woensdag 20 februari 2013

Ornament…

 

 

Toen wij onlangs bij die oude bouwmaterialen aan het kijken waren voor het hout van de tafel, zagen we nog meer leuke dingen. Hout vinden wij mooi, en dan vooral oud hout.

Als we ergens aan het wandelen zijn, kijken wij ook altijd naar kozijnen, deuren, daklijsten en de kleuren. Vinden het ook zonde als we in mooie oude huizen kunststof kozijnen zien zitten. En binnen in huizen gaan onze ogen o.a altijd naar bepaalde details zoals koplatten, plinten met neuten en de deuren. Hout leeft, is warm en sfeervol.

Dus toen wij dit houten ornament zagen, stonden we er alle twee meteen mee in de hand. En hebben we besloten om het gewoon mee te nemen. Wisten nog niet hoe en waar het nu terecht zou komen. En ik had er al een paar keer mee door het huis gelopen, en het staat op een aantal plaatsen heel leuk.

 

044_thumb6

Maar nu staat het in de keuken op de kleine tafel, en ik vind het daar wel heel leuk staan. Dus voorlopig mag het daar even blijven. Er naast staat de oude bruine pot met de magnoliatakken. En….

 

061_thumb8

Poes poes… Hey poes, je zit in mijn beeld….

 

001_thumb3

072_thumb3

Ik wil met deze post ook meteen alle nieuwe volgers welkom heten.

39 opmerkingen:

  1. De ruggen van Joep en van het ornament lopen nagenoeg gelijk...hij zal wel gedacht hebben 'wat het stuk hout kan, kan ik ook'. In oude bouwmaterialen snuffelen werkt volgens mij heel inspirerend, mooi hoor!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat staat dat gaaf Lia...
    Mooi is dat he doorleeft hout...
    Haha Joep dacht ik zit wel best ;-)

    Lieve groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig houten ornament.
    Ik kan me echt indenken,dat je dit mee
    naar huis hebt genomen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi ornament hebben jullie gescoord.
    Hout leeft en hoe ouder hoe mooier!
    Joep én Het hout hebben dezelfde golvende lijn.
    Heel bijzonder :-)
    Trusten voor straks! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja echt leuk. En je komt het niet bij een ander tegen, extra leuk.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht dat wij alleen die "afwijking" hadden om naar oude kozijnen te kijken (kunststgof blijft lelijk in oude huizen!) en naar dakkantelen en goten, oude deuren en luiken...Dit is gewoon een mooi kunstobject op zichzelf! En jullie poes natuurlijk ook. Inderdaad zoals die reclame...Poes,poes. Leuk gevonden!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke vondst! Het staat heel mooi! Ik hou ook zo van dat oude hout... zo mooi. En je hebt helemaal gelijk hier in de straat hebben sommige ook kunststof kozijnen erin gezet.. maar dat past helemaal niet bij z'n oud huisje.. ik begin er niet aan. Dan maar wat extra onderhoud ;)
    Fijne dag ,
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige aanwinst Lia, ik hou ook zo van die verweerde ornamenten.
    De kunststof deuren en kozijnen van tegenwoordig zijn trouwens ook niet meer van echt te onderscheiden. Mijn man plaatst ze met regelmaat in hele oude gebouwen en dat wordt niet zomaar goedgekeurd.
    Joep staat er ook weer prachtig op, wordt hij ook zo aangetrokken door de camera?
    Onze hond maakte er vroeger een sport van hihi.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, die zou ik ook meteen hebben meegenomen, staat daar heel mooi!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi plaatje is die Joep en prachtig dat verweerde hout! Lieve groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi door zijn simpele vorm...Als ik foto's van joep zie dan moet ik ook aan die bewuste reclame denken!

    Fijne dag
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sinds onze verbouwing zijn ook wij van de details in huis..veel hout.
    Mooi zo' n oud ornament.dank je voor je reactie, leuk;)
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig ornament hoor. Je hebt er een mooi plekje voor gevonden. En over kunststof kozijnen ben ik het helemaal met je eens. Zonde om die in oude huizen te plaatsen (en niet goed voor het schildersbedrijf van mijn man natuurlijk ... hi hi).
    Fijne dag.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig Lia!
    Ben net als jij dol op verweerd oud hout..;-))

    Fijne week!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk hoor, om zomaar wat mee te nemen. Juist die spontane aankopen vinden altijd wel een plekje. Maar als je iets van te voren gaat bedenken, vind je het juist niet.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind dat soort dingen ook altijd zo mooi ... en eigenlijk staat het dan ook overal , omdat
    het zo mooi van eenvoud is .

    Fijne dag verder , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook ik word blij van oud hout!
    Heel mooi door zijn eenvoud...

    Alvast een fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alweer mooi !!!! maar dat kan ook niet anders hé Lia !! deze had ik ook gelijk meegenomen, prachtig.
    En als ie nog jonkies krijgt................maail me, haha

    liefsssssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig Lia ,en dit zijn van die dingen die altijd ergens een mooi plekje krijgen in je interieur ik vind hem gaaf !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig hoor! Hout is idd een prachtig product. Ik vind de geur ook heerlijk, hihi!

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. het is inderdaad top! en je hebt het weer helemaal goed gestyled, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja vraag je je dan af in welk huis heeft het gehangen/ gestaan? Leuk iets wat geschiedenis heeft. Ik zou hem ook zeker meegenomen hebben. En Joep ik wordt gewoon verliefd op hem. Wat een beeld van een kat zeg.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,
    Prachtig ornament hoor, en je hebt gelijk, zoiets staat op veel plekken heel mooi.
    Heb je ook een idee waar het een onderdeel van is geweest?
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha poes poes,die is zo leuk die reclame,ik vind je houtwerkje prachtig,zoiets is al sierlijk van zijn eigen,fijne avond,lieve groet Musje enne poes is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Inderdaad prachtig en wat past je poes toch mooi in jouw huis! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lia ik zie het voor me,een oud balkenplafond en daar zat hij onder ,wij hebben ze nl,klein nagemaakt ,en ze kunnen niet tippen aan die van jou mooi hoor.
    We houden ervan he.

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O wat gaaf zeg.. Dat is echt iets unieks. En wat goed bedacht van Ingrid, want Joep zit in dezelfde houding als de vorm van het ornament. Dat is echt bijzonder.
    Een fijne avond, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig stuk, waar zou dat vandaan komen?? Ik vind de kleur ook zo mooi.Ben ook gek op oud hout. M'n zwager heeft net een tafel voor me gemaakt van allemaal stukken gevonden hout. Ook zo leuk geworden. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooi ornament, heerlijk dat jullie daar samen van kunnen genieten hè.
    Ook je stoelen vind ik prachtig.
    Een fijn weekend toegewenst hoor

    Liefs, Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig hoor! Je inrichting wordt steeds mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik hou ook niet van dat kunststof ,(ik roep altijd ,plastic ,bah )
    Mn man zou het graag zien ivm onderhoud maar ik vindt het zo n afbreuk van het huis ,vindt het een beetje caravan-achtig overkomen
    Ja als je bezig bent in huis met stylen ,loopt poespoes altijd mee te doen he ? gezellig wel

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Stoer hout ornament ook zo mooi kleur.och sweet kat.groetjes karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Bedankt voor je lieve reactie Lia op mijn post!
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  34. En wat is er dan mooier, dan na het snuffelen met iets moois thuis te komen!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi, zo uniek en de eenvoud!
    Hier kan je op vele manieren mee stylen.

    Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig Stoer :) dank je wel voor je reaktie op de blog.
    Idd. uitkijken nog steeds met al dat ijs op de weg: krukken
    met een punt er onder voor de sneeuw :))

    Fijne zondag avond, Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Onvoorstelbaar wat je allemaal op straat vindt. Ik haal bij de vuilnis ook vaak de mooiste spullen vandaan. Dit ornament past erg mooi in jullie huis!

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia