dinsdag 9 april 2013

Brown, sweet & delicious.

 

 

Enige tijd geleden had ik het al eens over mijn baksels. Nu de dagen weer mooier worden word het bakken ook weer iets minder. Niet dat het nu niet zou smaken, maar bij mij staat bakken altijd voor de gezelligheid in de koudere perioden, en omdat je dan toch veel meer binnenshuis bent. En ik had het toen al over de chocolade met mascarpone, en daar kreeg ik reacties op dat jullie daar meer van wilde weten.

Meestal maak ik ook alleen als ik weet dat er iemand komt, want anders moet ik zelf teveel eten. En waar te voor staat is niet goed hé.

Maar voor de liefhebbers van Brown, sweet & delicious, hier komt het recept.

 

041

Deze keer heb ik een simpele chocolade cake gebakken, en die snijd je dan in de lengte 2x door. Dan maak je een mengsel van mascarpone waar je een aantal aardbeien doorheen prakt. Zelf vind ik het lekker als er ook nog wat stukjes inzitten. Die smeer je dan op de 1e en 2e laag.

Je snijd er vervolgens een iets dikkere plak vanaf, waar je natuurlijk een lekkere klodder slagroom bovenop legt, en daar bovenop een heerlijke aardbei.

 

039

Zo trakteer je heel makkelijk op iets lekkers.

Bon appétit….

33 opmerkingen:

  1. Heerlijk ziet jouw creatie uit...en het recept ga ik opschrijven....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk lijkt mijn dit recept ,kijk je ook wel eens naar Rudolphs Bakery van 24 kitchen, zo wat die allemaal voor lekker dingen maakt om je vingers bij af te likken ,soms haal ik er recepten uit die leuk en niet te moeilijk zijn !
    liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow ik val met mijn neus in de boter. Het is hier bijna etenstijd, dus mijn maag knort enorm hi hi. En dan zie ik ineens dit lekkere recept voorbijkomen. Dat smaakt naar meer, want chocolade en Martine, die zijn erg goed bevriend met elkaar :)
    Ik hou het straks even op mijn boterham, maar je recept ga ik zeer binnenkort maken. Dank je wel.
    Een fijne dag, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha Lia, nee hier moet ik maar niet te veel komen als die lekkere baksels voorbij komen. Gelukkig komt het mooie weer eraan en bak je dan niet zo veel ;-)

    De boom voor de schotel is trouwens een strak plan . Ook jullie bedenken samen altijd oplossingen voor welk probleem ook of klussen lekker samen.
    Doet me altijd denken aan onszelf ... zo doen wij het ook .

    Ik wens je een fijne dag , geniet van je plakje cake ...

    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oohh lekker prachtige foto's!
    Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm dat ziet er verrukkelijk uit! Bedankt voor je recept, ik ga het zeker uitproberen. Recepten met mascarpone vind ik eigenlijk altijd geslaagd.
    Fijne dag!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit ziet er erg lekker uit!! Zelf bak ik zelden tot nooit omdat elk pondje hier door het mondje gaat en ik het graag een beetje in de hand wil houden. Maar ik kan niet ontkennen dat het water mij nu wel uit de mond loopt ;-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmmm.... chocolade en mascarpone, het water loopt uit m'n mond.
    Ik denk dat ik die ga maken voor m'n zoon z'n verjaardagsfeestje, want dan mag het van m'n eigen.

    Bedankt voor het lekkere recept,
    groetjes,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh lekker en makkelijk daar hou ik nou van, het ziet er heerlijk uit, ik ben dol op chocolade cake, dit ga ik ook een keer maken!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ohhh lekker zeg en het lijkt nog makkelijk ook. Slecht voor de lijn maar ik ga dit recept toch eens lekker proberen. Ik geniet al bij voorbaat.

    Lieve groet, Roelie de hortensiatuin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hmm het water loopt me al in de mond, ga het een keer maken!

    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mjammie, ik ga dit ideetje zeker onthouden!

    Groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er overheerlijk uit!!!
    Bedankt voor het recept, hier thuis allemaal liefhebbers van mascarpone :-)

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw! Dat ziet er heerlijk uit!!! Bedankt voor het delen van je recept!

    Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk dit recept!Ga ik zeker maken, Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lekkkker :)sweet cake.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ziet dat er verrukkelijk uit, supermooie foto's.
    Ik ga dit ook zeker maken.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mmmmmmmmmmmmmm dat ziet er lekker uit!

    Bedankt voor het recept!

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekerrrr...Lia.....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er lekker uit, maar ik denk zo dat ik die toch maar even niet zelf ga bakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm wat heerlijk.
    Wat een smakelijk hapje, je zou er zo in kunnen happen.
    Bedankt voor het delen van dit recept.
    groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ziet er heerlijk uit. Jij bent ook al zo creatief met bakken. En ik hou ervan als het er leuk uit ziet en ook nog een makkelijk is om te maken. Maar wel een ware calorieën bom, maar zo heel af en toe moet het kunnen he? En wederom heb je het weer heerlijk weten te presenteren, prachtige foto's! Je weet ons weer het water uit de mond te laten lopen.

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat heerlijk! Ik krijg er spontaan trek van.

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ziet er erg lekker.... uit en ga hem zeker maken!!!
    Groetjes Catja.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh jongens...was ik net bij G-style...liep het water me al in de mond....en nu dit...
    Niet vol te houden......;)
    Maar ben dol op recepten en leuke kook tips......dusse.....dit is weer een leuke.
    Smaakt naar meer ;)

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit lijkt me echt reuze lekker. Dank je wel voor de uitleg hoor.
    Jammieeeeeeeee
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hmmmmm, ook al zo'n lekker recept. lijkt me heel erg lekker. Ook al bij Gea zo'n lekker recept gelezen.
    Ben net 15 kilo afgevallen en sinds een week weer rustig aan gewoon aan het eten. Maar over een paar weken ga ik beide zeker uit proberen. Eerst die van Gea en dan later bij de koffie als toetjes deze lekkere traktatie. Bedankt Lia

    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. haha, kwam eigenlijk naar je nieuwe tafel kijken maar ik val met de neus in de boter, nou ja slagroom. Ziet er heerlijk uit!
    Tafel gaan we vast nog heel goed in beeld krijgen. Mooi!

    Groetjess..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ziet dit er heerlijk uit...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Maar dat ziet er lekker uit, bedankt voor het recept!!

    Fijn weekend
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk lijkt me! Ik laat 'm zo even aan Gert zien, ik denk dat ik wel weet wat hij gaat zeggen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Bedankt voor het recept! Ik ga het zeker uitproberen! Ziet er heerlijk uit...
    En gefeliciteerd met het winnen van zo'n prachtig plaid!

    Fijne zondag verder.
    Lieve groet,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia