woensdag 27 februari 2013

Jammer…

 

…dat die heerlijke cake altijd zo klein is.

 

Ik ben eigenlijk helemaal geen snoeper, ik ben meer het type voor een stukje fruit, een paar olijven of een stukje kaas. Maar ik vind soms een heerlijk stuk vers gebakken cake of taart wel héél erg lekker,  en in het weekend probeer ik dan ook meestal iets lekkers te bakken. De ene keer is het een gewone cake, of een appeltaart, maar als ik bak ga ik het meel meestal halen bij de molen. De Ingense Molenkoek is bij sommige al bekend, omdat hij nogal eens geserveerd word bij open dagen in de woonwinkels in de buurt, zoals bij de Stamkamer.

Deze keer had ik eens gekozen voor een heerlijke chocoladecake met hazelnoten. En ik vind alles van chocoladebaksels zo lekker…. Zo maak ik nog steeds de chocoladecake met mascarpone en verse aardbeien, die Marion van BSL ons ooit liet zien. Het is zo klaar en toch veel lekkerder dan die koek uit een winkel. En nee, ik hoor jullie denken, maar ik heb juist het middelste gebruikt voor de visite die we hadden. Och die kontjes zijn ook gewoon erg lekker.

Maar dan wel met een heerlijke klodder slagroom erbij natuurlijk.

 

013

015

Sorry, het is allemaal al op….

En zouden we nu dan toch richting de lente gaan…. Eerst maar eens zien of we de zon gaan voelen.

Fijne dag….

43 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heerlijk uit, Lia! Bakken doe ik zelf eigenlijk zelden tot nooit, niet omdat ik het niet lekker of leuk vind, maar samen met mijn oudste dochter moet ik echt moeite doen om in vorm te blijven. En dat lukt niet met wekelijkse taart of cake. Mijn voorkeur gaat uit naar monchou...dat vind ik toch wel zo lekker!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja.. iets wat lekkers is, is meestal snel op en te klein.... Ben ook zo toe aan lente.. heb het de hele dag koud...brr kachel op standje hoog...!
    Fijne week.
    Liefs Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh wat lekker ziet dat eruit ,en nu helemaal hé nu ik geen hap bijna kan eten haha ,maar ik haal mijn schade wel in hoor over twee maanden !
    Maar het heeft jou goed gesmaakt !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verrukkelijk! Het water loopt me in de mond. Naast het eten van een zelfgebakken cake, vind ik de geur tijdens het bakken al een feestje.
    Bij ons in het noorden schijnt vandaag eindelijk weer eens de zon. Ik was zojuist met de hond aan het wandelen en rook zowaar het voorjaar. Dus het komt eraan!
    Fijne dag.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia, wat ziet dat er heerlijk uit. Combi chocolade met slagroom is ook altijd goed! liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou zeg, heb ik vorige week die molenkoek nog gebakken, ben ik helemaal vergeten een foto te maken, maar die was dan ook in 1 middag op. Deze chocoladecake ken ik nog niet, die ga ik zeker ook eens halen en bakken.

    Liefs, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo jammer dat ik daar niet van hou, ik geeffff er nietssss om Hm hm ( is ook duidelijk te zien haha )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mm..geef mij maar zoet,hoor!
    Helaas slecht voor de lijn :(
    Je kleedt je cake wel mooi aan..ziet er goed uit!
    ♥ Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmmmm dat ziet er lekker uit Lia....gelukkig word ik van kijken niet dik haha...
    Die chocoladecake met mascarpone en aardbeien lijkt me heerlijk!
    Heb je voor mij het recept ervan? :-$
    Vind het wel leuk om zo af en toe ze hier eens te verwennen met wat lekkers....en wie weet pikker ik dan ook wel een stukje mee ;-)
    Ik vind het vandaag maar koud....ben een stuk langs het water gaan lopen maar vind er nog niks voorjaars aan....zonnetje zou bij ons allemaal heel welkom zijn....

    Fijne dag Lia!

    Lieve groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia,
    Nu vind ik het toch jammer dat ik niet weet wie Marion van BSL is, anders zou ik dat recept even bij haar gaan zoeken. Je cake ziet er heerlijk uit zeg...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeh dat ziet er heerlijk uit! En chocolade baksels staan hier ook met stip op nummer 1 ;-)

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik krijg er zin in!!!!!! Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zit ik eerst van je eerste foto te genieten en je verhaal te lezen, scrol naar beneden is de cake al op :-(
    Zag er wel heel erg smakelijk uit, Lia. Dat smaakt naar meer..
    Ik zal hier eerdaags ook maar weer eens bij de molen naar binnen lopen voor een heerlijke cake, ofwel het meel, want je brengt me wel op een idee.
    Smakelijk!

    En de zon, nog even geduld, die komt wel, let maar op.

    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia, wat ziet dat cakeje er ontzettend lekker uit zeg, jammer dat het altijd zo snel op is hè?

    Fijne dag nog,
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er erg lekker uit! Altijd leuk om iets zelf te bakken, ruikt ook altijd zo lekker...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha, hier zijn ze ook gek op een lekkere versgebakken cake. Ik wilde pas die nieuwe wolkencake even proberen. Warm op het aanrecht, tien minuten later, weg cake. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. HiHiHi.
    Dat was dus snel achter de kiesjes.
    Het zag er ook erg lekker uit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh heerlijk, zat me net te bedenken dat ik zin had in iets zoets.
    Ik bak ook niet veel, aangezien er hier dan teveel gesnoept word. Ik vind het wel altijd erg leuk om zoiets kado te doen als je op visite gaat.

    Is dat trouwens je nieuwe tafel die we eronder zie ;)

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Och er is niets lekkerder dan eigengebakken cake. Ik ruik hem bijna. en dan zo'n heerlijke klodder slagroom er op. Je hebt wel een beetje een sadistisch trekje he? ha ha. Om ons zo lekker te maken.
    Een fijne avond.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Owww Lia...en ik heb zo'n trek...zit op hemmes te wachten met het eten......heerlijk.....fijne avond...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  21. weet je dat ik de meeste simpele dingen vaak het lekkerste vind? heerlijke verse cake, zelfgebakken appeltaart, maar ook een doodgewoon roomboterkoekje.....genieten van de kleine dingen.
    is dat dus een mix die jij gebruikt? dat kan ik niet zelf maken dus?

    liefs,
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zie dat lekkere cake maar ik kan niet eten:)Al twee maanden at ik niet snoep,aardappel,brood,koekjes...ik verloor 8 kg.Ik wil nog 5 kg minder.Ik voel geweldig en fit.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mmmmm die cake ziet er hééél erg lekker uit!!
    Ik heb een klein vraagje, ik ben nog niet zo lang aan het bloggen en nu wil ik graag ook de foto bij mn blogtitel staat een paar foto'tjes zetten in plaats van eentje...maar hoe doe je dat nu, ik lijk het maar niet te vinden! Hoop dat jij me even op weg kan helpen :)
    groetjes en een fijne avond! Leen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wilde even kijken, maar ik kan niet op je blog komen. Moet nog eens kijken hoe dat google+ werkt. Die ene foto die ik te zien krijg smaakt naar meer.
      Groetjes Lia

      Verwijderen
    2. oei ik heb er ook geen idee van hoe het komt dat je er zo niet op kan !

      Verwijderen
  24. Hahahahaha! En dan zet je er ook nog een foto bij van het lege schoteltje...!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het ziet er heerlijk uit! We delen een hobby, ik bak ook graag iets. Het liefst iets speciaals, hoewel een gewone cake ook lekker is natuurlijk.
    Helaas ben ik daarbij wel een echte snoeper, een reuze snoeper.
    Hoewel het snoepen an sich is niet erg, leuk zelfs, maar de gevolgen wel. Ik groei er nogal makkelijk van. Dus ik moet mezelf wel in de hand houden en dat is moeilijk :-(
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mmmm dat ziet er heerlijk uit zeg, eigen baksels zijn altijd het lekkerst hè.

    Liefs, Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  27. MMMMMMMMMMMMMM het water loopt me in de mond. Als ik iets bak is het meestal sneller op dan dat de baktijd duurde, maar dan heb je wel weer eer van je werk.

    Groetjes, Doety

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat ziet er lekker uit....ik kan hem bijna ruiken...
    Fijne dag gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat ziet er heerlijk uit, maar goed dat je alles op hebt, het is zo moeilijk er af te blijven...
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ohhhhhhhh....waarom zet je dit er nu zooooo groot op........zo lekker maar ik doe het niet hoor, echt niet, haha
    Ik ben wel een liefhebster van zoet...erg hé en ik bak in het weekend ook vaak een cake de ene keer met appel of noten en de andere keer een gewone en ze zijn er gek op hier.
    Ik hou het maar bij 1 flinterdun stukje hoor want ohhh het plakt gelijk op je....je weet wel.. ;-)
    Kijk ook wel eens naar 24 kitschen en wat daar allemaal voorbij komt........hmmmmmmmm wel een hele leuke zender waar je leuke tip uit kunt halen.
    Het is bijna weer weekend Lia dus bakken maar weer hé, geniet er maar lekker van !!

    liefsss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lekker hoor.. en vooral met een klodder slagroom.
    Ik lust alles dat is het probleem!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mmmmmmm ook geen snoeper maar iets met chocola........Heerlijk!!!

    Enne ja kun je misschien een linkje geven naar dat recept ?
    Gr Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mmmm kan zo'n cake ook met de post verstuurd worden :-)
    Ik neem me steeds voor dat ik ook eens iets moet proberen te bakken...ppff het komt er alleen nooit van. Ik kan beter overweg met de verfkwast!

    Alvast een fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Lia,

    Ik heb net een reactie achtergelaten onder de blogger naam van mijn schoonmoeder :-)

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mmm! En die andere met mascarpone klinkt ook goed, daar wil ik het recept wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik bak eigenlijk bijna nooit, toch maar eens doen!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  37. klinkt heerlijk!
    Ik ben dol op bakken, maar heb er niet altijd de tijd voor..
    Maar bij staat op dit moment een heerlijke gevulde boterkoek in de over...mmmm

    heel fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ziet er echt heerlijk uit dit plakje cake ...

    De meiden hier hadden laatst heerlijke brownies gemaakt met van die
    dikke pure choco-stukken erin :-0

    Veel te lekker allemaal, ben zo blij dat ik er bijna 10 kilo af heb, dat ik
    niet te vaak zo'n verleiding voor me moet hebben ...
    Net als monchou taart, ook zo'n niet af te slagen lekkernij.

    Niet te vaak maken dus ...

    Ik wens je een fijn weekend Lia,

    hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ohhh...ergens ben ik ben blij dat ie op is want het ziet er heerlijk uit hihi...ik groei al als ik er alleen maar naar kijk.
    Ik ben dol op zoetigheid maar ook op hartige hapjes. Ik lust eigenlijk alles wel (zucht)
    Ik ben in oktober gestopt met roken en heb ik er teveel kilo's als beloning voor teruggekregen.
    Fijn weekend Lia.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  40. De taart ziet er heerlijk uit Lia. Die had ik ook moeilijk kunnen weerstaan!

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Omdat ikzelf ook enorm veel houd van een gezellige thuis in combinatie met een aantal katten (wat zijn die van jou mooi, hoe heten ze?) ben ik zonet volger nummer zeshondereenenzestig van je geworden.

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia