zaterdag 14 september 2013

Noten kraken……

 

 

006

Walnoten heb ik eigenlijk altijd in huis. Heerlijk en gezond om zo op te peuzelen maar ook heel lekker in een appeltaart of op een broodje geitenkaas met honing.

Maar ik vind het ook altijd leuk om ze gewoon als een accessoire in huis te hebben staan. En het voordeel van gewoon in huis zetten is, dat je ze dan ook eerder pakt dan wanneer ze ergens in een kast of kelder liggen.

Over een poosje zijn er in de buurt weer verse noten te rapen, want hier en daar staan nog wel notenbomen langs de weg.

 

015

We kunnen wel zeggen dat de zomer nu voorbij is, en dat betekent voor mij ook wel weer dat het baktijd is. De avonden worden weer langer, en we zitten weer eerder op de bank. Dan vind ik als koffieleut een lekker stuk koek wel erg lekker. En dat is ook lekker met noten…

 

020

017

 

Fijn weekend…..

47 opmerkingen:

  1. Heerlijk Lia, geniet er lekker van!

    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit ik hier met een heerlijke kop thee, kan ik niet eens bij jouw overheerlijke notenkoek ;-). Walnoten vind ik ook erg lekker, hier doen we ook regelmatig walnoten door de sla, samen met andere ingrediënten. Een aantal jaren terug kreeg ik ineens last van veel vliegjes in de woonkamer. Eerst kon ik het niet thuisbrengen, maar later bleken ze in het schaaltje met sierwalnoten te zitten. Hetzelfde heb ik ook een keer met een krans vol walnoten gehad. Dus als ik ze heb, laat ik ze niet al te lang staan. Maar ze zijn absoluut decoratief!

    Fijn weekend Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm jammie dat ziet er lekker uit..
    Hier is er maar 1 die van walnoten houd en dat is mijn 10 jarige dochter..
    We rapen ze hier altijd samen op de landerijen.dan is ze zeer gelukkig..
    Jullie ook vele fijne avonden toegewenst..
    Lieve groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. JIPPIE...Het schijnt dat walnoten ook nog eens gezond zijn voor ons vrouwen... ik neem iedere dag een handjevol noten...
    Gezellig dat we weer op de bank kunnen kruipen, kaarsjes aan, ik houd daar wel van. Maar toch hoop ik ook op een mooie nazomer.
    Mooie foto's weer..

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er lekker uit! Kan je het recept er niet bijplaatsen? :) Brengt me terug na twee jaar geleden of zo toen we herfst/winterrecepten uitwisselden. (We gaven de beurt door) Je zit nu vast lekker ervan te genieten. Fijn weekend!
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia,

    Als je op de site van www.paintingthepast.nl kijkt, zie je per provincie waar je het kunt kopen.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk walnoten...
    Peren-gember cake met walnoten bak ik vaak.
    Maar jou koek ziet er verrukkelijk uit.
    Wil je hier het recept misschien posten?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier in huis liggen altijd walnoten in het draadmandje op de wandconsole in de keuken.
    Ik moet ze regelmatig aanvullen, want het eerste wat Carlo van mij doet, als ie thuis komt van zn werk, is meteen een paar noten kraken. Dat vindt hij heerlijk, vooral als je trek hebt. Ze zijn zeker decoratief en de koek die je hebt gebakken ziet er heerlijk uit!!
    Een fijn weekend, ga je nog iets in Tiel doen, dit appelpopweekend?

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat een heerlijke koek! Hier word ook heel wat afgebakken, onze oudste vind het superleuk om te doen en wij snoepen er lekker van mee.

    Fijn weekend hoor,
    Groeten Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, heerlijk en mooi!
    Moet eerlijk zeggen ik kraak wel eens een noot mooi doormidden eet de noot op en plak met houtlijm de buitenkant weer op elkaar...hihi!
    groetjes van Marijke

    www.bij-marijke-thuis.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmm dat ziet heerlijk uit! Hier hebben we ook altijd walnoten met kraker op tafel staan. Mijn dochtertjes peuzelen regelmatig na het eten wat walnoten op. Ook door sla of op een broodje geitenkaas of door koekjes zijn ze lekker. mooie foto's. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,
    Ja walnoten zijn naast het feit dat ze heerlijk zijn, ook heel decoratief. Omdat ze zo'n mooi uiterlijk hebben met zo'n prachtige kleur natuurlijk... En je kunt ze ook best een hele tijd bewaren... Ik vind het echt een ding voor het komende seizoen, staat heel gezellig.
    En Lia, wat heb je een heerlijke koek gebakken... Recept?
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Geniet ervan,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet dit je taart er heerlijk uit Lia! Het was de afgelopen dagen ook echt weer om te bakken.

    Dank je wel voor je tip over een testblog! Dat ga ik maar eens opvolgen :-)!

    Fijne zondag,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekkerrr ... hier ook altijd walnoten in huis.
    Door de salade of zo in het handje maar als decoratie ook erg mooi!
    En die koek ziet er echt heerlijk uit! alleen naar kijken aankomen niet ;-)
    Fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn erg lekker walnoten , maar hier staan ze als decoratie .De koek is om te smullen zo te zien geniet ervan !
    Fijn weekend!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Walnoten zijn inderdaad gezond en lekkerrrrrr. Ik maak nog wel eens een toetje met kwark, Honing en walnoten. Is ook erg lekker.
    En die verrukkelijk uitziende koek, heb je die zelf gebakken?

    Een fijne zondag Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er heerlijk uit en je kunt het hebben! Ik kijk ook altijd uit naar de walnoten vooral de verse waar je die velletjes vanaf moet peuteren, wat een werk maar o zo lekker. Daar wil ik dan, heel gek, appelsap bij drinken. Tja het is een heerlijke tijd,
    gevulde speculaas ook al op. Maar ook een paar loeiergrote spinnen zaten er in huis, whaah..

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lekker zijn ze...en zo stoer neergezet !!...liefs Ria......x !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nu ja zeg......heb ook een post gemaakt met noten......staat al klaar ;) Vind het ook zo mooi om ze gewoon zo neer te zetten. Maar eten doe ik ze eigenlijk minder....komt er niet van.....toch zijn ze heerlijk.
    Heb je die heerlijke koek zelf gebakken...? Oh dat vraagt om een recept ;) Ha dan ga ik ze misschien toch nog eens eten.

    Fijn weekend

    Liefs

    Oh ja...snap dat je dacht aan je lieve Kitty.......
    Deze meneer is nu 17........ik moet er toch niet aan denken.....

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hmm , zou er best zin aan hebben, zo,n stukje koek met noten...

    Fijn weekend Lia !

    xx Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ziet er gezellig en lekker uit. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh haha die noten,daar heb ik een keer een hele dag van op de wc door gebracht,ik had er heel veel op en dan blijken ze super laxerend te zijn haha,ze staan leuk in de stoere bak en ohh dat lekkers,jammie,ik wens je een fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb ze als decoratie staan ,ze liggen nu alweer een aantal jaar, zal ze maar niet meer opeten nu :)
    Je kan er hele leuke plaatjes van maken

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gisterochtend had ik ook het plan iets te gaan bakken, maar kon de puf er niet voor vinden, helaas. Wij gebruiken noten ook graag door de sla.. Lekker en gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mmmmm....dat ziet er heerlijk uit Lia, ik ben ook dol op noten. Wat leuk dat ze bij jullie nog langs de weg staan, dan kan je straks weer heel wat noten rapen. En voor decoratie staat een schaal noten ook altijd mooi, dat bewijzen je mooie foto's wel.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. DAT ZIET ER LEUK UIT!

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ohh, heerlijk zeg walnoten. Prachtig in een schaal en heerlijk om te eten. Toastje, geitenkaasje en wat honing met walnoten, een glaasje rode wijn erbij. Zalig.

    Fijne zondag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,

    Als er nog een stukje over blijft...en je komt nog richting Tiel...=)

    Ik zag trouwens dat "brocante aan de waal" er ook niet meer is ..

    Nog een fijne avond.


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry danielle, het Is al helemaal op hihi...
      En ik zag idd ook dat het weg was.

      Verwijderen
  29. Wat een gezellige post Lia!
    Wij hadden gisteren op de marienweerd gewandeld en hadden toen een paar noten geraapt .. En lekkere appels meegenomen voor een appeltaart, die vandaag heerlijk opgegeten is.
    Maar van deze koek zou ik wel graag het recept willen:)
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ziet er lekker uit!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik heb ook nog walnoten liggen van vorig jaar, ik zal ze ook eens uit de kast halen.

    Je koek ziet er heerlijk uit maar die vast al wel op.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gisteren nog een variatie gemaakt van een Tarte Tatin, met walnoten en agavesiroop. Was heerlijk, als toetje bij een etentje. Mijn jongste dochter, die met vriend en zijn ouders kwam eten heeft een glutenallergie, dus is het altijd lastig dit soort dingen echt lekker te maken. Maar met noten lukt dat altijd beter. Ik heb hier dus ook een heel grote bak met noten in de keuken staan. Jouw koek ziet er ook heerlijk uit, zeg.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mijn opa had vroeger zo'n grote notenboom en dus manden vol met noten om te kraken. Vind ze nog altijd erg lekker en gaan standaard in mijn homemade cruesli en muffins. Maar zo een mandje weg zetten is ook een idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ook wij houden erg van walnoten!
    Dat gebak ziet er overheerlijk uit!! Als je nog eens richting het zuiden komt zal ik de koffie zetten :-)

    Fijne week
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Noten horen toch echt bij de herfst, heerlijk! Ziet er ook altijd gezellig uit, zo'n bakje op tafel.
    Maar die koek op tafel ziet er nóg gezelliger uit!!!Recept????
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Altijd mooi en decoratief zo'n schaal met noten, en ook nog eens lekker in allerlei recepten!Ik gooi altijd een zakje extra walnoten door de geitenkaas salade van AH, héérlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat ziet er lekker uit! Leuk om te decoreren met spulletjes die eigenlijk heel simpel zijn en gewoon uit de natuur komen.

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mmmmmmmmmmmmmmmm..... dat ziet er heerlijk uit!

    We hebben dit jaar een lange tijd buiten kunnen vertoeven, maar nu wordt het weer tijd voor de gezelligheid binnen. Kaarsjes aan en..... natuurlijk wat lekkers bij de koffie.

    Hele fijne week en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Fabian is ook gek op walnoten. Ik vind ze leuker voor de decoratie haha. En hoewel ik niet zo'n keukenprinses ben, wil ik ook eens proberen een appeltaart te bakken. Gaat ook zo lekker ruiken dan in huis, mits goed gelukt natuurlijk! Je koek ziet er heerlijk uit!

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ziet er erg lekker uit Lia!! Het is ook wel weer gezellig hé deze tijd, kaarsjes aan houtkachel. Genieten.

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Mums lekker hoor.... hier ook de houtkachel vanmorgen voor het eerst aangehad, best zonnig
    vandaag maar toch een stuk, kouder dan vorige week.
    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  43. mmmmm heerlijk ben er gek op jammer genoeg hier geen notenbomen in de buurt ....prachtige foto's altijd weer een genot om te bekijken ...wens je een fijne week ...lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik dacht dat jij dat al deed, dat transparante achter de foto's .... omdat je altijd de juiste
    kleur erachter hebt .
    Erwin heeft het voor mij gedaan met een speciaal computerprogramma. Zag er erg ingewikkeld
    uit maar wil het eigenlijk wel leren . Zodra ik er meer van weet dan hoor je het :-)

    groetjes gea

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia