maandag 8 juli 2013

Kersentijd……

 

 

Iedereen die door de Betuwe rijd, weet dat het kersentijd is. Overal langs de wegen staan kraampjes waar je kersen kunt kopen, en bij sommige kun je tijdens je fiets of autorit ook even heerlijk pauzeren in de boomgaard. Je kunt hier allerlei fruit kopen, zo haal ik mijn appels ook altijd uit de fruitautomaat, lekkere verse appels van de fruitteler die in de gekoelde automaat staan.

Zo waren we pas van plan om een klein stukje te gaan lopen, want we moesten een beetje het weer in de gaten houden, en toen het opklaarde koppelde we er weer een stuk bij. Maar niet in de gaten dat we helemaal geen drinken bij ons hadden. En dan loop je langs de automaat, en heb je zelfs de keus tussen lekker vers vruchtensap en/of een klein fruitbakje.

We hebben trouwens hier ook zo’n eierautomaat staan, verse eieren die je gewoon uit de automaat haalt. Zo doe ik met de fiets steeds even een rondje om mijn fietstas te vullen.

Voor ons is het dus zo gewoon om op die manier het fruit e.d in huis te halen. Maar ook met kersen heb ik toch altijd mijn favoriete adres, net even buiten het dorp waar ze extra donker, zoet en sappig zijn.

 

kersen (3)

Tast toe!!!! Wel snel zijn, want ik heb ze zo op….

 

kersen (5)

En ze zijn niet alleen gezond en lekker, maar ook nog leuk om foto’s van te maken.

 

Fijne week….

31 opmerkingen:

  1. he, heb net een reactie op je vorige berichtje geplaatst, staat er alweer een nieuwe blogpost...;-)))
    Wat grappig, fruit uit de automaat, die ken ik nog niet...
    Moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk nooit op de Betuwe kom....:-((
    Als ik al die mooie foto's op de verschillende blogs zie, moet ik daar hoognodig naar toe...!

    Fijne dag!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's & wat zijn ze lekker hè?
    Fijne zomerweek!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toevallig hebben wij Zaterdag door de Betuwe gereden, jammer dat ik geen kersen gekocht heb, ik dacht dat het nog te vroeg was, maar nu ik jouw foto zie zijn ze inderdaad al bijna zwart, dus lekker.
    Ik ben bij S&S geweest, wat een prachtige zaak, en wat een vriendelijk personeel.
    Ik krijg nog een tweede kans om kersen in de Betuwe te kopen, want ik met ook nog het beeldje wat ik van jou zo mooi vind, op gaan halen bij de Stamkamer.

    Geniet vandaag van de Zomer,
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, ik schreef het je straks al, we hebben er samen een leuke post van gemaakt. Ik had de foto's vorige week gemaakt, maar totaal geen tijd om er iets mee te doen. Maar die kersen, ooh wat zijn ze lekker, ik kan er ook niet vanaf blijven. Gisteren naar zd-Limburg geweest en ook daar volop te verkrijgen.
    Ik snoep nog even verder..

    Zonnige groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We waren donderdag nog in de Betuwe en ja hoor, er ging een bak kersen mee ;-)! Heerlijk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nog even gedacht, misschien is Lia er ook wel, wij waren er rond 14.00 uur, wie weet hebben we elkaar wel gezien, gek eigelijk, ik heb het gevoel dat ik je ken, maar toch ook weer niet, dat vind ik het leuke van bloggen, lekker anoniem.
    Binnen nu en twee weken gaan we nog wel een keer richting de Betuwe, want ik heb gezien dat de Stamkamer ook dicht gaat.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zie er heerlijk uit! hier zijn ze er ook al dol op.

    Groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eensgelijks Lia, de koffie staat hier ook voor iedereen klaar.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad,wat komen de kersen mooi over op je foto's.
    En van zo'n eierautomaat heb ik al wel gehoord trouwens.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo herkenbaar Lia, hier wordt ook wekelijks de fruitautomaat
    gebruikt of we gaan even bij een fruitboer langs...verser kan haast niet.
    Zet maar een bak kersen klaar, de mensen schuiven ook daarvoor gezellig aan.

    Fijne week!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk kersen! wat een leuke manier van fruit kopen.
    Hier zien we eigenlijk alleen planten die je kunt kopen langs de weg.... (in dit boomkwekers dorp)
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ze ook gekocht maar dan bij de groenteboer, maar ik weet het toen ik bij mijn nichtje in Elst was en we onze toerritje maakte door allerlei plekjes in de betuwe zag ik die automaten ook staan en ik vind het echt te gek altijd lekker vers !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,
    Wat zien ze er heerlijk uit zeg, zo vol van kleur... Ze zullen vast heerlijk hebben gesmaakt, ik neem tenminste aan dat ze inmiddels wel op zullen zijn...
    Heel mooie plaatjes kun je van dit prachtige fruit maken.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zien er inderdaad heerlijk uit, maar helaas ik ben allergisch voor veel fruit.

    Fijne avond groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zien er heerlijk uit ...
    En het is ook een prachtig plaatje ..

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben gek op kersen! Zowel om te fotograferen als om te eten... :-) *jammie* Smakelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk! Ik kon me er vroeger echt beroerd aan eten:-(
    Tegenwoordig weet ik mast te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk zien ze er uit.
    Heb er stiekem 1 gepakt.
    Hmmmmm

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mmmm lekker, ik ben gek op kersen en zo vervelend ik ben de enige hier in huis moet ik alles alleen op eten zooo erg ;-))
    Wel handig van die automaten vlak bij huis. Wij hebben hier wel een rozenkwekerij aan het einde van de straat met een rozenautomaat.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heb ze nog niet gehaald, maar o wee als ik hier zo'n schaaltje heb staan; lagen daar kersen op dan? Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ook al zo'n mooie post over kersen! heerlijk en wat zijn ze fotogeniek he? Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat moet het toch heerlijk zijn om in de Betuwe te wonen! Eerst al die prachtige bloesems en nu de oogst. Ik ben nog nooit in de Betuwe geweest (erg hè?) maar ga dat zeker eens doen. Voor nu geniet ik lekker van je prachtige foto's.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik haal ze bij mijn ouders in het dorp, ik vind ze daar het allerlekkerst!!
    Je hebt er mooie foto's van gemaakt.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha Lia, Wat een mooie foto's van de kersen! En wat zijn ze lekker hè! Helaas moet ik ze hier bij de groeteboer of supermarkt kopen, jammer, zo vers zijn ze natuurlijk het lekkerst.
    We kregen ze in Frankrijk bij het ontbijt, ook zo van de boom. Heerlijk was dat.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk zeg als je zo rond het huis je verse spullen kan halen. Verser kan dan echt niet he ;-) Geniet er maar van. Je woont wat dat betreft in een prachtige streek! Ik kan er altijd erg van genieten als we een weekend in IJzendoorn liggen. Helaas alweer een poosje geleden want een bezoek aan Seizoen en Stijl staat hoog op het lijstje ;-)

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk. Ik ben zo blij dat er weer kersen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zou willen dat wij ook van die automaten hadden hier. Lijkt me heerlijk om met je fiets een rondje te kunnen doen en dan met allerlei vers thuis te kunnen komen. En t smaakt dan ook nog lekkerder.
    Eet smakelijk ! (Alhoewel ik vermoed dat die bak kersen inmiddels wel op is :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo lekker!! en ze zijn ook nog eens fotogeniek:)

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb ze op hoor, kersen uit de Betuwe, in Lienden heb ik ze gekocht, net buiten het dorp.
    De kersen zijn lekkerder bij jullie dan hier, veel meer sap.
    Ben bij de Stamkamer geweest, ik heb het beeldje gehaald wat ik van jou zo mooi vind.
    Beetje onwennig vond ik het, want je loopt door een huis waar iemand woont, maar wel heel mooi.

    Alvast een fijne vakantie,
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lekker!!! Kersen hebben we dit jaar hier nog niet gegeten. Morgen maar eens een rondje rijden. In Noord-Holland zie je vaak automaten waar de bloemen in zitten. Fruit zijn we 1 keer tegen gekomen, maar eieren weet ik nergens in de buurt te vinden.

    Prettige avond!
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia