zaterdag 26 januari 2013

Model…..

 

Wil jullie bedanken voor de lieve reacties op mijn vorige post, en jullie zijn nog niet van mij af. En ook niet van ons model…..want die hoort nu eenmaal bij mij.

Onlangs was ik wat foto’s aan het maken in huis, gewoon omdat ik dus die kleuren niet mooi weer kan geven. En oefening baart kunst zeggen ze, dus ik oefen wat af.

Zo ben ik ook op een van mijn vrije Woensdagen lekker binnen in huis te vinden met mijn camera. En tja, dan is er zo’n nieuwsgierig mormel in huis wat dan prompt voor je gaat zitten. En moet ik hem dan wegsturen voor een foto…. Nee, dan maak ik hem tot doel van de foto.

Miss Kitty komt altijd naar de camera toe gelopen, zodat je geen foto kunt nemen, maar Joep gaat er altijd voor zitten of liggen. Of hij het in de gaten heeft dat hij afstand moet bewaren.

 

074

075

076

En als een volleerd model neemt hij diverse poses aan.

Ik krijg vaak de vraag of hij niet erg groot is… Nee, dat hoort zo. Het is een mannetje en is nog niet eens uit gegroeid. Dus hij kan nog voller worden en hij is al aardig op weg om net als zijn vader te worden.

 

Fijn weekend…..

46 opmerkingen:

  1. Hoi Lia, miss Kitty is inderdaad fotogeniek zeg, en wat de kleuren betreft, volgens mij lukt dat best aardig! Mooie foto's!

    Fijne avond,
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker blijven oefen met deze supermodel! Geweldige foto's, Lia! Wat is Joep toch ook een prachtige kat! Hier mag er ook graag iemand in de picture staan hihi..kan het dan ook niet laten hoor. Zoiets heet volgens mij ook wel dierenliefde;-)

    Fijn weekend!!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind Joep een knapperd hoor. Aandoenlijk he zoals hij in de camera kijkt. Ik heb ook zo'n eigenwijze kat hier liggen. Maar eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat hij half zo knap niet is als Joep. Al denkt hij van wel ha ha.
    Gisteren ben ik nog even naar Seizoen en Stijl geweest. Wat hebben ze toch een mooie spullen. Echt weer even van genoten.
    Een fijn weekend
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind grote katten juist mooi! Je gelooft nooit wat ik vanmiddag bij de kaasboer zag. Liep daar naar binnen en er stonden veel mensen, ik liep door want ik moest naar de bakker. En in mijn ooghoeken zie ik iets raars bij een man in de nek. Dus ik kijk nu gericht en wat zie ik: net zo'n soort kat als Joep bij een man in de nek. En dat was ook zo' n grote kat. Dat was zo'n maf gezicht. Dat had ik nog nooit gezien. Een kat die meegaat boodschappen doen.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In een woord :
    Prachtig.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog even terug gelezen; 4 jaar bloggen super zeg! Hoop dat je nog heel wat jaren doorgaat met bloggen. Je blog is zo genieten, zo vol inspiratie, je maakt de mooiste foto's en weet pakkend te schrijven. Zo mooi om ook je persoonlijke ontwikkeling te lezen, ik herken het .....

    Zo leuk dat er bijzondere vriendschappen ontstaan, geniet van elkaar!

    Momenteel zit ik midden in een veranderingsproces, er gebeurt zoveel waardoor het bloggen even minder is.
    Even veel ballen in de lucht ;-)

    O, Joep steelt elke keer weer mijn hart en wat weet jij hem elke keer weer meesterlijk vast te leggen!

    Fijn weekend!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe heb je dat nou weer gedaan, een poes in de kleuren van je interieur...haha!
    't Is een prachtig beest!

    Fijn weekend!

    dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je toch een gewelidige katten! Mijn dames vallen bij die van jou echt in het niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inmiddels kan ik het na een live-sessie alleen maar beamen: Joep is bijzonder fotogeniek en past ook nog eens uitstekend in het interieur! Nu weten we alleen nog niet of het met het fotograferen van de muren en kleuren gelukt is, maar dat komt vast nog wel een andere keer ;).

    Nog een fijn weekend, Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig model is Joep,wat een lieverd,mijn zus heeft ook een blauwe rus,want dat is Joep toch en zij heeft een poes Geisha en ohh die is groot ook,maar wel een schat,ik wens je een fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,

    Ik vind Joep prachtig, met een heel hoog knuffel gehalte.
    Fijn weekeind, groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw wat zijn deze foto's mooi, mij lukt het niet snel de katten er zo gracieus op de foto te krijgen...als ik Joep zie denk ik altijd aan een oude baan, zij hadden ook een Brit en hij heette Figaro...hij was een schat....memories....fijn weekend ...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi portret die grijze snoet, lieve ogen, en je kunt hem bijna horen snorren van genot, of is het schijn bedriegt. In ieder geval zijn het prachtige foto,s van een mooi grijs poezelig model,

    fijn weekend Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig !!!!...fijn weekend...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja het is een stevig baasje en poezelig zacht, ook helemaal in jouw kleur hè.

    Een fijne zondag,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ons Britje Bowie is ook zo'n joekel, toevallig heb ik hem afgelopen week op de weegschaal gezet omdat ik dacht dat hij te zwaar zou zijn maar hij bleek 5 kilo te wegen en dat is vrij normaal voor een brit. Bolleke de beer noem ik hem vaak:-)
    Ik vind je foto's prachtig!
    Fijn weekend...groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een knappe snoet heeft Joep! Fotogeniek is hij zeker!
    Heb die van mij ook geportretteerd, het was nog niet zo makkelijk om haar er leuk op te krijgen (deed ze haar ogen dicht, bewoog net...). Maar ja.. katten zijn eigenzinnig he!
    Groetjes en nog een fijn weekend,
    Miriam

    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Lia,
    Joep is echt een prachtig model. Heerlijk hoe hij geniet van de aandacht van de camera...
    Ik wens je een fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi poes (kater) heb je.
    En wat een mooie foto's.
    Die honden van mij blijven ook nooit zitten en lopen ook naar je toe.
    Maar gisteren is het gelukt ze staan ook op mijn blog.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto's.
    Qua kleur past hij er helemaal bij.. Fotogeniek is ie zeker.
    Fijn weekend.
    Lieve groet Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi modelletje, het is altijd afwachten met dieren hoe ze op de foto komen te staan.
    Maar Joep geniet van alle aandacht zo te zien!

    fijne zondag,
    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh...Joep......ik heb één favoriete poes en een favoriete hond op de Blogs en dat zijn Joep en het hondje van Sanne van Servies & Brocante Tjibbe...
    Ben er weg van hé,hahaa Tjibbe lijkt sprekend op ons helaas overleden hondje Rakker....
    Zooooo lief...


    liefsssssssssssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vindt Joep een mooie stoere kat!

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ze heeft talent! Wat een mooie poes! Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Joep dan zo in een reclame denk ik..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooi model haha! Hij gaat er eens echt voor zitten....
    Schitterend beest !
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een dankbaar middelpunt van je foto's...prachtig!

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een Top model zeg!
    Heerlijk beest is die Joep toch en ik hou wel van een flinke kat.
    Maar het fotograferen gaat je goed af en dan zal het je van de mooie kalkmuren ook wel lukken dat gaan we vast nog wel zien!
    Bedankt voor je lieve reactie op mijn post.
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geniet maar veel van je dieren! Lijkt precies op onze poes :(. Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het blijft toch elke keer weer een prachtig poezebeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leukerd is het toch!

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik hoef niet meer te zeggen wat ik van jouw pluizebol vindt he;)...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is het toch een prachtig beest, Lia! Ik heb mijn man al voorbereid dat als wij weer een nieuwe poes "nodig hebben", het zoeentje als de jouwe wordt!! :)

    Groetjes,
    Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Queenie is zo n eigenwijze muts ,als ze de camera ziet schiet ze weg
    Niet echt een model dus
    Joep heeft niet echt een dik koppie zo te zien ,tja queenie is ook een bullie hoor maar zij is een vrouwtje en na 11 jr denk ik wel uitgegroeid haha

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dag Lia,
    Wat ben ik blij je blog te hebben ontdekt door Ingrid van Home & Lifestyle! Wat een prachtige en inspirerende blogposten! Ik kom je regelmatig eens bezoeken hoor en voeg alvast je blog aan mijn lijst van favorite blogs toe.
    Lieve groet,
    Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat is het toch een leuke kat! En de naam Joep vind ik zo bij hem passen, een leuk eigenzinnig dier! En leuke verhalen....

    groetjes Gea W.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ooh Lia,ik vind het zo leuk dat je zo enthousiast reageerde op mijn blog.
    Ik vind dat echt een compliment,want ik vind jouw huis ook echt helemaal geweldig!!
    Ik ben pas net begonnen met bloggen en wat is het moeilijk in het begin,maar ik leer iedere dag weer meer.Tja,en waar moet je dan mee beginnen he?Ik dacht ik laat eerst gewoon alles zien,iedere keer een andere kamer en dan zie ik wel wat de mensen ervan vinden.Ik 'ken'jouw natuurlijk wel van de blog van Seizoen en Stijl(kom ik ook weleens)en de reportage in de WLS,wat moet je trots geweest zijn zeg,dat is toch fantastisch.
    Ik stop nu,anders ratel ik maar door hihi.
    p.s.de waaltjes zijn leuk he,dat was echt een wens van mij,ik woon helaas niet in een boerderij,maar dan doe ik maar net alsof ;-)
    Groetjes,Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik ben in Tricht geboren,mijn ouders wonen daar nog Mijn zus woont in Tiel en als ik toch daar ben,rij ik regelmatig wel even door naar de 3 leukste winkels in de buurt,die alle drie op jouw pagina staan ;-)
    Ik vind dat je fantastische foto's maakt,mss moet ik toch maar eens een cursus gaan doen met zo'n spiegelreflexcamera,dan ziet het er veel professioneler uit.Mooie katten zeg!!
    Groetjes,Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Haha heerlijk zeg zoals hij daar gaat zitten.....Leuke foto's weer van Joep :-)
    Fijn weekend!
    Lieve groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een heerlijk beest is het toch die Joep.
    Ons fotomodel hier in Blogland, met een heel hoog aaigehalte.

    Prachtige foto's zijn het geworden, Lia

    Fijn weekend
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mijn favoriete dieren KATTEN :)Spijt me dat ik ben allergie voor dieren.Een fijne weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Jeetje wat een mooie foto,s, kom per toeval op je blog, wij hebben er ook twee, ik ben stapelgek op ze, en wonen......is ook mijn grote passie, net bezig aan een keukenverbouwing, nieuwe kansen, nieuwe ideeën, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. knap model :)) Je maakt altijd mooie foto's :))
    Fijn weekend lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia