donderdag 7 november 2013

Engeland..

 

 

Vorige week Woensdag ging ik dus voor een snoepreisje naar Engeland. We hadden eigenlijk maar één dag om iets leuks te bekijken. Dus we zijn niet al te ver weg gegaan van het hotel. Want ook daar worden de dagen korter, en dan is het zonde om lang in de auto te zitten.

Het werd dus Oxford…

Oxford is een universiteitsstad met zo’n 150.000 inwoners. En we zijn meteen naar de Christ Church gegaan. De Christ Church is een van de grootste colleges van de universiteit van Oxford. Behalve naar een universiteitscollege verwijst de naam ook naar de kathedraal van het bisdom Oxford: Christ Church Cathedral, en waar we ook geweest zijn.

Christ Church is van oudsher beschouwd als de meest aristocratische van de Oxford-colleges. Er hebben dertien Britse premiers gestudeerd, maar het is ook gebruikt bij het filmen van de Harry Potter film.

We hadden gelukkig droog weer en met zo’n 14 graden was het heel aangenaam. En hier lopen we het terrein op naar de Christ Church. Je loopt eigenlijk dit grote gebouw hieronder binnen, om vervolgens weer buiten te komen, en een ander gebouw binnen te lopen.

 

120

Meteen toen we weer een gebouw inliepen zagen we de trap die in de eerste film van Harry Potter goed te zien is, en waar vandaan ze vervolgens naar de eetzaal lopen. Zondag werd deze film weer op tv uitgezonden, en heb ik natuurlijk even gekeken. Maar ook de plafonds en ramen waren erg mooi om te zien.

 

096

036

De eetzaal kennen de meeste van jullie vast ook wel, alleen hingen er in de film geen schilderijen en stonden er bankjes bij de tafels ipv stoelen. Maar dit zit waarschijnlijk iets beter als de studenten daar ‘s middags komen eten, want het is ook gewoon de eetzaal voor de studenten. Helaas liepen we achter elkaar door de eetzaal, waardoor er altijd mensen om je heen zijn, en dus ook op de foto.

 

099   035

028   053

 

030

En vanuit dat trappenhuis kun je ook weer naar buiten lopen, en kom je op een soort plein met een groot grasveld, wat ze aan het maaien waren. We mochten hier niet naar links lopen, omdat daar de studenten zaten.

 

057

 

060

Maar als je rechtdoor liep kwam je langs de Cathedraal, waar we natuurlijk ook binnen geweest zijn.

076

En ook hier waren er objecten die meteen mijn aandacht trokken, zoals het orgel, de ramen en plafond..

 

061  

079

 

Alvast een heel fijn weekend….

51 opmerkingen:

  1. Wauw wat zijn dat toch prachtige bouwwerken. Heel mooi om te zien. Fijn weekend alvast Lia.
    Groetjes, nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig om te zien. Daar wordt je wel even stil van. Ik wens je alvast een fijn weekend.
    Groetjes, nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kant van Engeland laat je hier zien.. hier ben ik ( nog ) niet geweest :)
    Lieve groet♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi daar Lia! En je herkent inderdaad meteen de Harry Potter scenes, leuk is dat. Fijn ook dat je goed weer hebt gehad, dan is het dubbel genieten.

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie statige gebouwen...wel lekker een paar dagen er tussenuit.
    Alvast een fijn Weekend lia.

    groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dat is erg mooi zeg, ik wist dat dus helemaal niet, dat daar opnames gemaakt zijn voor de eerste Harry Potter film. Prachtig , je zult je ogen wel uit hebben gekeken, heel mooi om te fotograferen.
    Leuk zo'n snoepreisje!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk snoepreisje! Prachtige gebouwen! Het is net alsof je zo de Harry Potter film in loopt.
    Wat moet het bijzonder zijn om in Oxford te mogen studeren!
    Alvast fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je dagje Oxford klinkt geweldig Lia! Heerlijk om even in een totaal andere wereld te zijn en Engeland is wat mij betreft altijd goed.

    Kings College is een van mijn favorieten!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia, wat een mooie foto's van Oxford. Ik had er geen idee van dat de film van Harry Potter ook gedeeltelijk hier is opgenomen. Jullie hebben een leuk snoepreisje gehad.

    Fijn weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wowwwww mooi Lia.........liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet het er prachtig uit Lia, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet dit er allemaal fraai uit, Lia...de eetzaal is zó herkenbaar. Mijn beide dochters zijn helemaal gek van Harry Potter films, zij zouden hier denk ik ook graag een keer willen lopen. Mooie foto's heb je er van gemaakt!

    Vond het erg gezellig vanmiddag!! Hoe is het met de deugniet in huis?

    Alvast een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, daar studeren is wel heel erg mooi!!!! Ik zou iig ernstig afgeleid zijn als ik zulke mooie zalen college had..;-))
    Mooie foto's Lia, vooral die met het rond raam vind ik erg mooi!!
    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Indrukwekkend, heel mooi om daar foto`s te maken.

    Fijn weekend!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Lia,
    Het is al weer een aantal jaar geleden dat ik een keer een dag in Oxford was, maar wat vond ik het mooi daar... We boekten bij een student een rondleiding en kwamen ook in een eetzaal en een binnenplaats... Niet deze grote maar toch ook een heel mooie... Ik heb mijn ogen uitgekeken, zo mooi! Ik heb niets met Harry Potter, maar de Britse detectives Morse en Lewis spelen daar ook en vind dat altijd weer genieten...
    Je hebt ons een aantal heel mooie beelden laten zien...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Verliefd!!!! Ook op Cambridge trouwens, daar vond ik de sfeer nog romantischer. Vroeger mocht je trouwens gewoon zelf loslopen over de campus, nu dus in een soort begeleidde parade? En dan overal die bordjes: keep off the grass!

    Liefs Anna Marie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb ook niets met harry potter ,maar dit ziet er wel indrukwekkend uit ,heel mooi
    Lieve groet Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk zo'n reisje. En mooie foto's. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, indrukwekkend! Wat konden ze vroeger toch prachtige gebouwen neer zetten. Maar ja, toen was tijd nog niet zoveel geld...Gelukkig koesteren ze deze juweeltjes nog, hoeveel het ook kost aan onderhoud.
    Ik heb echt genoten van je reportage!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt dat we mochten meegenieten van deze geweldige foto's!!

    Fijn weekend
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het ziet er prachtig uit !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig die bouwkundige kunstwerken! Ik loop dan ook het liefst met de neus omhoog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super om daar te mogen studeren..
    Het ziet er echt onwijs mooi uit..
    Ik herken inderdaad die eetzaal uit de Harry Potter films..
    Heel indrukwekkend..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat ziet dat er mooi uit! In zo'n gebouw is het genieten om foto's te maken hè!
    Ben je inspector Morse nog tegengekomen? Die serie speelde zich daar ook af.
    Ik ben nog maar 1x in Engeland geweest maar het staat nog steeds op de planning, en na jouw foto's gezien hebbende al helemaal!

    fijn weekend

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldig gebouw zeg! Mooie foto's heb je gemaakt!

    Fijn weekend alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijk sfeertje.. ik ben zo van Engeland gaan houden... mooie foto's heb je gemaakt.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Lia,

    Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt. Wat zullen jullie genoten hebben van al dat moois.
    Het ziet er daar prachtig uit. Een paar dagen er tussenuit is altijd fijn en jullie hebben geboft met het weer.
    Lekker om even te kunnen ontspannen na al het naaiwerk. Dat heb je wel verdiend want ik weet uit ervaring dat
    gordijnen naaien een behoorlijke klus is.

    Wens jullie een fijn weekend,
    Groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige foto's heb je ervan gemaakt, Lia. Ik heb met volle aandacht je verhaal gelezen en foto's bekeken. Genieten hoor, in het echt zal dit nog wel veel meer zijn.
    Leuk dat je ons deze reportage hier liet zien.

    Geniet van een fijn weekend
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heerlijk om zo even over te stappen naar Oxford, even weg van je gordijnen en zo in de sfeer
    van Harry Potter, maar natuurlijk ook van een echte studentenstad met Engelse allure.
    De bouwwerken zijn prachtig.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een prachtige foto's genoten van je mooie post heerlijk zo uitje .... fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wij zijn er een jaar of vijftien geleden geweest. Dat was in het pré Harry Potter tijdperk, maar gelukkig is er niets veranderd:-)
    Zo heerlijk om in Engeland rond te dwalen. Zeker in die mooie oude steden en die leuke kleine dorpjes. Die sfeer is onovertroffen. Krijg er weer zin in!
    Fijn weekend,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ziet dat er mooi uit en wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Ik ben nog nooit in Engeland geweest behalve Londen maar dit is zeker de moeite waard. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat prachtig daar Lia, leuk zo`n snoepreisje!
    Jij ook een heel fijn weekend.
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooie foto's Lia. Ik ben ook wel gek op Engeland.
    Enne, Zevenhuizen bij Anja Otten was leuk hoor maar een ritje van Ochten daarheen was misschien toch te ver en niet de moeite geweest. Het was natuurlijk maar één huis, dat heb je binnen een uur gezien. Dan zou je het moeten combineren met nog wat anders hier in de buurt.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia, Ik heb een paar keer geprobeerd een reactie op je blog te zetten en steeds lukte dat niet. Mijn computer doet af en toe raar. Maar wat een geweldige foto's heb je gemaakt De Christ Church Cathedral is volgens mij zo'n 1000 jaar geleden gebouwd he? En ik wist dat de films van Harry Potter daar opgenomen waren. Ik heb er eens iets over gelezen. Bijzonder dat je daar hebt mogen lopen he? Hoe prachtig is de architectuur echt geweldig om te zien.
    Heerlijk he zo'n snoepreisje.
    Ik wens je een fijn weekend, Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige foto's Lia! Ben geen fan van Harry Potter, maar ik kan me wel voorstellen dat er tig mensen wél fan van zijn! :-)

    Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia, Heb je blog gelinkt op de post van Ingrid, en ik zie de eerste foto...YES ook zo'n GREAT BRITTAIN fan.
    Wat een gave post, ik ga je volgen en later meer lezen, nu ff snel want krijgen zo visite;)
    Fijne zondag en lieve groet, MJ
    seeshappyhome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Puberzoon twijfelt nog of hij stedentrip richting Rome of Barcelona wil of toch een soort van Harry Potter tour. Als ik hem hier nou eens mee naar toe neem, hebben we het allebei :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een prachtige bouwwerken Lia!
    en ja hier thuis ook Potter fans en dan is het "verplicht" meekijken.
    Heel herkenbaar :-)
    Een heel fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  40. O wauw! Die gaat op mijn lijstje!! Oxford...

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtige foto's! Nooit geweten dat Harry Potter daar gedeeltelijk is opgenomen. Wel Morse en Lewis natuurlijk. Heerlijk zo een paar dagen er tussenuit.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Super jij ook was in Engeland 3 dag ook ik. Heel mooi foto en weer ook mooi.ja ik was in de markt en was tof.ik ben gek op Engeland.groetjes karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Lia...
    GENIETEN!
    Dat daar een gedeelte van Harry Potter is opgenomen is wel heel apart lijkt mij..herkenning....
    Fijn dat je er zo genoten hebt :-)
    Gezellige avond Lia
    Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Prachtig, ik geniet hier even met je mee hoor:
    Ps. hoe kan dat nou dat ik jouw nog helemaal niet volg?!?!?!? ooooohhh
    heb ik natuurlijk nu snel gedaan.

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een prachtige gebouwen en ik wist ook niet dat daar Harry Potter is gefilmd ,mooi om dit te zien !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wij komen net terug van een paar dagen Rome en wat zijn de kerken in Engeland dan mooi ingetogen. Wij hebben alleen maar marmer, goud, schilderingen, beelden en bling bling gezien, bijvoorbeeld de Sint Pieter. We hadden wel heerlijk weertje, 23 graden! We duikten hier zo de donkerte weer in hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Indrukwekkend hoor. Niet te overdreven en toch zulke mooie details. Met name de kleur van de stenen, binnen en buiten vind ik prachtig. Goede keuze dus Oxford.
    Wens je ook een fijn weekend.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Schitterend.. en zoveel mooie details!!

    Fijne avond,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dank je wel voor je laatste berichtje op mijn blog. Ik moest het opeens goedkeuren al heb ik dat niet ingesteld bij terugkerende bezoekers.
    Fijne avond nog.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia