zondag 14 april 2013

Stoer en sober….

 

 

Weten jullie nog dat ik het hout liet zien, waar wij de tafel van zouden laten maken. Eindelijk was het hout droog genoeg om te verwerken, en vorige week is de tafel gebracht.

We hadden het uit handen gegeven aan Luc Peters van All in One, en dan moet je toch af wachten of het word hoe jij het in gedachten had. Toen ik ze met de tafel binnen zag komen, zag ik ook meteen dat hij ontzettend mooi was, en vakkundig gemaakt.

En ik ben er zo blij mee…. Het hout lijkt ruw maar is splintervrij, en de kleur van het hout is warm. We hebben hem nog onbehandeld in huis staan omdat alles het hout doet verkleuren, en we vinden hem nu gewoon zo mooi van kleur. De poten laten nog gewoon de spijkergaten zien, en op sommige plaatsen zitten ze er nog gewoon in, omdat ze er niet uit te krijgen zijn. Maar dat vinden wij juist mooi, en hij staat perfect bij de bank en de stoelen.

 

048

Warm stoer en sober.

 

017

Waar de paspop staat komt nog wat anders, en ik weet al heel lang wat ik daar wil. Maar ik kan niet alles tegelijk, en zo heb je ook steeds weer iets om naar uit te kijken.

Op de bank hangt een mooi wollen plaid in de kleuren van de muur, eigenlijk gewoon omdat ik het mooi vind.

 

052

 

018

 

057

Ik was en ben weer heel tevreden, en ook een simpel oud tinnen bord komt mooi uit op deze oude eiken wagondelen.

61 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige tafel!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig stoere tafel Lia, daar mag je inderdaad wel héél tevreden mee zijn. Zit hier ook weer vol ideetjes, zeker sinds ik vandaag de blog van Seizoen & Stijl las :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige toere tafel Lia....heel mooi hoor!!!!......fijne week liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een vakman die Luc! En hij heeft je wensen goed begrepen ;-)
    Mooi stober Lia!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige tafel Lia. Mooi van eenvoud en kleur.
    Wat kan je dan genieten hè.
    Ik ben benieuwd wat er in de plaats van je paspop komt.
    Fijne avond en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie tafel, was het wachten wel waard.
    Ben benieuwd wat er in het hoekje van de paspop komt, zal ook weer wel heel mooi zijn.

    Fijne Avond,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een stoere tafel is het geworden Lia. Het tinnen bord past er perfect bij!

    Fijne nieuwe week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat stoer zeg! Ik vind hem prachtig. Toevallig heb ik Luc ook op mijn facebook zodoende 'ken' ik hem. Ik snap dat je hier heel blij mee bent.
    Ben ook wel benieuwd wat je in de hoek wil neerzetten ;)

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je heb een hele mooie tafel gekregen.
    Mooi stoer.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig Lia ik vindt de tafel mooi stoer, ik heb een vermoeden wat er op de plek van de paspop komt maar ik zie het wel.

    Fijne avond, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is je tafel super geworden. Heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Eindelijk weer eens bijgelezen bij je........ wat maak je toch mooie plaatjes! En wat heb je het geweldig in huis!
    De tafel is supermooi zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi, logisch dat je daar heel blij mee bent.
    Wat bedoel je met; we hebben hem nog onbehandeld in huis staan?
    Je hoeft de tafel toch niet te behandelen?
    Mooie spulletjes op de tafel trouwens, de kleur van het tin staat mooi bij het grove hout.
    Ik zie dat je je foto's ook gemerkt hebt, dat is wel slim van je ;-)
    Fijne avond nog!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige tafel, het past helemaal bij je interieur!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is echt heel mooi geworden! Geniet er van!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige eettafel! Erg mooi dat ruwe verweerde hout. De tafel past helemaal bij jouw sfeertje.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh die tafel vind ik mooi....mooi zo als die is!


    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauwwww, wat een geweldige tafel! Kan me goed voorstellen hoe blij je daarmee bent!

    Fijne zondagavond én alvast een fijne nieuwe week ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldige tafel!!

    Wij hebben hem ook niet behandeld, vind dat zelf ook mooi zo.

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, wat een prachtige tafel is het geworden. Heel stoer en mooi van kleur. Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent.
    Ik ben niet nieuwsgierig wat er in de plaats van de paspop komt, ik heb een heeeeeeel sterk vermoeden dat ik het al weet hi hi. Dat zou er erg leuk staan :)
    Een fijne avond, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt GAAF!!! Wat een stoer blad, en wat een mooie foto's weer ; )
    Nog een fijne avond,
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige stoere tafel is het geworden zeg. Ik kan me voorstellen dat je hier heerlijk van kunt genieten. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat! Wat een mooie tafel!
    Spannend dan hè of tie dan ook zo is zoals die in je hoofd zit!
    Maar goed gelukt dus!
    Geniet er maar van! iIk geniet weer van jou foto,s!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  24. DAT is nou een mooie tafel! Supermooi, en ook zo lekker makkelijk (ik spreek uit ervaring;), er zitten toch al butsen en noesten in.. Veel plezier er mee!

    Fijne week!

    Groetjes
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is je tafel mooi geworden! Schitterende kleur, zo stoer.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een schitterende tafel,hier kun je nog heel wat gezellige uurtjes aan zitten.
    Geniet ervan.
    Groetjes Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige tafel en staat heel mooi bij de stoelen en natuurlijk ook de rest. Daar zullen jullie heel veel plezier van hebben!
    En onbehandeld laten is zo mooi, wij hebben de tafel ook onbehandeld gelaten.
    Groet Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie stoere tafel, prachtig! echt een natuurlijke tafel zo en hij komt prachtig uit in je interieur. wat zal het lekker zitten, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je tafel is schitterend! Hoe stoer wil je het hebben? Zo dus! Hij past precies goed in je interieur. Ook dat windlicht, in alle eenvoud, staat prachtig op je tafel. Het was het wachten zeker waard!
    Liefs, Peetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Och wat is die mooi geworden Lia. Het wachten meer dan waard hoor. Ik vind de kleur ook helemaal geweldig. Fijn voor je dat het zo'n succes is geworden.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige tafel.
    Lekker stoer.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Hoi, Zo wat een stoere tafel erg mooi.
    Ik kan mij voorstellen dat je ervan geniet.
    fijne week, groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige tafel zeg. Zo onbehandeld ziet er echt stoer uit.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Inderdaad het een prachtige tafel en een pronkstuk in je huis !
    Geniet ervan Liefs Ida.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. In één woord: Prachtig! Wat een mooie stoere tafel en ik zou de kleur ook eerst zo laten, veranderen kun je altijd nog, toch?

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Stoere tafel hoor. Mijn zus heeft ongeveer zo'n tafel dus ik weet ook hoe het 'live' staat. Zelf hebben we ook een grof houten blad met planken maar het onderstel is dan weer sierlijk en krijtwit geverfd. Ik ben niet 100% stoer, ik houd ook erg van vrouwelijk en frivool.
    Groetjes en bedankt voor je reactie over 'de rode lijn'
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Vergeet ik je net nog helemaal dank je wel te zeggen voor je lieve woorden op mijn "verdrietige" post, deze hebben mijn zo goed gedaan. Stapje voor stapje pak in mijn leven weer op, niet makkelijk maar ik ga ervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtig , in één woord ! Prachtig en stoer ... er waren toch twee woorden voor nodig en misschien nog wel meer ;-)

    Is super mooie gelukt, altijd afwachten maar in dit geval alleen maar een meevaller .
    De kleur is onbehandeld inderdaad mooi, helemaal in combinatie met het grijs van de tinnen schaal.
    Welke maten heeft jullie tafel trouwens ?

    Geniet heerlijk van deze nieuwe aanwinst maar dat gaat vast lukken ..

    Fijne dag verder , lieve groet Gea



    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een prachtige tafel! Echt geweldig mooi, hoor.
    Wat is het toch heerlijk als je weer zo'n mooi stuk erbij hebt waar je zo blij mee bent, he?
    Ik kan daar ook enorm van genieten.
    En ik weet zeker dat jullie dat ook gaan doen van deze nieuwe aanwinst.
    Veel plezier ervan!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooie tafel.Het lijkt me inderdaad erg spannend om er een te laten maken.
    Maar wat is de tafel mooi geworden, daar zullen vast nog heel wat fijne en gezellig avonden aangezeten worden.

    Liefs,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een pracht van een tafel. Die kleur van dat eiken is geweldig en die robuuste stijl vind ik ook erg mooi. Past helemaal bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat is je tafel prachtig geworden Lia...stoer!
    Het lijkt mij een heerlijke plek om aan te zitten...geniet ervan!
    Je plaid vind ik ook erg mooi...
    Fijne week.
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hij is prachtig Lia.
    Stoer en toch sfeervol, een echte blikvanger !
    Daar zul je vast ontzettend van genieten, leuk voor jullie.
    En ja,heel herkenbaar hoor, wensen blijven er altijd.."omdat je huis nooit af is" zeggen ze toch ! Het heeft ook juist wel wat om het zo stap voor stap te zien
    ontstaan, vind ik. En echt waar je hebt een mooie stijl, ga zo door.

    Groetjes Ruth

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een geweldige tafel Lia!!
    Hij is echt heel gaaf!
    Ik zie dat ik wat postjes heb gemist, dus heb lekker bijgelezen..
    Super gaaf ook dat jullie zelf het hout hebben uitgezocht en daar nu deze prachtige tafel van in huis hebben..;-))
    Heb zelf ook nog wel wensen, en een nieuwe tafel hoort daar bij, maar het kan idd niet allemaal tegelijk..en ergens naar uit kijken is net zo leuk!

    Fijne week!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een aanwinst, hij is heel mooi en stoer geworden.
    Iets anders in de hoek? Ik kan het bijna raden.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Echt mooi zeg!
    Zo mooi bij je stoelen ook
    Gr amy

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Een hele mooie tafel.
    Heel ruw en stoer.
    Prachtig,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Super stoer, erg mooi vakwerk!
    Zo onbehandeld is deze zeker mooi van kleur.

    Fijne nieuwe week!!

    Liefs,
    Yet


    BeantwoordenVerwijderen
  49. Er hier is dan dé tafel!!
    En wat is ie gaaf, helemaal jouw stijl. Staat dan ook geweldig in jullie interieur.
    Erg mooi ook dat tafelblad. Ik denk als ik dit manlief laat zien is ie verkocht. Dus..dat ga ik dan maar even doen.
    Nou Lia, jij kan gaan genieten met een kop koffie aan je pracht tafel. Enne.. je andere tafel staat nu weer buiten?

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Echt een geweldig stoer exemplaar!!
    Het liefste zou ik 'm morgen willen komen ophalen om hier thuis neer te zetten :-)

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  51. in een woord een plaatje!!!! Snap dat je daar heel blij mee bent...geniet er lekker van
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  52. hij is heeeuuuuulllll erg mooi!! wauw dat stoere, inderdaad niks aan doen.
    geniet ervan! groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een prachtige tafel! Fijn dat het ook helemaal naar je wens is geworden.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Zeer mooi stoer tafel. Ook ik wil...misschien later:)Eerst kasten voor de slaapkamer en na de tafel:)Een fijne week Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Hij is geweldig! Stoer. Robuust. Geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Hij is geweldig!!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Geweldig mooi geworden!!
    Genieten met een hoofdletter!

    Groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia