zaterdag 7 september 2013

Kleuren en materiaal…..

 

 

Kleuren je hebt er zoveel, en toch zijn er maar een paar tinten die in mijn huis gebruikt worden. Ik val altijd voor de wat sobere tinten in grijs, bruin, soms iets groen, en verder de naturellen. En eigenlijk telt dat niet alleen voor mijn huis, maar ook voor mijn kleding. Zet mij in een winkel vol met stoffen of kleding maakt niet uit wat het is, ik pak altijd weer dezelfde tinten. Misschien is het voor een ander saai, maar het maakt mij niet uit, want dit ben ik….., en hier voel ik me goed en gelukkig bij.

Het is natuurlijk ook wel heel makkelijk, want alles past bij elkaar. En dat geeft mij zo’n enorme rust. De herfst kleuren zijn het ook helemaal voor mij, en dit seizoen hangt er ook meer van mijn gading in de winkel dan het afgelopen seizoen.

Het is ook niet alleen de kleur, maar ook het materiaal. Hout, linnen, wol, maar ook zijde en aardewerk vind ik mooi om bij elkaar te gebruiken. En dan weer aan te vullen met takken en gedroogde bloemen uit de natuur.

Afgelopen week was ik de ramen aan het zemen, en dan staat natuurlijk alles even op een andere plaats. De grote kruik moet natuurlijk van de vensterbank af, en komt dan even op de salontafel. Toen ik het terug wilde zetten keek ik even rond, en werd blij van gewoon een plaatje wat ik op dat moment zag.

 

Alles wat ik mooi vind in één plaatje gevangen.

024

 

031

En dan zet je het weer terug en gaat Yoris even inspecteren of het wel goed staat. Heb hem even streng toe gesproken dat hij dit niet mag doen…., maar of het helpt!

Verder was ik afgelopen week toch wel een klein beetje trots op mezelf. Want het kleine boekje Landelijke Leefstijl Gids voor Gelderland is weer uitgegeven met op de voorkant….. jawel een foto genomen door mij bij Seizoen & Stijl…..

In dit boekje staan heel veel leuke landelijke winkels in de provincie Gelderland, en ze zijn er ook voor andere provincies.

 

 1186709_430185817102834_735777715_n

 

Fijn weekend…..

50 opmerkingen:

  1. Je hebt echt precies de stijl en kleuren in huis, waar ik ook zo van houd. Hier ook geen kleuren. Ik koop weleens een bos bloemen, maar dat is toch niet echt mijn ding. Ik zie bij jou ook het boek natural living op de tafel liggen, ligt hier ook op hetzelfde plekje. Altijd genieten van jouw posten, goed weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht al: wat staat je stoel daar raar.. Maar nu snap ik het! Je wilde even laten weten dat je hard aan het werk was :-))
    Over dat kleurenpalet heb je helemaal gelijk. Dat voelt zo heerlijk rustig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar mag je zeker trots op zijn! Toch een hele eer als jouw foto als eye-catcher wordt gebruikt.
    Leuk hoe Yoris 'uit' die vaas komt gekropen, hihi. Maar als ie straks wat zwaarder is, en hetzelfde doet, is het idd niet leuk meer. Maar hij matched wel leuk met de omgeving....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!
    Ik vind deze sobere kleuren ook erg mooi.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naturel tinten zijn bij mij ook favoriet!
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie kleuren heb jij zo bij elkaar.
    Heel mooi plaatje is het geworden.
    Echt een grote vaas als je Yoris er zo op ziet staan.

    Fijn weekend

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze kleuren zie ik ook in mijn huis en mijn kledingkast terug. Nu heb ik wat kleding betreft sinds kort een 'personal styliste' (mijn oudste dochter ;-)), die mij stimuleert om met kleding meer kleur te gebruiken. En ik moet zeggen...het pakt goed uit, krijg er zelfs opmerkingen en complimenten over dus blijkbaar valt het op.

    Maar dat zal in huis niet snel gebeuren, al kan ik het bij een ander best mooi vinden. Gaaf dat jouw foto voor de gids gebruikt is, daar mag je écht trots op zijn.

    Fijn weekend, Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn voorkeur gaat net als bij jou ook uit naar de aarde- en vergrijsde tinten. Het geeft me rust en als ik behoefte heb aan wat kleur koop ik wat kleine accessoires.
    Wat heb je toch een prachtige kruik en die kleine opdonder is alles goed aan het verkennen.
    Mooie foto die op de voorpagina prijkt Lia, daar mag je trots op zijn.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn kledingkast komt ook overeen met de kleuren in m'n interieur, ik draag veel zwart, bruin en grijstinten.
    Omdat ik blond ben kan ik m'n eigen niet met wit zien, ik wijk niet meer van m'n kleuren, een ander vind het misschien wel saai, maar ik voel me hier het prettigst in, zo ook in m'n huis.
    Maar dat is een hele mooie foto, zou zo in een woonboek kunnen, en dan yoris...hoe hij daar weer over die pot loopt....
    Dat is toch wel een compliment hoor Lia, dat je foto gebruikt wordt, de foto is ook super.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sobere kleuren daar hou ik ook van, heerlijk rustig.
    Mooie foto met Yoris op de pot.

    Fijn weekend, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoooo herkenbaar...;-))
    Al moet ik zeggen dat ik qua kleding toch wel af en toe kleur draag, dan wel weer vaak vergrijsd zoals oudroze en grijsblauw, maar wel weer rust in model of print...
    Je zal mij nooit in een felle bloemenprint tegenkomen...;-))

    Je hebt een prachtig huis Lia, zelfs als je aan het werk bent!

    Lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als jij je er goed bij voelt, dan is het goed toch. Ik vind het mooi! Zo helemaal Lia.
    Geweldig die foto van Yoris!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Lia,
    Ja, het is dan ook wel heel mooi bij elkaar gekozen zo. Het straalt vooral warmte en rust uit. Ik vind het ook prachtig, al neig ik op dit moment naar een extra kleurtje in mijn huis. Waarschijnlijk is het maar voor even, want ik heb steeds het idee dat ik het binnenkort niet meer leuk vind. Maar voor nu vind ik het gewoon heel leuk; heb wat rode accentjes toegevoegd... Schrik er bijna zelf nog steeds van...
    Yoris ook zo heerlijk eigenwijs, wat een schattige foto.
    Wat leuk dat jouw foto op de voorkant van dat boekje staat.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bij mij hetzelfde hoor. Alhoewel ik tegenwoordig ook wel wat meer zwart draag. Maar ook zwart komt ook terug bij ons in huis. Maar geen kleur in huis, en heel soms een gekleurd sjaaltje bij een leuk jasje ofzo. Je foto's zijn weer prachtig.

    Gezellig weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik keek eens even rond Bij Guusje Thuis maar ook daar geen 'kleur' maar kan nog soberder (wordt aan gewerkt!). En je hebt gelijk hoor, niets zo leuk als rond kijken in je huis en daar blij van worden en met Yoris erbij als kleine boef moet dat helemaal voor een dikke lach op je gezicht zorgen. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ziet er goed uit ok prachtige foto's, zelfs de kat past volledig in t plaatje.
    waar kan ik de landelijke leefstijl gids bestellen cq kopen? woon zelf in gelderland maar heb deze nog nooit gezien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt het ophalen in de winkels die beschreven zijn in het boekje. Als je even Googled op landelijke leefstijl gids dan kun je het ook bestellen. Maar in de winkel is het volgens mij altijd gratis.

      Verwijderen
    2. thx, zie dat er 1 winkel bij mij in de buurt zit, volgend weekend eens kijken. fijne zondag gewenst. claudia

      Verwijderen
  17. Prachtig hoor... wat een mooie tinten en dat lieve poesje past er prachtig bij. Wat een dotje.

    liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie post Lia! Qua interieur denk ik helemaal hetzelfde. Het geeft sfeer, rust en is tijdloos. Qua kleding heb ik niet één bepaalde stijl, maar dat had ik liever wel gehad. Nu heb ik van alles wat en daardoor ook heel veel. Fabian wordt er soms wel gek van.

    Maareh, je mag zeker trots zijn op jezelf! Je maakt prachtige foto's dus dit is meer dan verdiend. Is het een boekje wat hier in de regio op de mat valt? Of kan ik het ergens halen?

    Fijn weekend!

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En trots kan je zijn want hij is super mooi die foto .... heerlijke kleuren ben er gek op die mening delen we samen tja ook al mag yoris het niet het is het plaatje het wel waard ;-) nog een fijn weekend ..lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Daar mag je toch super trots op zijn? (ipv een beetje) De foto is prachtig! En van alle foto's die ze kunnen kiezen, kiezen ze deze van jou.
    De foto met Yoris is ook weer zo schattig. Wat een kleine ondeugd!
    Fijn weekend! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Lia, wat heb je toch een heerlijk huis. Zelf hou ik ook van sobere kleuren. Met .... Ja ik kan het niet helpen grijsgroen op de muren en daar ben ik nog steeds heel erg blij mee. Wat geweldig dat je de kat op het juiste moment kon vastleggen. Ik ben echt een beetje verliefd op Yoris. En terecht dat je trots mag zijn dat ze jouw foto hebben gebruikt voor de gids. Hij is dan ook prachtig. Ik vind dat je foto's steeds mooier worden. Ik wens je een fijne zondag.
    Lieve groet anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja mooi zo dat geheel ... ik heb dat ook als ik poets en alles staat vanboven op tafel bij elkaar dan denk ik ook dikwijls ,,mooi geheel ,,

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo herkenbaar. Ook hier geen uitgesproken kleuren maar naturellen. Heb wel eens een uitspatting, maar dat blijkt later een spijtaankoop te zijn. En hoe ouder ik word hoe minder dit gebeurt. Wel is er in mijn kledingkast donkerblauw te vinden en dat zie je niet in mijn interieur.
    Je mooie poesebeesten passen er ook zo goed bij! En stiekem ben ik wel een beetje jaloers op die mooie pot van je, prachtig! Ooit hoop ik er hier ook een in huis te hebben (even sparen)
    Fijn weekend nog Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige combinaties al hou ik zelf wel van wat kleur en je foto voor op het blad....gefeliciteerd! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hier ook dezelfde kleuren, ook qua kleding.
    Het enige kamertje bij ons in huis met kleur, is die van mijn dochtertje van vier.
    Ik vind de pot ook prachtig.
    Geweldig hoor je foto op de voorkant van een boekje, daar kun je trots op zijn!

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. OOk hier vaak dezelfde kleuren ,ook in kleding ,niet teveel kleuren
    wat n heerlijke foto met poes in de kruik ,heerlijk ,ook al mag het niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Meer en terecht, zulke mooie foto's verdienen een ereplaats, op de Cover dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig plaatje van je huis,ondanks dat mijn huis heel anders is,vind ik dit ook erg mooi en wat je zegt,het geeft rust,oh wat een ondeugend boefje haha,geweldig vind ik hem,gaaf dat je foto is gebruikt,ik wens je een fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat is heel herkenbaar. Er wil weleens een kleurtje in m'n kast liggen maar dat hoort niet bij m'n favorietjes. Mooie kleurtje zo in je kamer. En wat n ondeugd die yoris! Wel n mooie kat zeg, ook mooi in de kleuren van je interieur!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige foto!

    Je hebt alles weer zo mooi gedecoreerd en de kleine Yoris geniet daar ook van zo te zien, wat een schitterend mooi beestje.

    Ik hou ook erg van natuurtinten, de basis van mijn kleding is meestal zwart met natuurtinten daarbij gedragen.

    Hele fijne zondag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het echt prachtig bij jou, stijlvol, maar zelf houd ik toch wel van wat kleur. Vooral pasteltinten, fransblauw en roze. Dat geeft een beetje leven in de brouwerij, maakt het ook wat zachter en vrouwelijker. We worden natuurlijk allemaal beïnvloed door de tijd. Sober/grijs/naturel is op dit moment erg in de mode, stap maar eens een willekeurige woonwinkel binnen. Ik werk bij een architectenbureau en eigenlijk alle huizen van de laatste tijd zijn sober ingericht, geen kleur meer te bekennen. Vind ik persoonlijk weleens jammer, is men bang voor kleur geworden? Qua kleding in de zomer houd ik van spierwit, oudroze, hardroze, aquablauw, lila. Ik ben een 'lentetype', Zwart maakt me oud en saai. 's Winters veel grijs, donkerblauw en taupe maar wel met een roze of blauw accent.
    Het is een lang verhaal geworden, wel leuk om dit te delen. Leuk ook van die foto!!
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geweldig !!! zag het al op fb....zo leuk !!..liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het is ook een heel mooie foto, op de voorkant van de Landelijke Leefstijl Gids. Ik was al langer weg van die mooie stoel met de naturel linnen bekleding. Wellicht kom er zoiets hier een keer in plaats van de antieke leren stoel die manlief zo heerlijk vindt. Maar dat vertel ik hem nog niet:-)
    Gelukkig dat we allemaal weer andere dingen in het interieur mooi vinden. Ik houd erg van sober, landelijk en stoer. De kleuren zijn hier ook overheersend naturel, taupe, grijs en bruinig. Maar ik houd er ook van om wat vergrijsde oude tinten toe te passen. Heerlijk, die stoffen die er verwassen uitzien en al eeuwen oud lijken. Maar wel een extra noot geven voor mij.
    En hoewel ik ook van takken en stronken houd en die eigenlijk altijd wel ergens heb staan, vind ik op zijn tijd een mooi boeket bloemen ook heerlijk. Zolang het maar natuurlijk blijft.
    Mijn kleding is wel kleuriger, maar nooit felle kleuren. Ik draag graag wit, donkerblauw, beige en grijs. Met een enkele uitschieter hier en daar.
    Zeker nu ik ouder ben, heb ik geleerd dat iets meer kleur in mijn kleding me meer flatteert.
    Je foto is idd heel mooi: met de poes in juist de goede tint erbij:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lia, je kleuren zijn inderdaad prachtig. Stijlvol om te zien en ik geloof graag dat het heel veel rust geeft. Wat leuk dat je foto op de voorpagina staat. Ik moet wel bekennen dat ik de gids nog niet kende. Een heel prettige zondag nog verder!

    Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik vind dat zo'n mooie foto van Yoris op de kruik.
    Echt leuk om te zien he, die foto die jij hebt gemaakt op die gids!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hello Lia prachtige foto en mooie grote pot hoffz.ik ben zoek op grote pot voor de woonkamer.een fijne maandag groetjes karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je hebt een prachtige stijl, iets wat wij beiden ook erg mooi vinden. Hopelijk laat Yoris voortaan je grote kruik met rust, zou erg jammer zijn als die kapot zou gaan.
    Ik wens je een hele fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. haha, zo herkenbaar! t is ook een mooi hoekje wat je te zien kreeg.
    de poes is weer zo, n mooie lieverd!
    en gefeli met je foto, je kunt het ook gewoon goed!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een controllfreak! Zelfs je katten passen bij je interieur. Youp past bij de bank en Joris exact de kleur van je fauteuil.
    Tsjongejongejonge...het is erg stijlvol maar ook erg gemaakt. Niets is natuurlijk of toevallig. Leven in een etalage.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen mag zijn mening hebben. Maar een controlfreak ben ik absoluut niet. Als jij morgen een foto bij de fotograaf laat maken, zien anderen ook niet hoe je werkelijk bent. Maar sommige mensen zien en lezen alleen maar wat ze willen zien.
      Wens je een hele fijne dag.

      Verwijderen
  40. Nou ik reageer haast nooit maar wat een rare opmerking! Trek je er niks van aan, je hebt een prachtig interieur, superlieve katjes en een leuke blog! Die meneer of mevrouw heeft waarschijnlijk een leuk grenen interieur met geel behang op de muur en paarse katten *grinnik*

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lia, ik wou even zeggen dat ik met heel veel plezier je blog lees.
    Er is zoveel herkenning in wat ik lees en zie. Het is grappig, maar zoals jij alles verwoord en laat zien via je foto's is precies hoe ik de dingen voel en in m'n hoofd heb.
    Alleen lukt mij het (nog) niet (met 3 kinderen thuis) om het zo te creëren zoals ik het, het liefst zou willen. Maar wie weet, als de kinderen ooit het huis uit zijn.
    Bedankt voor het fijne gevoel dat ik krijg als ik je blog lees en de mooie foto's zie!
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  42. GOEDEAVOND:))... ook hier naturelle kleuren, pak in winkelrekken ook naar 'mijn' kleuren...eigenlijk kan ik geen model zien in andere kleuren:(
    Wat een mooi kereltje is Joris
    fijne avond Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Nou je mag met recht trots zijn op je foto's hoor. Ik vind ze een lust voor het oog! Ik volg je graag, dus ga zo door. En die ondeugende schat, maar je hebt er wel een mooi plaatje aan overgehouden!

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Lia,

    Even een antwoord op je vraag of Paste Wax niet afgeeft na het drogen.
    Paste wax geeft niet meer af na het drogen, ik vind het een super product.
    Ik schrik trouwens van een reactie hierboven, niets van aan trekken hoor, je interieur is super, wat kunnen sommige mensen toch jaloers zijn he...
    Ik heb altijd een JIPPIE moment als jij weer een post geplaatst heb...ik geniet daar echt van, en lees je post ook nog eens een paar keer terug.
    Nou ja... ik hoop niet dat ze op mijn blog kijkt, want dat vind ze vast ook een etalage....

    Fijn Weekend Lia,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  45. En geheel terecht trots! wat een mooie voorkant :-))
    Hahaha die Youp ... hij houdt toch maar mooi een oogje in het zeil.
    Zo mooi die soberheid in je interieur. Heel stijlvol.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Het is altijd genieten als jij foto's van je huis laat zien!! Geweldig kleurgebruik!

    Slaap wel
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia