woensdag 18 december 2013

Kerstdecoratie….

 

 

 

Eerst wil ik jullie bedanken voor alle felicitaties, die ik ontvangen heb bij de geboorte van onze kleinzoon Daan. Alles gaat goed met moeder en kind.

De boom staat ook binnen, en de doos kwam van de zolder met wat ballen. Natuurlijk wilden de heren meteen inspecteren wat er ging gebeuren. Yoris moest het natuurlijk weer even beter bekijken met neus en poot…. Het is allemaal nieuw voor hem. Je had hem moeten zien toen ik de lichtjes in de boom deed. Ik had zeker verwacht dat hij erin zou klimmen, maar tot nu toe (klopt af) blijft hij er keurig vanaf.

 

005

 

010

 

018

Joep zit mij aan te kijken alsof hij weet dat hij er niet aan mag komen, en na wat snuffelwerk gaat hij naar boven. Om later als alles opgeruimd is weer terug te komen, hij houd duidelijk van rust net als zijn baasmevrouw.

Alles wat je nu hier ziet is trouwens weer verdwenen in de doos, heb het alleen maar even neer gelegd om te kijken wat de heren gingen doen. Wat er wel gebleven is zie je nu.

 

031

Een boom die niet te groot is, en waar alleen ballen van hout en glas in hangen,  samen met wat houten ornamenten van hoffz. En met de lichtjes erbij vond ik het wel weer genoeg. Wij hebben ook nooit een piek of strik, maar gewoon zoals hij is.

 

006

Aan de spiegel hangt weer een tak met een soort dennengroen aan een touw, en daarbij hangen weer de twee kerstdecoraties van mijn overleden moeder en schoonmoeder. Zo zijn ze er altijd een beetje bij.

 

001

Verder staat er op de tv kast een gietijzeren vaas gevuld met mosballen. Mos is niet alleen leuk voor de kerst, want deze vaas mag gewoon nog een poos blijven staan. Wel ligt er op deze foto nog een konijnenvelletje, maar die gaat weer weg.

 

020 (2)

Rendieren en kerstklokken is iets wat ook echt bij de kerst hoort. Ik heb daar zo mijn eigen versie van. De elanden zijn mijn rendieren, en de zilveren en oude trekbel zijn mijn kerstklokken, en deze komen ieder jaar wel weer ergens terug in huis.

En verder kaarsen, en waxinelichtjes…. die maken het compleet.

51 opmerkingen:

  1. Ooh zo mooi allemaal ... de kerstboom is héél mooi maar ook de rest van de decoratie is weer prachtig , dat konijnenvelleke enkel voor deze dagen ? Ik vind dat in de koudere periode wel altijd mooi staan !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch een mooie sfeer Lia....met én zonder boom, het is altijd prachtig! Ik wil je ook nog feliciteren met je(jullie) kleinkind Daan. Lijkt me heel bijzonder...........een kindje van je eigen kind.....Geniet ervan!

    Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat snoetje van Joep...ik val weer helemaal om ;-). Goed om Yoris even kennis te laten maken met kerstspullen, het is te hopen dat de nieuwigheid er af is en hij geen behoefte heeft in de boom te klimmen. Ik zie nu je kast en snap wat je laatst bedoelde...je kijkt niet op de bovenkant, dat zit net te hoog. Maar de kast wordt er niet minder mooi van hoor! Je hebt mooie kerstdecoraties aangebracht!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, je kerstversiering maar ook het gedrag van Joep en Yoris ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, en helemaal mijn smaak. Maar dat wist je al wel.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohahah wat is Yoris toch super ondeugend en Joep met zijn grote ogen,echt geweldig,ik vind je kerstsfeer helemaal super,lekker rustig en sober,nog een fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een scheetje doe Yoris, zo lief om te zien! Dat snoetje van Joep spreekt boekdelen hahaha. Wat heb je een ongelooflijk mooie en smaakvolle kerstversiering aangebracht. Het past zo mooi bij je interieur. De gedachte bij die 2 kersthangertjes vind ik ook erg mooi en je rendieren zijn erg origineel. Geniet van je mooie kerstsfeer! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooo wat verleidelijk voor je jongste kat ;-))
    En de oudste is verstandig genoeg om te weten wat wel en niet mag.

    Mooie sobere kerstdecoraties , prachtig !
    Fijne week verder, liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig hoor lekker rustig ook heerlijk......geniet er maar lekker van...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dat we weer mochten meegluren...
    Je hebt altijd zo'n heerlijk rustig sfeervol kersthuis!
    Wat zijn het toch schatjes!! Hoop voor je dat Yoris ook de rest van de dagen uit de boom zal blijven :-)

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel sfeervol en gezellig,geniet ervan! Liefs,Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat het goed gaat met je kleinzoon Daan...en wat grappig die foto's van Yoris en Joep ...hoop dat Yoris de boom met rust laat !
    Verder heb je het weer gezellig in huis gemaakt, ik vind je rendieren echt te gek !
    Ik wens jullie fijne feestdagen en een goed 2014 !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtig weer!!!

    en nog van harte gefeliciteerd met het Oma worden :-)
    geweldig hé?! heerlijk weer zo'n kleintje dichtbij zeker?!

    geniet ervan.. liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed om te lezen dat het met moeder en zoon goed gaat. Gaat het met de vader ook goed? ;-)
    Mooie kerstdecoraties. Ziet er gezellig uit bij jou binnen. Enne, dat konijnevelletje mag toch ook ver na Kerst blijven? Is erg mooi!

    Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een ontzettende leuke foto's weer van die 2 deugnieten, echt heel aandoenlijk, om op te vreten hihi ;-)
    Mooie rustige sfeer bij je, echt gezellig!! Volgend jaar heb je dat vast met je kleinkind, dat onderzoekende en alles vast willen pakken, kun je je nu nog niet voorstellen he?
    Geniet ervan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Proficiat met de geboorte van Daan!


    En ooooh als ik jouw sobere boom aanschouw,
    dan vrees ik dat die van mij voor jou een tikkeltje TE vol hangt

    Je gaat heel erg schrikken als je mijn boom ziet:

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/12/als-ik-een-kat-was-zou-ik-me-ook.html

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Om te beginnen oprechte felicitaties met de geboorte van Daan.
    Je klinkt als een trotse oma.
    (ingehouden maar toch....)

    Je poezen matchen gigantisch met het interieur.
    ze zien er bijzonder schattig en onschuldig uit.

    Ook je boom blendt wonderwel in.
    Hij is sober mooi,
    een heel verschil met die van mij
    (je lacht waarschijnlijk keihard bij het zien ervan:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/12/als-ik-een-kat-was-zou-ik-me-ook.html

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ontzettend gezellig bij je! Yoris en Joep zijn echt superschattig! En best nog braaf ook!
    Fijne week
    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat het zo goed gaat met moeder en kind : heerlijke deugnieten en die Joep wat een schat is het toch : als ik je niet meer spreek : god jul & gott nytt år, önskar Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hilarisch het snoetje van Joep...hij zit net te kijken van...kijk nou wat Yoris doet..dat mag toch niet...zeg er eens iets van...hihi...
    je kerstboom is mooi sober, het takje aan je spiegel vind ik ook mooi.
    Fijne dag.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,
    Fijn om te lezen dat het met het jonge gezinnetje heel goed gaat!
    Wat ziet het er weer mooi uit bij je... Heel erg sfeervol vind ik het.
    Ik kan me voorstellen dat Yoris er even niets van snapte....
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lia, prachtige rendieren heb je… en de kerstsfeer bij jouw is héél mooi en gezellig,
    mooie boom !!
    lieve groeten en fijne dag nog
    kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi!
    Die lieve poezenkopjes..SMELT!
    Lieve groet♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ziet er weer prachtig uit bij je, mooie sfeer en lekker rustig. De kerstgedachte bij de spiegel vind ik erg mooi.
    De foto's van de poezen zijn weer goed gelukt. Dat snuitje van Yoep, daar kun je een heel verhaal in lezen, zo leuk.
    Ik wens je fijne feestdagen met je man en kinderen en kleinkind. Geniet er samen van.

    Groetjes, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je toch heerlijke beesten! Die koppies zijn zoo mooi!
    Heerlijke sfeer Lia, ik hou dr van!
    Geniet van het prille oma-zijn, en hopelijk dankzij dit mooie begin ook weer fijne kerstdagen!


    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Och dat snuitje van Joep..hihi, Nou hier ligt onze kat gewoon de hele dag te slapen... ook wel saai hoor ;-)

    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinzoon Daan,en ik wens je fijne kerstdagen toe met je gezin.

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat fijn dat moeder en kind het goed maken :-)
    Heerlijk genieten!
    Oh Yoris hihi....ja het blinkt ook zo mooi en het is iets nieuws in huis....dat moet even ontdekt worden....maar Joep weet al dat hij er niet aan mag komen.....en kiest de rust op......straks zal Daan zich ook verwonderen aan al de lampjes in de boom en de mooie ballen......
    Je hebt het weer heel mooi gedecoreerd Lia......
    Fijne dag!
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het ziet er weer heel sfeervol uit! Leuk dat katten altijd zo nieuwsgierig zijn. Ik denk weleens, wat zou er in dat koppie omgaan. Nou niet zoveel denk ik, maar toch haha! Hele fijne feestdagen!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ohhh vind je kerstsfeer prachtig! EN smelt als ik je katten zie, wat een lieve koppies! (' we doen niks hoor' ;-) ) Ik vind je wanden en kleurgebruik in huis echt heel mooi, zou er zo in trekken ;-)

    Geniet van je huis, je kleinkind en de aankomende dagen!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie sfeer Lia, hele mooie foto's, het past allemaal zo goed bij elkaar, geweldig die foto's van Yoris en Joep.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het ziet er allemaal weer mooi en gezellig uit! Hele fijne dagen en geniet er lekker van.

    Liefs, Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Nog gefeliciteerd met je kleinzoon.
    Heerlijk genieten van zo'n klein mannetje.
    Het ziet er erg gezellig uit.
    Fijne feestdagen,
    Groet Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige foto's, zo mooi ook met de rendieren!!
    Ik had je vorige post gemist, maar heb net even vol bewondering naar je mooie kleinzoon gekeken, wat zal dit een bijzonder gevoel zijn!

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijke sfeer bij je Lia. Heb weer even genoten van je huis en van je twee kwajongens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat zijn het toch leukerdjes, die poezen van je. Dat snuitje.....
    Je hebt inderdaad een heel mooie kerstsfeer in je huis, maar eigenlijk had ik ook niet anders verwacht:-)
    Geniet je van je mooie kleinzoontje? Ze zijn nu erg leuk, zo aandoenlijk en het gaat allemaal zo snel. Enfin...dat weet je zelf ook wel. Maar onze Ernst (15 maanden) wordt nu al een beetje ongeduldig als we te lang knuffelen, dus ik zou zeggen: grijp je kans:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat heb je toch een prachtig stel heren in huis lopen, én helemaal niet nieuwsgierig...
    Ik vind het genieten in je huis, het straalt zoveel rust uit. Ook hier geen volle boom en zonder piek. Vind het wel oké zo.
    Jouw huis straalt warme en gezelligheid uit!!

    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtige rustieke kerstsfeer, heel gezellig!
    Prachtige beelden ook van Yoris!
    Groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Altijd heel mooi sfeer:)Och sweet katten...ik zag u een nieuwe tafel houten?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Rustige sfeer, heel mooi weer!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. In jouw huis kom je helemaal tot rust tijdens de kerst. Je hebt een prachtige sfeer, sober maar warm. Ik vind het heel mooi, maar mij lukt het (nog) niet. Maar als ik dit zo zie...zo mooi...volgend jaar misschien...
    En je twee kornuiten...prachtig om te zien! Je ziet die snoetjes denken...'leuk speelgoed, maar mag nie....".
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooie sobere kerstsfeer heb jij zeg. Ik krijg iedere keer zoveel inspiratie van jouw foto's. Binnenkort ga ik ook aan de slag met kalkverf op de muren, het ziet er zo mooi uit bij jou.

    Fijne kerstdagen, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Je sfeer is zo warm en zo mooi, ik geniet altijd van jouw mooie eenvoudige, maar stoere decoraties, prachtig Lia,
    Mooi om aan je tak twee herinneringen van je dierbaren te hangen, zo lief.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Zelfs de kerstsfeer past helemaal bij je huis Lia, mooi! Guus vindt dat gedoe allemaal niets, zeker ook omdat de boom vlak langs 'zijn' looproute naar zijn mand gaat; wie bedenkt zoiets :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mooie fotos hoor, ik vind je kerstdeco super mooi!

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een mooi kerstsfeer en wat een lieve hulp heb je! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Onze kerstbomen lijken inderdaad op elkaar :-) en sobere kerstversiering, ik hou ervan!
    Mooi sfeertje bij je.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  47. prachtig, en je poezen(of katers...?) zijn zo fotogeniek:)
    dat bontje weer weg gehaald? vond het juist wel leuk idee:)
    fijne dagen met elkaar

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Héél mooi je kerstsfeer Lia!!
    Wat een heerlijke poezen heb je toch.
    Fijne dagen en Daan komt vast met de kerst bij je op visite!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Mag ik jou vragen waar je die prachtige elanden gekocht heb ???
    Ik vind het een heerlijk naturel hoekje !
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaren geleden gekocht bij mijn zus die toen een winkeltje had.
      Heb ze ook nergens anders gezien, dus ik kan je niet helpen.

      Groetjes Lia

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia