woensdag 21 november 2012

Balken……

 

 

Toen wij 32 jaar geleden deze woning kregen was het helemaal in om balken in een woning te plaatsen. Weliswaar nepbalken, maar toch….. En ja, daar deden wij toen die tijd ook aan mee. Of ik het nu nog zou doen, weet ik niet. En even hebben we er nog over nagedacht om ze eruit te halen, want in de aanbouw liggen er geen balken. Maar dat is niet alleen een heel werk, we houden er ook weer een beschadigd plafond aan over. En ook dat is weer op te lossen, maar soms moet je je afvragen wanneer het goed is. En we vinden het nu wel goed, en hebben ze dus opnieuw geschilderd.

Ze hebben ook al wel wat verschillende kleuren gehad. Eerst waren ze bruin, waarna ze werden voorzien van een groenige kleur. En toen we dat ook niet echt mooi vonden hebben we ze een lichte kleur gegeven. En dat zou de laatste keer zijn, want het is ook wel een heel vervelende klus, om zo boven je hoofd te werken. En dan ook steeds tussen de meubels door met een trap. En die kleur beviel wel goed, het zit er dan nu ook al heel wat jaren op. Maar verf verkleurt ook door de jaren waardoor ze nu meer een gele gloed hebben. En we gaan dus nog een keer die balken onder handen nemen. Nou ja we…., manlief bedoel ik hiermee.

Eerst nog gedacht aan een andere kleur, maar uiteindelijk hebben we toch besloten om weer voor de lichte kleur te gaan. Omdat dat toch het mooiste aansluit bij de aanbouw van de keuken. Balken en plafond in zelfde kleur en de balken met extra matte verf. En er is een groot gedeelte in de schuur neergezet, zodat er een kamersteiger in kon wat het werken wat aangenamer maakte. Dus geen nieuwe vloer zoals sommige dachten. Wat je in de vorige post zag was de plank van de kamersteiger. Maar wel zijn meteen de muren voorzien van kalkverf, wat al heel lang een wens van mij was.

 

001

Hier is het nog nat en dus kun je nog niet zien hoe het is, en Joep was de opzichter….. en vond het allemaal maar raar.

Zoals jullie begrijpen was ik dus druk en ben nog steeds druk. Niet alleen bij straks Seizoen & Stijl maar dus ook om de kamer weer in te richten, want het is zo goed als af… En de stoelhoes is ook helemaal af….

Dus tot volgende week ergens of tot een van de dagen bij Seizoen & Stijl.

34 opmerkingen:

  1. Wens je heel veel succes de komende dage lfs Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh echt wel druk dus.......maar het wordt vast heeeel mooi!
    En heeel veeeel succes à.s dagen bij Seizoen en Stijl!
    Geniet er ook van hè !
    Maar dat doe je vast wel!
    Ik ben heel benieuwd zaterdag maar heb er al helemaal zin in!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joep had misschien toch liever behang gehad, zo leuk om daar met je nageltjes stiekem aan te krabben. En fijn toch dat Jan zo handig is met de blikken (kalk)verf en alles weer "gekwast en gerold" heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms moet je inderdaad keuzes maken...Ook al is de kalkverf op de foto nog nat, het ziet er prachtig uit. Wat een geweldig sfeertje :-) Heel leuk dat Joep opzichter was!

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pffff.....Lia...wat een klus. Ik heb er eerlijk gezegd voor de verbouwing ook over gedacht om een balkenplafond te nemen, het maakt de nieuwbouw waarin wij wonen net even nostalgischer.
    Wat een mooie kleur heb je op de wand en haha die Joep, wat zit hij er statig bij.
    Succes nog even met het klussen.
    Ik ben zo benieuwd naar het resultaat.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend dus hoe het opdroogt :-)
    Wij hebben ook balken maar vind het nog steeds een mooie sfeer geven :-)
    Succes met klussen hoor!
    groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele klus dus,die balken.
    En ik vind kalkverf toch zo mooi.
    Maar wij hebben geen gladde muren,dus
    ik denk dat het niet zal gaan.
    Ik vind het bij jou echt schitterend.

    En wat leuk,hoe Joep daar zit te kijken.
    Een schoonheid.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Balken boven je hoofd, inderdaad geen fijne klus. Maar het wordt prachtig!

    Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet de muur er al mooi uit, zo sfeervol en vast een nhele mooie combinatie met de balken,

    groetjes en succes met alle drukte, Pailine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vnd de balken toch iets extra's geven, al zou ik het mij ook voor kunnen stellen dat je het als 'druk' ervaart. Mooi dat je kalkverf op de muren hebt aangebracht, ik ben heel benieuwd hoe alles er uit ziet als het klaar is.

    Succes met alles en niet té hard van stapel lopen hoor, anders ben jij met de kerstdagen gevloerd.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,
    Druk, druk, druk, ik ken dat gevoel. Maar het wordt nu natuurlijk steeds mooier bij je en uiteindelijk heb je het helemaal zoals jullie het willen.
    Nog even doorbijten dus...
    Veel plezier de komende dagen, ik moet werken, dus zal niet van de partij zijn.
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ik ken die plafonds ,in ons vorige huis zaten ze al ,we hebben ze toen laten zitten ,hiet zaten schrootjes tegen het plafond in de woonkamer die hebben we er toen wel uitgehaald en allemaal strakke plafonds gemaakt , maar ja dan ben je toch bezig in een leeg huis ,dat scheelt
    In onze slaapkamer zit ook een schrootjesplafond ,we hebben pas geswitched van slaapkamer maar toch dat schrootjesplafond laten zitten ,we zagen er niet overheen en ach ,s nachts heb je toch je ogen dicht ....(smoes !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kalkverf op de foto ook ik ben gek op kalkverf...ik kan niet terug gewoon verf:)
    Ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Succes...Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat is Joep al een knoeperd van een kat..Hij zit wel lekker wijs te wezen daar op tafel ;)
    Ben heel benieuwd naar het eindresultaat Lia, jammer dat je vrijdag niet thuis bent, anders wipten we even binnen, we zijn toch in de buurt :)))
    Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gezellige foto! Ik zie je vast nog wel bij S & S

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schilderen en witten boven je hoofd is inderdaad een heel vervelend klusje, maar als het af is en er een lampje op schijnt, geeft het zo veel voldoening! Doe rustig aan deze week, denk om jezelf. Liefs Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hallo Lia

    Ook wij hebben de balken in het voorjaar voorzien van een matte witte verf.

    En we houden ze er mooi in.

    Heeft toch een bepaald sfeertje .

    De muren zijn nu al prachtig,geniet er maar lekker van.

    Sucses bij Seizoen en styl ,jammer dat het zo ver weg is !
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gaaf hè, eindelijk kalkverf. Geeft gelijk een hele andere sfeer aan de kamer. Wij hebben het nu op onze lange muur en ik zou het ook wel graag op de andere muren willen, maar dan moeten ze eerst weer gladgemaakt worden pffff. Ik heb nog veel kalkverf over en wil het zelf boven eens proberen over onze stucmuur heen. Ben benieuwd hoe dat wordt. Wat zul je er blij mee zijn, het wordt vast geweldig. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een klus heb je je weer op de hals gehaald ;-) ben heel benieuwd naar het resultaat maar die opzichter vind ik helemaal super, hij wordt groot Lia, jouw Joep. Een echte kater begint het te worden! Leuk om te zien.

    Succes met klussen en al je bezigheden, pas je tussendoor ook nog een beetje op jezelf!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Spannend...succes de komende dagen !!...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige foto en een nog mooiere kat. Heeft zeker model gestaan voor de kleur. Wat een fraaie combi. Fijne avond. Ik wordt nieuwe volger. Groetjes Martine
    (Www.martinevianen.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie kleur, wat zul je er blij mee zijn.
    Joep past mooi in het plaatje..Ik zie je wel op 1 van de dagen, ik ga samen met een vriendin we hebben er heel veel zin in.

    Veel liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. voor mij gelukkig voorlopig nog geen balken verven ,wat een klus is dat toch dus ik benijd jullie (je man ;) ) niet.
    maar als het gedaan is is het wel weer fijn en kun je er weer even tegen gelukkig.

    de muur ziet er nu al mooi uit ,dit staat bij mij ook nog op mijn lijstje maar ik schuif het nog even voor me uit .

    en wat is joep toch een pracht beest misschien moet hij eens kennis komen maken met de meiden hier in het voorjaar ;p .

    succes nog de komende tijd met alles .
    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi je geverfde muur prachtige kleur en joep heerlijk om naar te kijken !
    Succes met Seizoen&stijl de komende dagen !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie opzichter hebben jullie, past mooi bij de pasgeverfde muur, hahaha. Hij zit er met z'n neus serieus bij hoor :)

    Ik ben héél benieuwd hoe de verf is als het opgedroogd is.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super, dat kalkverfmuurtje... Voor mij zit het ook in het vat, maar ik moet nog heeeeeel even *ahum* geduld hebben! Joep kleurt er goed bij...

    Tot morgen X

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat zijn jullie toch een bezige bijtjes.....!! Maar het resultaat mag er zijn....wat een mooie muur zo met de kalkverf!!
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat spannend ik met echt uit naar het eindresultaat.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je hebt groot gelijk aangaande die balken. Gewoon lekker laten zitten... Het wordt mooi bij je! Leuk, dat ik je gisteren even kort ontmoet heb. Seizoen & Stijl is een prachtige winkel, wat een voorrecht om daar te mogen werken. De 'On Route' was GEWELDIG! 'K heb er een blogpost over geplaatst.
    Hartelijke groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  30. 'k ben je ook maar meteen gaan volgen. Ik kwam er achter dat ik dat nog niet deed. (hoewel ik wel altijd even op je blog kijk hoor, dus ik was altijd al een stille volger)
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een hele klus maar het eindresultaat zal wel prachtig zijn...

    Bij een volgende verfbeurt kies ik alvast ook voor kalkverf, ecologisch en die natuurlijke matte tinten vind ik heel mooi.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh wat zul je blij zijn met de kalkverfmuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. schitterend!!! En wat een mooie foto zo met Joep op de voorgrond, knappe knul

    fijn weekend en ik ga je andere blog eens opzoeken
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia