warme truien en niet te vergeten de stamppotten is het goed te doen .
    en gelukkig weten we dat er altijd weer een voorjaar aankomt.

    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik ga voor zo'n mooie Indian Summer, geweldig.
    Wij gaan volgende week nog een week vakantie vieren op de Veluwe.
    Ik ben er klaar voor, camera ligt klaar, geheugenkaarten zijn geleegd, en de wandelschoenen en laarzen staan gepoetst te wachten.

    Op naar een mooie herfst!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's Lia.
    Daarom hou ik ook zoveel van de Herfst denk ik, al die warme kleuren en materialen. Echt prachtig.
    Vind je rijglaarsjes trouwens ook heel mooi.
    Fijne herfstdag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik hou ook van alle seizoenen heerlijk ,het gezellig maken in huis, tuin of elders!
    Prachtig zijn je foto's weer de sobere kleuren zijn ook mijn favoriet !
    Fijne week nog !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Volgende week hebben de kids herfstvakantie, dus dat zou mooi uitkomen. Prachtige foto's weer (gave schoenen trouwens). Denk dat wij hier ook wel een herfst/winterhuis hebben en dat terwijl ik toch een echt zomermens ben. Hou ook zo van die mooie warme kleuren en stoffen (krijg het alleen niet goed op de foto). Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je foto's blijven keer op keer die heerlijke rustige sfeer uit stralen.
    Heerlijk hé, katten om je heen, plaid erbij en genieten van de gezellige avonden met een kaarsje erbij!
    Genietse ;)

    Lieve groet,
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijkheid, een prachtige sfeer hangt er rond je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. prachtig warm herfst sfeertje heb je neer gezet!

    Groetjes Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. heerlijk warm sfeertje zeg..ben weg van je laarsjes hoor...
    geniet maar van de mooie dagen dit weekend
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige laarzen ook ik wil:)Ik ben zoek op laarzen...ik hou van laarzen voor de herfst.Prachtige all foto's de herfst.ook Ik vind dat kleren zijn mooi kleurrijke herfst.Groetjes Karolina
    Wij genieten van de herfst:)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige foto's in warme herfsttinten! Het beloofd inderdaad komend weekend prachtig weer te worden; geniet ervan.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Gisteren was het nog een zalige nazomerdag. Maar ik vind de herfst ook zeker iets hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Bedankt weer voor de mooie foto's Lia. Elk seizoen heeft iets moois. Maar de herfst met die mooie verkleuringen, heerlijk in de bossen met zo'n mooi herfstzonnetje en 's avonds weer lekker binnen met de kaarsjes aan, ik kan volop van genieten!
    Fijn weekend nog Lia!
    Lieve groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je hebt gelijk hoor Lia, ook de herfst heeft mooie kanten. Maar het duurt bij mij toch altijd even voordat ik de zomer los kan laten. En als ik pech heb, komt de winter al om de hoek kijken net tegen de tijd dat ik de herfst omarm..

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ja, de Herfst is een prachtig seizoen. Mooie kleuren en prachtige dagen. 's Avonds lekker op de bank met de kaarsjes aan. Genieten. Dochterlief heeft een plank in de vitrinekast omgedoopt tot herfstbos plank. Alle gevonden schatten liggen daar uitgesteld. Heerlijk om naar haar gestudder te kijken en zo heb ik ook af en toe een nieuw huis.
    Liefs Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtige foto's
    ze kunnen zo in een boek!
    Hartelijke groeten Manuela

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia