zaterdag 16 februari 2013

Lekker zitten….

 

 

Bij ons werd en word er altijd aan de tafel gegeten, en niet met een bord op schoot voor de tv. Toen alle kinderen nog thuis woonden, moesten er natuurlijk ook meer aan de eettafel kunnen zitten. Twee op de bank en drie op een stoel, dat ging dus heel goed. Maar die stoelen zaten gewoon niet lekker. Ik kon bijvoorbeeld alleen maar op het puntje van de stoel zitten, anders zakte ik zo naar achteren dat ik niet eens meer bij de tafel kon. Die stoelen zouden dus ooit weer vervangen worden. En nu er twee het huis uit zijn, hebben we gekozen voor geen drie maar twee nieuwe stoelen aan de eettafel.

Twee stoelen die je ook nog eens lekker bij de zithoek kunt zetten als de kinderen allemaal thuis zijn. De stoelen zijn van Hoffz, en hebben een hoes van stonewashed linnen. De kleur lijkt een beetje op Piombo en past heel goed bij de rest van het huis.

 

054

016 (2)

Zoals jullie zien heb ik weer wat geschoven met de pot, maar daarover in de volgende post meer.

Nu staan ze nog bij onze schoongemaakte teaktafel, maar over een tijdje komt er ook een andere tafel. We waren al heel lang op zoek naar een andere tafel, maar konden niet vinden wat we zochten. Te groot, te breed, verkeerde poten, of gewoon te duur.

Nu hebben we hout uitgezocht bij een bedrijf met oude bouwmaterialen. En we laten de tafel vakkundig maken van oude eiken wagondelen. In onze stijl, onze maat, en niet al te duur. Alleen moet het hout nog een aantal weken acclimatiseren voordat er een tafel van gemaakt kan worden. Dus wederom moet ik geduld hebben…. En dat heb ik de laatste jaren heel goed geleerd. Geduld…. Je kunt beter even wachten tot je datgene vind wat je voor ogen had, dan een impuls aankoop doen waar je later weer spijt van krijgt.

 

IMG_0093 IMG_0095

IMG_0094

Een kleine voorproef van wat straks een tafel gaat worden.

 

Fijn weekend:-)

48 opmerkingen:

  1. Oh, dat wordt een mooie tafel! En het leuke: er is er maar één van. Helemaal naar jou wensen, wat wil je nog meer? Lekker stoer ook. Mij zou het ook te lang duren, tja, geduld, wat is dat...?
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia, Wat zijn de stoelen prachtig en wel zo praktisch dat je ze bij het zitgedeelte kan zetten. Ze lijken me erg lekker zitten ook. Hier bij ons thuis eten we ook altijd met de kinderen aan tafel, vind ik belangrijk. Op die manier is er aandacht voor het eten maar ook voor elkaar. Ben benieuwd hoe de tafel straks wordt, vast mooi. Fijn weekend, groetjes Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ik heb net de post van Seizoen & Stijl gelezen en zie ze nu hier staan. Past heel mooi bij de muren etc. En die tafel gaat ook prachtig worden! Wij hebben destijds een prachtige grote tafel bij De Stamkamer gekocht maar willen nu nog een iets grotere. Zo lastig..Wat jullie nu laten doen is ook een goed idee...
    Groet Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi hout voor de nieuwe tafel. Als ik de foto zie zal het wachten zeker beloont worden met een mooi resultaat.

    Groeten Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow....Lia, wat een prachtige stoelen. Het is zo belangrijk om goed te kunnen zitten en deze zien er heel uitnodigend uit en je tafel zal straks ook prachtig staan.
    Ik wil ook ooit eens een andere eetkamertafel, maar ga niet echt op zoek, hoop er gewoon eens tegen aan te lopen.
    Veel plezier met je mooie stoelen.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het word vast een hele mooie tafel.
    En de stoeltjes vind ik ook heel mooi.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Lia, wat een prachtige stoelen!! Goed bedacht ook: twee bij de tafel en zo bij te schuiven in de zithoek. Zo veranderen je interieurwensen met je gezinssituatie mee. En met die tafel gaat 't ook helemaal goed komen, geweldig stoer en supermooi!! Daar zou ik ook zeker wel geduldig op willen wachten :-)
    Fijn weekend!
    Lieve groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou deze stoelen vind ik echt mooi,zou ik zo willen en ze zitten vast lekker anders had je ze niet gekocht. En die tafel, dat wordt een spannende. Wel moeilijk om er op te wachten hè.

    Lieve groet en een fijn weekend.

    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alleen tijdens een mooi sporttoernooi zoals het WK Voetbal wordt hier nog wel eens met het bord op schoot gegeten, maar verder wordt de tafel gedekt...dat vinden we veel gezelliger. Met zulke mooie stoelen aan tafel wordt het nóg leuker om er te zitten, een mooie kleur en mooie stof zit er op. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie tafel, maar ook deze zal vast heel mooi in deze hoek staan.

    Fijn weekend. Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me erg mooi worden! en zo kan je lekker lang tafelen!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige stoelen Lia en je tafel ahhh die gaat echt mooi worden...dat is het wachten wel waard ;-)

    Fijn weekend!

    Lieve groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gave tafel gaat dat worden! Toevallig stond net mijn man achter me toen ik jouw post zat te lezen. Hij vond het ook erg mooi, dus wie weet... :-)
    Nog bedankt voor je advies over de kalkverf. Ik geloof dat ik eruit ben. Ga echt kiezen voor Carte Colori. Ken je de kleur Alu Grigio in de praktijk? Het is grijsblauwig, beetje aluminiumkleur eigenlijk (de naam zegt het al). Toch moeilijk om een kleur te kiezen van een kleine staal.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geduld wordt altijd beloond. Geniet van deze mooie aankoop!
    Ben het helemaal met je eens dat je idd beter kunt wachten tot je iets tegen komt wat je echt in gedachten hebt!
    Jullie tafel wordt een plaatje, dat zie ik nu al aan het hout. Prachtig dat verweerde, zou hier thuis ook geweldig staan :-)

    Fijn weekend verder
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och Lia wat zijn je stoelen prachtig. En straks een mooie tafel erbij. Dat zal wel weer een heel mooi geheel worden. Ik ben echt benieuwd hoor. Ik vind de kleur van je muren ook erg mooi.
    Wat een complimenten he ha ha.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw dat wordt een stoere tafel! En je stoelen zijn ook heel mooi , hele mooie kleur. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat staan.

    Nog een fijn weekend verder,
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Helemaal leuk hoor......gaaf en stoer de nieuwe tafel......liefs fijn weekend van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind je stoelen prachtig! Wij hebben ook heerlijke fauteuils bij de eettafel staan die we zo naar de woonkamer kunnen rollen. Ben erg benieuwd naar jullie eettafel, op het eerste gezicht is het al een beauty!

    Fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, prachtig dat oude hout, met gaten en butsen...Wij hebben ook een enorme "gehavend"exemplaar (zelfgemaakt door Jack) Ik denk echter dat wij ook wat meer geduld hadden moeten hebben, want de tafel is behoorlijk gekrompen in de tussentijd. Ach, ik ben er nog steeds blij mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig je nieuwe stoelen Lia.. Geweldig een tafel van oude wagondelen.
    Zo blijven we bezig hè ben benieuwd!!!

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi zeg die nieuwe stoelen! Volgens mij heb ik daar pas ook gelopen bij die oude planken. Mijn schoonzus wilde een nieuw/oud blad op haar tafel. Mooi geworden hoor alleen wel jammer dat ze de toplaag er af geschuurd hebben, nou ja smaken verschillen zullen we maar zeggen he?

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gaaf! En mocht je zelf ook DE planken uitzoeken....? Geweldig...ben benieuwd....
    En de stoelen......tja wat zal ik zeggen...die zitten lekker dat zie je zo....en mooi ook nog.....dat wordt uren tafelen.......heerlijk.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. MOOIE STOELEN LIA!

    SUPER SFEERVOLLE EETTAFEL IN JULLIE HUIS.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bij ons word ook netjes aan tafel gegeten..wel zo gezellig ook om oog voor elkaar te hebben. De stoelen zijn super mooi Lia en straks als de mooie stoere tafel er bij staat...wil je nergens anders meer zitten als daar;-) Ik hoop dat je nog even geduld hebt.

    Fijn weekend!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ooh Lia, wat gaaf zal die tafel worden. Je had me er al iets over verteld he ;-) ik zou hier ook helemaal voor kunnen vallen!! Het zal fantastisch staan, dat weet ik zeker, met die prachtige stoelen, die zullen wel lekker zitten met die leuningen. Ik vind het top!!
    Echt iets om naar uit te kijken!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De stoelen zijn prachtig. En volgens mij wordt de eettafel dat ook. Mooi hoor dat oude hout. Dat zal het wachten zeker waard zijn. Wij wachten ook al sinds december op onze nieuwe eetkamerstoelen. Ik ben al bijna vergeten hoe ze er ook al weer uit zien. En ook wij laten de tafel maken van oud eikenhout. Ik ben zo benieuwd naar het resultaat.
    Fijn weekend!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hier ook nooit met bord-op-schoot dus heerlijke fauteuiltjes (op wielen zodat we ze snel bij de zithoek kunnen trekken als er visite is). Vind jouw stoelen geweldig en die tafel, die wordt vast super!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi stoelen, erg mooie grijstint! En nog belangrijker; wat fijn dat ze lekker zitten!
    Goed geslaagd!

    Lieve groet,
    Miriam

    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige stoelen en met de tafel erbij heb je straks weer een prachtige eethoek!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie stoelen. DIe zullen vast heerlijk zitten. De planken voor de tafel zien er veelbelovend uit! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig je stoelen en die staan straks aan een hele mooie tafel gaaf hoor !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie stoelen, staan mooi in het geheel, stijlvol.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Helemaal top dat oude hout zeg !!! mooooiii, zelfde voor een salon tafel/tafeltjes(dat heb ik dan weer)staat lekker stoer.
    Ik hou ervan hé dat weet je wel...;-)))

    liefssssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goede keus de stoelen van Hoffz en ach als de visite komt kan er altijd gezeten worden! Idd wachten wordt beloond en dat zal het straks ook wel zijn met jullie mooie tafel, heerlijk deze voor pret om van te genieten..... lieve groet BB

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Fijn dat het eindelijk gelukt is om de juiste keuze te kunnen maken.
    Spannend hoor,hoe het er dan straks in het echt uit ziet.
    Ben benieuwd!!
    Fijne zondag,groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie stoelen! Aan het hout te zien wordt de tafel ook mooi, maar dat is je wel toe vertrouwd denk ik...heel benieuwd!

    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Lia,
    Prachtige stoelen van Hoffz ook zo mooi kleur licht.
    ook je heb straks zo mooi tafel met oude houten.
    Ik heb een vraag u kunt geven mij het adres van de fabriek houten?of site?
    Ook ik ben zoek op oude tafel maar niet makkelijk te vinden ook duur.
    Groetjes Karolina
    Een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige stoelen, helemaal Lia...
    En dat gaat een super gave tafel worden, heerlijk dat robuuste hout.
    Ik wens je een heerlijke zondagavond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Nou dat ziet er nu al mooi uit dus ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden met die tafel! En de stoelen zijn ook prachtig, dat zit vast echt lekker! Wat heb je toch een mooi huis!Fijne avond! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi Lia, wij hebben ons oog ook op Hoffz-stoelen laten vallen.. we zagen ze die zondag, jeweetwel..
    Maar voorlopig houden we ons bezig met de keuken en alles wat er bij hoort. Alles op z'n tijd hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Stoelen vind ik prachtig, het ornament ook en de tafel wordt helemaal geweldig! Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  41. prachtig die stoelen ziet er heel mooi uit het geheel,ja soms moet je geduld hebben hahaha wat soms moeilijk is bij vrouwen maar je krijg er wat mooist voor terug ...ben benieuwd wat voor tafel het word ...ik heb zelf ook een tafel van treinwagondelen super zwaar maar wel gewoon strakmodel waar de kerkbank aan kon ... wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Prachtig dat hout. Ben benieuwd naar het resultaat. En die stoelen, heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Geweldige stoelen Lia!
    Heerlijk dat je ze ook bij de zithoek kunt gebruiken! Ben superbenieuwd naar je nieuwe tafel!!

    Lieve groet

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oooh wat vind ik je stoelen nu al super staan en dan straks met zo,n stoere tafel.....!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Lia,

    Ja, nou snap ik wel dat je ondanks je klus van het schoonkrabben en schuren van je tafel toch een andere doet....
    Wat een onwijs mooie planken! Ben heel benieuwd!
    En ja, dan je stoelen erbij, super....

    Groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mooie stoelen ,een ticje chic door het capiton en lekker shabby door de linnen stof
    OOk wij eten altijd aan tafel ,maar heeeel soms vindt ik het wel gezellig met een bord op schoot hoor ,hhahaa
    Ben benieuwd naar je tafel ,wij zijn al een poosje bezig met een ander blad maar wie weet wordt het wel een andere tafel ....

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw wat een gave stoelen! En bij de zithoek misstaan ze idd ook niet. De kids zullen graag aanschuiven zo ;-) Al doen ze dat vast evengoed wel bij moedertje.. Ben benieuwd naar de tafel. Zal prachtig worden!

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Zit er hier eentje te kwijlen.......

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia