dinsdag 27 augustus 2013

Poezelige beesten….

 

 

Ik kan het maar niet laten om Joep en Yoris op de foto te zetten. Actiefoto’s van Yoris blijven moeilijk, want hij is zo actief. En daagt Joep vaak uit tot een partijtje stoeien, en als Joep geen zin heeft, dan heeft hij gewoon pech, want hij springt gewoon boven op hem.  Het kan soms echt een klein draakje zijn… en terwijl ik dat de eerste keer dacht moest ik aan Joris van Tanja denken, zou het aan de naam liggen:-) Dus als hij een keer stil ligt, neem ik natuurlijk de kans…. Want dan kun je juist zulke mooie detailfoto’s nemen.

 

Yoris (8)

Even zijn koppie, oortjes, snorharen, neus en ogen bekijken, want ik krijg amper de kans om hem goed te bekijken. Als ik hem opbeur, dan duwt hij zich met zijn beide voorpootjes van mij af, en piept of hij wil zeggen “laat me nou losss”.

 

Yoris (2)

 

Yoris (4)

Hij had pas een klein kapot plekje bij zijn neus, waarschijnlijk van een stoeigevecht met Joep. Want als hij het zat is, dan pakt hij hem ook even stevig vast om te laten merken dat er niet gesold word met hem.

Hij kijkt even wat ik nu allemaal aan het doen ben, en nu kan ik mooi zien dat zijn ogen al aardig naar het oranje beginnen te verkleuren.

 

Yoris (5)

Zijn pootjes vind ik ook zo leuk, hij heeft rozige kussentjes en Joep donkere. En zoals jullie zien laten ze behoorlijk wat haren achter…. Het velours bankje bij de eethoek is de plaats waar Yoris veel ligt, en zijn haartjes zijn net woldraadjes. En op de stoel er tegenover ligt Joep altijd, en dan kunnen ze elkaar zien liggen.

 

Joep

Heel voorzichtig gaan de ogen van Joep open, “ik hoef toch niet weg he”… Nee, Joep je mag blijven liggen jongen.

En terwijl ik deze post maak, liggen ze beide naast mij op het velours bankje en likt Yoris de oren van Joep schoon. En dan heb ik net geen camera bij me natuurlijk…..

42 opmerkingen:

  1. Ah, wat een heerlijke beesten heb je ook in huis! Bij het ezen van de post zie ik het plaatje helemaal voor me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,
    Wat ontzettend schattig. Ja, als ze slapen heb je eindelijk de kans om ze eens heel goed te bekijken. Dat ondervond ik een paar weken geleden toen Juno, de labradorpup van dochter Sanne bij ons was. En ja, ook toen heb ik een serie mooie foto's gemaakt. Die vallen wel in het niet bij de foto's die Sanne zelf maakt, maar toch heel leuk... en lekker even bestuderen dan.
    De kapriolen van Yoris zijn natuurlijk heerlijk om te zien, maar niet om vast te leggen... lukt gewoon niet...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh maar ga lekker door hoor met fotograferen van deze snoepjes......heerlijke beelden, prachtig gedaan.
    Lopen ze nu ook wel buiten of houd je ze toch liever binnen....?

    Manlief vind deze britse ook zo mooi ;)

    Oh enne heb toch ook een bereklauw ;)

    fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk, deze foto's van Joep en Yoris. Ze zijn allebei zo fotogeniek! Het lijkt mij kostelijk om dit tweetal te volgen wanneer ze aan het stoeien zijn of wanneer Yoris Joep loopt uit te dagen, terwijl Joep er helemaal geen zin in heeft. Een lekker stel ;-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind je het erg als ik even bij je langs kom: Knuffelen :)

    Kram /Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat een heerlijke beelden....zo lief! Geneer je niet om foto's van jullie poezelige beesten te plaatsen, ze zullen mij niet vervelen hoor!
    Het zijn prachtige beestjes en zo lekker ondeugend die kleine Yoris haha. Leuk verhaal..ach en die haren moet je dan maar op de koop toe nemen ;-)

    Fijne avond!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OOO die Poezilge beesten van jou ......wat zijn ze leuk en lief en vast soms ook heeel ondeugend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige poezebeesten hoor!! Genieten van hun capriolen!

    Groeten Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ah zooo ontzettend schattig en lief :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's van twee prachtige katten!
    Geniet er maar van en maak maar veel foto's!!!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is hij toch prachtig! Ben helemaal verliefd...
    De kleuren van je poezelige beesten zijn ook zo ontzettend goed.
    Geniet maar lekker van ze en de streken van Yoris ;-)
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie ze zo door je huis heen dollen, prachtig zijn ze.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk die foto's en wat leuk om die belevenissen van die 2 te lezen. het worden vast twee grote vrienden van elkaar. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn je foto's weer mooi en wat is Yoris gegroeid!
    Altijd als ik foto's wil maken van onze katten hebben ze net vieze oogjes of ze lopen naar me toe omdat ze veel te nieuwsgierig zijn.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige detail foto's...puur genieten!!

    Groetjes Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik blijf ze prachtig vinden die poezenfoto's. Maak er maar een paar, want ze zijn zo gauw groot!

    BeantwoordenVerwijderen

  17. Mooie foto's heb je gemaakt van Joep en Yoris en aan je verhaal te lezen is het heel gezellig bij jullie met die twee muiters.
    Een hele fijne dag en groetjes,

    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je weer fantastische foto's gemaakt van jullie prachtige katten. Ik zie voor me hoe ze met elkaar aan het spelen zijn en dollen door het huis. Echt genieten.

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een prachtige poeze foto's

    liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie foto's! Het blijft zo vermakelijk om naar die katten te kijken! Zeker zo'n kleintje.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is een mooi koppel zo samen lekker ontdeugend , en inderdaad als ze zo lekker liggen te soezen moet je je kans waarnenen !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een pracht beesten, kan me voorstellen dat je van ze geniet!
    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige foto's van een mooi beestje! Leuk als ze elkaar wassen he, heel soms zie ik het hier ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke katten zijn het toch, ik geniet van je foto's.

    Fijne Dag Lia,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie foto's, mooie beesten..;-))
    Lekker genieten!

    Lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie foto's heb je weer gemaakt, ik kan ook alleen maar foto's maken van mijn hondje en de kat, als ze heel moe zijn of liggen te slapen. Zo gauw ze mijn toestel zien, zijn ze weg, alsof ik ze iets wil aandoen of zo.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Lia.

    Wat fijn dat je er zo gelukkig mee bent.

    Lieve groet Diny.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachte foto's van je lieve kattenvriendjes.
    De detailfoto's vind ik ook zo mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige foto's weer van je mooie poezebeesten. Daar krijg je geen genoeg van. Het zijn echte beauty's hoor.
    Geniet van die twee rakkers. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tis net als bij baby s ,je kan er wel naar blijjjjven kijken
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh wat is hij schattig hihi zeker als hij zo ligt te slapen. Mooie foto's Lia!!!

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind het zo fijn voor je dat je zo blij met je poezenkinderen bent. Maar ze zijn ook om op te eten.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I just love the photos of your cats! They are beautiful subjects and you really catch their best in your photos. I have been shopping for a new fur-baby since my old Siamese went to cat heaven a month or so ago. I still miss him, but I really miss having a purring cat next to me. My first cat as a child in Holland was named "Mimi". I can't imagine life without a fur person in my life. Thanks for your beautiful photos.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Geweldig hoor dat kleine spul. En dit poesjes is nog heel erg mooi ook! Mijn oudste dochter wil ook zo graag een poesje! Het is ook onweerstaanbaar om niet te gaan knuffelen lijkt me!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ach Lia, zo mooi om te lezen en zo herkenbaar dat verliefd zijn op je Britten ;-) die kleur van de kussentjes van hun pootjes dat herken ik ook hier bij Joris en Sam, niet vergeten dat de ogen van Joep altijd oranjer lijken door zijn donkere vacht.

    Ik heb weer zo meegenoten met je foto's, jouw Yoris lijkt trouwens wel op Sam.....om de naamsverwarring nog maar even groter te maken ;-)

    Geniet lekker, maak maar lekker zoveel mogelijk foto's want het is heerlijk om naar ze te kijken.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo lief!

    Fijne avond Lia!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oooh ik smelt helemaal weg bij deze prachtige foto's! Zooo schattig!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Zo, dat is je even goed gelukt, wat een mooie foto's heb je van Yoris gemaakt en die pootjes, zó lief!!

    Ik wens je een mooie zondag toe
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  39. heerlijke beesten zijn het :))
    Lekker van genieten want kitten zijn ze zo snel vanaf....inmiddels hier 4 bejaarde lobbesen..
    De tuin ziet er trouwens geweldig uit, goed opgelost met die beukenhaag, miss nog wel mooier...
    fijn weekend verder
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia