donderdag 21 maart 2013

Wat ik zoal doe……

 

Ik kan je vertellen dat ik momenteel niet veel en toch weer heel veel doe. Ik heb mijn werk en dagelijkse dingen maar daar komt nog het een en ander bij. Ik zal het jullie uitleggen.

Zoals ik al zei in de vorige post, is Kitty ziek. Ik had ook de keus om haar daar te laten en dan zouden ze haar aan het infuus leggen en haar dwangmatig voeren. Ik weet uit ervaring dat ze dan sowieso dood gaat. We hebben haar eens naar een pension gebracht omdat we met vakantie gingen, en waren net op tijd terug zeiden ze, want ze had heimwee. Ze was in een week zo afgevallen en ze deed eerst een beetje uit de hoogte, zo van “hoe kunnen jullie mij achterlaten”… Daarna heb ik haar ook nooit meer weggebracht. Ze begon na thuiskomst te eten en werd nog aanhankelijker dan ze al was. Vandaar dat ik weet dat ze dat niet zou redden.

Ik heb daarom gekozen voor medicatie en ik probeer haar zelf te voeren, net als bij een baby om de drie á vier uur. En dan voer ik haar gewoon met mijn vingers, pak wat voer op mijn vingers en dan likt en eet ze het daar vanaf. Tot nu toe gaat dat redelijk…. ze eet nog niet genoeg. Maar ze ligt heerlijk in haar mand en komt af en toe lekker bij een van ons liggen. Vandaag kwam ze me zelfs tegemoet lopen toen ik thuis kwam, en dan moet ik haar opbeuren en even lekker knuffelen. Dus fingers crossed…. Zover ik nu kan zien heeft ze geen pijn, want dan ga ik zeker met haar naar de arts.

Gisteren zat ik wat foto’s van haar te bekijken, en toen kwam ik deze tegen.

 

Kitty (36) 014

Deze foto is jaren geleden genomen, toen onze jongste zoon met school een week in Engeland was. De rest was er wel, en ze snapte er helemaal niets van en heeft uren voor de poortdeur gezeten in de hoop dat de jongste ook thuis kwam. En als hij er dan is pakt zij hem beet om niet meer los te laten. Hij is ook degene die hem vroeger heeft uitgezocht bij een vriendje.

Dus jullie begrijpen dat ik haar met liefde verzorg zolang als het kan. En dan maar een beetje druk met van alles en niets. Want we hebben van haar ook zoveel liefde gehad.

Zo het is weer etenstijd….

66 opmerkingen:

  1. Your kind heart is precious. I just finished having morning coffee with our 13 year old white cat on my lap. There's just something special about having a pet like that. Blessings to you!
    Deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een liefde, dat moet toch haast wel goed komen! Ik hoop het zo voor je.
    sterkte ermee.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor je dieren doe je alles Lia.....de liefde die je van ze krijg is in niets uit te drukken...
    Zoveel krijg je van ze....
    Ze eet in ieder geval iets en ze heeft geen pijn...dat is fijn om te horen.
    Oh wat aandoenlijk die foto's....hoe dieren hun huisgenoten kunnen missen he?!!
    Ik hoop dat het met Kitty de goede kant op blijft gaan en ze zich zo beter in haar vel zal voelen en weer zelf gaat eten...
    Dikke kroel voor Kitty....
    Succes met het voeren Lia....
    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je post van jullie Miss Kitty gemist lieve Lia. Ik kreeg er een brok van in mijn keel. Ohhh....ik hoop toch zo dat het niet al te ernstig is en het met medicatie bestreden kan worden. Het is zo moeilijk afscheid te moeten nemen van een huisdier. Het zijn toch je maatjes door dik en dun en die je goed en met alle liefde tot het einde wil verzorgen.
    Ik weet het van Roxy, ook eentje met een vreselijke heimwee, die lieten we na een weekendje weg te zijn geweest ook nooit meer achter.
    Wat aandoenlijk zoals Miss Kitty daar op de foto bij de poort zit te wachten.
    Sterkte Lia en hopelijk hebben jullie nog een hele poos plezier van haar.

    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelijk heb je Lia, Miss Kitty verdient de aandacht die ze nodig heeft. Ik hoop van harte dat ze van al die lieve aandacht ook weer helemaal op zal knappen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat lief!!! Mijn middelste zoon is autistisch en hij wilde heel erg graag een kat hebben, 3 jaar was ie toen. Ik ben Skipper samen met Kay uit het asiel gaan halen. Skipper was toen 3 maanden. Kay is inmiddels 8 jaar en Skipper slaapt iedere nacht met zijn hele lijf gekruld om Kay zn hoofd. Kay valt heerlijk in slaap van Skipper zn gespin, dat heeft een ontspannende werking op hem.
    Het is een lieve rood/witte kater.
    Ik zal binnenkort ook eens een post maken met foto's van Skipper.
    Fijn dat Kitty toch iets eet, al is het weinig.
    Je doet het met liefde, tuurlijk je bent toch enorm aan zo'n beest gehecht, die hoort helemaal bij het gezin.
    Take care!!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What sweet photos. I love the one holding your arm. Lovely. Deb

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lieve foto's zijn dit.
    Ook dat geduldige wachten.
    Dit is ware vriendschap.

    Ik hoop zo,dat de medicijnen gaan aanslaan.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig hè die onvoorwaardelijke liefde die je alleen van dieren krijgt. Maar dat begrijp je alleen als je dieren hebt. Onze Boef (hond) werd jaren geleden door een busje overreden en moest geopereerd worden. Wij moesten hem in de kliniek laten, maar werden 's avonds laat gebeld of we hem a.u.b. op wilden halen, want hij jankte alles bij elkaar (we hoorden hem door de telefoon). Toen hebben we hem natuurlijk opgehaald en geen kik meer. Ben toen de hele nacht maar bij hem gebleven. Hij heeft toen 3 weken in een campingbedje gelegen, dat ik voor het raam had gezet, anders ging hij lopen, wat niet mocht. Och, och, wij en onze dieren. Het zijn net kinderen. Verwen haar maar lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. you are in point of fact a excellent webmaster.
    The site loading velocity is incredible. It kind of feels that you are doing any unique trick.
    Furthermore, The contents are masterpiece. you've performed a wonderful job in this matter!

    Here is my homepage; binary options canada

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik begrijp je helemaal hoor. De liefde die die poezen geven is onvoorwaardelijk, dat zijn toch net je kinderen? Daar doe je alles voor met liefde. Toen onze kat ziek was heb ik naast haar op de bank geslapen, logisch toch? Ik hoop dat Kitty door jouw zorg en aandacht opknapt. Fijn dat ze toch al iets gegeten heeft. Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is nu precies wat ik bedoel........
    Onmisbaar, ontroerend...vriend voor het leven....
    Also my fingers crossed.

    Eet ze

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo een lieve foto's, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pff wat naar Lia, dat Kitty ziek is, en inderdaad, zoveel trouwhartigheid wat je van die beestjes krijgt, dan wil je zelf ook alles doen om het nog te proberen
    wij hebben 3 weken terug onze witte kat in moeten laten slapen en eind van de zomer de zwart/witte kater, dus we hebben alleen onze rode rakker nog, maar ik vind het helemaal niks, ik mis ze echt
    maar we hebben alles gedaan wat kon, en als het niet langer gaat, is het beter dat je ze laat gaan, maar als je erin zit is het erg moeilijk...
    hoop dat je Kitty toch nog zover krijgt dat ze nog een poosje bij jullie mag blijven
    sterkte en een knuffel voor Miss Kitty !!
    lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je liefde voor Kitty straalt van je post af. Het zegt ook zoveel over jouw. Wat zijn het een lieve foto's die je ons laat zien. En de aandacht verdient hij ook. het is een deel van je gezin. Ik hoop zo dat het wat beter met hem gaat. Heel veel sterkte hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

  16. Je kan niet meer voor haar doen, ze heeft gelukkig geen pijn en
    fijn dat ze bij je thuis is.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ah gut wat lief die fotos van en met je zoon. De liefde voor dieren gaat erg diep kan er nu over meeprate dus ken nu ook dat gevoel. En wij hebben hem pas 3 dagen ken je nagaan. Hoop dat alles goed gaat met Kitty en dat ze snel opknapt.

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Sterkte lieverd........meer kan je niet doen toch....ik hoop echt dat het mag helpen....liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het doet goed om te lezen dat het wat beter gaat met Kitty. Hopelijk komt ze er weer bovenop. Kitty lijkt heel veel op onze Polleke, dus het doet me veel om jouw foto's zo te zien. Dikke knuffel voor haar!! Sterkte, je bent een topper voor haar!!!
    Liefs, Peetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och ik voel zo met je mee...we hebben onze kat een paar jaar geleden in moeten laten slapen omdat hij ook ziek was. Hij was zo verzwakt en vermagerd dat het ons geen andere keus liet. Ik hoop dat Miss Kitty nog een tijdje bij jullie mag blijven Lia...fijn dat ze in ieder geval iets naar binnen krijgt en zelfs pogingen doet om bij je te komen. Misschien slaan de medicijnen dan toch aan. Ik kruis mijn vingers met je mee.

    Wat heb je liefdevol over haar geschreven...dat zegt genoeg, hoe bijzonder Miss Kitty voor jullie is. Wat een geluk dat ze bij jullie woont.

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hopelijk knapt ze op van de warme liefde die ze van jullie krijgt. Zo zielig voor haar, ik weet hoe je je voelt.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oeps mijn ogen schieten vol,fijn dat je het zelf doet,voor haar veel fijner en de foto met je zoon en der pootje om zijn arm,ik smelt,ik hoop dat alles goed komt met jullie schat,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hopelijk gaat het snel weer beter met haar. Zo sneu als die oudjes eenmaal beginnen te sukkelen. Daar doe je ook alles voor! Wat een aandoenlijke foto's, succes met het verzorgen van haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoop toch zo dat ze opknapt want een ziek huisdier waar je zo aan gehecht bent, is helemaal niks. Weet het uit ervaring met onze vorige viervoetige huisvriend. Guus heeft sinds puberdame ziek werd, nog altijd dat onrustige; toen puberzoon paar weken in Londen was, bleef hij dagen op de leuning van de bank op wacht liggen en had pas weer rust toen hij thuis was. Ze voelen gewoon dat het niet compleet is.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik hoop dat je kat erg snel beter zal worden en ze weer snel de oude is!
    lieve groet, Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  26. O ik hoop dat ze snel gaat opknappen hoor! Is idd niet leuk, heeft mij twee jaar terug ook de nodige stress en tijd gekost. Huisdieren zijn zo gezellig. Onze vorige youp zat altijd in de tuin van de school waar de kinderen zaten en ging mee boodschappen doen tot de hoek van de drukke straat. En altijd als we terug kwamen van vakantie zat ie op ons te wachten. Ik duim voor je. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie foto´s met mooie herinneringen.
    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ach wat een prachtbeestje. Vooral die foto met je zoon. Wat een aandoenlijk plaatje. Ik kan me helemaal voorstellen dat je Kitty zelf verzorgt. Ik zou precies hetzelfde doen. Wij hebben ooit onze vakantie geannuleerd omdat onze poes ziek was. Niet iedereen begreep dat, maar ik zou niet anders kunnen.
    Ik hoop dat ze weer een beetje opknapt.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  29. LIEBE Lia,
    wer einmal sein Tier verloren hat, kann es sehr nachfühlen, wie es Ihnen jetzt geht. Ich wünsche Ihnen sehr viel Kraft. Wer seine Katze als seine beste Freundin ansieht, hat immer vor diesem letzten Weg Angst. Hoffen wie, dass Sie noch einige Zeit mit ihr zusammen sein können. Sie geben ihr die Aufmerksamkeit die sie jetzt braucht und die sie auch verdient.
    Alles Liebe karin

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ahh schatje, onvoorwaardelijke liefde! Succes met het eten geven!

    Hartelijke groeten,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een schat is het, mooie foto's. Ik hoop dat ze snel opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooie foto's, dit zegt meer dan woorden...
    Hopelijk gaan de medicijnen aanslaan...
    Fijne avond.

    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  33. T zijn toch een beetje je kindjes he
    Wat n schattige foto
    Beterschap hoor ,ik hou je posten in de gaten

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een liefdevolle post Lia, en die foto's zeggen zoveel.....
    Ik blijf met jullie meehopen dat ze snel opknapt en wat top van je dat je haar zo probeert te laten eten, ik zou hetzelfde doen hoor!
    Liefs, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie foto's! De liefde die je krijgt van dieren is onbeschrijfelijk!!
    Hoop dat ze nog lang bij jullie mag zijn.

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik hoop dat ze snel weer opknapt, en dat de medicijnen aanslaan.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat gaat er allemaal door je heen als je huisdier ziek is hè?! Mooi dat de band tussen mens en dier zo hecht kan zijn..
    Sterkte met de 'drukte'! En een knuffel voor als het even extra moeilijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. achie toch!!
    zo ziek......goed voor haar zorgen, het minste wat je terug kunt doen, en wat een super speciale foto!daar kunnen mensen nog een hoop van leren!
    sterkte voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ohhhhh zo'n lieverd kan je toch niet missen...
    Je doet het goed hoor....lekker verwennen.
    Wat een allerliefste foto....

    sterkte.....
    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ohh, lieve Miss Kitty, is er toch sprake van klein herstel, ze eet kleine beetjes, komt je zelfs tegemoet bij thuiskomst .... Wie weet?

    Hoop zo dat het ontstekingen zijn en ze weer herstelt.

    Sterkte voor jullie allemaal!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat prachtig stuk, mijn kat was toen bij me ouders altijd kaal bij de staart terwijl ze nu netjes een bos vol heeft. Blijven mooie maar erg gevoelige dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Zit op dit moment de hele nacht op omdat onze Bruun (hondje, Jack Russell van bijna 14 jaar) morgen moet inslapen. Hij is ziek en het kan echt niet anders meer, zijn medicijnen werken niet meer en hij is op. Er is geen andere mogelijkheid meer.
    Maar o, wat doet het pijn!
    Dus ik kan me jouw zorg voor je huisdier zo verschrikkelijk goed voorstellen!
    Hopelijk gaat het snel beter met haar.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. natuurlijk verzorg je haar zo goed als dat kan!
    Het is tenslotte geen ding wat je wegdoet omdat ie stuk is!
    Hopelijk knapt ze op en kunnen jullie nog een poosje van haar genieten!

    Lieve groet

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik vind het zo triest dat ze zo ziek is maar wat vind ik het fijn om te lezen hoeveel je om haar geeft en wat je voor haar doet....ik hoop dat ze snel weer een beetje opknapt....liefs en een dikke knuffel Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Gewoon te lief!! om op te vreten..

    liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik begrijp dat je heel veel van je poes houd. Ik kan het me voorstellen, zeker als ze al zo lang deel uitmaakt van jullie leven.
    Zelf heb ik niets met poezen, komt misschien ook omdat ik er allergisch voor ben.
    Toch kan ik me heel goed indenken dat je heel goed voor haar wilt zorgen en het beste zoekt. Ik hoop dat jullie nog een poosje van haar kunnen genieten.
    Veel beterschap voor haar toegewenst.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Koester het en geniet van haar.... en dan maar wat meer werk. Onze poes Saartje lijkt op Kitty en is 16 jaar oud en zij heeft begin januari een tia gehad. Je moet er gewoon niet aan denken dat zij er niet meer is. Dus veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ach Lia wat een lieve foto,s van Miss Kitty en met het verhaal erbij!!
    Wat fijn dat blijkt dat het toch al een beetje de goede kant opgaat!
    Succes, beterschap en dikke knuffel voor Miss Kitty!!

    Fijn weekend
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  49. En dan zeggen ze nog dat een poes zich meer aan het huis dan aan de mensen hecht.
    Zo herkenbaar je verhaal.
    Gelukkig dat ze het tot op heden nog zonder pijn doet, want ja, dat is wel een graadmeter.
    Hopelijk komt ze er gewoon weer bovenop.

    Groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Och die lieve miss Kitty toch. Lief dat je zo goed voor haar zorgt.

    Lieve groet,

    Maja

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ooohhh die foto's zijn echt prachtig !! zo kon onze Bengel vroeger uren zitten wachten bij het hek als wij met vakantie waren......dat wist ik natuurlijk niet maar dat vertelde de buurjongen later...ik vond het zo erg om te horen !!
    Als ik dat had geweten was ik nooooooit weer op vakantie gegaan, arm beest, ja, mijn zus past wel op hoor maar toch hé..het idee dat ie heimwee had vond ik vreselijk.
    Verwen Miss Kitty maar goed hoor !!

    Fijn weekend Lia.

    liefsss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat vervelend dat ze zo ziek is, hopelijk zal ze zich met al jullie liefde snel beter voelen. Het laatste stukje herken ik helemaal. Onze hond, heeft geen rust, voordat iedereen thuis is. Is er iemand te laat, dan wacht hij bij de deur....

    Sterkte, hopelijk knapt ze op.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. je post ontroert me Lia, de foto's en het verhaal erachter is heel mooi, gelijk ook weer het bewijs dat katten zo bijzonder zijn, lief dat je haar zelf verzorgt en ik begrip dat ook zo, zo kun je haar echt goed in de gaten houden, je ziet elke wijziging en verandering,
    Ik heb geen idee wat je haar geeft maar heb gedacht aan gekookte kip of vis? Dat moest Sam eten toen zijn kiezen waren getrokken, dat at heel makkelijk voor hem en misschien is het ook iets voor miss Kitty?

    Ik duim met je mee dat ze weer op mag knappen, want je wilt haar toch missen, zo bijzonder.

    Sterkte Lia, ik blijf voor je duimen.
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Oh... de liefde voor een kat... is zo bijzonder!
    Je gaat zo van zo'n beestje houden..
    Heel veel sterkte!

    Groetjes,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hoe gaat het nu met Miss Kitty? Eet ze nog steeds een beetje? Ik leef met je mee hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Hoi Lia,
    Ik hoop dat miss Kitty zich heel snel weer veel beter gaat voelen. En dat de voeding een beetje werkt. Aansterken zonder te eten zal niet meevallen.
    Maar met een hele hoop geduld en liefde zal het vast weer snel beter worden. Ik duim er voor...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Dat zou ik ook doen, met geduld en liefde één van de katten voeren als dat nodig zou zijn.
    Je krijgt zoveel liefde van hun dat ze dat gewoon verdienen..

    Die foto van Kitty met haar pootje om de arm van je zoon is zo aandoenlijk..

    Sterkte verder , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Roelie de Vries (een meelezer die van je weblog geniet)maart 23, 2013

    Ow... wat voel ik met je mee. Wat kan je toch van dieren gaan houden he? Het zijn gewoon 'mensen'.
    Hoop dat hij weer lekker opknapt, Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ik typ dit terwijl de poes lekker knus en warm bij me op schoot ligt dus ik kan begrijpen dat je jouw kat nog lang niet kwijt wilt. Sterkte met hem en ik hoop echt dat je 'm hier doorheen krijgt en hij weer opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. o, ik hoop oprecht dat ze het redden gaat! Dat jullie het redden gaan!! Ik mis Peeweepoes nog dagelijks... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Blij dat het nu weer wat beter gaat met deze dame... Je hebt duidelijk de goede keuze gemaakt!

    X Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Sterkte met miss Kitty! De band met een huisdier is toch heel speciaal en op de foto komt dat mooi tot uiting.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ach, de schat. Wat heb je een zorgen als ze gaan sukkelen. Maar ik weet het; je blijft van alles proberen en hopen dat medicijnen of dieetvoer helpen. Op dit moment heb ik 2 "zorgen kindjes". Ook 1 met ontstekingen. Ze krijgt iedere maand een prednison spuit. Nu al zeker een jaar en het gaat zover goed. Voor een andere heb ik een poeder voor de alvleesklier. Dat meng ik door het eten. Gaat ook redelijk daarmee.
    Hoop dat het met miss Kitty ook weer wat beter gaat.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat een aandoenlijke foto van miss Kitty en je zoon ,en met veel zorg en liefde gaat ze het wel halen sterkte Lia .
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia