donderdag 4 oktober 2012

Living Statues…..



Afgelopen Zondag hebben we nog genoten van een zonnige dag, en omdat we ook wel graag wandelen deden we dat die dag in Arnhem, zodat we meteen de deelnemers van de Wereld Kampioenschappen van de Living Statues konden zien. Het is toch een heel apart iets om te zien hoelang mensen stil kunnen staan, en na verloop van tijd verschillende poses aannemen.  Zo zijn er ook waarbij je denkt, hoe kan die persoon nu zo staan, met zijn voeten gewoon van de grond enkel leunend op een wandelstok……
Ik zal jullie enkele Living Statues laten zien. Wij hebben ze ondanks dat we de route gelopen hebben toch niet allemaal gezien, want hier en daar waren er ook aan het pauzeren. Wat héél begrijpelijk is natuurlijk.

living statues arnhem 2012 (13)

living statues arnhem 2012 (76) living statues arnhem 2012 (91)
living statues arnhem 2012 (36) living statues arnhem 2012 (105)
Ze zijn niet alleen verschillend van kleur maar ook de blikken in de gezichten en de manier van schminken zijn verschillend. Bij sommige blijf je naar het gezicht kijken. Maar de chagrijnige man was toch wel heel leuk hoor, en het was net echt een beeld van beton.



Benieuwd of we dit weekend ook nog van de zon mogen genieten. Hoe dan ook, ik wens jullie een Fijn weekend.

37 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder om te zien he? Ik heb ze wel eens zien staan op het Vreeburg in Utrecht. Echt een kunst Leuk dat je ons er ook even van laat genieten. Een lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's heb je gemaakt van de living statues.
    Enne...ze beloven voor zondag mooi weer.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk! Mooie foto's heb je er van gemaakt! Vooral die tussen het publiek!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Lia,
    Wat prachtig allemaal. Zo knap van die mensen. En wat een geluk dat het zo'n mooie dag was. De berichten voor het komend weekend zijn ook best goed...
    Fijne dag vandaag,lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave foto's Lia echt prachtig. Ik hoop ook op een mooi zonnig weekend hoor.
    Fijne dag en hopelijk stopt het nog met regenen vandaag xx Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het op tv Gelderland gadegeslagen, maarin het echt is nog veel leuker natuurlijk
    ongelofelijk knap om dit zo te doen
    leuk deze foto's Lia
    Fijn weekend gewenst
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je zou toch bijna denken dat de beelden echt zijn, niet verhaal erbij te lezen. Geweldig die eerste foto's en helemaal die man met stok, vraag me af hoe hij staat..
    Had er graag heen willen gaan maar stond die dag op een fair. De maand september is altijd zó druk bij ons. Gelukkig is nu de rust een beetje gekeerd (..voor even..)
    Leuk dat je dit met ons wilt delen, zo zijn we toch nog een beetje geweest.

    Ik wens je een fijn weekend, Lia, hoop op beter dan dat nu het geval is, want het is echt herfst nu buiten...BRRR
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We hebben ook nog overwogen om er naar toe te gaan, maar kozen voor de tuin omdat de zon zo lekker scheen en de rest van het weekend al zo vol zat. Eerdere jaren ben ik er wel eens wezen kijken, het is inderdaad heel erg mooi om te zien! Zo knap ook dat ze een houding zo lang aan weten te nemen!

    Een fijn weekend Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg, die levende beelden. En ontzettend knap van die mensen. Zowiezo de make-up en kleding, maar ook zo heel lang stil kunnen staan.
    Leuke foto's hoor! Groetjes Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi en super knap! ik vind het ware kunstwerken en heel bijzonder om te zien!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vindt dit knap, je moet maar jeuk krijgen.
    Mooie foto's Lia.

    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat bijzonder...vooral die eerste foto...nou ben net natgeregend met de honden.....zit nu op te drogen.....yakkes.....ik ga gauw wat doen.......liefs van mij ....fijn weekend...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zeg zo een wandeling maken! Mooi plaatjes heb je geschoten.
    Fijn weekend! en wat mij betreft met heerlijk herfstweer ;-)

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's Lia! Ik vind zelf de eerste man en het stelletje het mooiste. De eerste omdat het net een echt standbeeld is ook qua kleur, ook door hun achtergrond het gebouw en de boom.

    Superleuke post en ik wens je een heel fijn weekend.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. stuk voor stuk echte schilderijen, prachtig!
    bijzonder om te zien hè! echt kunst hoor om dit te kunnen doen..
    en die zon gaat goedkomen ZONdag:)

    fijn weekend!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Er zitten er een paar bij waar ik een paar keer moest kijken om te zien of het toch niet een echt standbeeld was. De meneer die een echt standbeeld kust bijvoorbeeld en inderdaad de betonnen boze man. Heel kunstig om te zien. Benieuwd waar de wandeling zondag naar toe gaat. Geniet er in ieder geval van!!
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Er zitten een paar hele goeie bij. Die meneer met zijn wandelstok, dat snap ik niet echt hoe dit kan.
    Nog een fijn weekend!
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel leuk en prachtig om naar te kijken, een echte kunst!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig Lia, vooral die zwevende man vind ik bijzonder.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Vind dit super! Binnenkort ook ergens bij ons in de buurt zoiets.....
    Echt een aanrader dus.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuk want ik had ze gemist, nog net een op TV gelderland gezien..

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zag het bij inderdaad TVGld voorbij komen met een kijkje in de opmaakkeuken, geweldig die metamorfoses! Jij hebt in iedergeval genoten met ze door de lens te zien dan zie je toch iets meer als het "blote oog" De kinderen hadden ook erg hun best gedaan.
    Dit weekend ook weer zon, geniet ervan..... Herfstige groet BB

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dubbel genieten op deze manier!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooooh ik werd een keer achtervolgd door zo'n levend beeld, ik werd er helemaal zenuwachtig van haha.
    Vooral die zwevende man en dat zoenende stel vind ik geweldig, hoe hou je dat vol!
    Fijn weekend en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wel zo ontzettend knap. Ik zou die rust niet hebben om zolang stil te staan. Wat een prachtige impressie Lia. En wat een geluk dat het weer zo goed was; zou zo ontzettend jammer zijn geweest na al die moeite van aankleden en schminken.
    Aankomende zondag schijnt toch ook wel weer een aardige dag te worden.
    Fijn weekend dus.
    Liefs, Pauline
    (en...de foto's van met laatste blog; dat zijn onze kids)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk, mooi, knap, wij gingen eerder ook altijd even naar Arnhem naar die evenement: wat leuk zo deze beelden.
    Fijn weekende.

    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk en knap is dat. Het heeft iets fascinerends, want het zijn net standbeelden. Heel gaaf.

    Een fijne avond,
    Groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit vind ik écht zo ontzettend knap.
    Levendige kunst ...
    Wens je een hele fijne zondag :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Knap hoor! Haha, ik kan nog geen vijf minuten stilzitten.

    Wat jammer dat het tafeltje niet zo leuk stond, gek eigenlijk, je hebt er best wel een interieur voor....

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind het sowieso al bijzonder maar die eerste foto bijna onvoorstelbaar hoe dat kan zo 'zwevend'.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lia hoe komt het dat er bij je reacties steeds but first sterven en weet ik allemaal tussen staat ? het leest heel vervelend zo . Verder ben ik een trouwe lezer van je Blog en geniet ik altijd weer .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Unknown, bedankt dat je een trouwe lezer bent. Maar ik heb geen flauw idee van wat jij kunt zien. Zelf zie ik niets staan. Maar ben wel benieuwd of er meer mensen zulke rare teksten zien staan. Bedankt voor het doorgeven.

      Groet Lia

      Verwijderen
  32. Oh wat een leuke post Lia!! Dit doet me zo terugdenken aan onze Parijstripjes.. daar zagen we elke keer ook van die 'beelden'.. zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat gaaf!
    Foto's zijn er mooi geworden.
    Onvoorstelbaar hoe die mensen zo stil kunnen staan (ik kan nog geen seconde stilzitten!).
    Vooral die "zwevende" man, hoe krijgt hij het voor elkaar?

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh sommige lijken echt goed op een standbeeld,wat leuk zeg en wat veel,hoe krijgen ze het verzonnen,haha ik zou het niet kunnen,ik zou dan weer jeuk aan mijn neus krijgen ofzo,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia,

    Mooie foto's! Wat een heerlijke dag was het he?! Wij zijn de hele dag in bos, speeltuin en kinderboerderij geweest. Alles zat daar bij elkaar. Heerlijk!
    Bedankt voor je leuke reacties op mijn blog...zou leuk zijn als ik Evie zo haar eigen inspiratiehoek kan geven. Ik had de banner opgehangen en het viel haar wel meteen op. Dus wel eer van mijn werk!

    Nogmaals bedankt voor je lieve reacties. Altijd fijn om te lezen!

    Liefs,
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wow zulke lijken echt heel erg echt zeg. Je hebt mooie foto's gemaakt.Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia