dinsdag 26 november 2013

Druk maar zo gezellig….

 

 

 

Soms heb je van die weken dat je druk bent met van alles en nog wat. Gisteren heb ik met mijn schoonzussen wat albums van mijn schoonmoeder uit elkaar gehaald en zijn we begonnen met het verdelen van de foto’s. Wat een herinneringen komen er dan naar boven. Je komt foto’s tegen van mensen die je lief zijn maar hier helaas niet meer zijn, en dat iedereen nog vele jaren jonger is, maar er echt niet jonger uitzien. En daar zit ik zelf ook bij hoor. Die kleding waarvan je toen vond dat het echt hip was, ziet er nu niet uit op sommige foto’s. Maar ik denk dat dat altijd zo zal blijven, onze kinderen kijken misschien ook wel terug naar hun jeugdfoto’s waarvan ze vinden dat ze er belachelijk uitzien hihi….

 

oud zilver&tin (2)

Ook hier even een foto uit mijn oude archief.

 

Maar goed, dat was een leuke start van de week, verder moet er deze week gewerkt worden. En zijn er toch nog een aantal leuke dingen te doen. Foto’s maken bij Seizoen & Stijl, en de open dagen bij de Stamkamer, maar ook is er voor degene die hier in de buurt wonen een leuke open dag bij Minke Scherrenburg van Eden Interieur in De Klomp (bij Veenendaal).

Ik weet nog dat ik haar reportage (een aantal jaren geleden) eens gezien had in de WLS, en vond het meteen geweldig. Later vroeg mijn zoon en schoondochter of ik zin had om mee te gaan kijken bij iemand die een open dag had, en wat met huisinrichting deed. Daar ben ik natuurlijk altijd voor te porren. En ik zag het al voordat ik daadwerkelijk binnenkwam, dat zij de persoon achter die reportage was. Iets wat ik mooi vind staat bij mij meteen op de harde schijf in mijn geheugen, en haal het direct weer tevoorschijn als ik wil.

Binnen gekomen werden we heel hartelijk ontvangen, en hebben gezellig zitten kletsen. En sindsdien is er een hartelijk contact als we elkaar eens tegenkomen. En ben ik altijd van de partij als ze weer een open dag heeft in haar gezellige huis. Inmiddels is ze verhuisd en ook daar ziet het er mooi uit en je bent verzekerd van een zeer gastvrije ontvangst.

Dus heb je tijd dan ben je Zaterdag 30 November welkom bij Minke. Klik even voor adres e.d.

We hebben ook weer een nieuwe blogster, Gonda van de blog Eigen thuis, die vast bij vele van jullie in de smaak zal vallen.

Vervelen doe ik me dus deze week niet.

 

Fijne week allemaal….

28 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    Druk, druk, druk ben je dus weer, maar zo te lezen wel met heel leuke dingen. Ik ben ook even bij Gonda wezen kijken... Haar Janus viel me gelijk op...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke drukte is dat toch? en van die foto's..heel herkenbaar, ik dacht ook altijd dat wat ik vroeger aan had, nooooiiit gedateerd zou worden, je kon niet bedenken hoe het nog moderner moest...en niet alleen kleding, ook de kapsels....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke vooruitzichten Lia...
    Ik zie mezelf nu nog steeds niet graag op foto :-)

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Druk met leuke dingen, dat is niet erg ;) Ik wens je een fijne en gezellige week toe!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja geinig, die oude foto's. Ik ben idd benieuwd hoe we over 20 jaar staan ten opzichte van nu. Dan vinden we onze huidige kleding wellicht helemaal niks.
    Om over onze interieurs nog maar te zwijgen:-) Ha, ha....
    Zeg, ik dacht dat de open dagen van de Stamkamer toch pas volgende week waren? Of vergis ik me nu? Want ik wilde wel even gaan. Ik ga zaterdag in elk geval even in De Klomp kijken, lijkt me leuk en is voor mij niet ver.
    Fijne week verder Lia.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het graag druk, moet er niet aan denken om niets te doen te hebben.
    Ik ben al op bezoek geweest bij Gonda....ziet er veelbelovend uit...leuk weer een nieuwe blogster erbij....bedankt voor de tip Lia.

    Fijne drukke week dan maar!
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke dingen dus te doen ,en heel herkenbaar hoor foto's van vroeger als ik mijzelf terug zie jeetje wat een veranderingen kwa kleding en haar wat zag ik er niet uit ,maar dat was toen mode hé haha !
    Ben ook even bij Gonda wezen kijken en ga haar linken !
    Fijne week !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben gek op oude foto's . Vroeger had ik de trap helemaal vol hangen . Ik heb zelfs nog een foto van mijn moeders oma. Zo leuk . Ik ga even bij gonda kijken. En wie weet kom ik je nog tegen bij seizoen en stijl in het weekend of de Stamkamer.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zo'n duik in de oude foto's. Herinneringen en sfeer ophalen.
    Wij zijn voor een familiereunie foto's aan het uitzoeken. Ook zo'n gezellig werkje!
    Een hele fijne week! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n dag binnenkijken bij mensen met jouw smaak. Jammer dat hier in de buurt zo weinig leuks te zien is. We moeten er maar eens een dagje voor uittrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De laatste twee maanden van het jaar zijn bij ons ook altijd zo volgepropt. Net of na het nieuwjaar alles stopt?
    Leuk om oude foto's terug te zien en je verbazen hoe je toch die trui aan hebt kunnen doen, hihi. Of je haar zo hebt kunnen opsteken...Gillen! En over twintig jaar weer hetzelfde, maar dan over nu....
    Fijne (niet té drukke) week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb ook van die oude foto's maar dan wel heel oud! Ze zijn van mijn overgrootouders en die familie keek toch blij !! (maar niet heus) Volgens mij moesten ze vroeger altijd serieus op de foto.
    Maar ja..wij weer lachend en dat lukt ook niet altijd.
    Maar leuk is dat kijken hè. Ik zie ook nog foto's van mijn moeder langskomen met mij in ultra mini-rok, dat ik zo voor de klas durfde te staan!!
    Ben ook even bij Gonda wezen kijken: mooi! Maar kon haar nog niet volgen.
    misschien zie ik je a.s. zaterdag in de Klomp, is voor mij ook dichtbij.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De open dagen vliegen je om de oren momenteel he ;-) Volgens mij was er vorig jaar ook al zo'n open dag bij Minke. Ik wilde toen nog gaan, maar ben op zaterdag altijd hartstikke druk met de hockey van de kinderen en om ze dan na de hockey allemaal daar mee naartoe te nemen, daar doe ik mijn kinderen geen plezier mee. Wie weet komt het er nog eens een keer van, ik vind het altijd wel leuk. De meest recente reportage van haar mooie huis zit in mijn verzamelmap, heel erg mooi!!

    Wat een herinneringen komen er dan boven he, bij het doorbladeren van oude fotoboeken.
    Jullie zullen wel gelachen hebben en mss ook wel emotionele momenten hebben gehad.

    Ik zal straks even kijken bij Gonda!!
    Een fijne avond nog!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt leuke uitjes in het vooruitzicht:-) ik kan de reportage van het huis van Minke me ook herinneren uit de WLS ,het sprak me ook erg aan.
    Ik ga even kijken bij de nieuwe blogster.
    Nog een hele fijne week!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oude fotoboeken doorbladeren levert altijd verbaasde blikken, verterende blikken en mooie of minder mooie herinneringen op. Mijn ouders leven allebei niet meer, toen ik vorig jaar een fotoboek doorbladerde zaten er brieven bij, geschreven door een oom. Heel formeel taalgebruik, zo leuk om te lezen. Brieven schrijven doen we nu amper meer.

    De open dag klinkt goed, maar de dag zit hier al aardig vol.

    Een fijne avond Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het huis van Minke sprak mij ook erg aan. Ik ga ook even een kijkje nemen bij Gonda.

    Ik wens je een hele fijne week toe.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel bijzonder om als schoondochters de foto's van de mannen door te nemen, dat zal een ochtend van emoties zijn geweest.
    Enne.. ik weet niet of ik Gert er een plezier mee doe( hij heeft volgens mij al diverse klussen voor zaterdag op zijn lijstje staan), maar ik ga toch voorstellen naar Minke te gaan, dat wilde ik vorig jaar al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja heerlijk toch...als het maar leuke dingen zijn...het was bij s & s ook geweldig weer dit jaar !!..heb toch wat moois gehad van hemmes....even wachten tot de kerst...sjuchttt....maar de stamkamer is deze week ???...ik ga even bij Gonda kijken...liefs Ria......en ja de foto doos van thuis staat hier ook nog.....te moeilijk nog voor mij...ooit komt het goed toch ???..liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik moet ook altijd lachen om oude foto's. Op dat moment dacht je dat je er wel modieus uit zag, niet dus. of je ziet dat dingen die nu in de mode zijn je vroeger ook al droeg! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Niks mooier dan oude fotoboeken doorbladeren. Ik kan me daar zo een middag mee vermaken! Wellicht dat ik as donderdag na het boodschappen doen nog snel langs de stamkamer ga. Naar minke gaat me helaas niet lukken, want ik zit een weekendje in Duitsland, maar anders had het me erg leuk geleken, dus dank voor de tip!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk om wat rond te neuzen in oude foto boeken. Verder heb je ook leuke dingen op het programma staan. Zoals je al zegt: een druk maar gezellig weekje. Ik ben meteen ook even een kijkje gaan nemen op de blog van Gonda. Ziet er super gezellig uit. Bedankt voor de tip!
    Fijne week! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is voor ons ook de bedoeling om naar de Stamkamer te gaan. Wellicht gaan we naar langs Minke. Bedankt voor de tip! ;-)

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo lang je weken gevuld zijn met vooral leuke dingen dan is het prima om het lekker druk te hebben. Ik verveel me ook niet gauw. Ik ga snel even bij Gonda kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Geweldig tijdverdijf idd, oude fotoboeken kijken! Ik wordt er altijd een beetje weemoedig van..;-))
    Lekker druk ook voor S&S, leuk hoor!!
    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lia, in welke kleur heb jij jouw meidenkastje geschilderd? Het is prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zo wat een leuke vooruitzichten heb jij zegh! Leuk wat je allemaal gaat doen!

    Die fotoboeken doorbladeren is ook enorm leuk he, ik voel me nu best modern maar denk dat ik heel hard lach over 20jaar ;-)
    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het druk hebben is beter. Als het inderdaad maar leuke drukte is, daar krijg je energie van.
    En inderdaad, wat zagen we eruit hè. Wij maar denken dat we supermodern waren. Waarschijnlijk gaat dat ook zo met alles wat we nu mooi vinden. Over 10 jaar schudden we ons hoofd.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Herinneringen vastgelegd in een boek.....fijn om daar doorheen te bladeren met elkaar.....
    Lach en een traan.......
    Jij bent nog druk lees ik.....succes met alles.....
    Ik ga zo gauw eens kijken bij Gonda ;-)
    Helaas heb ik geen eigen autootje dus alles is me al gauw te ver weg :-( maar ik geniet dan wel weer van de foto''s......

    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia