donderdag 10 oktober 2013

Sobere toevoeging….

 

 

Dinsdag was de opening van Seizoen & Stijl, en hoewel ik alles op de voet kon volgen, is het toch heel leuk om er te zijn als er klanten in de winkel lopen. Dan heeft het toch weer iets bijzonders. Je ziet mensen die dezelfde passie hebben, en dat geeft een goed gevoel. Overal lagen lekker hapjes en stond wat te drinken voor de klanten klaar. En hoe leuk is het dan om mensen te ontmoeten die jou kennen door een blog. Het is toch steeds weer bijzonder.

Natuurlijk heb ik niet alleen foto’s gemaakt (die nog volgen), maar heb ook even heerlijk voor mezelf het een en ander op de kop getikt.

Om te beginnen een houten schaaltje van Hoffz, ik vond het wel een leukertje om eventueel een dikke kaars in te zetten, maar ook alleen maar met één amaryllisbol is het goed. Beide zijn ze een mooie sobere toevoeging aan mijn huis.

 

011 1

 

017

De amaryllisbol ligt ook weer in mijn huis. Ik vind het zo’n mooi sober element groen in huis. En tegenwoordig ook niet raar meer, dat ik de uitlopers eraf knip. Vind de bloem ook mooi, maar niet bij mij. De rest laat ik in een andere post zien, want dat is nog niet klaar zoals ik wil.

 

016

En zijn jullie ooit in de buurt van Ochten, dan moet je echt even gaan kijken bij Seizoen & Stijl. Want het is een prachtige winkel geworden, die zeker een bezoek waard is.

 

021

En zo’n toefje van de actie laat ik natuurlijk ook niet liggen….

48 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat het geweldig is om mensen te ontmoeten met dezelfde passie :-)
    Stoere sobere aanwinst heb je meegenomen..heel mooi passend bij de rest!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sobere plaatjes. Hoe blij kun je toch worden van die kleine dingen hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,
    Weet een leuke post, mooi houten bakje van Hoffz! De meeste dingen van Hoffz hebben zo'n mooi stoere, sobere uitstraling en het leuke is het past altijd bij de rest. Ik was vorige week bij Seizoen en Stijl, inderdaad, toen ze gesloten waren. maar ik mocht na mijn lange reis vanuit Zwolle toch even binnenkijken en heb toen iets van de sfeer kunnen proeven. Wat ik toen zag was al prachtig en het zal vast heel mooi geworden zijn. Volgende maand ga ik weer een keer die kant op, als de Stamkamer open huis heeft, dan combineer ik dat gewoon met Seizoen en Stijl. Dank je voor alle info die je steeds weer geeft, het is een stimulans om in huis aan de slag te gaan en een lekker herfstsfeertje te creëren. Geniet van de mooie dagen en al het goede! Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Lia ik wil wel naar ochten maar ik durf niet hi hi. Ze hebben te leuke spullen. Wat zo ongelukkig is, ik vind bijna alles van hoffz leuk (zucht). Ik ben ook zo weg van de eetkamerstoelen. Die heb jij toch ook he? Je schaaltje is ook weer zo leuk, een mooi geheel zo.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amaryllisbollen zijn altijd weer prachtig. Ik ben ze nog niet tegengekomen hier, maar als ik ze zie koop ik er ook altijd wel één of twee.
    Een schattig schaaltje ook. Hier vandaan is Ochten wel een heel eind maar als we eens in de buurt zijn ga ik toch eens kijken bij Seizoen en Stijl hoor!

    Groeten Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zucht...wat heb je weer een mooi sfeerhoekje gemaakt Lia, dat sobere vind ik toch wel zo mooi. Hier begint mijn amaryllisbol weer uit te lopen, vorig jaar heb ik de bloem er wel uit laten komen en de bol vervolgens in wat mos in een hoekje gezet. Maar het groene puntje wordt volgens mij nu elke dag een millimeter langer.

    Ik probeer binnenkort écht een keer bij de winkel langs te gaan hoor, ben toch wel errug nieuwsgierig geworden!!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer een mooie sfeervolle foto's met een ziel en helemaal mijn kleuren wauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik begrijp dat je dat bakje meenam, wat een leukerdje. Idd helemaal gemaakt voor zo'n amaryllisbol.
    Ik ben nog niet in de nieuwe S&S geweest. Maar ik ga eerdaags ook een keer, zo'n mooie sfeer. Maar ik moet me wel inhouden, het is zo verleidelijk allemaal (zeker Hoffz) en ik wil geen lege knip en een volle kamer:-)
    Fijn weekend!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je toch weer mooie spulletjes staan , de vaas en het schaaltje een prachtig sfeertje !
    De amaryllis fijn dat ze er weer zijn , mooi hoor in het schaaltje .Jammer dat Ochten best ver is van hier , maar wie weet hè !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw mooie aanvulling op je mooie spullen..
    Ik ga dit jaar ook maar eens nadenken over een amaryllisbol alhoewel ik de artisjok ook altijd mooi vind,geen idee hoe die opdroogt eigenlijk..
    Lieve groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi sober, prachtig.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Ik woon er vlakbij en toevallig heb ik nog een cadeaubon liggen!!! Ik wist niet dat er ook meubels en woonaccesoires te koop waren. Je begrijpt dat ik binnenkort even daar binnenwandel! Groeten,
    Margreet http://ouiouistudio.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad! Je hebt een mooi item uitgekozen zeg!
    Bij mij binnenkot ook weer amaryllisbollen, ben er net als jij dol op..en dan zonder bloem....haha
    Fijne avond!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,
    Prachtig sober, goed gekozen. De amarylisbol gaat bij mij binnenkort ook weer in huis komen hoor, ik vind ze prachtig...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, als ik ooit weer in de buurt van Ochten kom, dan kom ik zeker langs. Helaas kom ik niet heel vaak die richting uit, eigenlijk nooit. Misschien eens een weekendje weg plannen daar in de buurt.
    Prachtige foto's
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk om mensen met dezelfde passie te ontmoeten, en vooral heel leuk om mede blogsters te ontmoeten.
    je schaaltje is heel mooi Lia...ook weer heel mooi gedecoreerd met de Amaryllis bol....mooi sober.

    Alvast een fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lia, dit is een prachtige sobere decoratie en wat mooi de Amerilesbol erbij.
    Sober met groen vind ik heel bijzonder staan.

    Alvast een heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fijn dat jij ook zo mee geniet met de heropening, toch ook een beetje jouw ding en je
    vertelt er ook zo vol passie over!!!
    Als ik weer in de buurt ben, loop ik zeker even binnen.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ziet dit er sfeervol uit!

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb één keer de sfeer mogen proeven en dat is erg goed bevallen. Binnenkort toch maar weer eens die kant op want hier nog een paar hoekjes die wel wat stoers kunnen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een geweldig leuk schaaltje heb je gescoord!
    Ik vind je kandelaren zo mooi, vooral die gedraaide, zijn die ook van Hoffz?
    Ik ben er al een tijdje op naar zoek maar kom ze nergens tegen. :(
    Groetjes Griet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb die kandelaren al heel lang staan, en die gedraaide zie ik eigenlijk ook nooit meer. Die andere staat of stond nu nog wel bij S&S in de winkel.

      Verwijderen
  22. Ik was er vandaag (donderdag) en ik vond het heel mooi geworden, de openslaande deuren aan de zijkant is ook heel slim gedaan. Het is prachtig allemaal!!
    Zo'n toefje steeneik heb ik ook meegenomen, daar is altijd wel een plekje voor te vinden!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn vorige bezoekje staat me nog helder voor de geest maar ik kom zeker nog eens langs!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je bent leuk geslaagd! Wij gaan ook zeker binnenkort een keer kijken, ben erg benieuwd!

    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige plaatjes weer, ik vindt je schaaltje heel mooi met de Amaryllisbol er in, ik ga ook maar weer eens op pad voor een paar bollen...En aan s&s gaan wij binnenkort een bezoekje brengen ik ben heel benieuwd.

    Ik wens je een fijn weekend!
    Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heerlijk sfeertje, zoals we van je gewend zijn!
    En ik kom eigenlijk nooit toevallig in de buurt van Ochten, dus ik denk dat we gewoon weer eens een roadtrip moeten gaan plannen hier;-)

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi schaaltje Lia, staat ook erg leuk zo met de Amaryllis bol. Vind het een prachtig geheel op je meubel. Niet te veel, niet te weinig, gewoon precies goed. En die toefjes, ja die zijn leuk!

    Fijn weekend!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtig plaatje, het lijkt wel een schilderijtje. Mooi die bol ook in dat kommetje. Fijn weekend, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia, wat een prachtig stilleven....echt mooie foto's. Door het sombere weer van vandaag ben ik ook aan't fotograferen geslagen....Hopelijk kan ik van het weekend een gaatje vinden om ze op m'n blog te zetten.
    Groetjes en een fijn weekend Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ga zeker nog eens kijken hoor......leuk !!...fijn weekend...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Je hebt weer een mooi item gekocht, en de amaryllis bollen zijn ook mijn favoriet.

    Fijn weekend.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooi stilleven.....en dankjewel voor je lieve woorden op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw wat een prachtige foto`s,ik word er gewoon rustig van,bruin is toch wel een warme kleur,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Nee, natuurlijk laat je die niet liggen! Dûûûhhhhh ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Lia,

    Wat heb jij door de jaren heen een prachtige blog geschreven. Ik kwam om mijn luie zondag deze site tegen en heb hem heerlijk door liggen spitten. Wat geweldig om te zien hoe een stijl die eigenlijk al schitterend was - nog mooier is geworden. Wat leuk dat jullie uiteindelijk jullie huurhuisje mochten kopen! Ik woon nu 3 jaar samen en ben nog steeds aan het tobben voor een eigen stijl. Ik hou heel sterk van minimalistisch maar toch van sfeer. Eigenlijk heb jij een compleet beeld geschept voor wat ik in gedachten had. En daar wil ik je hartelijk voor bedanken! (Want dat 'niet af hebben', brengt ook heel veel onrust met zich mee). Dus we kunnen nu met hartenlust gerichter gaan zoeken naar passende woonaccessoires. Want dat is nog een hele kunst ;)
    Nogmaals vriendelijk bedankt en je staat tussen de favorieten.

    Prettig avond nog! Lenny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het mooie compliment Lenny.
      En altijd fijn om te horen dat je iemand op deze manier inspireert.

      Fijne week
      Lieve groet lia

      Verwijderen
  36. Heerlijke sfeerplaatjes! Zo jammer dat ik niet in de buurt woon. Ik zou graag eens een kijkje nemen bij Seizoen en Stijl. Ik lees er zoveel positiefs over. Dus misschien moet ik de rit toch maar eens maken!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ja inderdaad een hele leuke winkel met mooi spullen. Ik ben er ook een paar keer al geweest.

    Fijne week, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat heerlijk om allemaal mensen te ontmoeten die dezelfde passie hebben en het lijkt me ook een prachtige winkel.
    Je heb weer een mooi sfeerhoekje gemaakt Lia. Mooi die sobere sfeer.

    Ik wens je een fijne dag.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik was er donderdag en wauw wat is het er mooi......nu heb ik geen vergelijking met het vorige interieur want dit was pas mijn eerste keer dat ik er was.........maar zeker voor herhaling vatbaar!
    Je amaryllisbol staat stoer in het bakje van Hoffz.....

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Lijkt me een heerlijke winkel alleen vanuit hier een beetje erg ver maar volg je posten dus geniete van elke moment met je mee ...wat een prachtige aankopen heb je weer gedaan ...tja dat met die bol herken ik wel hahahah al zouden oudere mensen ons voor gek verklaren ... wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Gisteren in de winkel waarover ik al zoveel had gelezen wezen kijken.
    Echt supercomputer en sfeervol met zeer gastvrije eigenaresse(?). 3 mooie schaaltjes gekocht en gestyled à la seizoen en stijl.
    Ook al is het ver weg ik kom zeker terug, al is het maar voor dat heerlijke appeltje (thankx).

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Supercomputer?????
    Automatische spellingscontrole, sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Sober...maar wat een prachtig stilleven. Meer hoeft ook niet.
    Wat leuk dat de winkel zo'n plek van herkenning wordt.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Lia,

    Ik wilde dat ik dichterbij woonde , dan was ik allang in die mooie winkel wezen kijken.
    Mooi schaaltje heb je ook gekocht, echt jouw stijl.
    Lekker rustige sfeer en dat schreef je al, dat heb jij al heel lang.
    Ik neig er ook steeds meer naar, alhoewel ik dat wel
    in de brocante en industriële sfeer zoek.

    Ik wens je een fijne zondag verder,
    liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ziet er weer mooi uit hoor Lia. Ik volg je al een tijdje, maar kon nooit op jullie blog´s reageren. Ook jij staat in mijn top 10. Vind het heel leuk dat je mij nu volgt. Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia