maandag 5 augustus 2013

Het zuidelijkste puntje….

 

van Nederland.

We zijn begonnen aan onze tweede week van de vakantie, en die gaat niet helemaal zoals ik zou willen. Eerst kreeg ik te kampen met een gewrichtsontsteking waardoor ik van de medicijnen weer last van mijn maag kreeg. En of dat nog niet genoeg was hebben we een enorme lekkage in de kelder. Maar we zijn toch nog een aantal dagen in Zuid Limburg geweest. En wel in het zuidelijkste puntje, in Vaals. En ook al hebben we genoten van de prachtige heuvellandschappen, in je achterhoofd blijft toch die lekkage druppelen!!!

 

Zuid Limburg 127

Zuid Limburg 135

Het voelde alsof ik weer in Engeland was.

Nu was het bedoeling dat we daar ook even wat wandelingen zouden maken, maar die hete dagen gooide ons schema in de war. Te heet om de wandelschoenen aan te doen, daarom hebben we een paar keer ‘s avonds wat van de mergelroute gereden met de auto, en dan af en toe uitstappen en als het kon even ergens zitten om te genieten.

 

Zuid Limburg 197

Wat moet het mooi zijn om in een luchtballon over deze streek te varen..

We hadden gelukkig een leuk gezellig en vooral schoon hotel, waar we heerlijk konden eten en lekker na borrelen. Er was bij het kasteel een mooie tuin om doorheen te wandelen na het eten. En door de bomen had je niet zoveel last van de zon.

 

Zuid Limburg 204

Zuid Limburg 208

Zuid Limburg 220

Als je in dit laantje liep, zou je denken dat het alleen maar bomen zijn. Maar als ik rechts tussen de bomen door keek zag ik dit….

 

Zuid Limburg 222

Zuid Limburg 224

En dit rechts. Ja, dit voelde wel erg goed…. Ik hou van de mooie natuur om me heen.

 

Zuid Limburg 216

Zuid Limburg 218

Er stond in de kasteeltuin ook een hele oude boom, nou ja een boomstronk…. vol met zwammen. En tussen de andere bomen door scheen het zonlicht zo mooi op die oude boomstronk.

Deze week zal voornamelijk in het teken staan van de lekkage. En dat muisje zal nog wel een staartje krijgen. Want meestal word er met dit soort lekkages altijd wel weer iets anders overhoop gehaald of vernield. En ook al vinden wij klussen leuk, dit soort klussen zit ik niet op te wachten in onze vakantie. Gelukkig maken Joep en Yoris me weer blij.

27 opmerkingen:

  1. Leuk dat jullie er ondanks de lekkage in de kelder toch nog enkele dagen tussenuit konden gaan!
    De volgende keer spreken we wel af voor koffie bij mij thuis hé?
    Vaals is inderdaad prachtig en kasteel Bilderberg...een geweldige plek om te overnachten! Afgelopen juni zijn we daar ook op weekend geweest.

    Succes met de klus
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heyy we waren vlak bij elkaar! Wij waren donderdagmiddag, nacht en vrijdagochtend in remersdaal :)
    Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend Lia dat je niet helemaal goed voelde en dat je dan beperkt ben in je doen en laten .Maar wat heb je weer mooie foto's gemaakt zo te zien is het een prachtige omgeving!
    Sterkte met je gezondheid .
    En met de lekkage dat is zeker een tegenvaller!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie omgeving, hopenlijk deed dat de lekkage toch een beetje doen vergeten. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n lekkage hoort eigenlijk ook niet thuis in de categorie woonklussen, dat is gewoon heel vervelend. Jammer maar begrijpelijk dat dat in je achterhoofd bleef zitten in het mooie Limburg. Nederland kent ook zoveel mooie plekjes, dat bewijzen je foto's wel weer. Jullie hadden trouwens ook een prachtige overnachtingslokatie uitgekozen, het ziet er erg mooi uit!

    Sterkte met de lekkage, ik hoop dat het daar bij blijft. En sterkte met de ontsteking!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's van Zuid Limburg.
    Ja,ik kom er ook graag.
    Vervelend dat je je niet echt lekker voelde en dat de lekkage steeds in je hoofd rondspookte.
    Dat soort klussen zijn inderdaad niet leuk.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van precies wel een heel mooie plek !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Limburg is zo mooi.
    En ik hoop dat het goed komt met je lekkage.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's! En wat is ons eigen landje toch mooi hè. Wij vinden het ook leuk om daar met de motor rond te toeren. En je gewrichtsontsteking? Inmiddels weer te boven? Dat warme weer heeft t waarschijnlijk ook geen goed gedaan.
    Groetjes, Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Daar is het zeker mooi, wij zijn er vorig jaar geweest, en hebben de toren van drielanden punt beklommen, wat een mooi uitzicht heb je dan.
    Jammer dat je vakantie niet zo goed begonnen is, een lekkage is zo vervelend, hoop dat het gedruppel snel verleden tijd is.

    Groetjes,
    Inge, my choice
    p.s. mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto,s weer hoor! En wat ziet jullie hotel er gezellig uit!
    Maar wat vervelend zo,n lekkage! Balen zeg!
    Hoop voor jullie dat het toch enigszins meevalt!

    Maak ondertussen maar mooie foto,s van Joep en Yoris zodat wij daar weer van kunnen meegenieten
    Ik wens je toch een fijne week

    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Limburg is prachtig en wat een mooie foto's laat je ons zien.
    Jammer dat het echt veel te warm was om te wandelen, maar dat is nog altijd beter dan regen he ;-)
    Hopelijk is de lakkage snel opgelost, vervelend hoor!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat het niet allemaal zo lekker loopt. Je hebt wel weer prachtige foto,s gemaakt. Wat is nederland toch mooi.
    Ik heb er weer van genoten.

    Groetjes Saskua

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, wat is Limburg toch mooi...en wat een schitterende fotos heb je weer gemaakt.
    Ik hoop dat het met je gewrichten weer wat beter gaat en dat de lekkage meevalt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat hotel ligt daar prachtig tussen die bomen. En ja wat hebben we een warme zomer hè?! Mij hoor je niet klagen hoor, ik vind het heerlijk :-) Wel fijn dat je de avonden nog wat kon ondernemen, je gaat toch niet voor niets op pad, je wilt wel genieten van de omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alweer zo'n mooi stukje Nederland! Wij zaten in het midden van Nederland met het idee dat 'als het maar droog was' en daar een to-do-lijstje voor gemaakt, maar het was gewoon te warm en 'de bouwval' werkte niet echt mee om hele dagen on tour te gaan dus heerlijk op het terras van ons 'dijkhuisje' gezeten en stapels boeken gelezen. Hoop dat de lekkage-ellende al een beetje opgelost is en het de boel niet teveel op zijn kop zet!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig stukje Nederland, leuk adres om te onthouden.

    Ik hoop dat de lekkage mee valt.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Raar eigenlijk: wij rijden kilometers ver naar andere landen, om zo'n mooie plaatjes te maken. Terwijl ze (in ons geval dan) zo om de hoek liggen! Fijn dat jullie zo genoten hebben van Limburg. Hopelijk viel het mee met de lekkage. Want klussen voor de mooi is toch anders dan klussen omdat het moet... Nog sterkte met je ontsteking.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's!! Wat mooi die natuur zo om je heen he.. echt genieten!
    En welkom Yoris,
    wat een mooi beestje..! Die gaat vast heel veel kattenkwaad uithalen ;).

    Groetjes,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook ik hou van natuur dan centrum met volle mensen.Ik was in Barcelona volledig vreselijk mensen en ik heb nog nooit gezien.
    Heel mooi jij hebt gedaan met foto's.
    Een fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Enkele jaren terug ben ik ook in Limburg geweest en het is daar inderdaad prachtig. Erg leuk om zo weer via je foto's Limburg te kunnen zien. Hopelijk voel je je weer beter en is de lekkage verholpen zonder dat er extra klussen bij zijn gekomen.

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wij hebben familie in Vaals en heel toevallig gaven we ze een paar jaar geleden een tripje in een luchtbalon kado:) Ze vonden het super:)

    Mooie plaatjes en fijn dat je ondanks ongemakken toch hebt kunnen genieten van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beterschap met je gewrichtsontsteking. Succes met de lekkage, hier hadden we ook van de week lekkage. Vorig jaar stuk nieuw riet op het dak, lekkage zat op een deel wat nog moet gebeuren. Gelukkig vandaag hebben ze het weer een beetje bijgestopt hopelijk houden wij het weer droog... Houten vloer boven... Ja zit je niet echt op te wachten

    Geniet lekker van jullie vakantie!!

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen

  24. Wat is dit genieten, al deze prachtige foto's. De rust die hiervan uitgaat, echt schitterend!!! Ik hoop dat het met jezelf wat beter gaat en dat de lekkage thuis mee zal vallen.

    Lieve groetjes uit een bewolkt Anna Paulowna

    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vervelend voor je, die ontsteking. En daar bovenop nog een lekkage. Nee, dat maakt een mens niet blij. Daarom fijn dat jullie hebben kunnen genieten van Limburg. Ik vind het ook zo'n mooi stukje Nederland. Wij hebben dan ook het plan vaker zuidwaarts te trekken voor een korte break.
    Geniet nu nog aar van de mooie dagen in eigen tuin!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi die foto's van Limburg.
    Heb het geluk dat ik er vaak van mag genieten want ik woon er.

    Hoop dat het alweer wat beter met je gaat en dat het thuis ook allemaal goed komt.
    Succes!

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat vervelend allemaal! Je hebt wel prachtige foto's gemaakt!
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia