zaterdag 16 maart 2013

Keukendingen…..

 

 

 

017

Ik kan heel blij worden van dingen die ik onverwachts tegenkom en waarvan ik dan besluit om het te kopen. Zoals vorige week toen we even naar de stad gingen omdat ik wat kleine dingen wilde halen en meteen even voor een nieuwe jeans wilde kijken. Want dat is een “must have” in mijn kast.

En dan kom ik altijd langs een winkel met oude spulletjes, maar dat was nooit iets bijzonders. En die mensen waren ook niet echt klantvriendelijk. En nu liep ik er weer langs, en zag opeens wel leuke dingen. Toch maar eens naar binnen, en het bleek dus een nieuwe eigenaar te zijn. Die ook heel vriendelijk was, en daar zag ik deze kleine franse pot staan. Vond hem meteen al leuk, en je snapt dat deze dus ook mee naar huis ging.

Hij staat inmiddels op de aanrecht gevuld met de walnoten, en erbovenop ligt een bosje Tijm. Gewoon een leuk sober en toch stoer iets wat niet al te groot is op de aanrecht.

 

017

(zonde van dat stopcontact trouwens)

Zo kun je iets meer inschatten wat de grootte van het potje is. Er verandert niet veel in mijn keuken, nou hooguit dat er nog iets minder op de schap staat hihi…. Maar er komt soms ook wel weer iets bij hoor, zoals het zeepje wat ik van mijn zus kreeg en dezelfde kleur heeft als de muren.

 

009

 

015

 

Fijn weekend allemaal….

38 opmerkingen:

  1. Een hele mooie Franse pot, die ook nog eens heel fraai op het aanrecht staat! Leuk, zo'n onverwachte vondst...en een klantvriendelijk adresje erbij is ook niet verkeerd.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave pot en wat staat ie daar mooi op je aanrecht! Heerlijk dat je nu een leuk winkeltje hebt ontdekt. Zo zie je maar weer, onvriendelijk personeel trekt ook geen klanten. Fijn weekend,Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!

    En wat is het belangrijk dat mensen vriendelijk zijn hè? Al hebben ze hartstikke leuke dingen in een winkel...als er chagrijnige mensen staan loop je toch sneller door. Je moet je er wel welkom voelen. Hier bij ons in de buurt zat nog een drogist, de zoon stond erin en die straalde echt gewoon niets uit. Je durfde er bijna niet naar binnen om iets te vragen...De winkel is nu dicht. Je moet toch al strijden met de grote ketens en als je dan met een zure snuit achter de toonbank staat, dan lukt het zeker niet.

    Ik wens je nog een hele fijne zondag.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie pot Lia en dat bosje tijm komt mij heel bekend voor ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie aanwinst Lia. Ik vind de wanden ook zo mooi geworden. Je heb een prachtige keuken.
    Wat een mooi stuk zeep, stoer zo aan het touwtje.
    Fijne avond.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie aanwinst in je sobere stoere keuken!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn leuke keukenspullen zeg! Ja, dat zou ik ook niet kunnen laten staan.
    Ik heb zo'n zelfde tijmbosje liggen. Dergelijke bosjes had ik toen bij Seizoen en Stijl gezien, ook gekocht van mimosa. Toen met een klein bosje tijm van de supermarkt hetzelfde principe toegepast. Leuk!
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Boffen Lia dat je oog op die mooie pot viel. Ik vind de kleur en het model erg mooi. Maar wat ik ook erg leuk vind is de laatste foto die je hebt gemaakt echt een prachtig sfeerplaatje.
    Een heel fijn weekend Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige keuken heb je toch!!
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig om te zien deze stoere potten, helemaal mijn ding.
    De post met Joep in de hoofdrol vond ik zo leuk, dat ik je ga volgen
    om te kijken wat voor leuks er nog meer voorbij komt.

    Doei Doei Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! Zoek ook nog zoiets, alleen kom ik op de verkeerde plekken volgens mij ;)

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die nieuwe eigenaar heeft er dus een nieuwe klant bij ;-)
    En die jeans waar je voor ging, is dat ook gelukt? Of vergat je die in je enthousiasme over de mooie pot??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. t is weer kwijlen daar bij je in de keuken!
    vind het zo mooi die muren met dat "wandrek"en prachtig gestyled.
    nou blij zijn met die leuke winkel en eigenaar, haha we zullen vast nog wel eens wat meer van ze gaan zien!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige keuken heb je! Mooi ook die Franse pot.

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia,

    Deze mooie pot komt zeker van Janneke vandaan?,die heeft wel meer van die mooie potten gehad.
    Ik heb zelf 2 potten weleens meegenomen uit Frankrijk,maar je moet nog goed zoeken om ze te vinden.

    Fijn weekend,

    gr Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie pot...en wat een rust in jouw keuken.....ik zou die hele rail vol hangen met leuke keuken hebbedingetjes...hihihihi......liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie blog heb je, en een mooie keuken en katten, wij hebben dezelfde ( volgens mij de keuken en de katten, (lol) Ik heb van de week in Brielle een viertal van die sobere grijze aardewerken engelse confiturepotjes gekocht voor op de schouw, werkelijk prachtig.Ze heeft er nog meer.......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt een leuke pot gekocht. Het past erg goed in je keuken. Ik vind je granieten blad ook zo prachtig. Steekt mooi af tegen je kalkverf muur.
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk als je zo onverwacht tegen een geweldige vondst aanloopt, daar loop jij voortaan vast vaker binnen! Groetjes en fijn weekend, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk zo'n stoere pot op het aanrecht. Zeker met dat mooie bosje tijm erbij. Als dat niet landelijk is...! Prachtig!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel erg mooi,dat potje.
    Kleurt prachtig bij je keuken.

    Fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig...je pot.....je zeep...ha je zus kent je goed ;)
    En dan hieronder die Joeperdepoep.....heb me weer kostelijk vermaakt.
    Op de 1e foto waar ie staat zegt z'n blik al genoeg.......leuk, leuk denkt ie....
    Wat een ondeugd.

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Past ook heel mooi bij al het andere in je keuken! Kan mij voorstellen dat je er blij van wordt!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig! Heel erg mooi in al zijn eenvoud...past er weer super bij...

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie stoere pot, in een hele mooie keuken.

    Fijne Zondag,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie stoere pot in jouw ooh zo mooie keuken!!!
    Fijne zondag !
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lia, ik lig hier helemaal in een deuk, jij reageert bij mij over die drempel en ik zit nu een post te typen over de drempel, hoe bestaat het??? Gisteren 2 potten gescoord bij de kringloop die heb ik gisteren ook in mijn keuken op de foto gezet, nou ja haha, ik ben met de post bezig, hou het in de gaten, ik ga m binnen een uurtje plaatsen!!

    Liefs Moon

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Stoere pot mooi mat van kleur, die van mij is geglazuurd!

    Fijne dag!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie keuken! Zo'n granieten blad zou ik ook wel willen hebben. Je nieuwe spulletjes passen ook erg mooi in je keuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie pot, ik heb er in de kelder ook nog een paar staan maar die zijn donkerbruin de jouwe is zo licht van kleur, wat de pot vééél mooier maakt.
    Fijne week, grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie pot! En ook een hele mooie keuken!!


    Een hele fijne week.

    Lieve groet,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie pot Lia, past perfect in de keuken!

    groetjes Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie pot Lia het is weer een aanwinst in je keuken die overguns prachtig is !En ben je nog wel geslaagd voor je jeans ?
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi stoere pot Lia en inderdaad die stopcontacten...hier zou ik ze het liefst ook niet zien maar ja.....koffiezetten gaat dan wat lastiger ;-)

    Fijne week!

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een mooie vondst! Fijn dat de nieuwe eigenaar wel spullen heeft die je mooi vindt.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia