donderdag 11 oktober 2012

Schuiven…..

 

 

Ik ben weer wat aan het schuiven geweest in huis. Niet met meubels, maar wat met de accessoires. En ook al zijn dat er niet veel, toch als het seizoen verandert dan verandert er in huis vaak wat mee. Omdat de avonden langer worden zit je toch meer in de zithoek en dus staan de kandelaars weer net even anders, zodat ik ‘s avonds daar meer van kan genieten. Kaarsen heb ik altijd aan in huis, maar de meeste staan wel ergens in een mooi dik windlicht. En deze bij de zithoek alleen als ik erbij ben, want je weet maar nooit met poezen in huis.

 

002

 

Ook heb ik de dadeltakken weer tevoorschijn gehaald. Sommige mensen kiezen ervoor om ze constant in huis te laten liggen, maar ik leg ze in de zomer weg om ze dan in het najaar weer te voorschijn te halen.

Zo heb je dan toch steeds weer iets nieuws in huis. De takken liggen deze keer op een grijze stoere pot bij de spiegel in de keuken. De muur van de keuken met de kalkverf, de spiegel en de pot met dadeltak hebben allemaal een beetje dezelfde kleurnuance. Sommige zullen het saai vinden, maar ik vind het een heerlijke rust.

 

007

 

029

En als je dan een kussen op de grond hebt liggen neemt Joep daar dan meteen gebruik van. Hij staat dan even met zijn pootjes het kussen te kneden, de kattenliefhebbers weten wat ik bedoel.

 

Hebben jullie al op mijn tweede blog gekeken voor die mooie on route langs 4 karakteristieke boerderijen in de Betuwe, en waar je heerlijk inspiratie op kunt doen. Nee…. klik dan even HIER. Want dat is echt een leuke dag uit met je vriendinnen of met je man.

 

Alvast een heel fijn weekend,

Lia

38 opmerkingen:

  1. Vind het ook heerlijk even wat schuiven. Ik heb de dadeltakken ook het hele jaar liggen, maar nooit op hetzelfde plekje hoor! Hou ook zo van die verstilde kleuren, mooi. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor niet saai,geef mij ook maar een beetje dezelfde tinten,lekker rustig.
    En het trappelen van Joep....we weten wel wat je bedoeld hoor Lia ;-)
    Mooie foto,s !!!

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op kaarslicht....ook hier zijn altijd de kaarsen aan! Maar ja dat moet ook wel als je man een kaarsenfabriek heeft! Geniet van de heerlijke avonden! Ik ga snel even kijken op je andere blog!
    groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een paar verschuivingen en het voelt toch al heel anders. Mooi, de dadeltakken op de stoere pot, bij mij liggen ze er trouwens het hele jaar door :)! Ik heb onlangs een nieuwe tak erbij gehaald, deze is nog groen maar begint al iets te verkleuren.

    Met kaarsen ga ik ook voor veiligheid hoor, als ik het idee heb dat iemand er met het puntje van een jas te dichtbij zou kunnen komen, dan zet ik er liever een goed afgeschermd waxinelichtje neer. De jongste danst hier graag in de kamer en vliegt dan soms behoorlijk door de ruimte heen, dan wil ik uiteraard niet dat ze risico 's loopt.

    Ik wens jou ook een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie serene sfeer geeft dit, heerlijk weer de kaarsjes aan. En Joep geniet!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat Lia maar schuiven . Ik vind het er weer erg leuk uitzien en absoluut niet saai.
    Heerlijk dat kaarslicht, hier staan ook vaak kaarsen aan, maar ook alleen als ik er bij ben. Ik ben toevallig met een blogje bezig over kaarsen.
    alvast een fijn herfstweekend,
    groetjes, martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi zo alles bij elkaar. Zelf de poes past super in het plaatje. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja Lia, ook weer een heerlijke periode. Ik moet wel zeggen dat mijn tak toch is blijven liggen en met de kerst even niet in het zicht is vanwege ander groen! Heb manlief een opdracht al meegegeven om de kaart op te halen op de terugreis van het werk dan kunnen zaterdags eerst bezichtigen en afsluiten in Ochten, heerlijke zo'n zaterdag in het vooruitzicht.... Betuwse groet, BB

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Een beetje schuiven en dan ziet de kamer er toch meteen weer heel anders uit, zo fijn. En zo heerlijk die kaarsen weer aan..ik snap je helemaal! Bij ons in huis hebben we ook twee katten lopen die het altijd nodig vinden om eens goed te ruiken aan een brandende kaars, zeer slimme exemplaren dus.

    lieve groet, When-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor. Die tak op die stoere pot ! ..en ach wat lief toch je kat.....fijne avond liefs Ria ....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor, die stille kleuren ....ssssstttt.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Lia,
    Ik vind het heel mooi, die tinten grijs bij elkaar. Absoluut niet saai. En Joep sluit daar mooi bij aan... Maakt het plaatje compleet om zo maar te zeggen.
    Ik ben niet echt een kattenmens, maar weet wel wat je bedoelt met ´kneden´. De kat van mijn dochter doet het het liefst op haar buik...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een leuke blog, met het veranderen van de seizoenen wordt de functie van je huis ook weer anders. Daarom vind ik het ook leuk om te schuifen met accessoires, zo geniet er steeds weet opnieuw van.

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijke plaatjes weer ...niets is leuker dan weer lekker schuiven en rommelen met spulletjes in huis om het weer gezellig te maken ...prachtig die dadeltakken jammer genoeg is hij van mij verleden jaar bruin geworden en niet paars misschien dit jaar meer geluk ...wens je vast een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is he toch weer genieten bij je. Prachtig je foto's in al die grijstinten, erg mooi en helemaal met Joep erbij, dat maakt het plaatje helemaal af..

    Ik wens je vast een heel fijn weekend
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer mooie sfeervolle plaatjes. Heb weer genoten. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk, rommelen en wat schuiven ...
    en dan is het gewoon tóch even anders ;-)
    Mooi sober en veel rust, helemaal Lia hahah
    Fijn weekend meis !!! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk he een beetje rommelen in huis...Ik heb vorige week de dadeltak ook weer te voorschijn gehaald en op een zelfde pot gelegd, en de grijs tinten ik vindt ze prachtig.

    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's heb je weer gemaakt. Prachtige kandelaren. Ik hou ervan hoor. Zelf heb ik 2 van die grijze potten op mijn vensterbank staan. Alleen zijn ze een slag groter, en je raad zeker wel wat ik er in heb staan?? Juist dadeltakken. Ik heb de takken 2 weken geleden gekocht. Maar het ziet er weer geweldig bij je uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk hé,de kaarsen weer aan.
    En wat een mooie stoere kandelaar is dat.
    En Joep kleurt ook al zo mooi.
    En ja,ik heb al op je andere blog gekeken.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gezellig hé dat veranderen in huis, ik vind de pot met die dadeltak erg mooi staan . En Joep maar lekker trappelen lief hoor!
    Fijn weekend!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie plaatjes weer hoor al die tinten grijs bij elkaar !!
    Ik zit nu nog even aan een bakkie koffie maar dan .... ga ik ramen lappen en m,n kamer doen en de boel een beetje verschuiven/veranderen :)!
    Heerlijk om te doen en wat moet je anders met dit weer haha ...... Kormt hier momenteel met bakken uit de lucht vallen....
    Fijn weekend!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vroeger als klein meisje was ik altijd al aan het schuiven met mijn spulletjes. En ik doe het nog steeds. Heerlijk als iets net even anders staat.

    Geniet van het weekend,
    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ook bij mij ligt de dadeltak het hele jaar. Maar ik vind dat ik ook nodig moet gaan schuiven, het ligt al te lang. Jij hebt mij weer op een idee gebracht met de dadeltak op die stoere pot. Ik denk dat ik een beetje ga naapen :-).

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dat doe ik ook met die dadeltakken als het voorjaar word gaan ze weer weg des te leuker is het om ze weer tevoorschijn te halen .
    het is weer prachtig bij je mooie sfeer en mooie foto's .
    ik vind die ram zo mooi .
    en die joep wat is het toch een knappert en wat boft hij met dat kussen daar ligt hij vast heel erg lekker op .

    een fijn weekeind grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind het ook een prachtige combi! En zo leuk :-) Joep matcht ook!

    Fijne dag!

    Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nou Lia, je hebt je 'saaie' huis weer even lekker omgegooid..de meneer is nu aan de andere kant van het muurtje beland.. ;)
    Heerlijk hoor die rust, dan maar saai.. daar gedijen wij het best op hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Nou, ik vind dit niet saai hoor Lia;-)

    Ik moet eerlijk zeggen dat deze zomer hier alles is gebleven zoals het van de winter was... zelfs de schaatsjes hebben onbewogen aan de spiegel gehangen tijdens de zomer! Onlangs kwam m'n schoonzus nog binnen en nam waar dat ik zo weinig veranderd had... Tja, ik ben al blij als ik kan doen wat ik moet doen, dus mijn huis is helemaal winterproof zo aan het begin van de herfst haha

    Groetjes en een fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je schuif-actie is weer helemaal in stijl, mooi hoor! En juist door die rust die het uitstraalt, voelt het als een warme jas en da's in de herfst natuurlijk helemaal fijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ja alles is op kleur ,zelfs Joep :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Geniet van je heerlijke huis in herfststijl.
    Schuiven in je interieur is een hele leuke bezigheid.
    Fijn weekend,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige stoere kleuren - mooi!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie sfeerhoekjes Lia. Niet saai maar heerlijk die rust in je interieur.
    Ik vind die stenen ram echt prachtig, heb ik ook al een poosje op mijn wensenlijstje staan.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Lia ik had je al gemaild hoe mooi ik je foto's vind. Maar die pot die jij hebt heb ik ook. Ik heb er planten in gehad en nu met de dadeltakken erop zie ik dat hij helemaal groen begint uit te slaan. Heb jij dat ook? En wat zou ik er aan kunnen doen? Misschien heb jij een tip?
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Saai? Neen,sfeer,rust... genieten!!
    Nadat ik mijn poes heb moeten laten inslapen vorige Kerst verlang ik naar het spinnen en boteren (zo noemen wij dat kneden) en ooit wil ik ook nog eens zo een mooie kapoen als jouw Joep!
    Lieve groet, An

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ahh, worden die dadeltakken zo mooi! en jij haalt gewoon ieder jaar dezelfde te voorschijn? Ik heb net dadeltakken gekocht maar ze zijn nu nog groen. Dus volgend jaar heb ik er weer/nog plezier van. Dan is het een goeie koop geweest.

    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Een heerlijke bezigheid om te schuiven met spullen in huis! Zelf vind ik het ook leuk om bepaalde spullen een poosje op te ruimen en na verloop van tijd weer te gebruiken (winkelen in je eigen voorraad ;))

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat heb je weer gezellige hoekjes gemaakt!
    Blijf fan van jouw stijl!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia