woensdag 12 december 2012

Rust in huis….

 

 

Na alle drukke bezigheden is de rust weer terug gekeerd in ons huis.

De muren staan in de kalkverf, en de balken op het plafond zijn mooi mat geschilderd. Alles is weer eens helemaal schoongemaakt en uitgezocht, want een mens bewaart wat hé. De hoes van de stoel is klaar, en mag ik het zeggen?… Ik ben trots op mezelf, dat het zo goed gelukt is.

Hier en daar is wat geschoven met spullen, en weer terug gezet. Er zijn wat nieuwe items aan toegevoegd en oude weggelaten. En ook de kleine kast moest eraan geloven, want die heeft een nieuwe kleur gekregen.

 

007

Op de muren zit kalkverf van Carte Colori in de kleur Lino. Ik vind het zo mooi…., echt je hoeft bijna niets in de kamer te zetten, want je hebt meteen sfeer in huis. Maar natuurlijk zet ik wel iets neer zoals je in de vorige post al kon zien, ook op de kast onder de tv waar een betonnen en houten kandelaar staan met een mooie grote spuitfles.

 

016

 

011

Geschoven heb ik vooral met mijn pot. Deze pot heb ik een tijd geleden voor een prikkie kunnen kopen, en had er een bedoeling mee. Maar hij blijkt toch groter dan ik verwacht had. En omdat er nu opeens van alles tussen kwam heb ik de pot op een plaats gezet waar hij nu nog staat. En omdat nu de kerstboom inmiddels ook in huis staat laat ik het maar even zo.

 

036

Het wit van de kleine kast vonden we ook niet meer zo mooi, vooral nu de stoel ook geen witte hoes meer had. En we hadden voor graphite gekozen, maar jullie kennen ons inmiddels, als we beginnen dan gaan we door. En die verf had ik dus niet besteld. Dus even bij een plaatselijke winkel gevraagd of ze die kleur ook konden mengen van een ander merk, en ja…ze hadden de kleurnrs van Carte Colori. Maar hij is toch anders geworden, niet lelijk maar anders….

 

005

En bovenop de kast ligt het beeld dat ik vorig jaar gekocht heb bij Room 17. Toen vond ik het ietswat te mooi, maar nu heeft het een heel jaar buiten gelegen en heeft het de uitstraling die ik wilde. En het ligt daar prachtig.

 

017

Dit muurtje staat midden in de kamer en is te zien in de keuken en in de kamer. Daarom hebben we ervoor gekozen om deze muur in de kleur Piombo van de keuken te kalken. Met deze donkere dagen voor kerst is het ook echt donker, maar ik vind het ook wel weer heel mooi.

En voor de oplettende kijker het kozijn en de plinten zijn ook in de kleur van de muur geverfd.

Nu is het nog wachten tot de nieuwe stoelen er zijn voor bij de eettafel. Ook moet er nog een nieuwe footstool gemaakt worden voor bij de bank. 

Dus word vervolgd……

Voor nu een hele fijne week allemaal….

58 opmerkingen:

  1. Het ziet er allemaal heel mooi uit. Ook die mega pot vind ik echt schitterend. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer helemaal genieten van je mooie foto's en de mooie kamer, het ziet er allemaal weer prachtig uit. De grote pot in de vensterbank vind ik heel erg mooi, tijdens de On Route heb ik deze pot ook gezien, zo stoer!

    Nu is het inderdaad tijd voor rust, want jullie hebben drukke en heftige weken achter de rug. Dus lekker op de bank gaan zitten met een bak warme koffie...

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, ik val met mijn neus in de boter. Ik zit net, terwijl ik wacht op mijn dochter die uit school komt, nog even blogjes te kijken. En wat voor één. Het ziet er echt geweldig mooi en sfeervol uit. Met kalkverf geef je idd gelijk de juiste sfeer, je hoeft er weinig meer aan toe te voegen. Piombo is een favoriete kleur bij mij, ik heb er al heel wat mee geverfd.
    Geniet van jullie nieuwe spullen, het ziet er super uit. Wat is die kruik trouwens gaaf, daar heb je mazzel mee.

    Liefs, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Lia, helemaal mijn smaak. De hoes is super geworden en ik denk dat je nu de smaak wel te pakken hebt. Kalkverf, ook helemaal mijn ding en de kast vind ik prachtig geworden. Ik heb al een half jaar een prachtig kastje in de garage staan en heb de (ja) donkergrijze krijtverf ook al lang thuis, maar ik weet niet waar ik met m'n andere (antieke) kast naar toe moet. Heb em al tien keer op MP gehad, maar geen normaal bod gehad. Prachtig!!! Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Lia, je hebt groot gelijk dat je trots bent! Wat een werk, en WAT een resultaat! Heel mooi, rustig, sfeervol, wauw! Hoe krijg je het voor elkaar, zo'n rustig geheel..
    Je beeld is er ook mooier op geworden in de tuin.
    Geniet van het resultaat van al je werk!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig !!!
    Ja,ik zie me daar wel zitten,heerlijk rustig allemaal.
    En je stoelhoes...ja hoor, daar mag je best trots op zijn !! ik naai wel veel maar hier heb ik vast geen geduld voor, haha

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw geweldig Lia!!
    Wat een sfeer geeft die kalkverf toch, wij zijn hier de bovenverdieping aan het verbouwen en dus ook de badkamer. Waar ook die geweldige kalkverf in komt. Ik vind de kleur Piombo ook erg mooi kijken. En wat die pot betreft ik heb toevallig ook zo'n super koopje gehad, omdat er een heel klein gaatje in zat. 35 euro nou ik dacht dat ik van mijn graat ging. Hebbe die kip hihi.
    Maar mijn complimenten hoor ziet er super uit en nu lekker genieten van jullie huis!!!

    Fijne dag! X Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeker mag je trots zijn op jezelf! Super mooi geworden de hoes voor de stoel!!
    En jullie mogen trots zijn op het eindresultaat, het is zo sfeervol & stijlvol!

    Complimenten .....

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig prachtig!!! Helemaal geweldig, wat een eer van jullie werk en die kast ook erg mooi geworden.
    Weet je, ik ben ook erg benieuwd hoe je tuin eruit ziet in de winter. Kan het door het raam niet zien op de foto. Misschien heb je in een eerder blog al weleens een foto geplaatst. Ik geniet bij mezelf enorm van de bruine Annabelles, ik knip ze pas in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan je foto`s het beste omschrijven als WOW wat een ontzettend mooi huis heb je. Elke keer weer genieten van je posts. Heerlijk.
    En wat een plaatje van een pot.
    Geniet ervan!
    Fijne dag nog.
    Liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lia ik vind allemaal heel mooi geworden.
    Heel sfeervol .

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh, Lia wat is alles mooi geworden!
    Mooie hoes, en geweldige kruik!
    Ik wil mijn witte kastje ook in een donkere tint verven, ga ik in januari doen als ik wat meer vrij ben..;-)
    Geniet er maar van, je hebt tenslotte genoeg aan je hoofd (gehad).

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zal jij genieten Lia nu al het werk gedaan is en alles heerlijk schoon en nieuw. Wat een prachtige kleur heb je op de muur en ook die megagrote vaas vind ik super staan op je vensterbank.
    Een dikke pluim voor je stoelhoes, echt prachtig en ik doe dit je zeker niet na.
    Geniet maar lekker van dit alles.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een rust straalt je woonkamer uit. Kalkverf geeft zoveel sfeer! In combinatie met je nieuwe hoes en je stoere pot is het plaatje echt af. Heel mooi gedaan Lia!
    Ben heel benieuwd naar je nieuwe eethoek.

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou ik moet toegeven ,ik ben geen kalkverf-fan maar bij jou vindt ik het er wel netjes uit zien ,ik zie bij sommige "druipers"t is net of je dan lekkage langs de muren hebt gehad
    En ja komt heel bekend voor ,weer niet de kleur verf die je in gedachten had ,kheb het al zo vaak gehad ,we zullen er mee moeten leren leven ,haha
    Heerlijk dat je alles afgekregen hebt net voor de kerstdagen ,dat wordt genieten :)
    x Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat is het mooi geworden!!!! Prachtige sfeer, sober maar toch warm. Krijg er gewoon de opruim-kriebels van. Wil het ook zo leeg...... Na de kerst dan maar?
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Alles weer helemaal goed! De kleur van het kastje staat heel mooi in het geheel. Het is allemaal zo mooi sereen...met een paar kaarsjes aan moet het genieten zijn!
    Je post geeft ook inspiratie; hier staat ook een stoel die absoluut een nieuwe hoes moet, de stof ligt klaar, nu nog tijd maken en vooral.. moed bij elkaar rapen!

    Fijne week nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw Lia een hele dikke pluim voor jullie...het kan zo in een interieurblad,echt prachtig.
    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige inrichting heb je, helemaal mijn smaak.
    Bedankt voor dit mee-kijk-momentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er allemaal heel mooi uit!! Er nu lekker van gaan genieten.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er weer mooi uit Lia! Stoelhoes is super, beeld en kast ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In een woord :
    Schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn dat je je gedachten weer kan verzetten met de dagelijkse dingen om je heen.
    Je kamer is een plaatje geworden hoor, SUPER zoals je je stoel hebt bekleed.
    Mooie combi zo met de muur en kast er voor.

    Lieve groet. Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je hebt echt een prachtig huis,zo rustig,mij lukt dat niet,maar als ik je foto`s bekijk word ik er rustig van,alles klopt,super vind ik dat,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het ziet er allemaal prachtig en heel sfeervol uit.
    Groetjes, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het ziet er allemaal erg mooi uit bij je Lia......prachtig !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat zijn jullie weer druk geweest: mooi resultaat: met die prachtige matte kalkverf:
    Dank je voor je lieve reaktie op de blog: zo leuk elke keer / Kram : Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Och lia ik sta weer perplex hoor. Wat heb je dat weer geweldig gedaan. Zo sfeervol. Fijn dat het allemaal zo mooi geworden is. En dan die stoelhoes super hoor.
    Geniet er van.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben er al... snel deze keer he;-)
    Kalkverf; In ons volgende huis mag ik ook eindelijk zeg (die mannen van ons laten ons toch veel te lang zweten vind je niet? Is Jan er blij mee nu?) Ik vind jouw muren geweldig en dat donkere naar de keuken toe: fantastisch! Ik ben dus iemand die helemaal niet zit te kijken op veel licht... voor mij hoeft een huis ook niet vol ramen te zitten hoor; ik houd van het geborgen gevoel wat 'donker' mij geeft!

    Dat sjouwen en toch weer terug zetten: herkenbaar (al laat ik tegenwoordig sjouwen)! Soms is een bepaalde indeling gewoon de beste!

    Geniet van je schone, frisse en mooie woonkamer... nu nog eventjes met zo'n boom... nog eventjes;-)

    Fijne avond X

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat mooi Lia! Jullie zijn helemaal into kalkverven he! Gelijk heb je hoor, ik vind het prachtig, al denk ik niet dat het in ons huis mooi zou staan. Maar bij jullie klopt 't gewoon.
    En inderdaad, deze verf is zo levendig, meer heeft een huis niet nodig aan accessoires en/ of 'muurversieringen' als schilderijen ofzo.
    Dit mag weer in een woonblad! ;-)

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fantastisch geworden maar dat was het eigenlijk al:) Geniet van de rust en kom lekker bij. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel mooi en sfeervol.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een rust straalt je huis uit Lia, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. echt prachtig...en inderdaad zoals colin zegt..zo heerlijk rustig..lukt mij gewoon nooit...maar misschien passen al die rommeltjes wel gewoon bij mij en moet ik me gewoon niet vergapen aan een anders zijn geweldige..prachtige huis hahah..maar het is gewoon zo leuk om even naar binnen te gluren..
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Had ook niet anders verwacht hoor maar wat ziet het er weer rustig en sfeervol uit Lia !
    Echt heel mooi!
    Vraag jou wel advies als we de ooit de kamer gaan opknappen ;-)
    Fijn dat het nu( bijna ) klaar is en je er van kan genieten!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ik blijf erbij....grijs is GE WEL DIG!!!! het omarmt je gewoon! Ik wil niet meer adners...tintje lichter/donkerder, maar grijs zal het zijn! Je zit er PRACHTIG bij! EN die pot......staat daar gaaf!

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, het is echt prachtig geworden. En je mag met recht trots zijn op je stoel. Ik vind de kleur van de kast trouwens helemaal niet verkeerd hoor! Lekker ervan genieten nu. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  38. het is heeeeellll mooi geworden! een berichtje waard....ik volg je al heel lang....en geniet elke keer weer.
    tevens sterkte gewenst voor de komende tijd.
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig Lia, echt ontzettend mooi allemaal. Het hele plaatje klopt.
    En nu genieten van het resultaat hoor!
    Probeer de rust die je woonkamer uitstraalt ook in jezelf te krijgen.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een heerlijke sfeer Lia, je stoelhoes is ook heel goed geworden. Knap hoor!

    Goed weekend,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  41. je hebt een super mooie blog, hele mooie sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Lia,
    Daar is je huis ook voor hè, om er de rust te vinden die je zo nodig hebt... En het is je weer gelukt, het ziet er heerlijk uit en straalt als het ware de rust uit... Prachtig.
    Ik wens je een heel mooie dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat is er ondanks alle zorgen en verdriet een hoop gebeurt bij jullie! Het ziet er werkelijk waar prachtig uit. Fijn dat het klaar is zodat er rust in je huis, en dan hopelijk ook in je hoofd kan komen.

    lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat is het toch mooi geworden Lia geweldig die kalkverf echt sfeervol. Je stoelhoes is mooi geworden en die pot zo gaaf!

    Geniet er maar van fijn weekend!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Lia,

    Dit is mijn eerste keer dat ik reageer, maar ik moest wel :). Wat is het mooi!! Mag ik je wat vragen? Wij twijfelen of we kalkverf in onze kamer willen gebruiken, omdat we het dan alleen daar gebruiken. Heb jij dat ook? Is het niet raar om maar een ruimte met kalkverf te behandelen en matte latex in de andere ruimtes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, Wij hebben kalkverf in de kamer/keuken, maar in de gang heb ik de gewone muurverf van Carte Colori. En omdat die kleuren allemaal in een lijn zitten, kan dat heel goed samen, vind ik....

      Verwijderen
  46. Super mooi en ook heel rustgevend met de kalkverf.
    Fijn weekend Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een mooie en warme kamer heb je gekregen, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Het is supermooi geworden. Wat kalkverf al niet doet met een ruimte hè. Het is de mooiste verf die er is!
    En die kast: hij is heel mooi geworden moet ik zeggen, maar de sfeer die de kalkverf geeft kun je niet in een andere verf na laten maken ;-) Maar dat heb je inmiddels ervaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat is het allemaal prachtig geworden! Ik heb genoten van je foto's. Wat een werk, maar ook wat een supermooi resultaat!
    Ook de kast is mooi geworden; maar, zoals je zelf al hebt ervaren: je kunt de sfeer van de kalkverf niet na maken in een andere verf ;-)
    En die pot staat ook zo mooi. Zet hem gerust eens op de tafel naast de bank; dat kan best.... even wennen misschien.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een mooi rustig sfeertje! En die stoelhoes is echt heel mooi, knap werk hoor? De stoere pot staat ook erg leuk voor het raam.
    (..en zo kan ik nog wel meert complimenten geven …gewoon supermooi allemaal!)
    Groet Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  51. prachtig wat een rustig sfeertje ,en je hoes is super geworden ga nu ook twijfelen om ook maar te beginnen hahaha ....geniet lekker van je thuis fijne dagen lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik vind het prachtig geworden, een heerlijk rustige sfeer en je hoes is ook prachtig geworden. Nu lekker genieten van je mooie woonkamer.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Echt super mooi !! Mag ik vragen waar je die gedraaide houten kandelaar vandaan hebt ?
    groetjes fleur

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Fleur, die heb ik ooit gekocht op een markt. Zou niet weten waar ze die nog meer hebben.
      Groetjes Lia

      Verwijderen
  54. Ik ben nog niet zo lang aan het bloggen en vandaar een beetje aan het rondkijken :) Maar wat mooi zeg die kalkverf! Als ik nog een keer m'n muren moet schilderen dan weet ik het wel! En wat een leuke blog heb je verder! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia