dinsdag 19 maart 2013

Miss Kitty….

 

 

kitty (2)

Vandaag even een post over onze miss Kitty. Bijna 15 jaar en altijd heel actief en voor ons een hele lieve poes. Een vreemde hoeft haar niet aan te raken want dan heeft ze zoiets van, “als ik aangeraakt wil worden, kom ik zelf wel”… Doe je het toch dan kun je een mep van haar poot verwachten. Niet dat ze krabt maar ze laat wel héél duidelijk blijken wat ze wil, en niet wil…

Ze voelt zich soms ook echt een koninklijke hoogheid.

En zelfs Joep heeft respect voor haar, want ook al plaagt hij haar soms, hij gaat altijd opzij als zij ergens naartoe wil en hij in de weg staat of ligt. Hij gaat ook wel bij haar in de buurt liggen, maar op gepaste afstand.

En nu is Kitty ziek en het is of Joep het merkt, en gaat af en toe heel aandachtig bij haar staan kijken. Net of hij wil weten of het wel goed gaat.

En helaas gaat het niet goed met haar. Ik merkte al wel dat ze wat slomer werd, maar dacht dat het aan de leeftijd lag. Maar hield haar wel in de gaten, en zo merkten we dat ze niet meer wil eten. Zelfs geen snoepje, waar ze normaal als ze maar in de gaten heeft dat het koffietijd is ‘s avonds om loopt te zeuren. Nee…. dus gisteren naar de dierenarts. Op het oog een gezonde, en ja echt ze vonden haar een “lieve” kat. Er werd bloed afgenomen en onderzocht waaruit bleek dat de leverwaarden wel erg hoog waren. Vanmorgen weer terug voor een echo, en daaruit bleek dat de lever een beetje onrustig is, de gal verdikt en de alvleesklier wat plekken vertoont. Het kunnen ontstekingen zijn, maar het kan ook kwaadaardig zijn. Ze zouden nog een punctie kunnen doen, maar als dan blijkt dat het kwaadaardig is, is er ook helemaal niets meer aan te doen. Dus ga ik haar niet plagen met die punctie en hebben we besloten om haar nu te behandelen met medicijnen. Hoop dat het ontstekingen zijn en dat het helpt, en ik moet haar aan het eten zien te krijgen. Ik loop dus een aantal keren per dag achter haar aan, met speciaal voer om haar te laten eten. Zo nodig moet ik haar met een pipet eten geven, vanmorgen heb ik haar zover kunnen krijgen dat ze wat eet, maar daarna niets meer. En met een pipet…. pfff, dat valt niet mee.

Als het kwaadaardig is dan zal ze snel achteruit gaan, dus we wachten maar af. Intussen verwennen we haar nog iets meer dan anders.

50 opmerkingen:

  1. Ach wat vervelend voor Kitty! Wij hebben zelf ook 2 poezen dus ik weet hoe rot het is als er iets met die lieve beestjes aan de hand is. Onze poes is vorig jaar ook vreselijk ziek geweest en heeft ook niet willen eten. Ten einde raad heb ik haar een likje smeerworst gegeven en dat heeft ze toen opgelikt. Beetje voor beetje is ze toen weer begonnen te eten. Laten we hopen dat het een ontsteking is. Lief dat jullie haar niet plagen met een onnodige punctie in dit geval. Een aai voor Kitty. Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word er even stil van. Ik heb zelf ook een kat en dat beestje (Spoek) is mijn alles, maar helaas ook ziek. Ik weet dan ook precies wat jullie meemaken. Heel veel sterkte met Kitty.

    Liefs,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Miss Kitty heeft met haar 15 jaar al een mooie leeftijd bereikt maar als je zo gek op haar bent, is het niet leuk te weten dat ze erg ziek zou kunnen zijn. Ik hoop dus van harte dat haar ontstekingen dwars zitten en dat de medicijnen aanslaan. Ondertussen haar maar flink vertroetelen, als ze daar zin in heeft.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah Lia, wat naar! Ik hoop dat de medicijnen een wonder verrichten en dat jij haar weer een beetje aan het eten krijgt zodat ze wat op krachten kan blijven!

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Miss Kitty heeft ondertussen wel een hele respectabele leeftijd.
    Je hoopt er het beste van en meer kun je niet doen.
    Sterkte.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat naar, hopelijk zijn de medicijnen het wonder en dat ze gouw weer wat wil eten en op krachten komt.
    Sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer maar ze is ook al 15 jaar.
    Voor een poes heel oud.
    Het is verdrietig heb het zelf meegemaakt met onze teckel die niet ouder dan 15 jaar geworden is.
    Ook voor een hond stok oud maar toch....
    Als ze een goed leven heeft gehad is het goed..
    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een vervelend nieuws.
    Sterkte voor de komende tijd! Hoop dat het inderdaad ontstekingen zijn en dat de medicijnen zullen aanslaan. Verwen haar maar goed.

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie leeftijd voor een poes. Tja, het zijn net kinderen. Of het nou een hond, poes of konijn is, aan dieren raak je gehecht. Ik hoop echt voor je dat de medicatie haar zullen helpen.
    Geeft ze maar een knff van mij (en Joep ook, die ondeugd..)

    Liefs,
    Patricia

    (dankje voor je lieve woorden op mijn blogpost..)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Lia,
    Al een tijdje volg ik vol bewondering je blog (Wat een schitterende foto's). Wij hebben zelf ook katten en toevallig ook een tijger (Bumper) en een Britse korthaar (Grover). Grover is laatst ook erg ziek geweest en wilde niet meer eten. Door het niet eten worden ze vaak misselijk en dan kom je in een cirkel. Door hem te voeren met een spuit (pipet) is hij toch weer gaan eten, het duurde even maar hij is weer een heel eind opgeknapt. Dus vol houden en hopen dat het een onsteking is en niet erger. Heel veel sterkte en een dikke knuffel aan Miss Kitty.

    Groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach wat naar! Hopelijk helpen de medicijnen goed en kunnen jullie nog een tijd van haar genieten!

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte! Hoop dat het helpt!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto van Miss Kitty, Lia, echt heel erg mooi...
    Hopelijk valt het mee met haar en zijn het 'alleen maar' ontstekingen.
    Verwen haar idd maar lekker, al zal het niet meevallen als ze niet eens hét snoepje wil.
    Sterkte, hopelijk knapt ze weer heel snel op!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach Lia, wat een naar bericht, dat klinkt niet echt goed..... Hoop van harte dat het ontstekingen zijn en dat Miss Kitty weer opknapt. Wij hebben vorig jaar hetzelfde met Buster meegemaakt, en dat is gelukkig goed afgelopen, maar met Ieniemini hebben we gezien dat het ook anders kan. Ik hoop met grote hopen op een wondertje voor Kitty, en leef met jullie mee. Lieve groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Lia,
    Vervelend zeg!!
    Je bent zo gehecht aan zo'n lieverd dat zoiets vast niet in je koude kleren gaat zitten !
    Sterkte hoor!
    Lieve groet ,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach Lia, wat verdrietig... al zo lang jullie lieve miss Kitty. Ik hoop dat het meevalt en dat de medicatie helpt en dat ze snel weer lekker gaat eten... Duim voor jullie....
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik leef met jullie mee. Je beleeft ontzettend veel plezier aan dieren, maar als ze ziek zijn dan kan dat je zo raken. Ik wens jullie en natuurlijk Miss Kitty heel veel sterkte.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Och, hoop dat ze met de medicijnen haar wat beter voelt...

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Verwen haar maar lekker, en hopelijk lukt het je om toch nog wat eten en medicijnen bij haar naar binnen te krijgen..
    Sterkte!
    Lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohh ... Het is zo,n schat , dat zie je zo aan de foto,s die je wel eerder ook liet zien van haar .
    Ik hoop dat het snel beter gaat met haar en het allemaal meevalt.

    In elk geval sterkte met de lieverd ..

    Liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach Lia,wat een vervelend bericht. Ik herken het verhaald met het niet willen eten en maar blijven proberen tot er wel iets is dat ze neemt. Veel geduld en sterkte. Hopen dat de medicijnen aanslaan. Lieve groet en een aai voor Kitty en Joep. Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Och... dat wil je liever helemaal niet horen. Hopelijk zijn het ontstekingen Lia. Tot die tijd zal het een hele klus zijn om een beetje eten bij haar binnen te krijgen..ach zo vervelend om aan te zien, je bent ook zo aan het mooie, lieve beestje gehecht.

    Vertroetel Mis Kitty maar lekker.

    Heel veel sterkte met haar.

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ach wat zielig....hopelijk knapt ze op van de medicijnen....sterkte hoor..

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ach wat zielig, ik hoop echt dat ze opknapt.
    Sterkte met haar!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Op wat verdrietig om te lezen, hopelijk slaan de medicijnen aan en mag ze weer een beetje opknappen.

    Verwen haar maar lekker hoor?
    Liefs, Wilga

    BeantwoordenVerwijderen
  26. 15jr is best een leeftijd maar ja je wilt dr gewoon niet kwijt !
    Soms denk ik ook wel es ,hoelang mogen nog genieten van onze Queenie?
    sterkte hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Arme Kitty.....zo erg als ze ziek zijn...hoop dat het meevalt en jullie nog een lange tijd van haar kunnen genieten....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat een naar bericht Lia....je beestjes wil je voor alles sparen...en als ze dan wat krijgen hoop je dat ze gauw weer opknappen....
    En dat hoop ik dan ook dat Kitty gauw weer opknapt en dat het dus ontstekingen waren...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een zielig verhaal. Je word er zo hopeloos van als ze dan niet willen eten terwijl dat zo goed voor ze is. Hoop dat die medicijnen gaan aanslaan en dat ze snel weer de oude is. liefs wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Och jeetje wat verdrietig voor deze prachtige dame en jullie,ik hoop en duim met je mee dat het niet ernstig is en dat ze snel weer beter gaat eten,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat kun je je dan machteloos voelen,hé. Je kunt haar niet even uitleggen dat ze móet eten, voor haar eigen bestwil. Laten we hopen dat ze instinctief aanvoelt wat het beste is voor haarzelf. En veel knuffelen is altijd fijn, voor haar en voor jezelf....
    Heel veel sterkte!!
    Liefs, Peetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, ik hoop zo dat het meevalt voor haar..en voor jullie.
    Sterkte ermee, Lia.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ach wat snap ik goed hoe je je voelt! Na 5x pech in twee jaar met eigen en opvang katten, weet ik wat het is om in deze situatie te zitten... Fijn voor Miss Kitty dat ze in goede handen is en dat haar meer ellende en pijn wordt bespaard, nu maar hopen dat het 'slechts' een ontsteking is. Sterkte, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik hoop voor jullie dat ze vlug aan de beterhand is. Ze heeft wel al een hoge leeftijd en dan weet je nooit natuurlijk. Veel sterkte nog.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia,

    Oei, dat klinkt niet goed.
    Hopelijk valt het mee, maar de leeftijd speelt ook mee denk ik.
    Vorig weekend ons eigen oude dame in moeten laten slapen.. bijna 18 jaar!
    Je weet dat het goed is, maar het is wel een lege plek hoor.
    Heel veel sterkte met haar!

    Groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh bah....dit is waar iedere dierenliefhebber zo bang voor is.......
    Onze kat is 16 en tegenwoordig denk je toch zo af en toe.....hoe lang nog......
    Alles meegemaakt in het gezin......een echt lid van het gezin.........onmisbaar.....

    Wens je sterkte toe en een knuf voor Miss Kitty....laten we hopen dat ze opknapt en nog eem poosje mee mag gaan.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Had het berichtje al op FB voorbij zien komen...de foto werd ik zo verdrietig van maar dat ligt ook aan mij hoor..,die lieverd..ach voelt zich zo lamlendig.
    Verwen haar nog maar lekker Lia !!!

    liefs
    van mij

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Lia,
    Wat verdrietig, zo'n lieve kat. 15 jaar is een behoorlijke leeftijd, maar je bent zo aan haar gehecht geraakt, die hoort bij de familie! Ik kan me het goed voorstellen, sinds de zomer hebben we ook weer een kat en het is gewoon erg gezellig. Hopelijk knapt ze snel weer op! Liefs Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik hoop dat ze nog een beetje opknapt en ik weet zeker dat je nu de hele dag met haar bezig bent en aan haar denkt. Onze poes was ook precies zo, wilde ook niet aangehaald worden en zelfs onze hond liep met een grote boog om haar heen. Alleen onze dochter trok zich daar niets van aan, die trutte gewoon met haar als ze daar zin in had, al blies en krabde hij nog zo. Wij missen haar nog steeds elke dag. Hoop echt dat jullie kat het nog een tijdje volhoudt, verwen haar maar lekker. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Altijd zo vervelend als je huisdier ziek is, soms weet je dan gewoon niet wat je moet doen.
    Ik hoop zo dat ze weer opknapt en nog een paar jaartjes bij jullie mag blijven.

    Heel veel sterkte!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Och Lia, ik leef met je mee, dit is zo moeilijk en je wordt zo heen en weer gegooit in je gedachten.

    Doe wat het beste is voor Miss Kitty, hoe moeilijk het ook is, dat verdient ze Lia omdat ze al die jaren haar liefde aan jullie heeft gegeven. Laat haar geen pijn lijden.

    Ik wens je sterkte meis, ik voel zo met je mee

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ach die lieve miss Kitty....... Hoop zo dat het misschien nog meevalt en de medicijnen gaan helpen... Beterschap met haar hoor!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ach wat erg.
    Ik hoop,dat het niet iets ernstigs is en dat de medicijnen
    goed hun werk gaan doen.

    Sterkte hoor.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ach wat vervelend dat je kat ziek is, het is met huisdieren toch het zelfde als met zieke kinderen.
    Hoop dat de medicijnen aanslaan en dat het verder niet ernstig is.

    Sterkte met miss Kitty.

    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ahh arm beestje, sterkte joh. Nooit leuk zoiets!

    Groeten,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Och Lia ik kreeg in brok in mijn keel toen ik het las. Wij zitten namelijk met hetzelfde. Onze aanloopkat voelt zich ook helemaal niet lekker en we hebben er echt zorgen over. Maar die lieve miss Kitty Ik hoop van harte dat hij goed reageerd op de medicijnen. Wat kun je veel van een kat houden he? Sterkte hoor en beterschap met Kitty geef haar maar een knuffel van mij.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat triest Lia, als ze zo ziek is kitty.Hopelijk slaat het medicijn aan en word ze weer beter want je wilt zo,n lieverd niet missen. Sterkte hoor!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoi Lia,

    Ik hoop voor Miss Kitty dat het meevalt, en ook voor jullie uiteraard!
    Het blijven toch een beetje je kleine " kindertjes" die beestjes.
    Sterkte!!

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hoe gaat het nu met Kitty Lia?
    Slaat de medicatie aan?
    Knuf!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia