donderdag 24 januari 2013

24 Januari 2009

 

 

Is de dag dat ik na heel lang een stille volger te zijn geweest, zelf mijn blog op het grote www maakte. De rede was dat ik helemaal niet goed in mijn vel zat en daardoor veel zat te surfen op het internet, waar ik de blog van Hetty tegenkwam. Wat vond ik dat leuk, zomaar in het huis van iemand mogen kijken, of meemaken wat zij meemaakte in het dagelijkse leven. Het was een gratis magazine voor mij en van de een klikte ik door naar de andere. En na lang twijfelen heb ik de stap genomen om ook mijn “thuis” te laten zien. Doodeng vond ik het, want wat als er nu iemand zou reageren….of misschien nog erger…niemand zou reageren. Wat moest ik dan zeggen of doen. En was datgene wat ik ze te vertellen had wel leuk genoeg, en waren de foto’s mooi genoeg? En zouden die dames mij ook accepteren als medeblogster als ik zomaar bij hun reageerde. In het dagelijkse leven stapte ik niet zomaar op mensen af, maar hier durfde ik zomaar wat te zeggen. En ik kreeg warempel ook nog reacties….leuke en lieve reacties, en ik voelde me in blogland al snel thuis.

Ik kan zeggen dat niet alleen mijn blog gegroeid is met veranderingen en de volgers en stille volgers (net als ik toen), maar ook ik zelf ben gegroeid. Want 4 jaar geleden had ik nooit in een winkel op zoveel mensen af durven stappen om ze te vertellen wat ze tijdens een huizenroute te zien zouden krijgen.

Er waren 4 jaar geleden ook al vele mooie blogs te bezoeken, maar in de afgelopen 4 jaar zijn er zoveel bijgekomen dat ik het soms ook niet meer kan volgen. Er zijn er ook die om wat voor rede dan ook gestopt zijn, maar er is nog een heel aantal over die ik vanaf die dag volg. De een om dat ze qua smaak met mij overeen komen, of omdat ze gewoon mooie foto’s maken. Maar ook om de verhalen die ze schrijven. Kortom er is van alles te zien en te lezen, en ik doe het nog steeds heel graag.

 

027 (2)

Gisteren had ik enkele blogdames op bezoek, en het is zo enorm leuk dat het bij sommige niet alleen bij virtueel bezoek is gebleven. De dag is omgevlogen met kletsen……, en is nog steeds voor herhaling vatbaar.

Corine Hetty en Ingrid, ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie blogvriendschap.

 

021

023

Hmmm…… nog eentje dan..

55 opmerkingen:

  1. Lieve Lia,

    Van harte gefeliciteerd met vier jaar bloggen! Je weet inmiddels allang dat je tot mijn favoriete blogs behoort en dat je een grote bron van inspiratie bent, niet alleen voor mij maar ook voor heel veel anderen. Je hebt een bijzonder sfeervol huis, waar het gisteren ook nog eens bijzonder gzellig was. Ik ben blij dat het bloggen je het vertrouwen heeft gegeven in jezelf en ik hoop nog lang van je blog maar zeker ook van je vriendschap te genieten! Bedankt voor je gastvrijheid!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Lia,

    Ben blij dat je 4 jaar geleden deze stap hebt genomen. Ik geniet elke keer weer van je blog.
    Ik vind het juist zo knap dat je altijd wat weet te melden en van die mooie foto's wilt delen met ons. Het lijkt mij ook leuk om een blog te beginnen.. maar hoe begin je.. en heb ik wel inspiratie genoeg om leuke dingen te delen met anderen enz. enz. Inderdaad de vraag, vinden anderen "mijn blog wel interessant".
    Lia je bent absoluut een inspiratiebron voor mij, ik geniet van het lezen en het bekijken van je blog. Op het moment ben ik werkzoekende na 14 jaar te hebben gewerkt bij mijn werkgever en ook ik surf me gek op het web :)voor leuke ideeën, wat wil ik etc. Bedankt dat je dit wilt delen met ons.
    Lieve groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 4 JAAR AL WEER!

    IK VOLG JE BIJNA 3 JAAR EN JOU VOLGEN DOE IK MET PLEZIER.
    IK HOOP DAT JE NOG LANG DOOR GA MET BLOGGEN .

    WANT JE POSTEN EN JE FOTO'S WIL IK NIET MISSEN.

    LIEVE GROET,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Lia, Ik heb sinds kort de blogs ontdekt en lees en kijk er graag op, ideeen opdoen en lekker kijken hoe mooi en gezellig iedereen zijn plekje heeft.
    Jouw blog is 1 van mijn favorieten en ik hoop dat je er nog heel veel mooie dingen op zet.
    I love it!!!
    Liefs Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk Lia...4 jaar alweer...ik bijna 3 jaar...en wat gezellig zo'n blog ontmoet dag ...heerlijk lekker genieten...fijne dag liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je dit deelt met ons ik zelf ben al weer 6jaar bezig eerst in web-log land en nu alweer een jaar of iets langer weet het eigenlijk niet eens meer haha maar goed ik vind het nog steeds heel leuk om te doen .
    Gezellig dat jullie elkaar blijven ontmoeten leuk en daar hoor natuurlijk iets lekkers bij !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk hé een blog starten.
    Ik ben ook nog maar net begonnen vorig jaar mei.
    Vond het ook hartstikke eng.
    Kijken er mensen reageren ze krijg ik ook volgers .
    En ja het is gelukt.
    Word er ook zo blij van.
    Kijk ook graag op jou blog.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh....ik pak ook eerst even zo'n heerlijke bonbon lieve Lia. Van harte met je 4-jarig Blogjubileum. Wij zijn ongeveer gelijk begonnen. Ik Blog morgen alweer 4 jaar en net als jij met nog evenveel plezier als toen ik begon.
    Het is leuk om alle veranderingen in die 4 jaar mee te maken.
    En wat leuk dat je er niet alleen virtueel vriendschappen aan heb overgehouden maar ook gezellig bij elkaar komt.
    Fijne dag en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind 't altijd fantastisch om lezen hoe in Nederland zo'n 'blogcommunity' ontstaan is, er contacten gelegd worden, het bloggen echt tot nieuwe wegen leidt zelfs. Echt prachtig is dat!

    Ik wens je nog vele jaren heerlijk blogplezier.

    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaa bloggen is heel leuk,ben er op het moment wel niet veel,maar dat komt door mijn gezondheid,wat een pracht laat je zien,de spiegel en de mooie gevulde bak,leuk dat je er vriendschappen aan over hield,ik heb ook al heel wat aardige mensen ontmoet en vele schatten in mijn huis,komen daar ook vandaan,ik hoop dat je nog lang blijft bloggen,fijne dag,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig maar dat je begonnen bent, want zo kan ik heerlijk anoniem mee genieten van jouw huis ed. Ik begin trouwens zelf niet met een blog;)
    Maar ik hoop dat jij nog een hele poos door blijft gaan ha,ha.

    Groetjes, Leonie van The Cardigan-Inn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd Lia! Wat vliegen de jaren eigenlijk. Ik kan me helemaal vinden in je verhaal, zo herkenbaar! Om zelfde redenen ben ik ook begonnen, " Just Jeanette" was mijn drijvende veer;-) grappig toch.. Ik vergeet steeds mijn blog verjaardag, zie dat deze inmiddels alweer geweest is.
    Aan de overheerlijke bonbons te zien, heb je het gezellig gevierd met lieve blogvriendinnen;-) Wat fijn toch, dat je door het bloggen zulke leuke contacten hebt opgedaan. Ieder met een zelfde gevoel en passie...dat zijn toch hele bijzondere vriendschappen. Op naar het 5e jaar, dat je er nog lang plezier van hebt én wij daar natuurlijk een graantje van mee mogen pikken... Bedankt voor al je mooie posten! Joep steelt de show ook heerlijk hieronder..super!

    Alvast een fijn weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geniet van die lekkere bonbons. Dit is een geestje waard! Ik neem er ook een als jet het goed vindt want we zijn tegelijk begonnen. Ik 30 januari 2009.
    Ga nog maar lekker door met schrijven. Ik geniet altijd van je logjes en mooie plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd met je 4de blogjubileum! Ik hoop dat er nog vele jaren bij zullen komen. Ook al is onze stijl verschillend, jouw blog is en blijft 1 van mijn favorieten :-) In het begin ben ik heel lang stille volger geweest bij jou.

    Alvast een fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Lia,
    Gefeliciteerd zeg! 4 jaar en nog steeds super actief! Het is iedere keer weer genieten bij jou! Lekker doorgaan zou ik zeggen en ik neem er een bonbonnetje op om het te vieren!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. proficiat met je 4e blogverjaardag Lia! en je verhaal is ook voor mij herkenbaar.. heel fijn dat het bloggen je zoveel goeds gebracht heeft, zelfs echte vriendschap, zo waardevol! en ik hoop dat je nog lang met veel plezier blijft bloggen!

    dank je voor je felicitatie en je medewerking aan mijn Glossy, zo ontzettend leuk!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. gefeliciteerd Lia!
    Geweldig om te lezen wat het je allemaal gebracht heeft..;-))
    Geniet altijd van je mooie foto's en geweldige sfeer!

    Lieve groet

    dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd ... en hoe leuk dat ik juist jou dat zetje in de rug heb gegeven... !!
    Hoe mooi dat het je ook zoveel meer heeft gebracht dan verwacht.
    Ik vond het woensdag super gezellig..Zeker voor herhaling vatbaar.. en dan bij mij in de keuken.
    Ga nog lang door met het schrijven van stukjes en het schieten van mooie plaatjes dan genieten wij gezellig mee.
    Lieve groet Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gefeliciteerd met je 4de blogjubileum! door jou en Petranell ben ik zelf ook begonnen met een blog waar ik ook nog elke dag plezier aan beleef...Erg leuk dat je je blog vriendinnen ook in het echt spreekt.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Van harte gefeliciteerd Lia! Ik volg je zeker al wel 3 ,5 jaar! Ook eerst als stille volger!! Via via kwam ik op een gegeven moment op jou blog terecht en ik geniet er nog steeds net zo van als de 1e keer!
    Ik heb zelf geen blog en het voelt altijd nog een beetje als gluren bij de buren ....Maarja zonder volgers zou het voor jou ook niet leuk zijn hè dus we blijven je gewoon regelmatig aanklikken en nu de laatste tijd ook Seizoen en stijl erbij!
    Ook al zo,n leuk blog!
    En zo te zien met de andere blogdames hebben jullie het heel gezellig gehad en lekker gesmikkeld !
    Mooi plaatje weer van je hyacinten bak !
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gelukkig heb je voor je blogtijd al kunnen oefenen met je picasa-album
    En wat waren wij blij met jou !
    en nog natuurlijk !:)
    Je bent gewoon een natuurtalent ,ook met je andere blog voor Seizoen en Style
    Leuk dat je een gezellige blogmiddag hebt gehad
    nou ik stop met complimenten straks ga je nog naast je schoenen lopen ,hahah
    Lieve Groet
    Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. nou ja gefeliciteerd Lia!!!! wat een tijd alweer! en wat doe je dat geweldig goed. wees trots en geniet van alle ontwikkelingen die je sinds die tijd hebt doorgemaakt.

    liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. 4 jaar alweer, gefeliciteerd! Leuk he die contacten die je opdoet met bloggen. Ik wens je nog veel mooie en gezellige jaren toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Proficiat.
    Vier jaar is een lange tijd.
    Dan ben ik nog een " jonkie ".

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik geniet altijd zo van je mooie foto's, je bent echt een inspiratiebron voor mij. Groeten, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia,

    Met elke post die verschijnt maak je me blij.
    Zo mooi om bij je binnen te mogen kijken, en zoveel inspiratie ik eruit haal.
    Ik hoop dat je nog lang doorgaat!

    Groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat vind ik het fijn voor jullie dat jullie elkaar ook op deze manier hebben gevonden:
    Heerlijke blogmeiden bij elkaar :) Met super heerlijke chocolade: Hoe lang kennen wij elkaar nu al?

    Kram | Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gefeliciteerd met 4 jaar lief en leed in blogland. Het is een bijzonder wereldje. Ik hoop dat je nog lang zo doorgaat Lia, jij hebt je huis gevonden en wij ook een beetje.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je bent een lieverd!
    (Maar er waren toch veel meer bonbons??!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jeetje Lia, vier jaar al weer. En het is en blijft een geweldig mooi blog. Een echte inspiratie voor mij in ieder geval. Ik geniet steeds weer van je mooie huis, interieur en je foto's maken het helemaal waar...
    Ik hoop ook dat je nog heel lang door blijft gaan hiermee....
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gefeliciteerd met je 4 jarig blogjubileum. Je hebt een erg mooi en inspiratievol blog. Ga vooral door.

    Groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gefeliciteerd met 4 jaar bloggen hoop dat er nog heel veel jaren bij gaan komen, met mooie foto's en verhalen... Als je vier jarig feest viert, even opzoeken... dan heb je fruit en bloemen jubileum!
    Ook ik heb door het bloggen lieve vriendinnen gekregen waar ik heel veel plezier mee beleef!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hartelijk gefeliciteerd Lia!!!
    Ik geniet al enkele jaren als stille volger van je prachtige blog!
    Dit is pas de 2e keer dat ik reageer, na veel moeite (puf) lukte het me om een profielfoto toe te voegen. Misschien lukt het me ooit nog eens om ook een blog te beginnen. Het lijkt me een geweldige hobby. Maar voorlopig blijf ik nog maar even van jou mooie foto's genieten.

    Lieve groet van Maja

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Al 4 jaar, jouw blog was een van de eerste die volgde...
    vol inspiratie en mooie woorden.
    En nu, kijk ik nog steeds uit naar een post van jou..
    We hebben zelfs jouw schouw als voorbeeld genomen in onze keuken :)
    Heerlijk zo'n blogvriendinnen dag!!
    Fijne avond,
    lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Goh Lia , vier jaar alweer ... wat gaat de tijd snel .

    Ik weet nog best dat je begon en volg je dan ook al lang.
    Jij met je mooie blog boeiden me al vanaf het begin.

    Ik hoop dat ik nog lang van je blog (en ook de andere ) kan genieten.
    Ga gewoon lekker door zou ik zeggen !

    Hartelijke groet van Gea

    ps: leuk ook dat je middagje met blog-vriendinnen weer zo gezellig was,
    is toch geweldig dat dat zo gegroeid is.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gefeliciteerd met je jubileum! En ik ben het helemaal met je eens: bloggen is ontzettend leuk!!!
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gefeliciteerd met je 4-jarig blogjubileum! Ik hoop nog lang te mogen genieten van je sfeervolle posten en prachtige foto's.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Vier jaar alweer. Wat een ervaring gefeliciteerd hoor. Wat ben ik dan een groentje vergeleken met jou. Het is en blijft een geweldig mooie blog waar je terecht trots op kan zijn. Ik geniet ook enorm van je blog. Geeft mij weer inspiratie.
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. gefeliciteerd! Vind het erg knap dat je elke keer weer zo een leuk verhaal weet te schrijven en dan je fotos erbij, super!
    Je bent zeker een grote inspiratiebron.
    op nog veel meer jaren!

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Lia, Jij was mijn eerste blog die ik tegenkwam die ik zo mooi en inspirerend vond en tot mijn verbeelding sprak ... Ik volgende jou al eventjes in stilte en dacht "dit wil ik ook eens doen", maar de tijd ontbrak mij toen. Deze zomer tijdens mijn verlof ben ik vol goede moed gestart met een eigen blog met jou als voorbeeld. Ik heb nog niet veel volgers maar het doen op zich geeft al super veel voldoening. Via jou blog heb ik dan ook andere leren kennen waarmee ik dezelfde feeling heb. Proficat met jou 4-jarig blogbestaan en vooral dank u wel als inspiratiebron. Lieve groetjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Van harte!!! Oh 'ken' ik je nu al zolang....? Heerlijk.
    Wat een bofferds die dames, die mochten je live ontmoeten en je huis in het echie zien.
    En nog heerlijke chocolade....tssss.....hier is iemand lichtjes jaloers.

    Hoop nog jaren te genieten van je mooie blog en lieve woorden.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Lia,
    Wat een lange tijd alweer....ik kom net kijken ;-)
    En wat gezellig zeg dat middagje met je blogvriendinnen....
    Ik hoop dat ik jouw blog nog heel lang mag volgen want ik vind je schrijfstijl en je foto's super!
    Lieve groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Proficiat met je 4-jarig blogjubileum.....wij hebben niet de zelfde stijl maar toch kijk ik altijd graag op jouw blog....je prachtige foto's en het is elke keer weer genieten...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gefeliciteerd!!!

    Oh... vier jaar alweer, ik nog maar een jaar!!!
    Super leuk hoor het bloggen, je doet leuke ideeën op, leest mooie verhalen en ziet prachtige foto's. Ik geniet er elke keer weer van.

    Gezellig, samen met je blogvriendinnen zo bij te kletsen, vooral met die heerlijke chocolade erbij.

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Lia.

    Ook ik kan er zo van genieten,en wat zou ik er graag bij zijn geweest ha ha .

    Lieve groet van Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heeeee Lia,
    Ook ik ben een fan van je prachtige Blog!!!! en van Joep natuurlijk ;-)) en wat hadden we het druk met onze spelltjes hé, hahaha zo jammer dat je er niet meer bij bent ;-(( kan je niet meer om hulp vragen....
    Ik geniet altijd van je prachtige foto,s je stijl en je verhalen,doe inspiratie op en nog veel meer....je brengt mij vaak op leuke ideén samen met nog veel meer lieve Blogdames.
    Het bloggen ligt even stil bij mij....gebrek aan....tja...aan van alles, haha weinig nieuws zullen we maar zeggen (of teveel spelletjes mischien)...........
    Hoe dan ook.....geniet van alles Lia !!!

    liefsssssssssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Het lijkt me best gezellig eens wat bloggers te ontmoeten.
    En ja, met zulke lekkere chocolaatjes erbij wordt het al gauw een feestje.
    Fijn weekend.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Lia,

    Ik volg je blog nu al ruim een jaar en ik blijf uitkijken naar nieuwe berichten van je, het is altijd zo mooi ! Hier haal ik toch wel veel inspiratie vandaan, je hebt echt een droomhuis ! Ik hoop nog lang van je blog te kunnen genieten

    Groetjes Fleur
    Goed weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat leuk om elkaar ook in real life te ontmoeten. En fijn dat het dan zo goed klikt! Fijn weekend, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Van harte gefeliciteerd met je 4jarig blogjubileum. Wat knap dat je zo bent veranderd in positieve zin. Ik zou het denk ik niet durven hoor om zoveel mensen te ontvangen, zoals jij deed bij Seizoen en Stijl! Ik geniet elke keer weer van je blog en de mooie dingen die je ons laat zien.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Toch wel een prestatie hoor... 4 jaar bloggen en nog steeds genoeg inspiratie om ons te inspireren! Keep up the good work, liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Heerlijk toch dat je zoveel plezier uit het bloggen haalt daar doet je het ook voor , mooi dat je daar ook in het echt vrienden van afhoud en daar samen van kunt genieten .... zou zeggen hou het nog vele jaren vol zodat wij nog lekker genieten kunnnen van je prachtige verhalen en mooie foto's .... lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoi Lia. Gefeliciteerd met je 4 jarige blog jubileum! Wat een herkenbaar verhaal. Ik ben nl. sinds augustus 2011 ook een "stille" volger. Je stond toen in WLS met een verwijzing naar je blog. Ik had nog nooit een woonblog gezien en ben toen meteen een kijkje gaan nemen. En ik was verkocht! Wat leuk om bij jou (en anderen) binnen te kijken. Maar jouw blog behoort nog steeds tot mijn favorieten. Nu is het zelfs zover dat ik een eigen blog ben begonnen. En wat is dat spannend! Zitten ze op mij te wachten? Vinden ze het wel leuk? Enz. enz. Ik hoop dat je eens een kijkje wilt nemen. En als je tips voor me hebt, hoor ik het graag! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hee lieve Lia lees even 't is nl soms een beetje chaotisch hier hihi
    Gefeliciteerd met je blog feestje ... Vier jaar al weer (voor mij in september)
    Ik volg je altijd met veel plezier en kom hier graag lezen en kijken.
    Het leuke is dat je ook mij al heel lang volgt en ik heb niet eens een woonblog ;-)
    Wat gezellig die live ontmoetingen. Neem aan dat de bonbons inmiddels op zijn !!!
    Een hele fijne avond. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Heel herkenbaar Lia. Wij lezen je verhalen erg graag, kijken graag naar je prachtige huis en inderdaad is het een blog Familie! En net als in een echte familie kun je het met de ene blogger beter vinden als met de andere. Maar voor iedereen is er een warm bad. Hopelijk ga je nog heel lang door met bloggen, blijf ik je volgen.

    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia