maandag 10 juni 2013

De zon en z’n warmte….

 

 

We zijn al aardig opgeschoten met de verandering van de overkapping in de tuin, het is een aardige klus. En het moet natuurlijk tussen de bedrijven door gedaan worden, want het meeste is toch echt mannenwerk. En af en toe is het ook lekker om eens even niets te doen. We moeten nog even de laatste puntjes op de i zetten, dus word vervolgd.

 

012

Het weer is een veel besproken iets de laatste tijd, en gelukkig laat de zon zich de laatste tijd iets vaker zien en z’n warmte voelen, en daar moeten we dan maar optimaal van genieten want het kan maar zo weer anders zijn. De zon en z’n warmte laten de knoppen van de clematis ook eindelijk open gaan.

 

004

 

026

Ook deze mooie bloemen die ik op mijn verjaardag heb gekregen genieten van het zonnetje. Het is een grote pot waar diverse witte bloemen door elkaar gezaaid zijn. En ze staan nu op de grote zuil waar ik er dus van alle kanten op kan kijken.

 

018

020

De dag begint hier vandaag een beetje triest, het is fris en heel voorzichtig komt er een zonnestraal tussen de bewolking door. Nou ja, wel weer goed om even wat in huis te doen. Dus ieder nadeel heeft weer een voordeel.

46 opmerkingen:

  1. Wat een mooie verzameling bloemen in pot, het ziet er prachtig uit. Na een aarzelend begin is hier de zon goed doorgekomen, ik ga zo dadelijk dus lekker de tuin in.

    Succes met de laatste puntjes op de i, Lia!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is de dag ook grijs begonnen en ik vond het zelfs koud op de fiets vanmorgen. Maargoed, nu volop zon hier. Dus, eigenlijk mogen we niet klagen...hihi
    Ik vind je inhoud van de pot zo mooi, prachtige combinatie met al die witte bloemetjes. Daar kan je heel lang van genieten, Lia.

    Ik ben eens benieuwd wat jullie aan het doen zijn in de tuin, of had je daar al eens een post over geschreven? Ik ga eens even terug kijken in je posten..

    Geniet van het prachtige weer nu
    Lieve groet,
    Patricia


    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige tuin en bloemen in pot.Binnenkort ons terras de nieuwe interieur na vakantie:)
    Wat jij hebt mooie kitten ook kleur zooo prachtige.
    Groetjes Karolina
    Ik wens u een fijne zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik ben benieuwd Lia wat het gaat worden in de tuin!

    En dat weer, tja, gewoon maar genieten als de zon schijnt, zonder zon is er genoeg sfeer binnen toch?

    Mooie schaal met al dat wit!

    Fijne week!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk he zo in de tuin in het zonnetje. Leuk zeg al die bloemetjes door elkaar en dan toch rustig geheel door het witte. Prachtig! Succes hoor met de laatste klusjes, en dan lekker straks beentjes omhoog en genieten!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi zo die donkere pot met witte bloemetjes. Hier nuet echt zon, maar wel een lekkere temperatuur. Succes net met klussen, ben erg benieuwd! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Lia, je foto's vooral de een na laatste, die vind ik super mooi.

    Het is leuk om op je blog te scrollen want dan zie ik altijd Joep en Miss Kitty voorbij komen, ik mis Yoris, maar die is natuurlijk nog te klein voor op je blog.

    Leuk dat je meegaat naar mijn nieuwe blog, ik zou jou en je katten niet willen missen.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die pot is prachtig maar...ik ben verliefd op je clematis.Wij hebben enkele weken geleden eentje geplant en die heeft nu al een 6tal bloemen,de andere vertoont slechts 1 knop.
    Ik blijf je in de gaten houden,mooie blog trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben gek op witte bloemen!! Wat een geweldige verzameling in die stoere pot!
    Hier begon de ochtend ook triest, nu schijnt de zon volop. De rest van de middag zit ik buiten :-)

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia,
    Ik ben wel heel nieuwsgierig geworden naar jullie overkapping inmiddels.
    Je Clematis bloeit prachtig en wat wordt dat mooi, die gezaaide witte bloemetjes door elkaar...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie tuinfoto's. Prachtige witte clematis. Nu aan het einde van de middag schijnt hier de zon inmiddels en de temperatuur is zalig.

    fijne avond, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterend je clematis en je gevulde bak is zo mooi,ik heb zaterdag 2 manden voorzien van witte planten voor in de achtertuin,ben benieuwd naar je overkapping,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie bloemen !
    Succes met het klussen !!!
    Lieve groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige bloemen, ben ook gek op wit. Hier is het vandaag de hele dag al erg somber. We zijn de laatste dagen verwend. Hoop dat het weer een beetje stabieler wordt. Denk dat iedereen daar naar snakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja ik kan het niet helpen Lia maar ik sluit me helemaal bij mijn voorgangers aan wat een prachtige witte bloemen. En dan die clematis. Ik kende ze helemaal niet in het wit echt prachtig. Ik ben wel benieuwd naar het eindresultaat hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. In mijn tuin zijn de bloemen ook wit, deze week witte geraniums gehaald in rieten manden..landelijke sfeer:)
    Jouw grote pot is ook prachtig, zal wel loodzwaar zijn:)
    Fijne week,
    lieve groet,
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat een prachtige schaal met bloemen zeg!!
    Hier is het vandaag wel goed gekomen met de zon
    Fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige grote en stoere pot is dat zeg !
    En ik ben nu best wel benieuwd naar waar jullie mee bezig zijn .
    De overkapping wordt vast erg sfeervol , je laat het ons toch wel zo
    Snel mogelijk zien hè ;-)

    Jullie nieuwe huisgenoot is trouwens te mooi en schattig voor woorden.
    Daar zul je veel plezier aan beleven , net als aan die andere 'deugniet '

    Fijne week verder ,
    Lieve groet Gea.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie witte bloemetjes. Wordt er helemaal blij van. Hier begon de dag ook koud en bewolkt maar het klaarde vanmiddag goed op. Al vond ik de wind nog frisjes.

    Fijne avond.
    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig die schaal met witte bloemen. De gever weet waar jij van houdt. Ik zit nu in de zon, eind van de middag liet hij zich eindelijk zien, dus nog maar even van genieten.
    Een fijne avond, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijke bloeiende tuinfoto's! Hier in zeeland waait het steeds zo hard dat het nog niet lekker buiten zitten/werken is, maar de wind gaat draaien zeggen ze! en de temperaturen stijgen! Geniet van je tuin, en we zijn natuurlijk heel nieuwsgierig naar het klusresultaat.

    Lieve groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kwam je overkapping " oude stijl " al meerdere keren tegen op Pinterest. De vernieuwde versie wordt vast ook weer een plaatje....... Ben benieuwd ! Die pilaar met prachtige bloemen ( goed bedacht door de gever) is inderdaad een eye- catcher. Ik hoop op veel mooie dagen waarop jullie volop van de tuin kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben benieuwd hoe jullie overkapping eruit gaat zien Lia. De bloemen in de schaal en je clematis zien er in iedergeval prachtig uit!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig die pot vol met mooie bloeiers , en ben natuurlijk benieuwd naar jullie overkapping succes !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het weer..je raakt er nooit over uit gepraat ;-)
    Hier was het vandaag koud, vanmiddag probeerde de zon wel tussen de wolken door te schijnen, maar de kou van de wind won het toch helaas! Je tuin krijgt weer een fijne zomers look met die witte bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat mooi de gezaaide verschillende witte bloemen in de pot.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi toch hè al die witte bloemen en dan helemaal in combi met je pot! Dit jaar houden we het ook weer zo rustig mogelijk in ons postzegeltuintje en kozen we dus ook weer voor wit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Vanmorgen was het hier koud, maar tegen 1 uur vanmiddag brak de zon heerlijk door en was het toch nog genieten..Mooi hoor je witte zomerbloeiers en ben natuurlijk ook benieuwd naar jullie overkapping.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hier was het vanmiddag ook goed toeven in de tuin. Wat een prachtige clematis heb je. De pot met witte zomerbloeiers doet het ook mooi. Hopelijk kun je er lang van genieten deze zomer. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat prachtig de pot met verschillende bloemen! Vanmiddag kwam hier de zon erbij en toen was het nog even lekker genieten buiten.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig hoor !!!...en ja we hebben gewoon buiten gegeten vanavond hoor...heerlijk in het zonnetje...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie witte clematis is dat, bij mijn doen ze het op de een of andere manier niet, zonde, want deze vind ik wel heel mooi.
    Je pot met witte bloemen is ook heel mooi, nu nog zon en dan komt het wel goed.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Gaaf! die witte clematis. Ik houd ook erg van witte bloemen maar mijn liefde voor roze en blauw blijft ook altijd. Beetje cottage-achtig, beetje wild.
    De zomer komt er aan!! We gaan genieten.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hi hi dat herken ik wel. Zo nu en dan een bewolkte dag ertussen is wel nodig anders gebeurt er bij mij niks meer in huis. Met mooi weer heb ik altijd het gevoel dat ik buiten moet zijn.
    Je hebt prachtige bloemen gekregen. Erg mooi al die soorten door elkaar. En ze staan in een prachtige pot. Een echte blikvanger!
    Fijne week.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie foto's hoor! Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi die witte bloemen. Zeker in de schemer-avond lichten ze altijd mooi op. Ik heb dit jaar ook weer voor wit gekozen. Je clematis is echt een topper!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik ben ook wel benieuwd naar het nieuwe project.
    Ik zal binnenkort ook eens foto's plaatsen van de tuin, nog even verder met onkruid weghalen en snoeien en zo, maar ik ben al begonnen hoor. We hebben er allebei een hekel aan, maar nu we zien dat alles weer netjes gaat worden, genieten we daar ook weer van.
    Dat kleintje in de zijbalk is echt TE SCHATTIG!!!!!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtige bloemen en supermooie foto's...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi zo`n pot met witte bloemen...raak je nooit op uitgekeken.
    Nog succes met de overkapping, ben benieuwd.
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat bloeit je Clematis al mooi Lia. Hier zitten er alleen nog maar knoppen in.
    En de grote pot op de zuil is ook al prachtig gevuld.
    Na een paar grijze dagen komt hier ook de zon weer door. Wij ....lees manlief....hebben er ook gebruik van gemaakt om de alle Buxus te knippen.
    Ik ben benieuwd hoe de overkapping gaat worden.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heerlijk die zon! Geniet ervan! En wat een mooie bloemen. Ik houd van witte bloemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heerlijk, die bloemenpracht! Ook hier begint de clematis langzaamaan uit te komen en de pot met zaailingen! Schitterend!

    Fijne week

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een prachtige clematis Lia....en je grijze pot is een plaatje...wat is die groot!
    We hebben allemaal lang gewacht op de zon maar heerlijk die warme stralen op je lijf...
    Ben heel benieuwd hoe de overkapping gaat worden....wel leuk hoor...
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een prachtige pot zeg, daar word je echt blij van

    BeantwoordenVerwijderen
  45. prachtig die witte bloemen ,heel rustig

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een prachtige bloemenhulde en die potten: zó mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia