zondag 30 juni 2013

Overkapping…..

 

 

2011 (15)

Ik zal eerst even laten zien hoe het was achter in de tuin, er stonden twee lekker zittende stoelen met een zuil ertussen waarop een zwarte pot met takken stond. Achter de houten wand zit nog een ruimte over de breedte van de tuin en 1,30 diep, waar momenteel niets meer mee gedaan werd. Je kunt het zo laten en dan vol zetten met allerlei troep, want dat gebeurt er met ruimtes waar je niet echt iets mee doet, die prop je automatisch vol met spullen. Om ze later alsnog af te voeren naar de stort. Dus nee, dat is geen goed plan. En we hebben het er ooit al eens over gehad en dus waren onze blikken naar die wand voldoende om elkaar te begrijpen.

Het is namelijk ook zo dat de stoel die je op de foto ziet, vlak voor de deur naar het toegangspad staat, en nog weleens opzij geschoven moet worden als we met de fiets of als Jan met z’n brommer weg wil. Ook is onze tuin hoger dan dat pad, dus de stoep hebben we schuin naar dat pad toe laten lopen en dat geeft nog weleens problemen omdat het dan niet recht staat.

 

stukje erbij (3)

Geen bijzondere foto, maar hier kun je wel heel goed zien hoe het was. En hoe schuin de stoep liep, als je die andere schuur in wilde moest je ook zo’n 20 cm naar beneden stappen. En dus moest Jan de brommer omhoog tillen als hij eruit moest.

En dit is dan het resultaat….

 

080

Het dak is geschilderd, de achterste muur is betimmerd met platen en in de kalkverf “Lino van Carte Colori” gezet, de rabatdelen die rechts op de andere schuur zitten hebben we door laten lopen tot de achterste muur. En de klinkers zijn vervangen door houten “douglas” planken.

 

094 

Die houten vloer was nog een hele klus, want we hebben de grond eerst afgegraven totdat hij gelijk was met het pad. Er moesten dus niet alleen klinkers uit maar ook heel wat kruiwagens zand en grond die afgevoerd moesten worden. Dit gedeelte is dus nu ook veel lager dan de rest van de tuin,  Dat hebben we opgelost door een soort van af/opstap te maken. De stoep is nog niet helemaal goed, want die loopt nog steeds af, maar dat is voor later zorg. Misschien maar eens kijken of we dat ooit een keer vakkundig laten doen.

Het hout was in het begin erg nat en rood toen het net gelegd was. Maar nu is het droog en ontstaan er dus naden tussen de planken, wat het weer veel mooier maakt. De planken zijn in het begin ook overgoten met een aantal flessen ammonia, wat het hout meteen een andere kleur gaf. En we zien het hout nu ook steeds meer verkleuren.

 

 079 

095

Zoals je ziet is er ook een andere deur in deze schuur gekomen. De betonnen bak moest ook opgebeurd worden, en je snapt al dat ging niet vanzelf. Doordat hij kapot gevroren is begon hij ook nog eens af te brokkelen, maar hij staat nu op wat balkjes zodat er lucht bij de houten vloer kan. En ook die zwarte schutting hebben we na de deur door laten lopen tot de achterste wand.

 

116

En toen we dit tafeltje zagen dachten we eigenlijk wel dat het leuk zou zijn om eens met een totaal andere kleur te werken.

 

109

En als we dan in die stoelen zitten kijken we zo naar ons huis. Doordat daar ook die twee beuken staan is het net of we geen buren hebben, en omdat we daar zo enorm beschut zitten hebben wij ondanks het slechte voorjaar daar toch al heel wat keren kunnen zitten.

Verder wil ik jullie bedanken voor de lieve reacties en felicitaties, en met de moeder gaat het goed.

Het zal van lieverlee ook wat rustiger gaan worden in blogland, want al zou je het niet zeggen, de zomervakantie is aangebroken. Daarom wil ik iedereen die nu vakantie heeft een hele fijne zomervakantie wensen. Wij moeten nog 4 wk werken, dus we hebben nog even.

56 opmerkingen:

  1. Wat is dit mooi geworden, Lia...een heerlijk beschut plekje. Zoals het was vond ik het trouwens ook al mooi, maar nu loopt alles recht en is het allemaal wat praktischer.

    Ik ben heel stoer in de tuin gaan zitten, maar het wolkendek wordt steeds dikker. Ik denk dat ik zo dadelijk dus maar weer naar binnen ga.

    Fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In één woord prachtig !

    Heel sfeervol geworden en alles weer zo inventief uitgedacht ...
    Geniet er heerlijk van maar dat gaat vast wel lukken ;-)

    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...dat is echt wel mooi geworden...wat hebben jullie een werk verzet..
    Maar het resultaat mag er zijn hoor....prachtig, kan niet anders zeggen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is prachtig geworden...en echt jouw stijl en zo leuk om te katten te zien rondlopen op de foto's...super...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het prachtig geworden!!! Heerlijk zit je daar. Genieten van de bergen die toch elke keer verzet zijn bij jullie. Echt geweldig!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe meer bergruimte je hebt, hoe meer troep je bewaart. Als je het schuurtje dan toch kan missen, dan zou ik dat ook zeker bij mijn tuin hebben getrokken.
    Wat is het mooi geworden zeg en wat hebben jullie hard gewerkt, het is echt een plaatje!!
    Daar kunnen jullie heerlijk zitten en genieten!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow! Dat is mooi geworden, Lia! Wat een heerlijke plek, zeg! Wij starten binnenkort ook met onze overkapping (eindelijk...). Ik hoop dat het net zo'n mooie plek wordt. Nog een fijne avond, groetjes Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ideale plek om nog meer te genieten van het leven! Als je dit resultaat ziet snap je niet dat je het niet veel eerder hebt gedaan ;-)
    De tuin is echt een heel stuk groter geworden zo, hartstikke mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zit met open mond naar het resultaat te kijken, wat is dit mooi geworden.
    Hier kun je terecht trots op zijn, ik wist trouwens niet dat de verf van carte colori ook buiten gebruikt kan worden.
    En ook zo sfeervol ingericht, heel mooi...

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk moet dat geweest zijn Lia , maar wat is het prachtig geworden ! Wat zullen jullie lekker genieten van al dat moois !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er weer geweldig uit. Dat wordt genieten als het zonnetje weer gaat schijnen.
    Ook wij moeten nog vier weken werken voordat wij vakantie hebben.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is prachtig geworden! Het lijkt alsof je er een woonkamer bij hebt gekregen. Wat een aanwinst! Ik vind de houten vloerdelen ook schitterend. En dan de aankleding .. helemaal in jouw stijl.
    Geniet er maar lekker van!
    Fijne avond!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is het weer mooi geworden...Ik had trouwens ook niet anders verwacht hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,

    Het is echt werkelijk waar prachtig geworden! Laat die warme zomeravonden maar komen. Glaasje bubbels, gezellig hoor!

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kan me voorstellen dat het een flinke klus was, maar het resultaat mag er zijn het ziet er dan ook prachtig uit heel sfeervol uit.

    Heerlijk om daar menig uurtje te vertoeven.

    Fijne week liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een werk zal dat geweest zijn en wat een handige man heb je toch. De kalkverf maakt het helemaal af. Het is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg mooi zeg.
    Een houten vloer buiten.
    WAUW
    En die kalkverf wand... prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat hebben jullie een werk verzet zeg, het is heel mooi geworden.
    Nu kun je zeker genieten, ook als de zon niet schijnt kun je lekker buiten zijn.

    Hier ook nog drie weken werken en dan vakantie,

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben er helemaal stil van. Wat een PRACHTIGE overkapping hebben jullie gemaakt en wat heb je het geweldig ingericht. Dat zou ik ook wel willen. Helaas hebben wij er niet de plaats voor. Maar ik geniet wel door jouw foto's te kijken.
    Groetjes, Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In 1 woord: Schitterend!!! Wat een heerlijk plekje is het geworden, prachtig!! Wat zal je daar van gaan genieten!! Ook hier nog 4 weken werken en de kids nog 3 weken naar school...en dan hopelijk heel veel zon! ;)
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooh wat was ik nieuwsgierig naar je overkapping!
    Wat is het MOOI geworden !
    Een heerlijke plek om van je tuin te genieten en te relaxen !!
    Geniet ervan !
    Gr. Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijk plekje, Super mooi geworden!!
    Nu de Zomer nog zodat jullie er volop van kunnen genieten!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lia! Wat is het prachtig geworden!!
    Ik vind vooral die achterwand echt geweldig! Zo veel sfeer erbij, terwijl ik de veranda voorheen ook al top vond. We hebben zelf plannen voor een veranda volgend jaar, maar ik heb me direct laten inspireren ... Zo'n achterwand wil ik ook..;))
    Fijne avond !

    Lieve groet

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Lia, ik volg je blog al enige tijd en heb nog nooit gereageerd. Maar nu moest ik wel. Wat is het geweldig geworden. 'k wou dat het mijn tuin was. PRACHTIG
    Groetjes Ella

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo hee, wat is het mooi geworden!!! Wat zullen jullie genieten als je daar zit!
    Ook van mij nog een hartelijke felicitatie met het blijde nieuws, veel geluk voor jullie gezin.

    Fijne week, groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Lia.
    Ik volg je blog al enige tijd en heb nog nooit gereageerd. Maar vond het tijd dat ik dat nu maar eens moest doen. Wat is het prachtig geworden, in 1 woord GEWELDIG. Mocht mijn tuin wel zijn. En je inrichting van je huis is ook super. Met vriendelijke groet,
    Ella

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lia wat ontzettend mooi allemaal...geniet er maar lekker van.....liefs van mij...geniet van de zomer...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hier is maar een woord voor: SCHITTEREND! Fijne avond, groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig Lia!!! echt een heerlijke geniet plek voor mooi of lelijk weer.
    Wij moeten ook nog 4 weken werken...wat lijkt dat nog lang ;-)
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  30. In één woord WAAUW! Een heel mooi en gezellig hoekje om te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het is echt geweldig geworden zeg. Prachtig. Wat een mooi plekje.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goh...! Vakwerk hoor! Een heel mooi geheel en de symmetrie spreekt me ook aan! Ennuh...mooi rood is niet leijk zegt men dan, heel verrassend!

    Fijne nieuwe week!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat is het prachtig geworden !!! Héél sfeervol ook !!

    Lia , ik zag jou reactie op mijn blog , ja ik heb in WLS gestaan ,
    even terug gaan lezen dan lees je het hele verhaal , en de blogpost erna ,
    het staartje achteraf , dat mag je er ook nog bijnemen want dat was voor mij
    het waaw moment !!!

    Lieve groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Lia,

    Wat hebben jullie een berg werk verzet. Het resultaat is PRACHTIG! En nu maar lekker genieten van dit moois.

    Groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Het is helemaal super geworden!! Echt om van te genieten...
    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat ziet het er super sfeervol uit! Het lijkt wel gewoon een gezellige huiskamer! Ik snap dat je daar graag zit!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat is het prachtig geworden zeg, heel sfeervol kan me voorstellen dat je daar heerlijk zit!
    Groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een klus is het geweest wat jullie verzet hebben maar wat een ontzettend mooi resultaat!
    Wat een heerlijk plekje om te zitten....
    Dat jullie maar heel veel mogen genieten onder de veranda op mooie zomerse avonden...
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat mooi, het was al zo mooi, maar jullie weten het iedere keer toch weer mooier te maken...pfoe!
    En ik had je vorige post gemist...wat geweldig dat jij dit pad mag inslaan: Geniet van deze fase in je leven..van horen zeggen: schijnt heel bijzonder te zijn .:)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. wat een heerlijk en mooi plekje hebben jullie daar. Fijn dat je daar plek voor hebt in de tuin. Het uitzicht is ook prachtig. Mooi dat je van die natuurlijke kleuren/materialen hebt gekozen. Dat je maar vele heerlijke zomeravonden daar mag genieten. Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ohh dat is mooi geworden zeg! Wat een heerlijke plek. Prachtig! Dat is fijn vertoeven op warme dagen. Prachtige tuin ook zo.. het plaatje is bij jou wel compleet hoor, ik ben jaloers :-)

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een heerlijk plekje om te genieten van je tuin en huis! Ik wens je veel lange zomeravonden toe op deze prachtige plek.

    Fijne avond. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Echt Lia in één woord prachtig. Wat een mooi plekje zo. En wat hebben jullie een werk verzet. Wat zullen jullie daar genieten.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wauw prachtig zeg. Wat een heerlijk plekje zo.
    Ik ben jaloers, onze tuin is nog een chaos ;)

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jeetje Lia, wat is dit mooi geworden zeg. Ik ben er gewoon stil van...
    Daar is weer een prima staaltje vakwerk geleverd hoor. Wat heerlijk, dat jullie daar zo privé kunnen zitten, dankzij de beuken. En wat een flink stuk ruimte heb je er zo bij gekregen. Echt geweldig mooi...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtig is het geworden, dit wil ik nu ook achter in de tuin!
    Fijne zomer, Lia,dat gaat vast lukken nu.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een mooi plekje is het geworden. Heerlijk voor onze Hollandse zomers. Wij hebben ook zo'n plek achter in de tuin en genieten er ook volop van, ook als het niet zo'n mooi weer is. Mijn felicitaties nog dat je oma gaat worden. Fijne zomer, Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat is het mooi geworden! Ik vond het altijd al een mooi plekje, maar wat een ruimte hebben jullie erbij gekregen. Ik blijf me steeds weer verbazen hoe jullie het in de vingers hebben, echt jullie maken van niets iets. Waar een ander een huurhuis (en zelfs koophuis) simpel houdt maken jullie er iets prachtigs en unieks van. Respect! Ik zou zelf graag eens oude deuren in huis willen en misschien wel een balkenplafond, maar heb geen handige man en ja dan blijft het er vaak bij. Jullie maken jullie plannen werkelijkheid...iedere keer weer leuk om te zien/lezen!
    Lieve groet en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat ziet het er verschrikkelijk mooi en sfeervol Lia, wat zul je daar menig genietmomentje gaan doorbrengen. En die wens ik je ook heel veel toe.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat is je overkapping prachtig geworden. Echt super mooi met de achterwand met kalkverf. Je hele huis is een plaatje!! Ben groot fan van je!

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  51. wat een plaatje en die bak en die kleur, alles past zo mooi bij elkaar, zoals gewoonlijk. Jullie ook een fijne vakantie en vele gezellige overkapte uurtjes gewenst
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Geweldig die overkapping Lia. Staat hier ook hoog op het wensenlijstje want het is een kwestie van carport inleveren en vervangen door zo'n prachtige "zithoek". Als het ooit zover is, neem ik jouw foto's even als inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wow echt prachtig geworden zeg en er is zelfs een plekje voor Joep,hier zullen jullie vast vele uurtjes genieten,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hoi Lia. Ik ben enorm onder de indruk van jullie overkapping en daardoor ook geïnspireerd geraakt om bij ons ook zoiets moois te gaan maken. Kun je mij vertellen hoe diep jullie afdak is? Ik heb nl maar een klein tuintje en wil er wel droog onder kunnen blijven zitten als t regent. Ik wacht je antwoord met spanning af.
    Groetjes, Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Dat is een wel heel plezierige terrasoverkapping daar, bijzonder sfeervol en stijlvol!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia