dinsdag 5 februari 2013

Lente in huis…….

 

 

Weken vliegen voorbij, ook al lijkt het soms van niet. Je hebt momenten dat je terug denkt aan iets, en hoelang was dat dan geleden. Je denkt soms dat het een paar weken is en dan blijkt het maanden te zijn. Maar ook andersom is dat zo, dat het al een jaar lijkt en dan is het pas een paar maanden. Het ligt ook aan de gebeurtenis.

We verlangen bijvoorbeeld allemaal weer naar het voorjaar, en het lijkt een eeuwigheid maar over 6 wk begint de Lente, en dat is net zo lang als de weken die nu voorbij zijn. En voor mij zijn die om gevlogen… als je iets van de positieve kant bekijkt is het minder erg. Nu is bij mij altijd het glas half vol en niet half leeg, want je kunt je er wel druk om maken maar je krijgt er alleen maar stress van. Zo kan ik me ook nog herinneren dat we de eerste week van Maart al prachtig weer hadden, dus dat is dan alweer over 4 wk.

Dus dames “het komt echt goed”……

En intussen geniet ik van de lente binnen in mijn heerlijke thuis…..

 

033

….met een lekkere kop cappuccino aan tafel even op het www surfen, en ook al is het buiten fris af en toe schijnt toch de zon een beetje en ik snuif de geur nog maar eens even op.

 

027

Fijne week……

39 opmerkingen:

  1. Heel mooi foto's en ook ik drink met koffie:)Een fijne verder dag.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke schaal met een lentetuin er in.
    ja hoor we blijven positief!
    ik neem ook lekker een bakkie.
    het voorjaar komt echt wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De dagen en weken vliegen inderdaad voorbij of komt het doordat wij allemaal ouder worden??
    Mooi je houten schaal met hyacinten.

    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmm heerlijk ruik ze hier helemaal hahaha en die koffie lust ik ook wel hahahah ach nemen het weer maar zoals die komt kan het toch niet veranderen maken er binnen maar wat van ...prachtig stuk genieten we er lekker van en dromen van de voorjaar met een heerlijk bak koffie ..... wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt helemaal gelijk Lia! Het was vandaag snert weer, maar ook daar maak ik me maar niet druk om...je kunt er toch niets aan veranderen! Je schaal is prachtig!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk positieve kijk op de dingen heb jij! En je foto's zijn weer prachtig...
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke lentepost van je Lia en zo fijn hè ons heerlijke huis! Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja,de lente komt vanzelf.
    Daar hoeven we niets voor te doen.
    En bij je in huis is het al een beetje zover.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lia je moet maar eens een paar dagen bij mij komen wonen kun je me ook eens helpen met het stylen ha ha. Want hoe jij dat doet???? Wat een mooie schaal en zo leuk opgemaakt. Complimenten hoor.
    Een fijne avond Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk hoekje met die prachtige bak gevuld met bloemen en takken !

    En bij mij is het glas ook altijd halfvol hoor , het is net als je zegt ... Je kunt er niks anders aan
    doen dan het beste van elke dag te maken . Met mooi weer er lekker even uit en bij slecht
    weer het binnen zo aangenaam mogelijk maken .

    Fijne avond verder , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Lia,
    Wat een heerlijk sfeertje bij je binnen, met die prachtige hyacinthen. Wat zal dat ook lekker ruiken dan...
    Enne, dat voorjaar is dus toch dichterbij dan we denken, nog maar 6 weekjes...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig hoor, die voorjaarsbloemen. Ja als het weer het buiten laat afweten maken we het binnen gezellig, weer een pluspunt.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig opgemaakte schaal.....de lente is in zicht!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je schaal is prachtig op gemaakt zeg, met die witte hyasinten.
    We tellen lekker af naar het voorjaar....................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi bloemstuk heb je gemaakt.

    fijne week.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's weer. En wat staan die hyacinten mooi in die schaal. Het voordeel van deze periode vind ik dat je heerlijk nog wat in huis kunt kneuteren. Want zodra het mooie voorjaarsweer zijn intrede doet, heb ik altijd het gevoel dat ik buiten moet zijn. Dus net als jij geniet ik nog lekker even van deze periode.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik probeer nu voor de derde keer een reaktie bij je te plaatsen?? Vreemd he?
    Een prachtige schaal heb je opgemaakt Lia. Echt weer helemaal jouw stijl he? Kun je niet eens bij mij langs komen ha ha. Heerlijk om weer het voorjaar in huis te halen. Toevallig zag ik vandaag een paar narcissen in bloei staan? Vroeg al he?
    Een fijne avond Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik ben het helemaal met je eens Lia! en wat heb je een prachtig tafelstuk!!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je kan ze hier al bijna ruiken! Hier stonden ze ook in volle bloei, nu liggen ze in de prullenbak snel maar weer even van de week nieuwe bolletjes halen. Vandaag hagelde het heel hard hier. Wel grappig hoor, ene dag zon en de andere dag hagel. Moeder natuur doet wat ze zelf wil..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kan niet wachten....dan duurt het toch nog weer te lang haha.
    Mooie bloeiers bij jou.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Morgen nog even wat sneeuw is de voorspelling, maar daarna ga ik toch ook voorzichig aftellen richting de lente. Kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Weer prachtige foto's zeg, ik word er helemaal vrolijk van.
    Die lente komt vaak sneller dan je denkt, de tijd vliegt inderdaad!
    Fijne avond!!!

    Liefs, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw wat een prachtig stoere schaal heb je gemaakt!
    En buiten... is het weer wit...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een stoere combinatie. Die witte hyacinten met het ruige hout. Heel mooi.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie plaatjes! Die weken gaan zo hard, niet vooruit kijken maar van elke dag een feestje maken. Ik blijf maar denken aan die arme Hennie..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Lia,ik denk dat het glas bij de meesten van ons halfvol is............en er zijn er ook waarbij het overloopt.........
    De tijd vliegt en ook ik heb behoefte aan het voorjaar maar het mag best nog eventjes wachten want......het gaat al zo snel hé.
    Ik geniet even mee van je geweldige trog vol met bloemen....voorjaar....hmmmmmmmm

    liefssssssssssssssssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige foto's weer Lia en wat mooi die hyacinten zo in die stoere schaal.
    Vanmorgen dacht ik echt.....arghhh nee weer sneeuw....we zijn het allemaal een beetje zat die sneeuw denk ik.....laat de lente maar komen!!
    Fijne dag!
    Lieve groet,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Idd tijd vliegt voorbij en is het alweer bijna lente ik kan niet wachten !
    Mooie schaal met hyacinten en dat ruik naar de lente heerlijk !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kom hier even de Lente opsnuiven Lia. Wat een prachtig stoere schaal en wat staan de Hyacinten mooi zo met die takken er tussen.
    Laat het Voorjaar maar komen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gisteren hoorde ik op de radio ...nog maar 139 dagen dan is het ZOMER!!! En dan zit het voorjaar er nog tussen in. Dus dat is zo..... Ondertussen maar gezellig maken in huis met bolletjes en koffie ! Heerlijk!!
    Vanochtend was het hier een witte wereld maar nu schijnt heerlijk de zon !
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja, lente! Graag. Winter is niet erg, sneeuw ook niet, maar telkens een week sneeuw en dan weer voorjaar, weer sneeuw, voorjaar, etc, dat begint een beetje te vervelen. We blijven echter alles positief zien. Vanmiddag scheen er een heerlijk zonnetje.

    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Helemaal mee eens Lia, niet willen veranderen wat je niet kunt veranderen..;-)
    Ik geniet van ieder seizoen, en hou van sneeuw, dus lijk een beetje een uitzondering...maar verheugen op de lente is ook heerlijk!

    Lieve groet

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hi,
    I discovered your blog even now. Really nice, I will visit you often from now on!
    Have a nice day,
    Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige foto's! En wat een leuk idee, die bolletjes zo verwerken tot een mooie lente-stuk!
    Fijne dag nog!
    Lieve groet,

    Miriam
    't Bezige bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wat een prachtige schaal zeg...en ja dat zonnetje doet wonderen...
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig!
    Ik kan ze tot hier ruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ja, zo komt de lente echt wel dichter bij en ik ruik ze al hoor ... Grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh, wat een heerlijk zonnetje was er vandaag ( af en toe dan toch) En wat heb je toch een heerlijk huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hier vandaag nog wat sneeuw, maar tussendoor ook zonnige perioden... een prachtig stuk heb je op tafel staan; geniet ervan!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia