zaterdag 13 juli 2013

Opeens zie je het…..

 

 

073

Ik ben weer wat aan het schuiven geweest in huis, en dat moet dan ook weer even vastgelegd worden. Maar nu ik deze post zit te maken staat het toch weer anders. Dat herkennen jullie vast wel, je wilt iets anders maar je komt er dan achter dat het oude eigenlijk beter was, of makkelijker.

Zo ook met onze salontafel, nu denken jullie vast “er stond toch een poef”. En ja dat klopt, maar daarvoor hadden we een salontafel. Alleen was onze kamer toen nog vele malen kleiner, en omdat we de ruimte nodig hadden hebben we toen die tijd voor een poef gekozen en de tafel opgeruimd. Maar hoe lekker een poef ook is voor de voeten, een tafel is veel handiger. En omdat we nu meer ruimte hebben wilde ik ook graag weer een tafel terug. Maar ja, wat voor een. Ik ben zo iemand die een klik moet hebben met iets, en zolang ik die niet vind komt er niets.

Nu had ik die klik, maar kwam het me niet uit, en bleef de tafel staan. Nadat ik aardig wat verkocht had op een markt ben ik nog eens gaan kijken, en hij stond er nog.

Maar nu niet meer, want hij staat nu bij mij.

 

008

005

Lekker doorleefd, sober en stoer, maar ook ruimtelijk doordat hij open is aan de onderkant. Ik zelf vind het er ook altijd lekker leefbaar uitzien als er wat boeken onder liggen. Want mijn huis is zeker geen showroom maar een lekker huis om in te leven.

En de gedroogde bloemen zijn nu weer van de schaal op de eettafel naar de salontafel verhuist.

Och zo blijven we lekker bezig hé.

Het word hier in blogland steeds stiller door de vakantie’s, en ik wens iedereen een hele fijne vakantie toe, wij moeten nog even en ik zal best nog weleens verschijnen maar het zal wel wat minder gaan worden.

Ook wil ik iedereen die de 4-daagse van Nijmegen gaat lopen heel veel succes wensen en ik kom jullie woensdag aanmoedigen.

Fijn weekend…

39 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    Ik herken dat zeker wel, je verandert iets en kan er maar niet aan wennen, dan is het binnen no-time weer terug-verandert... tenminste zo gaat dat bij mij regelmatig. Je tafel vind ik super mooi, heerlijk doorleefd hout en prachtig stoer. Geniet van de sfeer van de vierdaagse in Nijmegen volgende week.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave tafel heb je hier staan. Lekker stoer!! Precies zoals in jouw huis. Tja dat schuiven..ik herken het wel hoor. Loop hier nu ook met wil wat anders, maar wat. Ik moet een goed gevoel bij iets hebben, van Yes, dat is het! Ik zeg ook altijd, niet gaan zoeken, je loopt er vast een keer tegen aan..

    Zo leuk om her en der over de Nijmeegse 4-daagse te lezen. Ik gooi er net een blogpost op, dus ga even lezen, dan weet je wat ik ga doen volgende week!!

    Ik wens je een heerlijk weekend
    Lieve groet vanuit dè 4-daagse stad

    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi exemplaar Lia, de salontafel past ook goed bij de eettafel. Hier liggen onder de salontafel een paar stapels met woonbladen, begin januari verdwijnen ze waarna er in het nieuwe jaar weer nieuwe stapels kunnen groeien ;-).

    Veel plezier woensdag in Nijmegen, mijn jongste dochter is er nu naar toe. Er schijnt al van alles te doen te zijn.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi,dat doorleefde van je salontafel.
    De kleur is ook prachtig.
    Ja,het is een stuk rustiger in blogland.

    Nog een fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige tafel zoiets wil ik ooit ook eens als eettafel ik hou erg van doorleefd en stoer mijn man van strak.... hihi...
    Van wat voor hout worden deze tafels eigenlijk gemaakt?
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je salontafel is geweldig! Wij hebben ook een oude, houten doorleefde salontafel. Er staat op één van de poten zelfs nog een stempel. De stapels woonbladen onder de salontafel herken ik. Alleen bij ons zitten ze wel in een mandje. Fijn weekend en veel plezier bij de vierdaagse.

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als je naar iets op zoek bent vind je het vaak niet, je loopt er vaak opeens tegen aan is mijn ervaring. je tafel is prachtig! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi mooi mooi!
    Helemaal passend hoor bij alles wat je al hebt!
    Enne: zeer herkenbaar, schuiven schuiven en schuiven, en uiteindelijk alles weer op z'n ouwe plekkie...haha!

    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAUW wat een hele gave salontafel...love it..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik begrijp wel dat je een klik had bij die salontafel wat een prachtige tafel !
    Ik heb dat ook , ik kan me er sufover denken met wat er nu best waar staat zeker bij iets nieuws !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende tafel echt mooi dat doorleefde hout !
    Dus jij loop niet mee met de vierdaagse , het is er altijd gezellig ik kijk het elke avond op TV !
    Fijn weekend
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat schuiven dat herken ik wel, meestal zet ik het toch weer terug naar de oude opstelling.
    Mooie stoere salontafel, ik vind de kleur ook zo mooi....super.
    Veel plezier op de 4 daagse.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een vondst. Stoer en sober, precies zoals ik het ook graag zie!!
    Hij staat geweldig bij jullie!

    Fijne zondag
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie salontafel.
    Lekker ruw
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind dit veel leuker ik heb sowieso nooit wat gehad met die poefs, lijkt me juist hartstikke onhandig. Ach als jullie met jullie voeten op de nieuwe tafel willen kun je er altijd nog een kussentje op leggen ;-)
    Echt een mooie tafel en leuk dat je zoiets dan weer van een marktopbrengst kunt kopen, heb je er weer wat leuks voor terug.
    Die gedroogde bloemen heb ik ook en ze blijven mooi groen, daarom viel ik ervoor.
    Heel veel plezier in Nijmegen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi hoor!!....liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WAT EEN MOOIE STOERE SALONTAFEL LIA!!
    IK VIND JE TAFEL PRACHTIG!

    FIJNE WEEK,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige stoere tafel Lia!
    Veel plezier met de Vierdaagse!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi je nieuwe salontafel ,lekker stoer
    Heb even een time-out in blogland ,niet veel inspiratie en zin :)
    Druk met andere dingen zeg maar
    Maar reageer wel even op je mooie nieuwe tafel
    Fijn weekend
    GR Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja echt goed, geniet er van..

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige tafel! Daar ga je vast veel plezier mee hebben. Ik vind een poef ook wel leuk, maar een tafel is toch praktischer. En dat doorleefde hout, ik kan er geen genoeg van krijgen. En hoe fijn is het dat je je tafel kon kopen van de opbrengst van verkochte items. Heb je er weer wat moois voor terug.

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi, stoer, robust...hij past helemaal bij jou!

    Fijne dag!

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja dat schuiven ken ik.....en dan krijg ik me toch een rommel......
    Komt er van alles los.........:)
    Vind je tafel een pronkstuk......echt hoe mooi......
    Helemaal passend bij jou dus perfect in je sfeer......
    Geniet keer op keer.

    Wens je een fijne zomer, mocht ik je niet meer zien.....

    Geniet ze

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig stoer exemplaar heb je gevonden, een absolute aanwinst Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een stoere tafel Lia! Ik wens je een hele fijne vakantie toe! Geniet van je blogpauze.

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige stoere salontafel Lia, zo gaat dat hier ook dan verkoop ik ook spullen en haal ik het later op, en dan maar hopen dat het er nog staat.


    Veel plezier in Nijmegen.
    Lieve groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw hij is geweldig Lia, prachtig stoer en sober!!! Staat weer geweldig.

    Veel plezier in Nijmegen

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Helemaal leuk! Zelf ben ik iets minder van het stoere. Net terug ben uit de Provence, ben ik weer helemaal verliefd op kleur, frivoliteit, brocante en een beetje sleetse chique.
    Hartelijke groet en geniet van de zon!
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat is die prachtig!! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldige tafel! Fijn als 't plaatje klopt hé. Hier word niet veel geschoven hoor, voorlopig zitten we vast aan de box voor onze kleine man en dan kun je niet zo veel kanten op. maar ik vind ook altijd als het goed staat, gewoon laten staan.

    Fijne, zonnige week!
    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat ben je toch een heerlijk mens. En wat heb je een prachtige tafel gekocht. Och ik hou er zo van zucht.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtige tafel!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie aaanwinst!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wauw wat een mooie salontafel! Mag ik je geheime adresje weten? Ben dol op dit soort meubels

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, Stamkamer Lienden

      Verwijderen
    2. Oh wat schandalig, ik woon in Lienden maar ben er nog nooit geweest. Bedankt! Ik ga snel eens langs.

      Verwijderen
    3. Oh, woon jij ook in Lienden. Ik ook hé.
      En dan moet je zeker even een keer gaan kijken hoor.

      Verwijderen
    4. Wat leuk! Ik had wel door dat je in de buurt woont maar in hetzelfde dorp is wel erg toevallig.

      Verwijderen
  35. Wat een prachtige tafel.... stoer en sober!
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia