dinsdag 12 maart 2013

Eitjes….

 

 

Op diverse blogs zie ik de kwarteleitjes voorbij komen. Ook al vind ik ze best wel leuk om te zien, toch zal je ze hier bij mij niet aantreffen in huis. En dat is niet alleen omdat ik helemaal niets heb met versieringen in huis. OK…, de Kerst gaat nog al is het dan ook een sobere versiering, maar Pasen, nee ik heb er helemaal niets mee.  Maar ook omdat ik hier een bandiet in huis heb die ze niet met rust kan laten.

Nu denk je misschien, maar ik zie ze dus wel. Ja….in een pot bewaar ik ze om gewoon even wat leuke foto’s van te maken. En door jullie blogs kwam ik dus weer op het idee om die pot op te zoeken. En ik legde ze gewoon eens even op tafel in een simpel stenen schaaltje, gewoon om eens wat foto’s te maken.

En zie wat er gebeurde….

 

039

Kitty ruikt er even aan en loopt daarna gewoon weer verder, maar Joep…. is een ander verhaal.

 

019 023

041 044

Eerst bekijken aan de linker- en rechterkant, en dan maakt hij een kommetje van zijn poot en begint te scheppen. Omdat ze al gehavend waren van vorig jaar heb ik het maar eens aangekeken. Eén voor één komen ze op de grond terecht, en hij vind het wel erg leuk om te doen.

Maar ik was dus bezig, en niet hij!!!

 

042

Had vorige week een mooi oud tinnen bord gekocht bij de open dagen van de Stamkamer. En daar was ik wat mee aan het rommelen, en besloot de laatste eitjes daar eens op te leggen.

Tot…..ja echt, meneer was boven maar hoort gewoon aan het geluid wat ik aan het doen ben, en daar was hij weer.

 

054

Dus werd het weer een serie met Joep in de hoofdrol. Het blijft een vermakelijk beest.

En de eitjes??

 

107

Tja, er is niet veel meer van over…. dus in de afvalemmer ermee.

56 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig beest is Joep toch!! Daar kan je wel uren naar kijken....
    (de kwarteleitjes stonden toch wel mooi zo op je tinnen bord)
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lig hier helemaal dubbel...die blik alleen al op de eerste foto! Je ziet hem plannetjes maken en even later slaat hij toe. Ik denk dat het bij jou met de eitjes inderdaad niets gaat worden :-).

    Een fijne avond, Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk om te zien en wat heeft het mooie foto's opgeleverd! Vooral die ena laatste foto is zo leuk. Gelukkig mocht ie lekker zijn gang gaan van je. Lieve groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beest, geweldig. Ik liet het net aan mijn oudste dochter zien, want die is gek op dieren en zij lag ook in een deuk. Vooral die foto van Joep en de tinnen schaal is zo leuk.
    Jammer van de eitjes, want jij hebt ( had) wel hele mooie met ook zwarte eitjes
    Een fijne avond, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eitjes zijn bij jou thuis niet veilig haha....Joep zag er een wel heel leuk speeltje in....ze staan wel erg leuk hoor....ook de restjes hihi....

    Fijne avond!
    Lieve groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geweldig die Joep, ik hoef ze ook niet op tafel te leggen onze jachthond eet ze dus gewoon op, hier dus ook geen kwarteleitjes...Mooie foto's weer.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat is dat toch genieten van Joep. Heerlijk om te zien hoe hij met de eitjes bezig is. Dat vind ik nou het leuke van katten. Ze doen lekker waar ze zin in hebben, Trouwens wel een leuk bord gekocht bij De Stamkamer. En net wat Anne zegt de eitjes lagen (met de nadruk op lagen) wel erg leuk op het bord.
    Een lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De eitjes stonden leuk.....wat een stoutert. Groetjes sot & tof

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's heb je gemaakt.
    De eitjes staan toch wel heel mooi op je tinnen bord.

    fijne avond,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och wat een mooie foto's zijn dit!! En idd ik heb ook niet veel met paaseitjes(alleen die van chocolade;-) ). Maar ik heb nog jonge kinderen en vindt het voor hun wel gezellig..maar even wat bedenken.
    Fijne avond..groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijke foto's Lia!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja een echte bandiet maar dan toch wel een heel lieve hoor!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk toch ?
    alleen daarom had ik al eitjes op tafel gezet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn die katten toch leuk en wat leuk om te zien hoe ze met die eitjes omgaan.
    Mijn Skipper doet dat niet, die zit nooit ergens aan, echt zo'n sul is dat.
    Maar ik heb ook helemaal niks met de seizoensdecoraties, zelfs met kerst doe ik maar weinig. Ik vind het heel mooi om te zien hoe een ander dat doet en heb daar dan ook bewondering voor, alleen ik heb het niet zo in mijn vingers, helaas.
    Maar goed, dat mooie tinnen bordje is ook al mooi van zichzelf, of toch maar iets anders opleggen ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is en blijft een ge-wel-di-ge kat , daar geniet je toch van !

    Het tinnen bord is erg mooi en ... zie ik daar nu de nieuwe tafel ?

    Fijne avond nog , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een boefjes! Ik betrapte onze poes vanochtend ook toen ze aan het uithalen was naar mijn takken waar mijn paasversiering inhangt. Tsja, gelukkig is het van karton dus het kan wat hebben. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou ik zit net tegen hemmes te vertellen...een klant kwam de binderij in met de mededeling dat onze meiden de eitjes aan het opeten waren...dusse hier niet anders.....Iris en Trevor...waren smakelijk de kievietseitjes aan het opeten....zeg het maar....hihihihi.....liefs van mij...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Whoehahahaha Lia ik ben verliefd op je ondeugende Joep,wat een pracht beestje,die eitjes hahaha,geweldige foto`s,super jou Joep in de hoofdrol,ik zou ze hier ook niet zo neer kunnen leggen,ik wens je nog een fijne week,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke leuke post..
    weer eens wat anders als eitjes die gewoon mooi liggen te wezen :)
    Lieve groetjes,
    Hannie♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk verhaal..en ik geniet van je foto's...en inderdaad de eitjes zijn bij jou thuis niet veilig!

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach wat een heerlijke deugniet. In de eerste foto kun je al aan zijn koppie zien dat hij wat van plan is. Joep heeft in ieder geval genoten. En ik ook van de mooie plaatjes van Joep.
    Fijne week.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,

    We hebben je niet gezien in de Stamkamer,wel de tinnen bordjes/schaaltjes.
    Wat was het weer sfeervol hè.....
    Ik heb zelf ook een mooi tinnen bord echt een oudje die heb ik een keer meegenomen uit Lille.
    Leuk die fotoos met Joep,pracht kat met humor!

    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig die kat en super die foto's van hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha...wat een heerlijk vermakelijk beestje! Toen wij nog twee katten hadden ging het er net zo aan toe...zo serieus de ene was, zette de andere alles op stelten. Erg lachwekkend om te zien hoe Joep er mee speelt, dat laat je dan ook gewoon even toe;-) je hebt toch niets met Pasen haha. Bij mij ook geen versieringen, hooguit voorjaarsbollen en straks een mooie ontbijttafel. Ik heb genoten van je mooie post en foto's!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  25. In één woord; geweldig! Het zijn toch zo kleine kinderen. Prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha Lia, Ik vind de kapotte eitjes eigenlijk nog steeds leuk,'k zou ze nog niet weggooien. Staat ook heel mooi op het tinnen bord. Mooi bord!
    Enne, Eitjes hebben feitelijk ook helemaal niks met Pasen te maken, 't is meer het voorjaar dat je in huis haalt.
    Groeten,
    (enne het gaat goed met de muren, vandaag toch nóg een wandje gedaan)
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heb er hier ook zo eentje in huis, lijkt een beetje op de jouwe maar is zwart en dat is heel erg lastig met fotograferen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi verhaal leuk dat pootje die de eitjes eraf knikkert! Wat zou de kat doen met een stolp over de eitjes....
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. GEWELDIG!!!!!!!
    ik heb met mijn dochters heel hard gelachen...gewoon omdat het zo herkenbaar is...ik vind het sneu voor jou maar.....
    wat hebben we gelachen!!!!!!!!!!!!!!

    groetjes Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het is herkenbaar. Die eitjes hebben toch een lekker luchtje volgens mij. En Joep, hij lijkt zoveel op onze Goofy die jaren terug doodgereden is toen hij even buiten was....wat is hij mooi en leuk!

    Katten blijven toch leuke beesten! (Maar iets minder als ze steeds uit je vaas willen drinken en de bloemen en het water over je tafel liggen.)

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  31. haha geweldig. Ik hou zelf helemaal niet van katten, ben er zelfs bang van maar als ik jou fotos zie vind ik ze echt prachtig.
    Het zijn net kinderen ;)

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijk, wat een ondeugd. Je hebt dan wel geen eitjes meer, maar wel prachtige plaatjes!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. hahaha!!! geen eitjes meer maar wel superleuke foto's en dat is eigenlijk veel leuker toch!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je zou er zomaar een boek meer kunnen vullen,wat is het toch een schatje !!!
    Als ik er naar kijk kan ik bijna voelen hoe lekker zacht ie is..... ;-)dit zijn toch geweldige foto,s..heb ze mijn man even laten zien,die zie ook gelijk al...wat een mooie poes !! haha
    Kitty is ook een lieverd hoor,sorry Kitty ik vergeet je helemaal..........;-(

    liefsssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Lia.

    Wat geniet ik toch van je posten ,eeeerg leuk.

    lieve groet Diny.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hahaha, wat herkenbaar!
    Hier een mooie schaal met dezelfde eitejes op tafel.. en tsja..
    Ook daar is weinig van over.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Schitterend weer om te zien en te lezen. Op zo'n ondeugd kun je toch niet kwaad worden. Daar moet je toch enorm om lachen.
    Groet, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ahhhh....wat geweldig is dit, wat een boefies zijn het toch en wat heb je dit weer prachtig in beeld gebracht Lia. Die Joep is echt fotogeniek hihi.
    Voor jou misschien minder leuk...maar ik heb er zo om moeten lachen.
    Fijne dag en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  39. leg je huis maar helemaal vol met die eitjes!, krijgen we hele leuke foto,s te zien!
    zoooooo super lief dit!
    bij mij haalt ons peutertje ze bijna iedere dag er wel uit...zelfde effect! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Oh Lia, wat is het toch een verschrikkelijke deugniet en leukerd! Genieten hoor, deze plaatjes! Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh wat geweldig! Van mij mag je iedere dag foto's van je katten plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een mooie foto's! Een filmpje zou ook leuk zijn. Je mag de choco eitjes ook wel goed verstoppen denk ik.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Lia,
    wat geweldig zo'n ondeugende kat hij is ook erg mooi. Mijn zoon heeft er net zo een, ook een lieverd. Zelf heb ik ook twee leuke exemplaren, ga ik ook een post over schrijven. Bij mij zijn de eitjes wel veilig. Die van mij speelt met de kuikentjes van pasen, die zijn al bijna allemaal uit het nest gehaald. Ik heb heerlijk gelachen om je mooie foto's.
    Ik ga je volgen hoor. Lieve groet Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Kan mij voorstellen dat jij geen eitjes neerlegt, maar het levert wel fantastische foto's op!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oh Lia, het is eigenlijk te grappig voor woorden, zoals Joep precies doorheeft wanneer hij wat kan uithalen, wat eigenlijk niet mag... Zonde van de eitjes, maar je had ze nog met de bedoeling er wat foto's van te maken en dat is goed gelukt. Het is een iets ander verhaal geworden dan je had bedoeld waarschijnlijk, maar niet minder leuk toch?
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Kijk, dat zijn nou eens karakterkatten, wat het vrouwtje niet leuk vindt, dat werken we gewoon de deur uit....haha!
    Mooie foto's Lia!
    Lieve groet

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hihi wat een leuk diefje is het toch ook. 1 van de twee katten doet dat hier ook.
    Ze kan niet van planten, bloemen, mos, takjes en alles wat nieuw is afblijven. Soms wel erg vervelend aangezien ik graag bloemen en planten op tafel heb staan.
    Jammer dat de eitjes kapot zijn,maar je hebt er wel hele mooie foto's van jullie maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Haha, ik zit hier gewoon te lachen achter m'n laptop... Geweldig!
    En die Joep; wat is het toch een prachtig beestje!!!

    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Haha het blijft leuk om te zien hoe zo,n ondeugd het voor elkaar krijgt hé !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Prachtige foto's Lia! Erg leuk om naar te kijken!

    Fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  51. These pictures are too cute! :-)
    greetings from Germany, geisslein

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. haha zoo schattig en leuk!
    Hij speelt zo leuk met de eieren

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia