vrijdag 18 januari 2013

Stapelen…..

 

 

Toen we de kamer pas voorzien hadden van kalkverf, stond natuurlijk alles overal en nergens. En bij het terug plaatsen van de spullen ga je dan toch eens kijken of het ook ergens anders leuk staat. De meubels die staan bij ons altijd op dezelfde plaats, het komt op een andere plaats gewoon niet uit. En dan is het leuk om met de accessoires een beetje te wisselen. De houten doos had ik al van boven naar beneden gehaald, en daar staan nu de zwarte doosjes die eerst in de keuken stonden bovenop.

 

020

Het zijn doosjes waar meestal bestek in bewaard werd. Zo heb ik er ook een waar mijn vork en lepel van vroeger inzitten, en een met getallen. Ik heb gewoon altijd wel iets met doosjes. Op een markt of winkel moet ik ook altijd weten wat erin zit….

 

010 011

018 080

En dat alles staat op een oud frans tafeltje, wat ik nog steeds erg mooi vind om z’n eenvoud. En de kleur zie je hier en daar ook terug komen in huis.

 

009

Vind het nog steeds erg moeilijk om op de foto’s de kalkverf en de kleur daarvan goed over te laten komen. Nog maar een poosje oefenen…..

Fijn weekend.

41 opmerkingen:

  1. Hallo Lia,
    Dit soort stapeltjes vind ik ook super mooi. De doosjes zijn geweldig, ik ben ook altijd weg van die mooie fijne slotjes die er op zitten. Ik heb er hier ook een paar in de witte kast staan, met het oude bestek er ook nog in...
    De kleuren zijn prachtig Lia, mooi geheel en lekker rustig samen...
    Ik wens je alvast een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Lia...de rust...de kleuren...de foto....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoekje zo met de doosjes .
    Fijn weekend !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat de indeling betreft herken ik je verhaal, hier staan de meubels ook al lang op dezelfde plek...voor een groot deel is dit gewoon het handigst. Gelukkig kun je met accessoires alle kanten op. Ik vind het doosje met de cijfers heel erg mooi!

    Fijn weekend, Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke sfeer altijd bij jou Lia. Ik denk dat iedere kleur wel moeilijk is weer te geven.
    Mijn oog valt ook op die prachtige lamp, echt een plaatje.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je toch een heerlijk huis...mooi hoor je stapel....fijn weekend....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gestyled Lia!
    Leuk toch he die doosjes en vooral als het oude zijn met een verhaal erachter.
    Oh die muren toch hihi....maar jij hoeft alleen de kleur nog goed op de camera te vangen....hier moet het zelfs nog de muren op...en dat is niet éénvoudig welke kleur je dan neemt....maar ben eruit :-)
    Fijn weekend!
    Lieve groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vooral het doosje met de cijfers vind ik heel bijzonder!

    Fijn winters weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. DIT IS ZO MOOIE SOBER PRACHTIGE COMBINATIE.
    WAT STAAN DIE DOOSJES MOOI BIJ ELKAAR LIA!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoe je dan met vernieuwde blik weer naar je eigen spullen kijkt, en denkt van waarom kwam ik daar nou niet eerder op ;-) Mooi hoekje zo, groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kleur goed of niet goed op de foto ....
    Ik vind hem toch zo al mooi!
    En ook je hoekje is helemaal compleet zo!
    Hier ook een mooi stapeltje op de vensterbank van een oud koffertje met daarop een paar oude boeken en bovenop een oud brilletje!
    Dus ik hou er wel van!
    Fijn weekend!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier zou de eerste muur net na de kerst in de kalkverf gaan, maar helaas kreeg ik griep. Nu is het wachten tot manlief weer eens een dag tijd over heeft en ik ook thuis ben. Tot die tijd geniet ik gewoon bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi je doosjes, ik ben niet zo van het stapelen maar vindt dit wel mooi rustig.

    Groet liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat de indeling betreft herken ik helemaal älles heeft een vaste plaats. Maar jij weet sfeer te brengen in je huis. Ik heb best wel moeite de juiste dingen bij elkaar te stylen. Spullen zat maar.... Er zijn zo veel mooie dingen die je dan helemaal niet kwijt kunt. Maar jij hebt het mooi gestyld Lia . En leuk die oude doosjes. Ik hou er van.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De kerstbomen zijn bij ons nu ook opgeruimd, en wát héérlijk die ruimte. Alles is weer mooi neerzetten, niet te vol, maar gewoon gezellig. Ik heb ook van die doosjes op elkaar gestapeld staan. Niet overal zit wat in, maar een leeg doosje vind ik ook een mooi doosje.

    Fijn weekend, groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, die cijfers, bijzonder en super mooi!
    Genieten deze styling.

    Happy weekend!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke zwarte doosjes.
    Ben eigenlijk wel benieuwd wat er in de andere doosjes zit.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Erg mooi hoekje zo.
    Ik vind de schemerlamp trouwens ook prachtig.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi hoekje en de doosjes zijn schattig! Fijn weekend en lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie plaatjes Lia, mooi sober en rustig. Heb daar nog weleens problemen mee. Ik vind teveel mooi en kan te weinig weg doen. Je hebt gelijk wat de kleur betreft. Op niet één foto lijkt de muur hetzelfde, maar ik las eens over kalkverf, dat het nooit hetzelfde lijkt door de pigmenten. Ben er helemaal weg van. Fijn weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig hoekje. En de kleur van de (kalk)verf, ach, altijd moeilijk om de juiste kleur via een beeldscherm te laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie verzameling! Eenvoudig, maar toch sfeervol...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Eenvoud en rust, dat blijft toch het mooist.

    Prachtig hoor, de doosjes opgestapeld!

    Fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ziet er super uit!!
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geweldig! Lekker simpel en mooi!
    je kleur komt prachtig over hoor, maar ik snap wat je bedoelt als je zegt dat het in het echt toch net even wat anders is..;-))

    Fijn weekend

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig zo, erg leuk die verzameling doosjes, en die met de cijfertjes is helemaal geweldig! Ik vind jouw lamp trouwens ook erg mooi moet ik zeggen, mooi geheel zo!
    Lieve groet en een fijn weekend,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier valt ook maar heel weinig met meubels te schuiven, des te leuker om af en toe een hoekje te veranderen. Maar stiekem zou ik vooral mijn muren willen 'opleuken' in een warmer kleurtje, dat zou hier al zoveel veranderen. Ik blijf nog even op de huisbakker in praten zeker als ik jouw muren zo zie!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat probleem heb ik hier ook, alles heeft zijn vaste plek.. Maar het is een sfeervol hoekje geworden, en je lamp is echt gaaf !

    Fijn weekend !
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Lia,

    Wat een mooie slotjes hebben de doosjes zeg.
    Sfeervolle foto's! Mooi hoor!

    Fijn weekend! Maja


    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig.......zo zie je alles ineens weer eens van de andere kant ;)
    Je doosjes zijn en blijven pronkstukjes......hoe weinig heb je toch nodig eigenlijk.
    Blijf me verbazen over de schoonheid ervan.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi gestapeld! En die cijfers was dat niet voor een tafelschikking??

    BeantwoordenVerwijderen
  32. De muur ziet er mooi uit vind ik. Ik wil het ook graag maar weet niet zeker of ik het streperige wel zo mooi vind. Dus ik twijfel voorlopig nog eventjes door. Wat een mooie doosjes heb je staan.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik ken dat probleem ook, we zijn op zoek naar een andere bank, maar ook bij ons kunnen we bijna niet schuiven, dus wat we zoeken past dan weer niet..
    Mooi je foto's, de kalkverfmuren zien er prachtig uit hoor! Het houtje bakje met de doosjes zijn prachtig!! Ik ben zo benieuwd van wat voor stof je gordijnen zijn, ik denk linnen, zo mooi...

    Fijn weekend,
    lieve groet. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige foto's weer Lia! En je kalkmuren vind ik heel mooi.
    Ik ben zo benieuwd van welke stof je gordijnen zijn, Linnen??
    Het houtje bakje met de doosjes erop staan prachtig.
    Mooi plaatje, eenvoud en rust.. en waarschijnlijk zit er achter elk doosje een verhaal. Juist dat maakt het zo uniek.

    Lieve groet, Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gordijnen zijn idd van grof linnen, en een verhaal bij ieder doosje. Dat maakt het nog leuker.

      Verwijderen
  35. Wat een mooie combinatie, die zwarte doosjes op het bruine kistje! En ze staan mooi op het tafeltje, bruin combineert juist zo mooi met grijs en zwart en linnen gordijnen. Ik verzamel zelf ook veel doosjes of kistjes, die staan op de kast of boven op de kapstok in de hal, het geeft altijd een leuke uitstraling! En je hebt een prachtige lamp, Lia, mooie kleur bij de muur!

    Warme groet Gea W.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat is het prachtig gedecoreerd! Ziet er schitterend uit!

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Doosjes met een verhaal zijn inderdaad nog leuker. Zo opgestapeld passen ze perfect op het kistje. Nog een prettige week Grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik volg je al een poosje (stil). Ik geniet echt van je sfeer in huis, gewéldig! Helemaal mijn stijl! Hartelijke groet, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia