maandag 19 augustus 2013

Nostalgie.

 

 

Vorige week zijn we tussen de werkzaamheden door ook een dagje erop uit gegaan. We waren door al dat gedoe de zin van vakantie een beetje kwijt. De vakantie is voor ons juist om lekker uit te slapen, wat te tutten, en lekker lang te ontbijten, en vooral doen waar je zin in hebt. Niets moet alles mag. Vaak kwam dat er niet van, omdat er dan om 7 uur of half 8 al werklui op de stoep stonden. En ook al hoef je er niet altijd uit, je hoort van alles en ze zijn toch bij jou bezig. En je moet dan de boel opruimen of je zin hebt of niet.

Dinsdag kwam er om 8 uur een tuinman namens de Vitens grond en grind brengen, en toen we later aan de koffie zaten besloten we om er eens even op uit te gaan. Zullen we de fietsen gewoon even pakken en heerlijk een eind fietsen, of zullen we naar het openlucht museum gaan. Ik had het eens bij een van jullie op het blog gezien en voor ons is het niet ver rijden dus hup in de auto en weg.

 

open lucht museum 018  open lucht museum 020

Het was jaren geleden dat ik er geweest was, maar veel dingen herkende ik nog van de tijd dat ik er met mijn ouders naartoe ging. Sommige dingen waren ook nieuw. De nostalgie die we daar zagen, bekeken we een beetje met de technologie van vandaag. Bij ons was het prachtig weer, en toen we daar aankwamen begon het te regenen. Het zal ons ook eens een keer meezitten! Dus met buienalarm op de mobiel liepen wij tussen de buien door van huis naar huis. Tussen de buien door scheen soms ook heerlijk de zon, en de rook kwam van de natte daken. Wat ook wel weer iets moois had. Jammer dat het alleen zo’n modderbende werd.

 

open lucht museum 039

Wat wij ook zo leuk vonden, was van Gend en Loos. Het oude perron waar de trein langs kwam om de goederen in te laden en waar vele dozen van Flipje uit de Betuwe stonden, was niet alleen mooi om te zien, maar voor ons ook heel bekend. Van Gend en Loos en Jamfabriek De Betuwe (Flipje)zaten nl beide in Tiel. Ook al heb ik het zelf niet zo gezien zoals in het museum, ik weet wel dat het er zat. Tiel was nl een beetje de grote stad voor ons. Daar ging je naartoe als je kleding nodig had, er woonde familie, en ik ging er naar school.

 

open lucht museum 083

open lucht museum 077

open lucht museum 088 open lucht museum 087

open lucht museum 092 open lucht museum 089

Onze drie weken “vakantie” zijn weer voorbij, en vanmorgen ging de wekker al weer vroeg. We gaan weer aan de normale gang van zaken beginnen. Maar het leuke van weer aan het werk gaan, is dat je dan weer naar de weekenden gaat verlangen.

 

Fijne week…..

33 opmerkingen:

  1. Leuk hé het openlucht museum.
    Jammer dat het regende.
    Maar wel weer een mooi foto van de damp van het rieten dak.

    fijne week.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is op zijn tijd heerlijk die nostalgie. Jammer van de regen. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vitens kwam wat brengen, maar jullie moesten het zelf weer netjes maken??
    Tja deze vakantie had je je toch echt anders voorgesteld! Bij het openluchtmuseum waren wij vorig jaar en juist de herkenning maakt het zo leuk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk he dat Openluchtmuseum,wij zijn in de kerstvakantie geweest dan is het ook heel leuk daar. Dan kun je schaatsen en sleetje rijden vanaf edn heuvel (er lag kunstsneeuw). Goh, dus naar dat museum kreeg je Jan wel mee hihi ;-)
    Wij doen wel vaker dat soort uitstapjes, we hebben museumjaarkaarten en dan zijn dat geen dure uitstapjes omdat je geen entree betaalt. Denk ook eens aan het Spoorwegmuseum hier in Utrecht, is ook heel leuk.
    Wij willen nog graag naar het Zuiderzeemuseum,
    lijkt me ook leuk, leerzaam voor de kinderen.

    Hoe is het met het toilet? Ik ben benieuwd hoe het wordt.
    Succes deze week hoor, voor je het weet is het weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk Lia! Ik ben er zelf ook nog nooit geweest, wel in het Zuiderzeemuseum.
    Wil er dolgraag nog een keer naar toe, hou enorm van die nostalgie!

    Veel succes van de week!

    Lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Paar jaar geleden openluchtmuseum, dit jaar deden we het Zuiderzeemuseum (foto's moeten nog op mijn blogje), ook een aanrader! Maar dat Van Gend & Loos stukje heb ik denk ik gemist, mooie reden om weer eens terug te gaan ... nadat ik met mijn eerste fotocursus klaar ben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat ook nog op mijn verlanglijstje....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jammer dat het een andere vakantie is geworden, dan je gewild had.
    Maar ach...ieder nadeel heeft z'n voordeel...je hoeft niet meer over een lekkage in te zitten, want al je koppelingen zijn nagekeken, en je hebt zometeen een nieuw toilet.
    Daar ben ik ook benieuwd naar, want het zal wel in Lia stijl zijn...mooi dus...
    Leuk zo'n museum waar de tijd stil heeft gestaan
    De wekker ging hier ook weer om 6 uur, terug in het ritme, mijn zoon moest vanmorgen weer naar school, ik blij...hihi...hij niet.

    Fijne Dag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,
    Dit Openluchtmuseum staat al heel lang op ons lijstje en telkens als ik bij iemand foto's ervan zie, denk ik o ja, daar willen we ook nog heen. Zo mooi is het daar, als ik de foto's bekijk... Gelukkig had je naast de regen ook nog flink wat zon gehad...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Openluchtmuseum leuk zeg. Mooie foto's ook hoor. Ik kan daar altijd zo genieten van al die nostalgische huisjes en spullen. Prachtig. Alhoewel ik deze tijd met alle luxe apparaten niet zou willen missen hoor.

    Fijne dag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar ben ik nog nooit geweest lijkt me heel leuk, jammer van de regen maar het levert wel mooie foto`s op.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ondanks de regen, prachtige nostalgische plaatjes van het museum!
    Wens je een fijne week.

    Groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke beelden.......
    Staat nog steeds op mijn lijstje om er weer eens heen te gaan.......houd van deze nostalgie.....

    Heerlijke sfeerbeelden.

    fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel goed,dat je er even uit bent geweest.
    Het is voor mij trouwens lang geleden,dat ik daar geweest ben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk! Die grijze van Gend en Loos auto's herinner ik me nog goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van het werk hebben we daar wel eens een feest gehad, maar dan kon je het park zelf niet in. Een bezoek aan dit museum lijkt mij erg leuk, mooie foto's heb je er ondanks de regen van gemaakt.

    Balen dat de vakantie niet was zoals je vooraf had gedacht. Met werklieden over de vloer is het toch heel anders, je moet er telkens rekening mee houden.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Groot gelijk dat jullie er even tussen uit zijn gegaan , want er was natuurlijk genoeg aan de hand bij jullie , schiet het al een beetje op en ook met het toilet ?
    Mooi trouwens het openluchtmuseum, ik ben er nog nooit geweest,
    moet dat toch eens doen !
    Leuk dat jij ook dat boek hebt !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk zo'n dag erop uit naar het open Luchtmuseum en wat een prachtige foto's heb je er gemaakt. Wat leuk....van Gend & Loos zat vroeger ook bij ons in de buurt.
    Jammer van de regen en de blubber.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wij zijn er in het voorjaar geweest, had er ook een stuk van op mijn blog, vind het een geweldig mooie plek waar je nog echt de nostalgie kan proeven en hele mooie sfeerplaatjes kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie foto's, ook ik kwam er als kind vroeger. Zo is het maar net met werken, altijd vakantie hebben is ook niet leuk. Nu waarderen we de weekenden weer! pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie foto's van het openlucht museum. Altijd leuk om naartoe te gaan!

    Fijne week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jammer dat de vakantie anders liep dan gepland.
    Ben er zelf nog nooit geweest ziet er leuk uit.
    Succes weer deze week!
    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Jaren geleden zijn wij er met de kinderen geweest. Het maakte toen al een diepe indruk en als ik jouw verhaal lees...krijg ik weer zin om er nog een keer naar toe te gaan.

    Heerlijk dat genieten van die oude dingen.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jammer van de regen, maar de foto's zien er erg mooi en nostalgisch uit! Ook hier is de vakantie weer voorbij, weer op naar ritme en regelmatig ;)

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja leuk he ...het open lucht museum......geniet van een heerlijke week liefs Ria..x !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ondanks de regen toch héél mooie gezellige foto's ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dus je bent vandaag ook voor het eerst weer begonnen. Weet je dat ik nog nooit in het open luchtmuseum ben geweest schande he? Maar nostalgisch is het wel. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt. Je hebt ons weer even mee genomen naar Arnhem hoor. Wat vervelend voor jullie, zoveel pech in de vakantie. Jammer hoor je moet er weer een jaar op teren he? Wij zijn gisteren ook terug gekomen. Echt een luie vakantie gehad. Eindelijk eens een boek kunnen lezen. En nu heb ik al het gevoel of de vakantie al weer lang achter ons licht (zucht).
    Sterkte met alles hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik ben er nog nooit geweest, maar hoor mijn vader er altijd enthousiast over praten. Wat leuk zeg een stukje Tiel daar, met onze grote vriend Flipje :)

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ben er een keer of drie geweest en zeker een bezoekje waard. Mijn opa's moeder kwam uit Tiel grappig.

    Mooie foto's weer, die damp van het dak na een buitje.

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zeker een bezoekje waard Open Luchtmuseum Arnhem, ben er al een aantal keer geweest.

    Grappig stukje over Tiel en Flipje, mijn opa's moeder kwam er vandaan.

    Mooi je foto's weer, de damp zo van een rieten dak na een buitje.

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige plaatjes.. Ziet er erg mooi uit daar!

    Groetjes, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  32. 彡♪♫°
    Passei para uma visita
    Suas fotos estão lindas, seu blog é super agradável!!!


    °º✿♫ Boa continuação da semana!
    °º✿ Beijinhos
    º° ✿ °❤ Brasil ♫° ·.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Voor ons op een steenworp afstand.
    Zijn er dus vele malen geweest, en ik verheug me erop om over een tijdje met mijn kleinzoontje te gaan. Moet hij natuurlijk wel wat groter zijn want hij is nu nog maar tien maanden:-)
    Leuke foto`s ook weer.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia