zaterdag 6 april 2013

Door de boom……

 

de schotel niet meer zien.

 

Sommige van jullie zijn bij mij thuis geweest, en hebben waarschijnlijk die lelijke schotel van onze buren gezien die boven het dak van de schuur uitkomt. Vroeger stond dat ding meer bij hun keuken, en door onze aanbouw kon ik het dan niet zien. Maar een aantal jaren geleden (tijd gaat snel) hebben ze dat onding verplaatst naar het eind van de schuur. En als ik aan de eettafel zit, dan kijk ik steeds weer op dat akelige object. We hebben er weleens een opmerking over gemaakt waarom zo groot en waarom twee, want tegenwoordig zijn er toch veel kleinere en grijze schotels. Wij hebben zelf ook heel lang zo’n kleine donkergrijze schotel gehad en die staat trouwens nog steeds op het platte dak van de keuken (die niemand ziet), want je weet maar nooit hier in dit mannenhuis. Dan is het antwoord dat dit veel beter is, bla bla bla….. Het is ook het enige huis in de straat, hele dorp denk ik, waar ook nog een mast op het dak staat. Maar ja, het is hun tuin……

Maar hoe ga je nu dat ding camoufleren, je ziet het niet alleen vanuit het huis maar ook in de tuin. En steeds weer is er iemand die zegt, wat een verschrikkelijk ding is dat! En nu hebben we het zo gedeeltelijk opgelost.

Ik begin maar met een foto van het uitzicht wat ik nu heb, anders komt er zo’n rare foto op jullie leeslijst te staan, en denken jullie dat ik niet goed geworden ben.

 

048

Tussen de buxus die bij elkaar gepoot zijn, hebben we achterin een leibeuk gepoot. Een leibeuk houd in de winter ook nog een beetje het blad vast, zodat we ook dan niet tegen dat ding aan zitten te kijken. En hij past mooi bij de rest.

Waarom we dat niet eerder gedaan hebben? Nou, de zon…… Het is nu ook afwachten hoeveel zon we nog op de stoep krijgen. En daarom staat er ook maar een boom, want dan kan ik altijd nog iets naar rechts of links schuiven.

In de tuin heb ik dan ook nog steeds uitzicht op die schotel. Maar vind het toch belangrijker om van binnenuit een mooi uitzicht te hebben. Want zoals jullie allemaal al merken, zitten we helaas toch meer binnen dan buiten.

De vogels hebben nu ook een mooie aanvliegroute om via de boom naar het nestkastje en de bollen te vliegen. We moeten het alleen nog even Joep proef maken, dat hij er niet in klimt en er via het dak vandoor gaat.

Een kleine foto van het uitzicht naast de boom.

 

047

Ik krijg regelmatig vragen en die probeer ik altijd netjes te beantwoorden. Maar als ze anoniem gesteld worden kan ik die persoon dus niet bereiken. Voor degene die dus een vraag gesteld hebben, het antwoord zet ik dan onder de gestelde vraag.

Fijn weekend.

45 opmerkingen:

  1. Nou inderdaad een vervelend uitzicht opzo'n vliegende schotel maar wat heb je het nu goed opgelost zeg! Lieve groeten, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel naar uitzicht zo'n lelijke schotel, maar je hebt het erg mooi opgelost zeg! Hopelijk hou je nog genoeg zon.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed opgelost zo en je kunt er buiten mss. met de rug naar toe gaan zitten, of nee, dan zit je uit de zon natuurlijk. Jammer dat andere mensen je uitzicht toch kunnen verpesten, moest niet mogen.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een afzichtelijk ding waar je tegen aan kijkt Lia, ik kan me voorstellen dat je je hier aan ergert, zou ik ook doen. Maar zo heb je het deels mooi opgelost met die prachtige leibeuk.
    Fijne avond.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat vreselijk zo'n ding, gelukkig heeft niemand dat hier in de buurt, echter heb je dan weer andere narigheid zoals troep van de bovenburen in je tuin ;) Maar dat is makkelijker weg te werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig heb je nu een goede oplossing, want idd dit is geen
    leuk uitzicht. Is er bij jullie op het dorp geen glasvezel?
    Dat zou veel van deze schotels overbodig maken.

    Fijn weekend en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad niet het mooiste uitzicht... gelukkig heb je nu een mooie oplossing bedacht!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia, viavia ben ik op je mooie blog terecht gekomen. Wat heb je een prachtige stoere landelijke stijl in je woning! En passant las ik ook nog even over Kitty, daarvan schiet ik gelijk vol. Wat was het een mooi beestje om te zien en Joep is ook al zo'n beauty. Nu heb ik ook door (hè hè) dat je bij Seizoen & Stijl hoort. Ik ga je gezellig volgen hoor! Fijn weekend nog verder! Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit heb je heel goed opgelost Lia, ik zei er volgens mij ook iets over toen we bij jou waren. Ik zou mij daar ook aan ergeren hoor, heb je zelf alles zo mooi voor elkaar - zowel binnen als buiten - kijk je tegen zo'n lelijk gevaarte aan! Nu hopen dat je niet al te veel zonnestralen gaat missen.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg zo,n schotel, dat kan ik me levendig voorstellen, kun je ze geen digitenne aanbieden op jullie kosten? hebben wij bij de buurman zijn luidruchtige antieke waterpomp gedaan, een nieuwe fluisterstille pomp gegeven,kostte wat, maar leverde nog veel meer rust op!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een goede oplissing Lia! Mooi zo'n leilinde.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oef..wat een vervelend uitzicht..
    Ook hier bij de achterburen zo'n schotel en je raadt het al: bij ons staan er sinds deze maand 2 leibeuken in de tuin..ook om de inkijk te verminderen, hoor :)
    Je hebt in ieder geval een mooie (gedeeltelijke) oplossing!
    Fijn weekend,
    lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yakkes !! wat een naar ding......mooie boom hoor !! goed opgelost zo !!...liefs fijn weekend van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. tja t is niet echt mooi zo n schotel ,en moeilijk om te camoufleren ,maar zo is het toch aardig opgelost ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit hebben jullie mooi opgelost. Want je hebt inderdaad niet overdreven ... het is een erg lelijke schotel! Dat kan de hele sfeer van een tuin verpesten. Gelukkig heb je nu weer een beter uitzicht. En het is ook nog eens een erg mooie boom.
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vreselijk die schotels.... Maar zo heb je het toch aardig uit het zicht weten te krijgen.
    Fijne zondag.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi opgelost zo hoor Lia, ik hou wel van die 'natuurlijke' bedekkers ;)
    Ik heb trouwens nooit gesnapt dat die mensen zelf gewoon tegen zo'n lelijk ding aan willen kijken..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. HuH??? wat een verschrikkelijk ding,of nee dingen.
    Ooit heb ik de gemeente gebeld om te klagen over een schotel bij achterburen, die er zelf niet tegenaan keken, maar ik wel.
    Nou zeiden ze, daar kunnen we niets aan doen, vrije nieuwsgaring is toegestaan.
    De boom gaat wel wat zicht tegenhouden, maar de ergernis blijft.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh haha ik begrijp dat je die laatste foto niet als eerste hebt geplaatst, want idd, die zien wij dan in de lezerslijst bij jouw blog staan.
    Dan gaat iedereen denken: Ooh Lia heeft een brocante schotel gekocht!! Haha
    Vreselijk zeg zo'n ding en wat een drama als je daarop uitkijkt, maar dit is een goede oplossing, dat er maar heel snel een vol dek met bladeren aan mag komen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dit is inderdaad geen leuk uitzicht.. maar jullie hebben het goed opgelost, ik hoop dat het straks als het blad eraan zit het gewenste effect heeft en nog beter dat de buren de schotel vervangen voor iets wat beter in het tuinbeeld past..

    fijne ZONdag,
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Och Lia dat is echt heel erg. Ik zou er ook stevig van balen hoor. Maar een goed idee zo'n leibeuk. Ik ken het probleem wij hebben een postzegel als tuin en onze oude buren hebben een verschrikkelijke overkapping aan hun huis. Waar ik vanuit de kamer ook zo op kijk. Het hout is rot en er zit nog weinig verf op. Dus ik voel helemaal met je mee hoor. Want je wilt het niet maar toch moet je er steeds naar kijken he?
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo'n schotel is inderdaad helemaal niks.
    Maar je hebt het best goed opgelost.

    Fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat een lelijke schotel, je hebt helemaal gelijk. Maar je een mooi oplossing bedacht. Ik ben zelf gek op beukenhagen en leilindes maar had nog niet van een leibeuk gehoord. Het ziet er zo mooi uit, laat het mooie weer nu maar komen.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nou zeg, wat een rotgezicht is dat. De buren waar wij van opzij tegenaan kijken, beetje lastig uit te leggen, maar tussen ons huis en hun villa-blok zit een sloot. Vanuit ons zijraam kijken wij tegen die villa's aan. De bewoners van één van die huizen hebben ook een schotel geplaatst op een rotplek en wij kijken daar dus tegenaan. Jammer genoeg kunnen we daar niets voor zitten. Maar eerlijk is eerlijk, hij is niet zo mega als die bij jullie. Wat een verschrikkelijk ding. Dit is echt een super oplossing en het is nog een leuke boom ook. Ben benieuwd of er nog meer bij gaan komen..........

    Fijne zondag Lia!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat is mooi opgelost zo met de boom ,want zo,n verschrikkelijk ding is toch niet om aan te zien !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Jakkes, ik zou me ook kapot ergeren...je kunt er zo weinig aan doen, hé? Dit hebben jullie goed opgelost!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een mooie creatieve oplossing voor zo'n afschuwelijk lelijk ding. Ook mijn buren hebben zo'n schotel op het platte dak van onze garage (met toestemming) Gelukkig niet in sons zichtveld. (had anders ook geen toestemming gegeven)

    Fijne dag!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh griebel, wat een storend element! Kan me voorstellen dat je er een boom voor hebt geplant. Wij hebben twee kleintjes op ons eigen dak en ook al 'kunnen we niet zonder', ik kan niet wachten tot ze weer iets bedenken wat in het formaat theeschoteltje past!

    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo ja ! Ik kan me voor stellen dat je je daar aan stoort zeg!
    Maar een prima oplossing zo!

    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het is inderdaad ook wel een oerlelijke schotel! Hopelijk gaat je leibeuk helpen om de schotel aan het gezicht te onttrekken. En dank je wel dat je zo met ons meedenkt en eerst de mooie foto plaatst.

    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. nou ja, wat een gedrocht!! snap jij dat nou dat mensen aan de buitenkant maar gewoon doen wat ze blieven zonder er verder bij na te denken? anyway...prima opgelost, al hoop ik dat je nog lekker wat zon overhoudt. maar een leuke boom is altijd een fijne aanwinst

    liefs
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jee zeg wat een akelig ding zeg, maar jullie hebben het mooi opgelost zo!

    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik snap helemaal wat je bedoeld Lia, in ons vorige woning hadden wij ook uitzicht op een schotel met een doorsnee van 1.20! Dat duurde niet lang, want hij viel door de zwaarte en grote van de (te zwakke) schuurmuur af. Daarna hebben ze hem verplaatst en hadden we geen last meer. Maar ik had het ook met zo`n prachtige boom opgelost!

    Groeten van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prima oplossing zo: mensen plaatsen altijd zo lelijk ding om er zelf niet tegenaan te kijken maar anderen wel :)
    Nog even en dan is je linde weer mooi groen:

    Kram, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jammer hoor, zo'n uitzicht op een schotel.

    Jullie hebben het op deze manier mooi opgelost en de Buxussen zien er prachtig uit.

    Fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. hoi, wat een ontzettend leuke blog heb je zeg! ik heb alles terug gelezen, ja ja dat heeft even geduurd ;), en je schrijft zo leuk!! Het is erg leuk om zo bij iemand binnen te mogen kijken. Wij willen gaan beginnen met het 'restylen'van ons huis en zo doe ik hele leuke ideeen op! ik heb nog geen woonblog maar wie weet...!
    Wat erg van je poes, want na al je verhalen vond ik het heel erg te lezen dat ze dood is gegaan. Ikheb twee honden en zou het erg vinden om er een te moeten missen!
    maar in elk geval bedankt voor het lezen, alsof ik een boek aan het lezen was! ;)

    groetjes mildred

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige oplossing! Lei-linde's zijn sowieso mijn favoriet. Zou ze graag in mijn tuin willen hebben. Toch maar eens een plaatsje zoeken...
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  38. super idee!!!!
    goed gedaan!

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prima opgelost toch... groetjes Sot & tof

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi Hoi, wat een mooie boom, goed opgelost zo tussen al die buxus.
    fijne week, groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik kan me voorstellen dat je van dat uitzicht af wilt! Wat bezielt mensen toch om zulke lelijke dingen zo zichtbaar te plaatsen?
    Maar jullie hebben een mooie oplossing gevonden, staat ook nog heel leuk ook.
    Jammer dat je in de tuin dan toch nog tegen dat ding aankijkt, maar ja...je krijgt het niet zoals je het hebben wilt.
    Wij hebben echt veel grond om het huis, overal dichte afscheidingen, veel groen. Maar nu vind de buurman het nodig om net op het enige plekje waar de tuinen elkaar zichtbaar raken een schuurtje neer te zetten. Dat wordt dus ook op de één of andere manier camoufleren.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dat hebben jullie heel mooi opgelost! Wat een lelijk ding zo'n schotel...

    Fijne dag
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Een mooie en groene oplossing :o)))

    Fijne avond,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Kan me voorstellen dat je je daaraan stoort.........ook al wil je er niet op letten, dan kijk je er ongemerkt toch weer naar.......Jammer dat de buren niet wat welwillender zijn.
    Maar straks als jullie tuin weer lekker uitloopt zal er genoeg moois te zien zijn en valt ie waarschijnlijk veel minder op!
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi Lia,

    Ik vind al die schotels erg lelijk, je ziet ze steeds meer en ook naast ons zijn buren die er 1 hebben en ook weer daarnaast..Gelukkig kijken wij daar niet tegenaan en zien we ze nauwelijks. Zeker wanneer alles zo weer begint te bloeien zien we er niks van. Jullie hebben dit goed opgelost en je zal zien dat wanneer de linde mooi dicht gaat groeien heb je daar weining last van. Ps. Ik heb zelf ook een website: www.moniques-style.nl Misschien voor jou en de andere dames ook leuk om te volgen.

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia