woensdag 5 februari 2014

Aan tafel!!!!

 

 

Hé hé, eindelijk zijn wij ook weer eens in beeld.

 

Jo-Yo (1)

Aan tafel!!!!, dat weten jullie vast van de reclame, maar dat hoeft het vrouwtje niet te roepen hoor, want wij zijn altijd op tijd…., alleen jammer dat we er dan niets van krijgen.

Als het vrouwtje ‘s avonds met het eten gaat beginnen, wil Yoris er altijd meteen bij zijn. Dan gaat hij de aanrecht op, en wil perse zien wat ze daar allemaal doet. Ik niet hoor…, want ik weet dat ze dat niet wil hebben. Maar Yoris heeft geen oren zegt ze altijd…

En als het eten dan klaar is gaat ze de tafel dekken, en hop dan zit Yoris al op tafel. De tafel word niet helemaal gedekt, en net naast het kleed gaat hij dan zitten. En omdat ze er niets van zeggen ga ik er voortaan ook maar bij zitten.

Het is natuurlijk wel zo gezellig met zijn allen aan tafel….

Tja, en dan zitten we daar toch, en dan ga ik Yoris maar eens even een wasbeurt geven, en kijken of die oren misschien verstopt zitten…

 

Jo-Yo (2)

 

Jo-Yo (3)

Ik weet dat hij dat lekker vind, want soms gaat hij met zijn snoet net zolang voor me staan dat ik hem even een wasbeurt geef.

 

Jo-Yo (4)

Jo-Yo (5)

En als hij dan dreigt weg te lopen, zet ik even mijn poot bovenop hem. Je snapt dat het vrouwtje weer heel veel foto’s gemaakt heeft. En hebben we het maar even toegelaten, want ik weet natuurlijk dat ze het dan weer aan jullie laat zien.

 

Jo-Yo (9)

Maarrrr, soms is Yoris het ook opeens helemaal zat, en dan kan hij zo “kattig” doen. En dan ziet het vrouwtje al aan zijn gezicht dat hij het zat is, zien jullie het ook….

En dan zegt ze dat ik beter even weg kan gaan, hoezo!!!!

 

Jo-Yo (6)

Jo-Yo (8)

Nou dan kijk ik wel even hoe hij het zelf doet….., en omdat hij het goed doet ga ik mezelf ook maar even wat opfrissen…..

 

Jo-Yo (7)

Tot later….

 

Groetjes Joep & Yoris.

78 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's en een mooi verhaal. Leuk hoor die twee mannen. Ik kan me voorstellen dat je dan de camera paraat hebt. Ik heb wel moeten lachen om je verhaal, zie het helemaal voor me.

    Groetjes en een fijne dag,
    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn het toch dotjes! Zo leuk, die kleine boeven. En steeds verbaas ik me zo over die prachtige kleuren die ze hebben. Zelf ben ik meer een honden- dan een kattenmens. Maar omdat allebei mijn dochters poezen hebben, ben ik toch wat meer van ze gaan begrijpen.
    Lief!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend leuk geschreven :-)
    Wat een lieverds zijn het toch!!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met een grote smile zitten lezen.

    Lieve groet Diny.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe lief , ze zijn zo mooi en schattig !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooi verhaal met prachtige foto's, schitterend hoor!

    Fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het toch een lekker stel, allebei met een eigen karakter en allebei nog steeds zo fotogeniek.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige foto's! Wat leuk dat Joep, als grote broer, toch een beetje zorgt voor Yoris!! En ze zijn niet nieuwsgierig, maar ze weten gewoon graag alles ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. aaahhhhhhh...zo lief...(en herkenbaar!)

    groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kostelijk........

    groet van Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Lia, wat een geweldige serie van je smoeltjes, het gedrag dat is ook Brit eigen en ZO herkenbaar :)

    Weet je wat mij altijd of eigenlijk nog maar soms verbaasd dat wij het ook allemaal goed vinden en heel langzaam wordt hun terrein groter en die van ons kleiner.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oww, wat geniet ik toch ook iedere keer weer van jullie katten foto's......zulke prachtige beesten !!
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke foto,s, ik heb er ook twee, maar die gaan toch een stuk minder leuk met elkaar om jammer genoeg.Dit ziet zo gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,
    Wat een prachtige foto's en wat een heerlijk verhaal erbij... Ze vermeken zich best, die twee, en elkaar ook zo te zien. Wat heerlijk dat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden...
    Ik wens je een fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig stel heb je en wat zijn ze toch fotogeniek! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ach wat een dotjes...Heerlijk relaxed en een leuk verhaal erbij.
    -X- Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn echt zo leuk en mooi!
    Ik zou er bijna over denken om toch weer een poes in huis te nemen....;-))
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk verhaal heb je er weer over geschreven.. en zulke prachtige foto's van ze erbij.. echt om helemaal mee te leven.. Leuk!

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hahaha, wat een grappig verhaal met prachtige foto's van je twee katers. Ik vind het ook nog steeds geweldig dat ze zo goed bij jouw in huis passen.
    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb genoten! Prachtige foto's en een vermakelijk verhaal!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een dotten, die twee! Ik geniet van je foto's én van het leuke verhaal erbij. Heerlijk dat ze zo goed met elkaar kunnen opschieten. Volgens mij kun je daar uren naar kijken en zij vinden het best.
    liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohhhh hier kr9ijg je toch geen genoeg van hé.....
    Zoooooooo lief XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat knap heb je deze leukerds op de foto gezet.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige katten en ze staan op prachtige foto's!!
    MOOI!!!

    Fijne avond.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig, wat een aandoenlijk stel.......Prachtige beelden ook.....verbeeld ik het me of schijnt daar de zon?
    Hoe dan ook....je mag me vaker trakteren op zo'n mooie reportage.

    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige katten heb je toch.... mooie kleuren hebben ze. Ik ben ook een groot kattenliefhebster dus dank je wel voor je mooie kattenverhaal ik heb ervan genoten. Fijne dag!
    Groetjes Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia,
    Ik zit hier helemaal weg te smelten......
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia

    Wat een mooie plaatjes zijn dat geworden van je mooie poezen!
    Het zijn zulke heerlijke eigenzinnige beesten.
    Heb zelf ook een hele mooie poes gehad maar die is helaas alweer een paar jaar dood!

    Fijne avond liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Lia, wat een lief gezicht die twee samen. Ze genieten duidelijk van elkaar. En wij genieten mee. Geef ze maar een poot van me.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ohh... wat schitterend en tegelijk aandoenlijk gezicht die twee :-)

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Zucht...wat lief en zo mooi op de foto gezet...

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Adorable! What gorgeous cats and your description is such fun. I also have two male cats. Mine are both black and white litter mates. I was looking for one female tabby, but these two caught my attention and immediately started purring and said "take us home please." Watching their interaction is such fun! Thanks for the great photo story!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ben stapel op katten die van jou zijn werkelijk prachtig en heerlijk brutaal
    en lief samen

    groet caro

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een gezellig poezepraatje..:)
    Genieten van een heerlijke post..
    Dank je♥

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh wat zijn toch schatten om te zien , laatst hadden wij mijn dochter en ik het over om ook een katje te nemen net als Joep of Yoris ....we denken er nog over na en we zoeken dan wel een goed nestje op !
    Ik heb genoten Lia hoe je het verteld zo leuk !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk hè? Hier wordt het laatste stukje van de tafel ook nooit gedekt, omdat daar die zware vaas staat.
    Als we gaan eten zit Skipper er ook altijd bij, naast die vaas.
    Meestal zit ie gewoon een beetje naar buiten te staren,
    maar op de een of andere manier vindt ie het altijd gezellig om erbij te zitten, gekke beesten.
    Mooi hoor die foto's ik hoop alleen niet dat je eten koud is geworden ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Geweldige beesten zijn het ook. Ik zie ze denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ahhh smelt smelt, wat ontzettend lief zeg. En wat een leuke foto's. Die van ons wassen elkaar nooit, wel toen ze nog kittens waren maar nu zijn ze 14 maanden en doen het wassen van elkaar al een tijdje niet meer. Ja wel eens een likje hier en daar maar geen grote poets beurt, zo jammer. Maar goed ze zijn wel lief voor elkaar en daar gaat het om. Maar dit is zo leuk en wat zijn ze toch mooi en aandoenlijk zo saampjes.

    Groetjessss , Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een super leuke foto's !
    En wat zijn ze toch lief voor elkaar !!
    Mooi om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. ik heb weer met een glimlach zitten lezen, een rijk bezit 2 van zulke schatten! lieve groet BB

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ohhh, love, love, zo lief!! Echt genieten zo'n 'post'!

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ooooh ik smelt helemaal! Wat een prachtige bijzondere beesten zijn katten toch! En wat heb je het super mooi vastgelegd. Net alsof we bij jullie aan tafel zitten. Ik zou ze graag even willen knuffelen. Wel even wachten tot de boze blik weg is.... Want als een kat zo'n blik heeft, kun je beter even niet in de buurt komen hi hi.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Geweldig die twee mannen en wat staan ze weer mooi op de foto! Guus komt altijd in het hoekje van de keuken zitten als ik eten ga koken, vindt hij gezellig en tuurlijk wordt er dan af en toe iets toegestopt. Guus bovenop de tafel doen we maar niet, want honden zijn vast niet zo beleefd en afwachtend als die twee van jou als er een bord op tafel komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat prachtig! We hebben altijd katten gehad maar sinds onze laatste kat na 22(!) jaar doodging hebben we toch gedacht om niet meer er aan te beginnen vanwege het feit dat we vaker weg willen en altijd zitten met oppas. Maar.........als ik dit zie? Ik weet niet hoe lang dat duurt!!
    Wat een mooie foto's!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Achhh wat een lieve post...zo leuk !!!....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heerlijke post....ik heb er van genoten...wat zijn het toch prachtige katten en wat heb je geluk om ze zo te kunnen fotograferen....zo leuk dat yoris opeens zo kijkt van...nu is het genoeg geweest....heel herkenbaar.....fijne dag nog en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een schatjes! <3
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Geweldig!! Het is net of ik me eigen verhaal zit te lezen, zie het dus ook helemaal voor me, hoe dat er bij jullie aan toe gaat. Zodra bij ons het tafelkleed uit de la komt, springt de kleinste ook op tafel, maar dan onder het kleed ;-)
    Prachtige foto's, wat hebben jullie toch ook knappe poezen kinders!

    Wat is de vloer mooi geworden Lia!! Wat een hele andere uitstraling, erg mooi.

    Fijne dag!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Met een glimlach op m'n gezicht heb ik je post gelezen, wat een schatjes!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  50. leuk weer eens een post van ze!
    een paar jaar geleden zocht ik altijd jouw blog op, voor onze twee oudsten, om je twee poezen(of katers..) aan ze te laten zien, dat was het enige wat ze leuk vonden van al die woonblogs:))) het ging toen nog om Joep...en ook u vinden ze, jouw plaatjes nog erg lief! en dat van twee pubers:) dus ze hebben fans!! hahaha
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Oh Lia wat een schattige foto's van die twee lieverds. Jij moet eigenlijk een boekje gaan uitgeven met foto's en verhaaltjes erbij. Ik geniet altijd zo van jouw blog, heerlijk. Of het van je 2 boefjes is of van je interieur of klussen, maakt niet uit: een Genietmoment met een hoofdletter G. Lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Doe mij ook zo'n beautybehandeling :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoe heerlijk simpel....poezengeluk.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Haha heerlijke serie, prachtplaatjes en leuk verhaal!

    Ik wens jullie nog een fijne avond!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Zelf ben ik niet echt een poezenmens, maar hier smelt ik ook van! Wat een schatjes! Liefs, Rutha

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Haha, ik lees het met een glimlach want hier gaat het precies zo. Die "smeerlappen" gaan dan precies tegen het tafelkleed aanzitten en kijken dan zo schijnheilig. Maar wel stiekem af en toe een pootje uitsteken he !
    Er valt altijd wat te beleven met katten in huis.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  57. oooo echt heel schattig. Prachtige foto's zeg. De lichtval is erg mooi!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik smelt bij het verhaal en de plaatjes.... hoewel ik geen poezenmens ben, zou je zo een poes nemen. Maar dat is natuurlijk een deel karakter van de poes, maar ook zeker het opvoeden en de liefde van jullie! Ik hou het voorlopig maar bij mn vier jongens.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wat een mooie foto's van Joep en Yoris en wat een leuk verhaal zit erom heen.....
    Ja Yoris kijkt zo van...oke nu is het klaar.......
    Dank je wel Lia voor je mooie post waardoor er een glimlach om mijn mond kwam :-)
    Fijn weekend en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Geweldige foto's. Wat zijn het toch een fotogenieke beesten. En wat een leuk watermerk YoYo.
    Een fijn weekend, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hallo Lia,

    Ik heb de afgelopen dagen je blog gelezen, jawel, vanaf het begin :-)

    Complimenten voor je blog, het is heel leul om te lezen, het is knap dat je het al vijf jaar vol houdt maar vooral: wat weet jij elke keer weer iets prachtigs te maken van je huis. Daar heb ik echt bewondering voor.

    Ik heb zelf geen blog, misschien later nog eens, nu heb ik niets om te laten zien. Maar ik vind het "ongelijk", ik lees heel veel van jou en jij weet niets van mij. Dus ik stel me toch maar even voor, dan weet je een heeeeel klein beetje wie ik ben en dat ik je volg.

    Mijn naam is dus Marion, we hebben ongeveer dezelfde leeftijd, ik woon in Limburg, onze oudste woont en studeert in Amsterdam en de jongste 2 wonen nog thuis. We hebben een mooi huis uit de jaren dertig met nog veel authentieke dingen erin. Maar als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat inrichten nooit mijn ding is geweest, ik had er geen oog voor maar schoof het vooral ook opzij omdat er altijd genoeg andere dingen te doen waren. We zijn hier twintig jaar geleden begonnen met heel veel design en intussen mag alles wel weer een keer aangepakt worden. Dus ik begon me wat te orienteren en kwam hier op allerlei blogs terecht (waaronder het jouwe) en nu wordt het een stuk makkelijker. Hier zie ik wat ik mooi vind, wat me rust geeft. Dus ik lees, kijk en snuffel rond, leer wat ik wel en niet wil en hoop dan straks het hele huis aan te kunnen pakken. En eerst was dat een noodzakelijk kwaad maar ik begin er steeds meer plezier in te krijgen.

    Goed, nu weet je misschien een klein beetje wie er achter de naam Marion zit als ik een reactie plaats.

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marion, wat leuk dat je jezelf even voorstelt. Het is altijd leuk om te weten wie er achter die anonieme foksters zit. Fijn dat je nu door het lezen van al die blogs nu weet wat je ongeveer leuk vind. En straks je prachtige jaren 30 huis straks kunt gaan inrichten. En wie weet laat jij straks ook je prachtige thuis aan ons zien. Dan zou ik het graag willen weten hoor....

      Dank je wel voor je compliment en een heel fijn weekend.
      Lieve groet Lia

      Verwijderen
  62. Beautiful blog!
    Best wishes
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Bedankt voor de tip Lia.
    Ik ga het morgen eens proberen.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Lia, wat heb je je viervoetige vriendjes weer prachtig vastgelegd! Maar het zijn dan ook wel supermooie beestjes (ik blijf het zeggen hihi)

    Ik zat ff terug te lezen; wat is je vloer goed gelukt zeg!!! Echt veel mooier geworden... die oude vloer deed met denken aan de vloer van ons vorige huis (nog het huis voor Belgie), daar hadden we, net zoals in Belgie, ook eik liggen, maar die was ook zo lelijk oranje/gelig van kleur... jammer! Ik ben nu heel benieuwd hoe je vloer zich blijft houden.

    Je nieuwe kast had ik trouwens ook al gemist... pfff, niet bij te benen dat bloggen haha;-)

    Groetjes XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Leuk verhaal, en prachtige foto's van je huisdieren.

    Lieve groet, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Hallo Joep en Yoris,

    Wat heeft het vrouwtje jullie toch weer prachtig op de foto gezet!

    Dikke knuffel, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Wat een lekker stel! Leuke post, zit met een glimlach van oor tot oor :))
    Fijn weekend en een aai voor de jongens X

    BeantwoordenVerwijderen

  68. Gelukkig dat ze zo af en toe in beeld komen....echt genieten is dit.
    Wat een prachtig stel en wat heb je er weer prachtige foto's èn verhaal van gemaakt Lia.

    Fijn weekend.
    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia