dinsdag 18 december 2012

Welkom in ons Kersthuis….

 

 

037 035

Aan de voordeur hangt over het kleine raampje een simpele groene krans met een zwarte strik, wat mooi overeenkomt met de zwarte details op de deur.

 

Eindelijk was alles klaar en konden we genieten van de nieuwe uitstraling in ons gezellige huis. Ik was er zo blij mee, en was nog een beetje aan het na pruttelen toen we overal alweer kerstbomen en decoratie zagen. En toen kwam ook hier de boom in huis, ik twijfelde maar manlief wilde een boom. Dus ik op zoek naar DE BOOM, en dat gaat niet vanzelf kan ik je vertellen. Hij moet niet te perfect zijn, want in het bos zijn ze ook niet allemaal gelijk. Maar de ballen moeten er ook wel in kunnen hangen, en dan niet te groot en te breed.

De boom was toch nog redelijk snel gekocht in ons eigen dorp, en ‘s avonds werd hij in de pot gestoken. Zo’n bak waar een steun inzit voor de stam. En die zet ik dan weer in een rieten mand zonder bodem, voor het zicht. De lichtjes erin, en dan de ballen…. Nou had ik nog van die oude zilveren spullen die menig persoon hier in blogland prachtig vinden, maar bij mij past dat gewoon niet. Na wat zuchten en kijken en nog meer zuchten ligt alles weer in de doos en hangen er 8 grijze en glazen ballen in de boom.  Ik zou het later wel weer zien, maar eerst moest die boom nog water. Joep liep al om de boom heen, en omdat ik die in de gaten hield zag ik opeens allemaal water onder die boom uitkomen. Ja, hoor…. is die bak lek. Ook dat probleem werd opgelost met veel zuchten.. De volgende morgen kwamen er wat geleende ballen van mijn zus bij, wat grijze ballen van de kringloop, en uiteindelijk wat houten ballen van Hoffz. Die ik volgend jaar ook weer in een schaal kan leggen.

 

029 028

030 031

Verder heb ik hier en daar wat hele kleine versieringen in de vorm van een amaryllisbol en wat extra kaarsen, waxinelichtjes en een lantaarn.

 

040

 

033

De grote krans is opnieuw opgemaakt met zilvermos.

 

016

 024

En op de spiegel aan de kleine muur hangt een groene tak met daaraan het oude kerstboompje van mijn moeder wat sinds haar overlijden ieder jaar ergens een mooi plekje krijgt. En dit jaar is daar een mooi oud zilverkleurig kerstitem van mijn schoonmoeder bij gekomen.

We zijn de komende tijd nogal druk en ik ben iets minder hier te vinden, en daarom wens ik jullie

Hele Fijne Kerstdagen…

58 opmerkingen:

  1. Die lekkage was heel vervelend, heb je net alles staan...kun je weer overnieuw beginnen. Maar je boom is een plaatje hoor en het staat toch sfeervol met de lichtjes aan.

    Succes met alle drukte en voor jou en je gezin ook fijne kerstdagen gewenst!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uiteindelijk ziet het er dan knus en kersterig uit.
    Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi..!
    Grappig genoeg heb ik zelf ook een zo'n simpele groenkrans op de voordeur hangen..;-)

    Heel fijne dagen hoor!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahaha zo'n lekke bak heb ik ook, en ik vergeet het steedds!!! dus elk jaar dweilen :P!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Na wat opstartproblemen kun je dan eindelijk genieten van je mooie boom. Ik vind het altijd wel wat hebben hoor zo'n boom met lichtjes in je huis.
    En je krans staat mooi zo met die strik! Sober en stijlvol!
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoiii, hihihi wat een verhaal.. I know lekke bak is niet leuk, maar wel goed blogvoer!
    Fijne dagen! lfs Bianca

    atmicasa.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het ziet er gezellig en sfeervol uit Lia,

    Ik wens jou en je familie ook hele mooie kerstdagen toe!

    Liefs, Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Lia,

    gelukkig is alles uiteindelijk nog goedgekomen, ha ha. Wat een gezellige sfeer heb je neer weten te zetten.

    Fijne avond en voor jou ook hele fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het heeft heel wat voeten in aarde gehad voordat je boom goed en wel stond Lia, maar het resultaat vind ik prachtig. Ook de versiering helemaal passend bij jou.
    Ohh....en die moskrans....wat staat die mooi op de nieuwe wand.
    Sober....maar heel stijlvol vind ik je kersthuis.
    Ik wens jullie ondanks de moeilijke periode die nog maar zo kort achter jullie ligt hele fijne dagen.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heel leuk en gezellig uit! Ik wens je ook prettige feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar je boom staat! En hij ziet er leuk uit. Gezellige sfeer. Fijne kerstdagen. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kerstdecoraties. Hier nog geen boom, ik laat hem denk ik op zolder staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie rustige decoratie, daar houd ik ook zo van. Prachtig. Ik heb nog niet veel kerstversiering en onze boom, die is de deur alweer uit. We hadden er eentje uit mijn moeders tuin, maar dat ding was toch wel zo verschrikkelijk lelijk dat ik hem er maandag weer uitgegooid heb. Dus nu weer op zoek naar de perfecte boom (nee, ik ben ook niet zo makkelijk met een boom). Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jullie ook hele fijne kerstdagen en een gezond 2013. Je boom is prachtig, evenals de ballen.

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg mooi.
    Ik wens je hele fijne kerstdagen en een
    goed en gezond 2013 toe.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi kerstboom en decoratie.Hier geen kerstboom en alleen de voordeur hangt een groene krans met een rode strik:)ik vind hem leuke buiten dan binnen.

    Een fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar 2013.
    Liefs Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook al is het niet uitbundig,je hebt toch een heerlijk kerstsfeertje in huis,je boom is echt heel mooi en heel bijzonder het takje met versieringen van je dierbaren,fijne avond,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ow ja en hele fijne kerstdagen en een fijn 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heeft Hoffz kerstballen? *Gaat op zoek!*
    Mooi hoor, je boom! Hier wordt ie ook ieder jaar iets meer basic en soberderderder... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. .... HI! I just found your home :)
    Looking forward to reading more, your photography is so pretty :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijk sfeertje bij jou, de boom is een plaatje en de krans vind ik ook super.
    Hele fijne feestdagen Lia, samen met je geliefden.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi sfeervol, precies hoe het bij jou past, Lia. Ook ik ben altijd zo aan het prutsen met de boom, veel is er in de doos gebleven dit jaar.
    Jouw boom ziet er erg mooi uit dit jaar. Goed dat jullie toch een boom hebben gezet, het geeft zo'n sfeer met kerst, of je 'm helemaal vol hangt of juist niet..
    Foto's van mij boom moeten nog komen, m'n camera had vandaag kuren, was ik niet echt blij mee.
    Lieve Lia, geniet van de feestdagen, hoe moeilijk het dit jaar ook voor jullie is.

    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Lia, reuze bedankt voor de groepsknuffel ! Ik vind het zo'n mooie verrassing en ben er heel erg blij mee, het is echt iets voor mij en ik vind het super knap en lief dat je me iets cadeau hebt gegeven wat van jou is geweest, dankjewel, dit 'prulletje' is a real treasure to me!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Vind je kerstboom en versiering heel sfeervol en mooi.
    Precies jou stijltje.Rot van die lekkende bak.
    Daar zou je ook wel van gaan zuchten hihi
    Wens je vredige kerstdagen!
    Liefs Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Even ivm de griep in het bezit van een laptop en mijn favoriete blogs af.
    Wauw Lia wat mooi!! Ik ben helemaal gek van je ballen, zowel die van glas als die van hout. Ik wou dat we vlakbij Hoffz woonden...hie kan ik die echt niet vinden. Zo prachtig zijn ze! Lekker stoer!
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik wist niet dat Hoffz ook kerstballen had. Maar het is een mooie rustige boom geworden. Zelf ga ik lekker naar het bos. Daar zet ik een mooie schaal op tafel een hoop kaarsjes en zaterdag ga ik samen met een vriendin kransen maken. En dat is het dan. Ik wens je hele fijne dagen en voor het volgend jaar een beter jaar als 2012.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zat net nog te denken, wie had nou ook alweer die mooie grote krans? Haha jij dus! Ziet er gezellig bij je uit.. Met zo weinig zo'n sfeer neerzetten kan niet iedereen! Top!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi sfeervol geheel Lia maar had ook niet anders verwacht.
    Ik heb ook houten ballen in de boom hangen gekocht bij Room Seventeen, en heb er een klein haakje in gedraaid, met touw er omheen ook een goed idee zeg.

    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig, zo alles bij elkaar!!
    hele fijne feestdagen en geniet met degene die je lief zijn.
    Lieve gr. Mirjam

    PS. Enne niet weg doen die mooie oude ballen er zijn altijd liefhebbers voor, het moet alleen wel net passen ja ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi allemaal hoor!!...heel sfeervol...probeer een beetje te genieten...hoe moeilijk ook.....ook hier is weer wat naars gebeurd.....het houd nooit op....het leven is zo zwaar soms.....knuffel van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi dat goene takje met kerstdecoratie van je moeder en schoonmoeder. Z'n kleine dingetjes zijn zo belangrijk om ze een beetje om ons heen te voelen.
    Fijne avond Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  32. dat ziet er goed uit. past helemaal bij jou.
    wens je fijne dagen. liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heb ik genoten :-) Ik was dit jaar helemaal klaar met de traditionele bomen...maar als ik 'm bij jou zie. Kalkverf laat zelfs een kerstboom mooi uitkomen haha! Die betonnen ballen met touw zouden hier thuis ook geweldig staan. Heel mooi om die 2 bijzondere hangers aan je spiegel te hangen!

    Fijne kerstdagen gewenst voor jou en je gezin
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ben er nu pas achter dat die betonnen ballen dus de houten ballen zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De boom staat en is prachtig.... ingetogen mooi..!
    Dank je wel voor de lieve kaart... echt heel erg attent..
    Lieve groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Heerlijk sfeertje weer
    En nu maar genieten :)
    Lieve groet ,Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  37. mooi, en tevens inspirerend!
    groetjes< inge

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een sfeervol kersthuis hebben jullie ervan gemaakt... Ik vind die krans ook prachtig van dat zilvermos en dan de persoonlijke kerstitems van je schoonmoeder en moeder; prachtig!

    Geniet van de eindejaarsfeesten Lia, groetjes Judith X

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi Lia helemaal jou steil .
    Wens je hele fijne kerstdagen samen met je familie !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik zeg maar niets over onze in-5-minuten-gekochte boom die qua formaat helemaal perfect was, maar waarvan ik hoop dat hij toch echt nog een weekje vol blijft houden. Hier in huis ook een sober kerstsfeertje (voordeel als het pubers worden en de kitsch niet meer in de boom hoeft). Hoef niet uit te leggen dat ik helemaal blij word van jouw kerstsfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een gezeik met de kerstboom elk kaar he! ☺
    Maar hij staat er super en helemaal met deze Hofzz-ballen! Die zullen wel wat gekost hebben, of niet?!
    Mooie sobere krans aan de deur, vind hem prachtig.

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zal ik nog maar eens zeggen dat ik je sfeer wel erg THUIS vind ??!! Heerlijk om even van Jan z'n kerstboom te mogen genieten, nu wij er geen hebben dit jaar..
    Prachtig idee trouwens dat je de beide moeders eert op jouw manier ;)
    Knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hele mooie, natuurlijke kerst versiering! Hier komt dat ook steeds meer in huis ipv van de opvallende kerstballen en frutsels..

    BeantwoordenVerwijderen
  44. prachtig en wat een sfeervol geheel! ik vind het ook erg mooi dat je 2 bijzondere kerstherinneringen van je moeder en schoonmoeder aan een kersttak gehangen hebt.. zo zijn ze er toch een beetje bij..

    ook voor jullie fijne feestdagen,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Eind goed, al goed... met een prachtige boom als eindresultaat! Je stijl van versieren vind ik erg mooi; sober, maar sfeervol.

    Fijne feestdag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mooi...prachtige kerstversiering...mooie kleuren...niet te druk...daar hou ik van!

    Fijne kerstdagen samen met iedereen die je lief is!

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Oh mooi mooi....Zit weer te genieten.....Vind je boom mooi met die stoere ballen, echt bijzonder. Passen zo goed bij jouw sfeer, super mooi.
    En dan die 2 zilveren aan de tak.....mooi en dierbaar dus...om te koesteren....
    Enne klimt Joep nog niet tot aan de nok van de boom....? Enne......die ballen zijn vast ook super leuk speelgoed voor hem....;)

    Fijne feestdagen en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Toch wel gezellig zo'n boom vooral al er niet te veel in hangt. Moest wel lachen om je laatste opmerking bij mij, ik had al zo goed m'n best gedaan vond ik! Hoop op verbetering in het nieuwe jaar..

    Fijne feestdagen, zal best een beetje weemoedig zijn maar ook extra genieten van de mensen om je heen.

    Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Haha wat een verhaal toch hè altijd met zo,n kerstboom!! Maar het is zeker de moeite waard geweest!
    Je boom en je kerstversiering in huis.........echt helemaal Lia !
    En ja je tak aan de spiegel .....heel mooi en dierbaar!
    Jullie ook fijne dagen!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Heel mooi gedaan in huis en ook de krans aan de deur, heel sober maar sfeervol.
    Grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hallo Lia, dank voor je lieve woorden in reactie op mijn post. Ik hoop van ganser harte dat jullie toch wat kunnen genieten van de feestdagen. We gaan maar vol goede moed op naar een nieuw jaar, vind je ook niet?
    Ik heb trouwens erg moeten lachen om jouw kerstboomperikelen, kan het me zo helemaal voorstellen....
    Fijne kerstdagen en alle goeds voor 2013. Lieve groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dit is sfeervol genieten!

    Fijne feestdagen, ondanks de moeilijke verdrietige tijd hoop ik dat jij en je dierbaren op jullie manier kunnen genieten.

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoi Lia, als het goed is kun je nu weer bij me lezen! te veel sneeuw, haha. Hele fijne feestdagen toegewenst, liefs BB

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Lieve Lia, wát een heerlijk rustig sfeertje hier :-)
    En wat bijzonder die herinnering aan jullie beide moeders.
    Ondanks het verlies, gemis, ziekte in jullie familie;
    Wens ik je toch een mooie en sfeervolle kerst
    en een warm, liefdevol en gezond 2013
    dat we nog maar vaak bij elkaar mogen "buurten" ;-)
    Dikke kerstknuffel komtie XXX Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  55. hoi Lia,

    heb al gereageerd, maar nu nog een keertje...vind je stijl geweldig, wil je vragen of je op mn nieuwe weblog wil kijken......?
    dank je wel, groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Prachtige foto's Lia en die houten kerstballen vind ik erg mooi.
    Ik wens jullie ook hele fijne kerstdagen samen.
    Lieve groeten, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Lieve Lia, ik hoop dat jullie deze eerste kerstdag goed doorgekomen zijn...het zal anders dan anders zijn nu je schoonmoeder er niet meer is. Sterkte!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia