zondag 21 juli 2013

De lucht in…..

 

Gisteravond was de avond waarvoor ik de ballonvaart had besproken, de ballonvaart had ik kado gekregen op mijn verjaardag van de kinderen.

Al heel lang had ik geroepen dat mij dat zo leuk leek om mee te maken. En nu was het dan zover. De ochtend begon wat bewolkt maar aan het eind van de dag klaarde het op, en kwam zelfs de zon erdoor.

 

ballonvaart 020

Wat moet je er van verwachten, ik had nog geen idee. Eerst moet die ballon natuurlijk uitgepakt worden, en vervolgens opgeblazen. Waarna we tekst en uitleg krijgen over de landing, en werden de plaatsen in die mand verdeeld. Dat ging ook een beetje met het gewicht van de passagiers, en wie er bij elkaar willen blijven staan. Een stelletje moest bij elkaar blijven omdat hij z’n meisje ten huwelijk wilde vragen. En omdat ik alleen was en niet al te groot, mocht ik bij de piloot in het middenstuk staan. Ik had dus een superplaats…

 

ballonvaart 2 031

ballonvaart 2 033

Trossen los, en daar gaan we dan….. zwaai, zwaai….

 

ballonvaart 046

Direct na het opstijgen is het uitzicht al prachtig. En dat werd alleen maar mooier en mooier. Ik kon ook heel veel herkenningspunten zien van plaatsen die mij bekend waren. Maar dat ik in dat mandje Apeldoorn, de dom in Utrecht, en zelfs wat van Duitsland kon zien had ik helemaal nooit verwacht.

 

ballonvaart 078

 

ballonvaart 069 ballonvaart 072

Koud was het dus ook helemaal niet. Het was in de lucht hetzelfde als op de grond, en soms zelfs heet door de brander die boven mijn hoofd zat. Want ja, ik stond bij de piloot hé. En kon dus ook goed in de ballon kijken.

 

ballonvaart 114

ballonvaart 103

En wat denk je van dit soort uitzichten. Het is echt een aanrader om eens te doen, het is net of je gewoon op de grond staat, en het is zo stil in de lucht. En mensen die hoogtevrees hebben, hebben dat in die mand dus niet…

 

ballonvaart 122

Tja, en dan moet de camera in de tas en moeten we op een bepaalde manier gaan staan voor de landing. Die perfect was, na een keer iets de grond aan te tikken stonden we stil. Maar dan moet die ballon toch weer ingepakt worden, en dat doen we dan met z’n allen.

 

ballonvaart 2 041

ballonvaart 124 ballonvaart 125

Een ervaring rijker beginnen we aan een nieuwe week, een week vol zon, en een week dat we nog moeten werken, pffff…

Fijne week, fijne vakantie, en veel plezier deze week.

33 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    Een aantal jaar geleden, toen mijn vader 70 werd (inmiddels 78), kreeg hij ook een ballonvaart van ons, de kinderen, cadeau. Maar omdat ik het stiekum ook zo graag wilde doen, heb ik mezelf toen ook een tocht cadeau gedaan. Dus samen met mijn vader ditzelfde ervaren. En wat is dat mooi hè, vooral die stilte... af en toe onderbroken door de brander van de ballon.. Wat een super mooie ervaring was dat. Blij dat je het nu ook hebt ondervonden... Dit ga je nooit meer vergeten... Nu op naar de parachute-sprong...?
    Fijn weekend verder,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wonderful!!!
    Greetings, Loretta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi mooi mooi!

    Wat een geweldige ervaring! Het lijkt me doodeng maar ik hoor nooit iemand klagen na de tijd...

    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige ervaring, zeg! Kan me voorstellen dat je daar van genoten hebt. Ik weet niet of ik het ook zou durven; denk het wel, maar het lijkt me ook wel eng.
    Fijn dat je het zo leuk vond!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend gaaf!! Ik heb nog aan je gedacht hoor, gisteren!!
    Ooit wil ik dit ook eens gaan meemaken.
    Prachtige foto's heb je weer gemaakt.
    Werkse nog deze week!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me wel echt gaaf al hoor je weleens van een niet zo'n fijne landing.
    De foto's zijn heel mooi!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaaf zeg om alles zo vanuit de lucht te zien! Mooie foto's heb je ervan gemaakt! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig uitzicht! Ik denk niet dat ik zoiets ooit zo durven doen, ben veel te angstig. Je foto's zijn erg mooi geworden, zoals altijd :-)

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een fantastische foto vanuit de lucht op de wereld beneden, een super ervaring!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi hoor Lia, prachtig en wat boffen wij maar dat jij deze bijzondere gebeurtenig
    met ons deelt. :)

    Kram /Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw!!! Ik neem aan dat het antwoord op het aanzoek "ja" was?. Ik dacht dat het niks voor mij zou zijn, mijn mijn kikkende knieën op de galerij 6 hoog....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat geweldig om alles van zo'n grote hoogte te zien! Stiekem ben ik een beetje jaloers Lia ;-)!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Heel dapper hoor! Het lijkt me ook super gaaf, maar ik heb best wel last van hoogtevrees. Blijf graag met 2 voetjes op de grond! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige ervaring, Lia! Het moet heel bijzonder zijn om zo boven de aarde te hangen! Je hebt er hele mooie foto's van gemaakt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's Lia en wat een belevenis echt gaaf hoor !
    Fijne week !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig zeg, maar zelf blijf ik liever met mijn beentjes op de grond (geen held dus)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig Lia!! Het lijkt me een prachtige ervaring om een keer te mogen meemaken. Wat een prachtige foto's zo vanuit de lucht!!

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een belevenis,zeg.
    maar om eerlijk te zijn,ik doe het je niet na.
    Je foto's zijn prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

  19. Wat een schitterende plaatjes van de omgeving vanuit de lucht. Prachtig om te zien
    en leuk dat ook wij hiervan mogen meegenieten.

    Groetjes Hanny



    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat gaaf dat je dit durft. Ik heb kunnen genieten van je foto's want ik denk toch niet dat ik dit ooit zal doen :P

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw wat gaaaaf zeg Lia !! Toevallig zag ik gister ook hier vlak bij mijn huis weer een ballonvaart klaar gemaakt worden. Hier is zon'n punt waar ze vaak opstijgen als de wind richting goed is. Maar wat zal het geweldig geweest zijn, ik kan het me goed voorstellen. Wat een geweldig uitzicht zeg.En wat een geweldige foto's.
    Bedankt dat je ons even hebt mee genomen .

    Fijne dag nog.
    Lieve groeten, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In hogere sferen ;-) Wat een belevenis!
    Ik zou het zelf niet durven, maar geniet van je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig Lia !! Wat zul je genoten hebben .... en mooie foto's heb je gemaakt!! Zoiets vergeet je nooit meer....
    Twee jaar geleden mocht onze zoon mee en het uitvouwen en opstijgen hebben we van heel dichtbij mogen meemaken....toen snel erachter aan met de auto en hem weer zien landen.....was ook al heel mooi om mee te maken ......maar er in zitten (staan) tja dat zou ik ook nog wel graag een keer willen ...:-)
    Gr vanuit een zonnig Tsjechië

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Lia.
    Wat leuk dat je nu net een mooie foto op je blog hebt geplaats van de plaats waar ik woon (Leersum). Ik heb de ballon n.l. voorbij zien varen...(ik heb hem nog bekeken met mijn verrekijker) Wat een leuk toeval is dat.
    ik kijk regelmatig op je Blog vanwege de mooie foto's en ook de foto's van Joep vind ik altijd zo leuk, we hebben ook een Britse Korthaar in de familie, Hij lijkt precies op Joep.
    Gr.Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, wat grappig dat jij mijn ballon voorbij hebt zien komen. Want ik kwam idd over leersum, en zijn in Langbroek geland.
      Ook leuk om te lezen dat je mijn blog volgt.
      Wens je een hele fijne zomervakantie.

      Groetjes Lia

      Verwijderen
  25. Mijn man zegt ook dat het een geweldige ervaring is, maar ik durf het niet. Ik geniet wel van je foto`s.

    Zomer groet uit Twente, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig hoor......echt zo gaaf!!!....x !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een ervaring Lia. Prachtig weer ervoor en wat heb je ook schitterende foto's gemaakt. Een geweldig kado van je kinderen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super zeg, lijkt me ook erg leuk om een keer te doen.
    Wat een mooie ervaring weer.
    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat lijkt me nou geweldig om eens een keer mee te maken.
    Het uitzicht is super, en je hebt er mooie foto's van gemaakt.
    Ik lees dat het landen goed gegaan is, ik heb eens een landing gezien... een slapstick film was er niets bij...
    Wat een leuk verjaardagscadeau, heel origineel.

    Fijne zonnige dagen nog, (alleen van mij mag het wel wat minder)
    En alvast fijne vakantie als dit je laatste post voor je vakantie mocht zijn...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldig cadeau Lia!!
    Lijkt me ook leuk om een keer mee te maken!

    Bijna vakantie toch?
    Geniet ervan

    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik wens jullie een hele fijne vakantie, je hebt er lang op moeten wachten, geniet ervan.
    Nou, ik ben blij dat ik op tijd foto's heb genomen van m'n Annabellen, we hebben hier een noodweer gehad vannacht.
    Ik zie nu al dat er geknakte tussen zitten, dat heb ik nog nooit meegemaakt, heel jammer.
    De rest ligt plat op de grond, ondanks de draden die ik er tussen gespannen had. Eerst maar laten drogen, we kijken morgen wel weer.

    Groetjes en tot bloggens weer,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia