donderdag 27 juni 2013

Het leven is een pad…

 

…met steeds een afslag naar een nieuw pad.

 

Bibury (12)

Dit is mijn pad “in een notendop hoor!!” Ik werd geboren, en was dus de baby van een moeder, om vervolgens op te groeien in een liefdevol gezin tot een peuter, een kleuter, een kind dat 3 zussen heeft, waar later weer zwagers bijkwamen die me verwende omdat ik toch het kleine zusje was, ik was een meisje dat naar school ging, met vriendinnetjes ging spelen, dat uiteindelijk weer naar een andere school ging en waar je weer andere meiden en jongens ontmoete. In mijn geval betekende dat km’s lang fietsen, opeens werden jongens interessant, uitjes met school  zonder ouders, ik ging naar discotheken, en ging van muziek houden (die door mijn vader niet altijd leuk gevonden werd, en die dus de stop omdraaide als de muziek te hard aan stond), mijn kleding werd anders en ik rookte mijn eerste sigaret (waar ik nu al 30 jr vanaf ben), nam een baantje op Zaterdag zodat ik leuke dingen kon kopen, en toen ik 16 werd mocht ik dan eindelijk ook op een brommer rijden, ik had ook mijn examen op school, en kreeg mijn eerste baan, intussen kondigen de vriendjes zich aan en ik nam er een mee naar huis, en die ene werd een blijver, ik nam rijles en slaagde voor mijn rijbewijs, en mocht af en toe de auto van mijn zus lenen, ik ging trouwen en verliet dus het ouderlijke nest, en ging ergens anders wonen, met ander werk, ontmoette nieuwe mensen en toen……

Toen kreeg ik zelf een baby, en werd dus moeder, daarna mocht ik dat geluk nog twee keer meemaken, en ik ging opeens meemaken wat ik zelf eigenlijk ook allemaal gedaan had, school, voortgezet onderwijs, studeren, uitgaan, meisjes, muziek (waarbij ik soms aan mijn vader moest denken) kleding, gelukkig geen sigaretten, scooters, auto’s, bijbaantjes, en uiteindelijk werk. Intussen bleef ik mezelf ook nog steeds ontwikkelen, kreeg hobby’s zoals fotografie, internet, bloggen, ik had vrienden, verloor vrienden, maar kreeg er ook weer nieuwe bij, helaas heb ik ook mijn ouders verloren, en werd wees, mijn kinderen kregen vriendinnen, ze mochten mee naar huis en ze gingen weer, en sommige bleven en werden mijn schoondochter, en toen vlogen twee van de drie uit, ik kreeg weer meer vrije tijd, en geniet van het feit dat mijn kinderen het goed hebben, één kind gaat trouwen, en mijn leven gaat intussen gewoon verder, en dan…..

Dan komt je kind vertellen dat hij vader word, en ik dus OMA, ik ga dus weer een nieuw pad op, een pad waar ik erg naar uit kijk, ik hou nu al van die kleine spruit, en weet dat ik hem/haar mijn onvoorwaardelijke liefde ga geven, en hoop dat ik nog heel veel van hem/haar mag genieten en een groot deel van zijn/haar leven mee mag maken op zijn/haar pad.

 

Het is pas Donderdag, maar wens jullie alvast een fijn weekend.

64 opmerkingen:

  1. Oh meis wat een heerlijk nieuws, wat geweldig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een ontzettend mooie post Lia!
    Ik kreeg op het einde tranen in mijn ogen...van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws!! Ook voor je zoon en schoondochter.

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,

    Wat een mooi stukje heb je geschreven! Gefeliciteerd, en geniet van de bijzondere tijd die je tegemoet gaat!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lia,

    wat leuk! Van Harte Gefeliciteerd. Ze zeggen dat je hier nog meer van geniet.
    En wat gaat het leven toch snel zo he.

    Geniet er maar heerlijk van.

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Lia,

    van harte gefeliciteerd........
    prachtig verwoord....
    na al het mooie van het afgelopen jaar wat je schreef en liet zien, is dit echt toppunt...
    in blijde ver- en afwachting van..........

    lieve groet,
    Marrian

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Wat een fantastisch bericht. Van harte gefeliciteerd(opa natuurlijk ook)Ik ben al een tijdje een stille volger en lees regelmatig je mooie blog. Zelf zijn mijn man en ik opa en oma van 4 kleinkinderen en het is zo iets moois! Geniet samen van deze bijzonder tijd. Gr. Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht even waar gaat ze heen en op welk pad loopt.......maar wat een leuk pad heeft je zoon voor je uitgekozen om te gaan belopen.

    Proficiat Oma ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lees al een hele poos stil mee , maar wil nu even reageren! Van harte met dit mooie nieuws ! Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit een geweldige nieuwe fase gaat worden .
    Onze eerste kleindochter wordt in augustus een jaar en wat genieten we met volle teugen van haar !
    Geweldig om die ontwikkeling te mogen volgen op haar te mogen passen .
    Geniet van de zwangerschap , ook heel bijzonder.
    Groetjes , Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He, wat ontzettend leuk joh. Van harte gefeliciteerd, je word oma. Idd weer een stap verder op je pad.

    Nou ga ervan genieten!

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bijzonder hoe je dit verhaal vertelt Lia.
    Van harte gefeliciteerd met je aanstaande oma-schap.
    Geniet er van, oma's zijn voor kinderen ontzettend belangrijk.
    Sis 1

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd! Wat een bijzondere gebeurtenis zal het zijn dat je kind een kind krijgt. Ik hoop dat mijn dochter nog even wacht (ze is 13 jaar!). Maar op een dag hoop ik het zeker mee te maken. Geniet van het goede nieuws!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een nieuw leven, een nieuw pad voor jou. Je mag OMA worden. Dat is verschikkelijk bijzonder (als ik mijn moeder mag geloven ;-) ik vond moeder worden al verschikkelijk bijzonder, dus laat staan dat je OMA mag worden! Geniet ervan!

    Jij ook een fijn weekend!

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhh....Lia wat een mooi pad ga jij nu bewandelen. Van harte gefeliciteerd hiermee. Wat een ontzettend leuk nieuws, het lijkt me fantastisch om oma te worden.
    Ik heb je levensverhaal in notendop met plezier gelezen.
    Fijne dag en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi verteld levensverhaal ......

    En daarbij ook nog eens heerlijk nieuws, wat fijn dat jullie opa en oma worden, is weer een heel andere fase in het leven :-)

    Jij ook alvast een fijn weekend gewenst !

    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig geschreven Lia. Van harte gefeliciteerd! Ik ben zelf pas 25, maar het lijkt mij echt super leuk oma te zijn hihi. Eigenlijk alleen de leuke dingen.
    Hopelijk heeft ze een fijne zwangerschap en komt er een mooi gezond kindje op de wereld! geniet ervan.

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je aanstaande omaschap, geniet ervan.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig mooi nieuws dat je oma wordt!! Dan breekt weer een hele andere periode aan in je leven! Gefeliciteerd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk om zo je levenspad te lezen! Van harte met het goede nieuws, wat zal het leuk zijn om oma te worden... Wens ze een goede zwangerschap!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lia wat heb je dit mooi geschreven en wat fijn dat je Oma word ,kan je zeggen dit is zo bijzonder weet er alles van dus gefeliciteerd en geniet ervan op de komst van je kleinkind !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ooohh Lia, wat ontzettend leuk. Ik zat je verhaaltje te lezen en begon me net af te vragen of dit soms een nieuwe challenge was, 'beschrijf je leven'. Tot ik bij de laatst alinea kwam; je wordt Oma. Gefeliciteerd meid, laten we met z'n allen hopen dat alles goed gaat en blijft gaan en dan kun jij heerlijk je eerste kleinkind gaan verwelkomen...
    Ik kan me voorstellen dat je nu al geniet van het idee...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Lia,
    Wat heerlijk dat je zo postief kunt terugkijken op je leven.
    En wat een voorrecht voor deze baby dat hij in zo'n warm nest geboren mag worden!
    Gefeliciteerd met dit fantastische nieuws oma!!!!
    Liefs,
    Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow ik kreeg gewoon traantjes van je post,ja zo gaat het leven wel,wat fijn dat je oma word,spannend hoor,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi verhaal .. mooi vertelt ..
    Dikke proficiat oma'tje geniet maar van dat
    nieuwe "speciale" pad dat ze voor jou uitgestippeld hebben !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel even dacht ik NEEEE.....ze gaat toch niet stoppen met bloggen...
    Wat een super goed nieuws, je wordt OMA...
    Gefeliciteerd hoor, dat is inderdaad een heel nieuw ander pad in je leven.
    Geniet ervan!

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een leuk fijn nieuws Lia!!
    Gefeliciteerd!!

    En wat mooi aan ons verwoord!
    Ga er maar heerlijk van Genieten Oma........ samen met Opa!
    Voel hier ook weer klussers aankomen:-))
    Fijn weekend!

    Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ooo Lia dat is zo leuk hier ga je enorm van genieten, en het is een heel leuk pad om te bewandelen.

    Ik wens je ook vast een fijn weekend!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Van harte gefeliciteerd met dit geweldige vooruitzicht, Lia...wat een verrassing! Dus nu krijgen we naast foto's van Joep straks eerst heel veel foto's van Yoris en daarna misschien nog wel meer van de kleine spruit ;-)! Hier zijn onze dochters er nog te jong voor, maar het lijkt mij als het zover is erg leuk om oma te mogen zijn!

    Geniet samen maar lekker van het opa en oma vooruitzicht, voor je het weet is de kleine al geboren.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Owwww Lia ...wat geweldig leuk !!!...dat worden geniet tijden toch ???...leuk hoor...!!...liefs van mij...Oma...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik zit vol aandacht je leuke levensverhaal te lezen. En dan dat woord in je bijna laatste zin 'OMA' , ooh wat een geweldig leuk nieuws, Lia. Je ziet maar, jouw verhaal wordt steeds maar langer en langer.
    Wij mogen hier straks gaan genieten van mooie foto's van jullie 1e kleinkind. Een en al trots!!

    Lieve Lia, geniet van deze bijzondere tijd, het opa en oma mogen worden!

    Fijn weekend voor jullie
    lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dag Lia, wat een geweldig leuk nieuws! Geniet ervan meid! Lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Whahah ... én of dat een mooi pad is. Yes, Lia je wordt oma :-)
    Van harte gefeliciteerd en wat een heerlijk vooruitzicht. Lekker van GENIETEN meis X
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,
    Ik kreeg kippenvel van je stukje zo herkenbaar maar zo mooi omschreven.
    Ik denk Lia dat je een geweldige oma zult zijn en wens je een prachtige tijd toe.
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heb je het mooi opgeschreven lia! gefeliciteerd en ook voor je zoon en schoondochter uiteraard.
    Ook alvast een fijn weekend.
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Erg mooi beschreven.
    Met als climax het nieuws van het a.s. kleinkind.
    Leuk hoor.
    Ik weet zeker,dat je een lieve oma zult zijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat prachtig verwoord en wat een mooi bericht! van harte gefeliciteerd Lia! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gefeliciteerd a.s. oma, heel veel voorpret! (Zegt een andere oma die 2x in de week oppast op een kleindochter van 5 maanden)
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat heerlijk om samen met dit kleintje dit nieuwe pad te gaan bewandelen, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtig verhaal, gefeliciteerd hoor.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dat is nog eens een super bericht! Van harte gefeliciteerd en geniet van de voorpret.
    Wanneer zal het ongeveer gebeuren? Vast iets later dan ik, omdat je het nu schrijft. Ik ben benieuwd naar de inrichting tegen die tijd van de babykamer ;-) Je hebt al eens een post over het huis van je zoon geschreven, is het deze zoon?
    En je verhaal vind ik mooi beschreven.
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat heb je het weer prachtig verteld, herkenbaar, ontroerend, vrolijk en een climax. Wat een ontzettend leuk nieuws, van harte gefeliciteerd aanstaande oma. Lieve groetjes Marion Adema

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Oh Lia wat heb je dit mooi opgeschreven en wat leuk!!!! GEFELICITEERD!! :-)))
    Geniet van deze periode....en dan over een paar maandjes heb je een klein wondertje in je armen....wat zal je dan ook genieten...een heel mooi pad om te bewandelen!
    Fijn weekend Lia :-)
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oooohhh! Wat een geweldig nieuws! En wat een mooie aanloop naar dit nieuwe pad!

    Geniet er van!

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat leuk. Dat is wel een heel mooi nieuw pad om in te slaan. Van harte gefeliciteerd met dit leuke nieuws oma :)
    Jullie ook een fijn weekend, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een super nieuws voor jullie! Gefeliciteerd met jullie aanstaande opa en oma schap! Dat wordt genieten!

    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  45. O, wat leuk voor jullie. Lijkt me zo bijzonder en het eerste kleinkind (zo hoorde ik van mijn ouders) is toch altijd iets heel aparts. Hoop dat alles goed mag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hallo Lia,wat ontzettend mmmmmooooooiiiiii. geschreven heb het al 3 keer zitten lezen.nogmaals van harte gefeliciteerd..
    Liefs alie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een leuk nieuws is dit . Oma worden is een heel fijn gevoel , maar oma zijn nog zoveel mooier. Ik zeg je dit omdat ikzelf net ook oma geworden ben ,nl. op 9 juni.
    Ons kleindochtertje is zo mooi,en kijk er telkens weer naar uit om haar te zien.
    Geniet van deze mooie tijd.

    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ik heb zeer geboeid je hele verhaal gelezen en dacht nog waar gaat ze heen...wat gaat ze ons vertellen...maar dit is echt super leuk nieuws, gefeliciteerd!!!
    groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat heb je dat mooi verwoord Lia. En wat mooi dat er weer een ander pad voor je ligt. Een pad dat je zoveel geluk kan brengen een nieuw leven. Ik hoop dat het een pad wordt zonder hobbels een gezond pad. Gezondheid is voor bijna iedereen het grootste goed. We voelen ons vooral gelukkig omdat we weten dat het voor zeer velen, die het slechter op de wereld hebben getroffen, heel anders is. We leven tussen hoop en vrees ooit ook in dergelijke misere terecht te komen. Zolang wijzelf en ons gezin, gevrijwaard blijven van onrecht, ziekte en ellende zijn we al tevreden met een simpel pad in de natuur, met een gewone boterham, met een eenvoudige woning. Geluk ervaren we vooral als we ons zelf vergelijken met de zeer velen die het beduidend minder hebben, of met onze eigen slechtere situatie uit het verleden. Ik wens je alle geluk van de wereld Lia en hartelijk gefeliciteerd. Ik weet hoe leuk het is.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een prachtige post met het mooie nieuws zo op het eind. Het is het leukste wat je kan over komen .
    Geniet van wat er komen gaat . GEFELICITEERD

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Echt lachen, zit je helemaal in het verhaal en dan onverwachts een baby. Wat leuk! En wat een verandering straks.
    Baby's hangen opeens in de lucht. Mensen om me heen worden voor het eerst oma. Wat klinkt dat he, maar ze blijven even modern hoor.

    Geniet van de zwangerschap en hopelijk mag het allemaal goed gaan.

    Fijn weekend en groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dat wordt babyspul opscharrelen oma Lia, want je wilt je kleinkind natuurlijk omringen met mooie dingen ;-)
    Heerlijk nieuws! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat leuk!!! Je gaat een hele leuke tijd tegemoed.
    Ga er fijn van genieten. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Lieve Lia, gefeliciteerd met je as oma-zijn. Wat een mooi pad om liefdevol in te slaan naar een nieuw familie wonder! Geniet van de voorpret samen met opa bij het kopen of het maken van iets om het wachten te verkorten want 9 maanden duurt lang ook voor jullie, groetjes BB

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Lieve Lia,

    wat ontzettend leuk! Want babies...zijn zooo lief..aal helemaal als ze ook nog een beetje van jou zijn!

    Geniet van de voorpret en een heel fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Je verhaal is zo mooi om te lezen en dan aan het einde die geweldige verrassing,
    Van harte gefeliciteerd, ook dit pad zal jou bevallen, ik wens je zoon en schoondochter al veel geluk in de komende tijd.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat heb je dat mooi verteld!!
    Wat een fantastisch nieuws, echt geweldig zo'n kleintje.
    Gefeliciteerd!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  58. wat leuk! geniet van alle voorpret!
    je word vast een lieve oma
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wat een fantastisch nieuws Lia, van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wow.....oma Lia......tjee.......;)
    De naam zal, zo denk ik, even wennen zijn maar het idee is reuze! Van harte! Wat een rijkdom....hoe rijk ben je als je dit in je leven nog mag meemaken........schatrijk!
    Ik hoop dat ik dat ook mag zeggen over een tijdje.......dan ben ik schatrijk......

    Dit verhaal krijgt vast nog een vervolg........geniet graag met je mee van de voorpret.........

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Lijkt mij heel bijzonder!
    Van harte gefeliciteerd.

    Groet, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat mooi omschreven & wat een super nieuws, Gefeliciteerd!!
    Geniet van weer een nieuwe fase .....

    Fijn weekend!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Wat mooi geschreven en wat een goed nieuws, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat een mooie post! Van harte gefeliciteerd.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia