vrijdag 21 juni 2013

Bouwwerk…..

 

Toen wij met de overkapping bezig waren, is alles wat we niet meer nodig hadden verzameld achter dat schuurtje wat bij de tuin is getrokken. En vorige week hebben we dat allemaal opgeruimd en naar de stort afgevoerd. Meteen maar even goed kijken wat er verder nog meer weg kan. Toen zagen we het….. Op de muur zitten wat beugels waar Jan wat hout en latjes bewaard. En daar bovenop lag het.

 

010

We hadden daar weleens een merel bezig gezien als we naar de kliko’s liepen, maar nooit meer aan gedacht.

 

009

Als echte bouwvakkers hebben ze eerst een fundering van modder gemaakt, waarop ze een nestje gebouwd hebben van stro, takjes en wat mos. Vandaar dat het mos opeens uit mijn pot was.

 

015

Ik had nog een oud potje met een vogeltje erin, en die heb ik nu in het nestje gelegd en het nestje staat op de rand van de betonnen bak.

 

016

Zonde om weg te gooien toch! En Joep blijft er ook keurig vanaf, benieuwd wat er straks gebeurt als Yoris erbij is. Maar dat zien we dan wel weer, voorlopig mag het bouwwerk blijven liggen.

 

Fijn weekend

46 opmerkingen:

  1. Inderdaad zonde om weg te gooien. Past mooi bij de betonnen bak!

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend! Ongelooflijk wat vogels voor kunstwerken kunnen bouwen. Ik laat de nestjes bij ons in de tuin/bomen/pergola ook altijd liggen.

    Fijn weekend en groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is niet alleen een bouwwerk, maar meteen ook nog eens een kunstwerk...het zit altijd zo mooi in elkaar! Je hebt het een verdiend plekje in de tuin gegeven!

    Fijn weekend Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n prachtig bouwwerk verdient het niet te worden gesloopt.
    Een mooi stilleven zo in je tuin :-)
    Een heel fijn weekend Lia! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om te bewaren Lia, het bewijs dat de natuur hun gang gaat, zeker als we even niet opletten ;-)

    Fijn weekend

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat kunnen ze dat mooi doen zo'n nestje maken. Een waar kunstwerk!
    Mooi dat jullie het bewaren en het vogeltje past er mooi in. Fijn weekend Lia.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewoon zonde om weg te gooien, nu kun je er nog van genieten!

    Fijn weekend, Groet Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n nestje is een waar kunstwerk,vind ik altijd.
    En leuk,op deze manier wordt het hergebruikt.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Zo'n merelnest, wat een kunstwerk.
    Leuk dat je het hebt bewaard met de stenen vogel erin. Dat noem ik nog eens respect.
    Fijne zaterdag, goede zondag!
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De natuur is zo mooi, daar kunnen mensen niet aan tippen. Was vorige week in een woonwinkel en daar lagen ook her en der nestjes, gewoon tussen de woonaccesoires in, heel landelijk. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi Lia.....ik ben ook benieuwd straks.....hihihi...liefs Ria...x !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,
    Ja, vogels zijn wel meesterbouwers als het op nestjes aankomt. Wij hadden in het mezenhuisje een nest koolmezen en nadat de jonge meesjes waren uitgevlogen maakten we het hokje open om schoon te maken en daaruit kwam een waar matrasje van allerlei materiaal, duidelijk op soort opgebouwd. In het midden zat een kuiltje dat me deed denken aan het kuiltje dat we vroeger maakten in de stamppot boerenkool, met de juslepel...
    Leuk dat je het nestje hebt neergezet, inderdaad zonde om weg te doen...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi dat je dat bewaard hebt. Een schitterend idee om het zo te gebruiken, echt heel leuk gedaan, zo met dat vogeltje erin!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig, hoe krijgen ze het toch voor elkaar.
    Wat een goed idee om het zo neer te leggen, ik zal eens in mijn klimop heg kijken, of ik ook een leeg nestje zie.
    Fijn Weekend,

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schattig met dat vogeltje er in !
    Mooi idee !
    Fijn weekend !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig nestje! Fijn weekend Lia!

    madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een bouwkunst maken ze er toch gewoon maar van met hun kleine snaveltjes, inderdaad zonde om zomaar weg te gooien. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi!!! Ik bewaar ze ook altijd, die nestjes..
    Je hebt het erg leuk neergelegd zo, kun je er nog lang van genieten..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. MMm. ik had wat geplaatst hier, maar komt er niet te staan, dan nog een 2e poging...
    Idd ware kunstwerkjes die nestjes, en ze doen er eigenlijk niet eens zo heel lang over om het te bouwen...leuk zoals je het neer gelegd hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat zijn mooie vondsten en natuurlijk ging ie niet mee naar de stort!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig nestje, wat een kunst werk. Ik heb er 1 van vorig jaar bewaard, zo mooi. Inderdaad zonde om weg te gooien.

    Fijn weekend.
    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig dat vogels zoiets moois kunnen maken, hoe lang zouden ze nou met zoiets bezig zijn geweest he?
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat is de natuur toch mooi he? Ik sta altijd met grote verwondering te kijken hoe de volgels een nestje bouwen. Ik wist niet dat merels ook modder gebruikten. Maar het is een pracht exemplaar. Als je nu maar zorgt dat het vogeltje rustig blijft dan zal Joep er niet naar talen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat kunstig toch hoe ze dat maken en wat lief datjij het bewaart, staat leuk zo! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Inderdaad dit doe je niet weg ,zo'n mooi stukje werk door echte bouwers !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Knap he ,ik stond van de week de hedera te snoeien hierachter en daar lag ook een vogelnestje in ,heb het even bestudeerd ,zo kunstig gemaakt
    Fijn Weekend
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Knap gedaan van die beestjes en jij heb er ook weer een kunstwerk van gemaakt.



    GR. Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het is een waar kunstwerk hoe die vogels dat maken. Ik sta daar ook altijd van te kijken hoe mooi afgewerkt dat is. Wat leuk dat je nestje zo'n leuke plek hebt gegeven, dit is iets dat je ook iet zomaar weg kan doen.

    Zo ontdekte ik eergisteren dat ik een nest met koolmeesjes heb in de tuin. Het is echt af en aan vliegen en een gepiep van jewelse...hihi wij zijn zo benieuwt wanneer de jonge meesjes uit gaan vliegen.

    Oja, ons Melanie vind jullie Yoris zo'n pracht mooi beestje (net als Joep, anders wordt hij jaloers..), ik heb van de week met haar de foto's zitten bekijken, zo lief.

    Ik wens je een mooie avond, Lia
    Lieve groet,
    Patricia


    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een bouwwerkje he? dat gooi je inderdaad niet zomaar weg, je hebt het leuk neergezet!
    Fijne zondag.
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooi om te zien, zou zonde zijn om weg te gooien.
    Knap hoor dat die kleine beestjes zoiets moois kunnen maken.

    liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zeker zonde om weg te gooien, is zo mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk dat je die nog even bewaart en ja, het zijn toch ook ware kunstwerken wat die vogels maken.

    Jullie overkapping wordt erg mooi en stoer te zien in de vorige post. Begrijp ik het goed dat
    er nog een schuurtje bij getrokken is ? Dan wordt de overkapping dus groter ...

    Nou, we zien vast het resultaat wel weer, ben erg benieuwd .

    Fijne zondag verder , lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik heb er hier ook twee gevonden. En net als jij heb ik ze weer ergens gelegd met een vogeltje erin, grappig he!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat grappig.
    En ook wel weer leuk om te bewaren.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw zo knap hoe vogeltjes dat maken,zoiets zou ik ook niet weg doen,gaaf zo met het vogeltje,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. De natuur geeft het zomaar cadeau, een kunstwerk wat wij niet
    zomaar namaken...dus idd jammer als dat uit je tuin verdwijnt...

    Fijne week,

    xxEefie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat doen ze dat toch prachtig hè? Wij vonden vorige week een mooi nestje toen we het oude dak van onze overkapping haalden. En ook ik heb het natuurlijk bewaard! Bij mij ligt het nog op de regenton. Maar jij hebt het al een prachtig plekje gegeven met het vogeltje erin. Leuk hoor!
    Fijne avond.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooie kunstwerk, dat is toch wonderlijk dat die kleine beestjes dat kunnen maken. Ze kunnen zo bij seizoen en Stijl aan de slag als kransenmakers hi hi.

    een fijne avond , liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een mooie vondst en het blijft kunstig hoe ze dit maken!

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dat nestje... Wat leuk!! Ik heb hier ook zo'n nestje wat niet meer wordt gebruikt. Heb er meteen leuke ideetjes voor :))

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Lia,

    Bedankt voor de tip, ik wordt inderdaad gek van het blad wat tussen het zand blijft liggen.
    We moeten de voortuin nog doen, dus ik ga nu eerst de grond aan stampen.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Kunstig toch hoe ze dat maken he?
    Hier een nestje van de heggemus...van de koolmees en een merel in de tuin....de koolmees in het huisje....
    Zo knap als je ziet hoe ze het in elkaar hebben gezet....
    Fijne week Lia!
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Begreep ik het nu goed, las ik je reactie goed? Zo ja: van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Zo kunstig! Je hebt het weer een mooi plekje gegeven.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia