maandag 22 april 2013

Lekker buiten…

 

 

005

007

De lente lijkt nu toch beetje bij beetje te beginnen, want af en toe is het echt lekker buiten. Hier schijnt op dit moment van schrijven een heerlijke zon. De dekbedden hangen uit het raam en de eerste was hangt buiten. Alles begint uit te lopen, en wat een prachtig gezicht is dat toch, om eerst een heel klein knopje te ontdekken en dat je iedere dag groter en dikker ziet worden. En daar word ik vrolijk van.

Dus ook op tafel mocht er iets vrolijks staan. De ijzeren pot heb ik pas op de kop getikt bij mijn zus en daar heb ik voor nu een pot violen in staan.

 

011

 

021 001

Ik ga vandaag zo veel mogelijk genieten van die ronde bol die daar in de lucht hangt. Ik heb al veel werk gedaan, en straks ga ik weer een heerlijke lange wandeling maken. Och, en de dag is nog zo lang, en krijg zoveel energie van dit weer. Voor degene die moeten werken vandaag, er komt nog meer zon.

Fijne zonnige week allemaal.

33 opmerkingen:

  1. Ja heerlijk he, ik geniet er ook echt van!
    Gisteren ook wat plantjes gekocht.
    Fijne dag vandaag.

    groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word blij van deze blije post Lia, bedankt! Je helpt me lekker op gang vandaag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie pot heb je aangeschaft, zeg. Die leeuwenkopjes erop....
    Ja heerlijk he, dat er nu eindelijk een beetje aardig weer is aangebroken. Dat hadden we toch echt nodig, zeg!
    Geniet ervan!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige roestige pot heb je op de kop getikt zeg. Geniet van deze prachtige dag.

    Lieve groet Roelie, de hortensiatuin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat waren we er aan toe ook hier hangt de was al buiten en heb me werk al klaar ,nu even lekker de tijd om een heerlijk bak koffie te drinken en even te genieten van het prachtige weer .....prachtige pot heb je gekocht ....heerlijke plaatjes wens je een fijne week toe ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hé dat alles uitloopt je krijgt daar echt een goed gevoel van .Prachtig je pot en met mooie violen ,Joep onderzoekt het even!
    Jij ook een fijne week !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Roelie de Vriesapril 22, 2013

    Zo herkenbaar Lia!
    De zon geeft zoveel energie, he? Hebben we nodig na de lange winter!

    Groet, Roelie
    (P.S.: ik kijk regelmatig naar je site, naar de foto's van Joep! Is het een boskat? Of blauwe rus? Of kruising? Ons jonge katertje Joepie is vorige week doodgereden, we zijn nu weer op zoek naar een nieuw katje, en jouw Joep is ons voorbeeld ;). )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Roelie,

      Joep is een britse korthaar, en ze zijn de teddyberen onder de katten met een super lief karakter en zijn kleur noemen ze blauw.

      Verwijderen
  8. Het was voor mij wel een werkdag, maar op de fiets er naar toe en zojuist weer terug was het ook genieten van de zon. Violen vrolijken de tuin altijd lekker op, vooral nu de vaste planten nog weinig tot geen bloemen hebben!

    Geniet nog lekker buiten! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk die zon Lia, ik geniet er ook volop van !
    Mooi de violen in die roestige pot , mooi contrast !

    Fijne week,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is zo lekker buiten! Daar moet je echt van genieten. En inderdaad, wat gaat het groen nu allemaal lekker uitlopen. Hier op de patio staan wat fruitboompjes en je ziet ze met de dag verder uitkomen...het ultieme genieten!

    laten we hopen dat er nog heel veel van dit soort dagen komen gaan....

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eindelijk kunnen wij naar buiten om te genieten, ik krijg ook veel energie van de zon en wil wel van alles ondernemen..Onze tuin staat op de schop het ziet er nu niet zo gezellig uit maar achter in de week hopen wij klaar te zijn en kunnen wij ook lekker buiten zitten.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooie violen. pot is ge wel dig.
    ik geniet ook lekker van de zon.

    groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schattig die Joep! ben net terug van mijn werk, heerlijk even de deur open! Leuk die witte viooltjes in die oude pot. Liefs Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kom net thuis van een lange werkdag met de nadruk op lang. Af en toe verlangend naar buiten kijkend. Zo heerlijk die zon he? Wat een enige pot heb je gekocht zeg. Leuk hoor met die violen, ze maken de tuin zo fleurig.
    Nog een fijne avond.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi plaatje de poes en de pot!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke foto's om weer bij weg te dromen...Leuk dat Joep het ook allemaal machtig interessant vindt!
    Ik heb vandaag ook lekker genoten van de zon. Gisteren toen hij maar niet wilde schijnen hier, miste ik hem echt. Maar vandaag werden we getrakteerd op een prachtige zonnige dag. Ziet alles er meteen weer wat vrolijker uit (en wij ook!).
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja....wat is dit genieten hè. Ik heb tussen de middag buiten een broodje gegeten en ook een lange wandeling gemaakt.
    Wat een mooie pot heb je van je zus gekregen Lia en die Joep staat er ook weer zo mooi op de foto.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk he Lia ?
    die zon ... ik knap er ook zo van op
    Maar soms is het toch nog ietsje te koud ,we willen nog te snel ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk de zon. Heb er zelf ook een werkdag op zitten, maar op de fiets toch heerlijk genoten van de zonnestralen.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In je tuin is de lente al aanwezig en de zon...die was zo mooi vandaag.
    Ik hoop dat je genoten hebt van je wandeling.

    Fijne week en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je viooltjes staan er prachtig bij Lia! Een fijne week toegewenst. Het blijft voorlopig mooi weer :-)

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat was het lekker vandaag.....heerlijk deuren wijd open.....en genieten.....fijne week liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige foto's weer, Joep ziet zeker iets heel interessants! Hopelijk blijft dit lekkere weer hangen want ik wil ook graag op het balkon weer met de bakken in de weer.
    Ik wens je een hele fijne week toe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ook hier in het zuiden was het heerlijk weer!!
    Ik heb de ganse middag met een tijdschrift in de tuin doorgebracht :-)
    Mooie nieuwe aanwinst!

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Eigenlijk vond ik het hartstikke koud vandaag, koude wind!!
    Ik vind de foto met jullie kat echt prachtig, zo'n mooi beestje ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik was vandaag in Utrecht bij mijn vriendin, en heb lekker een tijdje in de tuin gezeten. De zon was heerlijk en uit de wind prima te doen.
    Op de terugweg in de bus, was het super benauwd en ben dan ook zonder jas op het centraal station van stadsbussen naar de c.onnexxion bussen gegaan. Heerlijk weer in het zonnetje staan wachten. Ja een geweldige dag. En dan kom ik weer waar ik woon en zie om me heen al die open gaande knoppen bloemen die op komen (tulpen in de tuin van de buren o.a.) en wat is dat dan super genieten.
    Geweldige foto's die je met ons deelt en wat een prachtige poes.
    Liefs
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bij ons was het ook heerlijk weer. Gelukkig had ik vandaag vrij genomen en kon er ook lekker van genieten. Wat heb je ook weer mooie foto's gemaakt. Je kat staat er ook weer heerlijk op.
    Fijne week.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. HEt gaat snel nu, de natuur! Gisteren heerlijk genoten van het zonnetje, in de achtertuin beschut was het prima vertoeven. Vandaag helaas weer bewolkt. Maar de violen staan hier ook uitbundig te bloeien. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ooh heerlijk gisteren hè ! Ik was ook vrij en de dekbedden uit het raam en de was buiten !
    Nu ben ik net thuis van m'n werk maar wat een verschil ook met het weer hè !
    Vanmorgen zag ik vanuit het raam motregen maar nu komt er een waterig zonnetje tussen de wolken door piepen
    Wat heb je het al weer gezellig in de tuin met die viooltjes in zo,n mooie pot van je zus!
    En die Joep wat is het toch een mooi beest! Kan je merken dat tie Miss Kitty mist!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heb na het werk een uurtje in de tuin gezeten en heerlijk genoten van dit gestolen uurtje.

    groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia