zondag 3 maart 2013

Lekker niksen…..

 

Soms heb je weleens van die dagen dat je gewoon even nergens zin in hebt. Afgelopen week was ik op mijn vrije dag al vroeg naar de winkel geweest, en vond het zo koud dat ik besloot om die dag gewoon lekker binnen te blijven. Had gewoon zin om lekker op de bank te zitten met een kop koffie, en even naar koffietijd kijken. Ik kijk dat nooit, dus wilde dat nu eens gaan doen.

Maar ja dat niksen is vaak weer snel voorbij, want ik bedenk dan vaak wel weer iets. Raar eigenlijk, als ik moet werken verlang ik er soms naar om lekker thuis te niksen, en als ik het een keer doe, dan bedenk ik wel weer iets. Maar ik had mooi licht in de kamer en besloot om wat foto’s te gaan maken. Ook leuk om te doen, en het is immers ontspanning.

 

003

Mijn avondstoel.., overdag als ik een keer wil zitten dan zit ik overal, maar ‘s avonds is dit mijn stoel. Als het koud is heb ik mijn plaid in de buurt, de koffie op de kruk en de boeken op de grond.

 

027

Ik geniet nog steeds zo van de kalkverf, en bij die donkere kleuren staan die dikke glazen waxinehouders ook zo mooi. Want ik vind glas het mooist uitkomen op een donkere plaats, dan valt het vlammetjes immers meer op. En ze branden hier dan ook heel veel.

 

041

De kast heb ik van binnen weer een beetje veranderd, en er ligt weer heel wat klein spul dat weg mag. Jaren geleden kon het bij mij niet vol genoeg zijn in de kast, maar ook daarin word ik anders. Ik ga nu voor enkel grote stukken die bij elkaar staan. En de schalen zijn gewoon opgestapeld, en van verschillende soorten, maar dat maakt het wat spannender in de kast.

 

Fijn weekend…

51 opmerkingen:

  1. Dit is een latertje Lia, of duurde het weer lang voordat blogger je post heeft geplaatst :-). We hebben net vrienden uitgezwaaid en dan moet er natuurlijk nog even in blogland gekeken worden.

    Mooie foto's weer, jullie hebben het zo mooi voor elkaar. De kast is ook een plaatje! Hier heb ik laatst ook een paar items uit de kast verwijderd, er staat nog steeds genoeg maar het oogt toch rustiger.

    Een fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch een heerlijk sfeervol huis...fijne zondag...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig huis heb je!!!
    En niksen.... o dat vind ik ook zooo moeilijk....
    fijne zondag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél erg mooie foto's, ik geniet er iedere keer weer van! Prachtig interieur...
    groetjes en geniet van je weekend, Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooie binnenkijker Lia, wat heb je een sfeervol huis.
    Ik vind de donkere muren ook prachtig en je heb ook een heerlijk plekje om je s'avonds te nestelen.
    Heerlijk zo'n dag gewoon doen waar je zin in heb.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig...geniet even heerlijk met je mee. Misschien had ik al eens gevraagd wat voor kleur en merk je toch op de muur hebt, maar wil het toch nog eens vragen ;)
    Enne....het is zo rustgevend bij je......even helemaal ZENN. Moet toch ook eens wat klein spul weg doen ;) Enne...een plaid...daar zweer ik 's avonds ook bij.....heerlijk.
    Nu thankx voor dit geniet momentje.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia, je hebt een hele mooie sfeervolle kamer! De muren geven een heel warm effect. Lekker zo'n stoeltje voor jezelf, koffie, boekjes erbij, heerlijk!

    Fijne zondag,
    Groetjes Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je dagje niksen met de camera heeft mooie foto's opgeleverd ;)
    Het blijft toch heerlijk om met je huis én met fotografie bezig te zijn hè?!
    Maar dat mooie licht heb ik hier al tijden niet gezien, nu heb ik mijn hoop gevestigd op de beloofde lentedagen...
    Fijn dat ik even bij je binnen kon wippen zo! Altijd gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je toch een mooie woonkamer.
    Heel gezellig.
    En heel sfeer vol.

    fijne zondag.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik blijf fan van je huis, foto's en stijl. Het is zo ontzettend sfeervol en warm. Jij laat iedere keer weer zien dat minder meer is. Erg mooi.
    En dat (niet) rustig aan doen, dat herken ik. Ik kan me de laatste dag niet herinneren dat ik niks heb gedaan.
    Fijne zondag.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor, stil zitten kan ik ook niet, ook al neem ik het me voor, ik zie altijd wel weer iets wat ik kan gaan doen. Maar de tijd nemen om gewoon even te genieten van mijn kalkverf muren kan ik dan weer wel, door de lichtinval in huis toont ie elke keer toch weer even anders, dat is het mooie van kalkverf en het geeft de mooiste sfeer in huis. Het is prachtig bij je!!
    Ik ga nu een lekker kopje koffie nemen en misschien lekker niksen ;-) ...alhoewel....
    Ik wens je een fijne zondag toe.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Lia,
    Ik ken dat hoor. Dan denk ik; vandaag doe ik lekker niets... Maar dan volgt al snel een onrustig gevoel, ik pak dan toch weer een handwerk, of ga iets opruimen. Een dag helemaal niets doen dat komt bij mij helemaal niet voor, en dat vind ik eigenlijk ook heerlijk...
    Prachtig zoals die kaarsjes branden bij je...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kleuren bij elkaar. Kan me voorstellen dat je 's avonds lekker zit zo in die stoel. Erg sfeervol allemaal. Fijne zondag, liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoef het eigenlijk niet meer te schrijven maar doe het toch...........Prachtig !!
    Als ik naar je foto's kijk word ik al rustig,al heb ik zelf meer staan in huis..stom is dat hé maar altijd als ik weghaal komt het commentaar van de mannen hier dat het....KAAL is, haha mannen houden van donker en redelijk vol heb ik altijd het idee, dat vinden ze gezellig ;-)
    Dus ik laat het maar een beetje in het midden hé.

    liefssssssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een sfeervolle foto's zeg, ik geniet ervan! Lieve groet, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Precies wat Ingrid zegt heerlijke foto's.
    Mijn kast heb ik ook uitgeruimd, al het kleine spul er uit er staan alleen nog grote schalen en terrines in lekker rustig.

    Fijne zondag!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je hebt een heerlijk huis Lia, of val ik in herhaling....;-))

    Heerlijk even niks doen, probeer het toch maar af en toe te doen!

    Fijne zondag!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk niksen in je gezellige huis! Heb toevallig vrijdag uit onze Boelschuur ook 2 dikke glazen waxinelichten meegenomen. Vind die ook zo mooi strak. Hier op Urk lopen ze volgens mij een beetje achter, want we hebben er verschillende staan voor praktisch niks, maar niemand kijkt ernaar. Komt nog wel. Fijne zondag nog verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig huis hebben jullie toch! Echt een plaatje. En inderdaad, foto's maken is zo ontspannend, zeker als het dan lukt wat je wilt laten zien! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat ziet het er weer sfeervol uit.
    lekker niksen? soms wel, maar meestal niet, ik zie dan ook weer altijd hoe het anders kan.
    vandaag de lente in m'n bol, lekker in de tuin bezig.
    fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie foto's, Lia, ondanks dat het buiten zo koud is, straalt dit echt warme uit.
    Maar leuk te lezen dat ook jij voor het eerst koffietijd aan had. Ik twee weken geleden ook, zat op de bank gekluisterd met m'n knie (scheurtje in m'n meniscus, maar gaan nu redelijk beter..) en had ook maar ff koffietijd aangezet, want dat bankhangen, ben ik na verloop van tijd wel erg beu, het was even niet anders en dan is ff de tv aan op dat soort programma's wel een goede tijdverdrijf :-)

    Ik wens je nog een fijne zondag, hoop dat morgen de zon zich echt eens laat zien..
    Liefs,
    Patricia



    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's rust en sfeervolle.Ik ben benieuwd wat jij zal veranderen in binnen van de kast.Een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Als dat niksen voortaan gepaard gaat met mooie foto's op
    je blog dan mag je dat vaker doen hoor ;-))

    Fijne zondag Lia !

    xx Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige foto's!!Geweldig huis heb je toch.Ben 6 weken thuis geweest maar er geen erg in gehad dat koffietijd nog (of weer)bestond!!
    Ben nu druk een kast aan t verven hier!!Dus dat niet stil kunnen zitten herken ik.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik kan heel goed niksen, dat kost mij geen enkele moeite, heerlijk!!! Maar ben de laatste tijd erg druk, weekje wintersport en nu weer thuis dat ik nu echt weer tijd moet gaan maken voor het bloggen. Het wordt tijd dat ik weer iets van mij laat horen, heb genoeg leuke dingen te melden.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Je hebt echt een prachtig huis, en mooi gefotografeerd ook. Ik begrijp je voorkeur voor die stoel helemaal! Fijne avond nog, liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wooooooohaaaaaaaa....wat een plaatjes weer!!!!! rustpuntje!

    liefs
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ja lekker als je alleen thuis bent en een mooie lichtinval erbij..Heb pas met stylen ook iemand heel veel uit de kast laten halen. Servies, glas, zilver en kanten kleedjes enz. Alleen nog het sevies. Echt veel beter geworden. Bij een ander vind ik dat veel makkelijker dan thuis..

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een heerlijk sfeertje Lia
    dan is dat niksen toch niet voor niks geweest hihi
    Zoiets moet je ook "leren" hoor.
    Het zit ook niet in mijn aard maar toch lukt het me steeds vaker ;-)
    Een mens moet wél eens wat!
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat n heerlijke sfeerfotos
    Fijn weekend nog

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat woon je toch prachtig Lia!!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schitterend huis heb je (ik val in herhaling;)... maar het is gewoon zo. Opgeruimd maar niet 'steriel', ik hou er van!!

    Lieve groetjes,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat niksen heb je mooi benut Lia.....wat een prachtige foto's heb je weer geplaatst...wat een sfeervol en warm huis heb je toch !!

    Fijne week!

    Lieve groet,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel herkenbaar hoor, ik kan ook moeilijk stilzitten.
    Ik had vorige week mezelf een weekje rust gegeven. Even iets minder werken en wat leuke dingen doen. Maar ik werd er erg onrustig van, niks voor mij dus.
    Het ziet er allemaal weer prachtig uit.

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Het ziet er gezellig uit bij je èn supernetjes. Mooi hoor die kalkverf! Ikkanniewachten tot ik aan de slag mag in de hal. Ik heb de verf afgelopen donderdag gekocht en heb er héél lang over gedaan om te beslissen welke kleur. Nu ben ik nog aan het twijfelen, erg hè. Maar bij jouw vind ik het zo prachtig. Ook al heb ik een andere kleur, ik hoop dat het bij ons ook zo mooi wordt.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Nou dat niksen pakt toch maar weer mooi uit bij je ;-) Heerlijke plaatjes, ik hou zo van die donkere kleuren bij jou in huis.. echt prachtig!

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo herkenbaar Lia stilzitten is ook niet mijn hobby ,maar wat heb je toch een heerlijk huis prachtig je foto's en inderdaad de muren zijn prachtig van kleur !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Blijft zo leuk om altijd weer een kijkje in je huis te mogen nemen!
    Wat een rust en gezelligheid straalt het uit!!
    Heel mooi Lia !
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heel herkenbaar, als je het druk hebt, verlang je naar wat rust even niets moeten en doen. En als je eenmaal thuis zit kan je niet thuis zitten en komen er allerlei dingen in je op die ineens moeten gebeuren. Maar dat dagje van jou heeft supermooie plaatjes opgeleverd. Ik vind je huis zo mooi, prachtig die kleuren, sober, sfeervol en stoer!

    Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heerlijk sfeervol huis heb je, ik weet dat ik in herhaling val :-)
    Er is niks mis mee om soms even niks te doen en te genieten van de mooie dingen om je heen!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  41. heerlijke sfeer heb je toch heb genoten van je mooie plaatjes geniet lekker is niets heerlijke dan lekker de camera te pakken en je uit te leven ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heerlijk lekker even niets, ik vind het heerlijk voor mijn soul: gewoon
    even andere gedachten: maar dat had je wel gezien op de blog :)

    Dank je wel voor keer op keer fantastische inspiratie: zit je nu heerlijk op je lievelingen stoel?
    met koffie, drink ik er 1 met je mee .) fijne avond.

    Kram | Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik zie nu pas dat je ook een blog geschreven hebt. Ik vind het ook moeilijk om een boek te pakken en te gaan lezen. Er is altijd wel wat te doen. En wat je schrijft ben je aan het werk dan verlang je naar het niks doen. Je hebt wel een heerlijk sfeertje Lia. Zo heerlijk rustig en netjes ook ha ha. En de kalkverf verveelt nooit he? Gezellig hoor met de kaarsjes aan. Die branden hier ook altijd. Bloemen en kaarsen wil ik echt in huis hebben. Ga je ook nog naar De Stamkamer? Ik ga zelf wel even kijken enne...... ik hoop dat ik weer wat leuks kan vinden.
    Een lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Vandaag voor het eerst op je blog beland. Wat heb je een prachtig huis, heel sfeervol en gezellig! Ik ga je blijven volgen!
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Lia, Monique staat in het maartnummer, wel deze week nog in de winkel, volgende week zal het aprilnummer er alweer liggen.
    Prachtig bij haar he, zucht...Vandaag meteen de WLS halen, die kan ik vanmiddag lekker meenemen naar zwemles van mn dochter, ga ik mooi apart zitten en hopen dat niemand tegen me gaat praten haha ;-)
    Geniet nog even van het weer idd, het gaat weer koud worden getsie :-(

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Een heerlijke tijdsbesteding... je huis door het oog van de camera bekijken en vastleggen. Fijn dat wij mogen meegenieten van je sfeervolle huis!

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Leuk Lia dat je ook geslaagd bent in De Stamkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi!

    Wat een prachtige kleuren & inrichting. Heel sfeervol!
    Ik zal je blijven volgen.

    Liefs Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat heb ik op dit late uur weer genoten van dit rondje in je huis. Zo mooi, sober en rustgevend. Prachtig gewoon!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een geweldige inrichting! De kleuren combinaties zijn echt top! groetjes LENTstyles - www.lentstyles.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  51. mooi, mooi!
    heb ook zo,n stoel MET krukje heerlijk he?

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia