zaterdag 22 februari 2014

Kaarslicht…..

 

 

Kaarslicht ik hou ervan, en er branden dan ook altijd wel kaarsen in mijn huis.

Maakt niet uit of het winter of zomer is, want in de winter branden ze gezellig binnen, en in de zomer buiten. Nu zijn het wat meer waxinelichtjes geworden in verband met onze harige vrienden, maar ‘s avonds zodra ik zit gaan er wel een paar aan. En zodra het donker word gaan hier de eerste waxinelichtjes aan, en dat kun je dan ook wel zien als ik de ramen zeem.

Een tijdje geleden nam ik eens een kaars mee vanaf de supermarkt, en moet zeggen dat die toch zo mooi brand. Want met kaarsen zit daar ook nogal verschil in. Sommige blaken enorm (ook al knip je het lontje kort), en andere branden niet netjes op.

 

065

 

067

Hij krult mooi om, en je kunt precies zien wat voor stuk hij iedere avond brand.

 

072

Nou, dit is toch prachtig om te zien. Het zijn net de oren van een ram.

En qua kleur is deze kaars het ook helemaal. Dus ik ga even een voorraad kaarsen meenemen, want bij de supermarkt willen ze nogal eens wisselen.

 

074

En inmiddels is het vouwgordijn klaar, en hangt…. Weer een klus klaar.

Fijn weekend!

53 opmerkingen:

  1. Inderdaad een mooie kleur Lia! Die zou ik maar inslaan inderdaad ;-) fijne avond nog! Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij het zien van de eerste foto - in het dashboard - dacht ik even dat je iets van een amfibie had gescoord ;-). Maar ik wist natuurlijk meteen dat dat niet het geval was...kaarsen passen veel beter bij je. Ik neem ook regelmatig een kaars mee bij de supermarkt, ze branden prima. Hoewel ik meestal waxinelichtjes aan heb, staat er nu naast mij ook een kaars te branden.

    Ik ben benieuwd naar het vouwgordijn!

    Fijn weekend nog! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahhaa dat dacht ik ook al, ieks ik was al nieuwsgierig


      Verwijderen
  3. Ik dacht bij het zien van de eerste foto aan een slak :-). Fijn dat je voor jou de juiste kaars en kleur hebt gevonden, hij ziet er prachtig uit en brandt inderdaad zoals die kaarsen behoren te branden. Ik steek veel dinerkaarsen aan van...de supermarkt, en die zijn ook prima. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben toch wel erg benieuwd bij welke supermarkt je die kaarsen dan koopt want ze zijn inderdaad zowel van kleur goed als ook hoe ze branden. Die van mij branden gewoon recht naar beneden, niks krullen... :( Terwijl ik dat juist zo mooi vind staan, dus helemaal gelijk heb je!

    Mis toch ook de foto van je nieuwe vouwgordijn, je houdt ons wel in spanning zo hoor! Volgende post misschien? ;)

    Fijn weekend,
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja kaarsen ik ben er ook dol op. Ik heb van de week nog een aantal bij het tuincentrum gekocht. We hebben ze ook elke avond branden. Lief dat je nog reageerde over het fototoestel. Dat gaat hem niet worden dus hi hi. Het zal een eenvoudiger model worden. Is je vouwgordijn goed gelukt? Is best een secuur werkje he. Ik ben benieuwd wanneer we hem te zien krijgen. Nog een fijne zondag. Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Het lijkt wel een klein kunstwerkje. Hier kun je zeker wel meer van hebben! Zelf vind ik kaarsjes ook heel gezellig, maar eerlijk gezegd vergeet ik ze vaak aan te steken. Ik zou de kaarsen aansteker op de salontafel neer moeten leggen misschien dat ik het dan niet vergeet! Meteen maar even doen hi hi.
    Fijn weekend nog. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje ik dacht wat is dit nou toch voor foto hihi ;-)
    Wat krult die kaars mooi om naar beide kanten, hier altijd maar naar één kant, mooi om te zien hoor!!
    Fijn dat het vouwgordijn af is.
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahahha een blog over een kaars:) maar je hebt er weer een sfeerplaatje van weten te maken!
    ik snap je helemaal, ik kan hier ook van genieten.
    heb er ook zo een paar van, en eigenlijk moet je die gelijk inderdaad in grote getalen aanschaffen, dus ............
    welke supermarkt....ik hou me aanbevolen:)

    groetjes, en geniet jij lekker van je kaarsen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,
    Inderdaad mooie foto's van die kaars. En ook een prachtige kleur.
    Ik ben heel benieuwd naar je vouwgordijn.
    Die heb ik namelijk ook nog op mijn verlanglijstje staan. hihi.
    Fijn weekend nog.
    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kaars is een prachtig kunstwerk geworden! Zo mooi als je hier oog voor hebt en er dan ook nog prachtige fotos van maakt!!

    Fijne zondag Lia,
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad staat altijd zo gezellig kaarslicht...ook hier branden er kaarsen en waxinelichtjes.
    Neem aan dat we niet lang hoeven te wachten om je nieuwe vouwgordijn te mogen bewonderen....ben ook erg benieuwd.

    Fijn weekend verder,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd fijn om kaarsjes te hebben branden! En deze brandt inderdaad héél erg mooi op!
    fijne zondag, Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wanneer ik jouw tafel zie denk ik meteen, die van mij maar eens leeg ruimen...:-) Mooi staat dat toch weer, een enkele kaars op tafel....maar mijn spullen dan?
    Weer mooi weergegeven Lia en ik ben ook benieuwd naar je vouwgordijn, ze zijn zo sfeervol in de goede kleur!
    Fijne zonnige zondag, hier schijnt hij al!

    Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je kaars is een waar kunstwerk, als ze in de supermarkt weten dat jij er reclame voor maakt dan krijg je volgens mij een dozijn mee naar huis:) zo leuk om te zien en het is echt genieten van kaarsen, alleen dat ramen zemen....inderdaad het is te zien aan het water dat je kaarsen brandt:)

    Mooie zondag!
    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik dacht ook wat is dat voor een glibberig ding??? Maar het is een kaars die zich wel heeeel mooi heeft gevormd.
    Mooi!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kleur heeft de kaars. Ik ben benieuwd van welke supermarkt die is. Ik koop de kaarsen bijna altijd bij het Kruidvat, die hebben vaak een 2-voor-de-prijs-van-1-actie, die kaarsen krullen ook altijd op maar meestal aan één kant.

    Fijne zondag nog!
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van een kaars maak jij nog wel de mooiste foto's....
    Hier branden ze ook iedere dag...wat ik mooi vind, is dat de hoekjes van het plafond een mooie patina krijgen, mijn man moppert wel eens, dan zegt hij...het lijkt hier wel een tempel..hihi....hij blaast meestal alles uit als we gaan slapen.
    Fijne Zondag Lia....hier is het gewoon warm.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk hè, kaarsen aan! Dit is inderdaad wel een heel mooi exemplaar. Geniet van deze mooie zonnige zondag.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De eerste foto deed me een beetje denken aan een slak :-) de kaars is wel heel mooi opgebrand zo. Een klein kunstwerk op tafel. De kleur is ook prachtig!

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hier branden als het even kan ook altijd kaarsen. ik moest ook even kijken van wat is dat nou hi hi had mij bril niet op.
    Fijn dat je vouwgordijn af is.

    Fijne zondag!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja er zit zeker verschil tussen kaarsen. Laatst eentje bij de xenos gekocht. Drama, hij sputterde alle kanten op. Overal lag kaarsenvet. Ik ze meestal altijd van de intratuin. Nooit problemen! Branden ook heek mooi op...met krullen:-)
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig he, ik dacht eerst aan een kroontje. Ben heel benieuwd naar je vouwgordijn, maar dat zal vast en zeker weer heel mooi zijn. Fijne zondag x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha ik dacht ook een foto van een glibberige slak te zien ;) En idd.......ook ik vraag me af.....welke supermarkt?
    Geniet je ook zo heerlijk van de zondag...? Zonnetje hier....heerlijk.....
    Ben benieuwd naar het gordijn.

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Lia,
    Mooi die kaarsen dan he !!
    Ik heb bijna altijd van Bolsius en die krullen ook precie zo mooi om
    De kaarsen van de Action branden mooi op en walmen ook niet maar die krullen niet om...wel branden ze heel lang en kun je precies in de kleuren krijgen die wij zo mooi vinden.

    Groetjes.
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk, ik hou ook zo van kaarsen!
    Maar je hebt helemaal gelijk, de ene kaars is de andere niet..
    Deze zijn heel mooi, en die krullen als een soort jaarringen helemaal!

    Fijne zondag,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey, een bekende kaars:-) mooi zijn deze hè? en gewoon bij de supermarkt. Ik koop dezelfde bij ons in de winkel, iedere week gaan er een paar mee tijdens de weekend boodschappen:-))

    Fijne dag nog.
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is inderdaad altijd afwachten hoe een kaars opbrand. Ik had er een keer 1 die helemaal naar de zijkant krulde, tot hij op een gegeven moment zo zwaar was aan 1 kant dat hij bijna omviel. Toen heb ik hem maar weggedaan.

    Nog een fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Er zijn maar weinig kaarsen die zo mooi opbranden. Deze heeft het dus helemaal ... qua kleur en hoe hij opbrandt. Benieuwd of je gaat verklappen uit welke supermarkt dit exemplaar komt. Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gezellig Lia. Hier branden het hele jaar door ook kaarsen en vooral waxinelichtjes. Want je heb gelijk als je zegt dat er een groot verschil in kaarsen is. Prachtige kleur kaars en wat brand deze decoratief op.
    Alvast een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia,
    Ik kan hier alleen maar de kaarsen van Bolsius branden, want andere kaarsen die ik probeerde gaven zoveel roet dat een keer het hele huis voorzien was van een fijn zwart laagje. Zelfs tot in de keukenkastjes... Niet leuk dus.
    Ik ben dus ook wel benieuwd naar welke kaarsen jij kocht...?
    Enne, die vouwgordijnen die laat je dan dus de volgende keer zien?
    Ik wens je een heel fijne avond en alvast een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja mooie sfeerfoto's van de kaarsen, ik koop ze ook altijd bij de supermarkt en deze branden ook prachtig naar beide kanten. Ziet er mooi uit op de salontafel. Fijne zondag!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hihi, bij het zien van de eerste foto dacht ik ook dat je een of andere glibberige griezel had gefotografeerd, een pad. Maar van dit ding word ik een stuk vrolijker hoor :)
    Mooi hoe ze telkens weer anders branden, ik hou er van.
    Een fijne avond en laat me niet meer zo schrikken he? Hihi.
    Liefs, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dit is idd een hele mooie kaars, qua kleur én vormgeving (en dat ná het branden!). Meestal koop ik die dikke kaarsen ook bij de A.ction, branden heel mooi op en walmen niet. Laatst kocht ik lange witte kaarsen bij de I.kea. Ze branden heel mooi op, maar in huis ruik je nu wel steeds zo'n muffe kaarsenvet-lucht, jakkie.
    Ben benieuwd naar je vouwgordijn, zoals velen...
    Fijne zondagavond!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Vind kaarsen ook erg gezellig hier branden ze ook elke avond.
    Mooie foto de laatste, pure natuurlijke kleuren!

    Groetjes Wilianne

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Fijn dat het wil lukken met de vouwgordijnen Lia! Ik moet eigenlijk een deel van het huis binnen schilderen, maar kan mij er maar niet toe zetten.....

    Hier branden de kaarsen ook! Kan er in de winter niet zonder. Ze brengen zoveel gezelligheid.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gezellig! Ook hier branden vaak kaarsen. Fijn dat de klus van de gordijnen klaar is.

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jaaah Lia, ga je het ook verklappen, de supermarktketen zal er blij mee zijn, tevens een extra voorraad moeten bestellen gezien heel blogland er op af duikt haha.
    Mooie kleur kaars en het brand mooi op, en zo heb je iedere dag een ander kunstwerk op tafel. Hier ook altijd de kaarsjes aan hoor, zowel binnen als zomers in de tuin, zo gezellig! Ik houd het op dit moment ook maar even bij waxinelichtjes i.v.m onze nieuwkomer, want hij zwiept zo met zijn grote harige staart zo door een brandende kaars.

    Leuk foto's, het is inderdaad net een ram. Geniet van de gezellige sfeer.

    Fijne avond/ week,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi! Kleur, vorm, kaars en tafel, bank, muur. Dus gewoon mooi..allemaal.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  39. prachtig van kleur en vorm ook hier zijn kaarsen niet aan te slepen ... mooie foto's altijd weer genieten ...wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ze zijn hier ook altijd op voorraad hoor....mooi deze ....liefs fijne week van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mooi he als ze zo omkrullen. Hier branden ze ook de hele dag. En dat is natuurlijk niet leuk, nou ben ik stiknieuwsgierig naar je vouwgordijn ;-)

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hhmm....ik koop ze ook vaak bij de supermarkt maar die krullen niet zo mooi om als de jouwe. Moet dus wel een andere supermarkt zijn, veronderstel ik:-) Zoyu trouwens leuk zijn zo'n omkrullende kaars op mijn nieuwe poer, bedenk ik net!
    Ik brand nooit kaarsen overdag, tenzij op donkere winterdagen of zo. Maar zodra mijn man thuis is, wijntje op tafel, pannetjes op het vuur, dan gaan de kaarsen aan. Zo gezellig!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Bij welke supermarkt koop je deze mooie kaarsen ?
    Echt mooi hoor !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ik vind alles mooi op jou foto echt waar. I
    We hebben soms hier ook van die rammen koppen ..
    Dan branden die kaarsen zo mooi op.
    Soms zet ik er gewoon een waxine in als ze hoog staan en er niet in kan kijken vind ik dat prima.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Toen ik de eerste foto zag dacht ik nog dat het over kroontjes zou gaan, maar neen tot mijn verwondering zijn het gekrulde kaarsen ... mooi in beeld gebracht. En nu zijn we nieuwsgierig naar jou nieuwe vouwgordijn, spannend! Vele grtjes Mien.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Lia!
    Voor het eerst onderaan je blog! Het is me gelukt!
    Het zijn weer prachtige foto's!!

    Groetjes Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Bij je eerste twee foto's dacht ik; wat is dat? Maar niets engs, gewoon een mooie kaars.
    Hier branden ze ook het hele jaar door. Mooi alles hoor.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Zelfs een enkele kaars kan in combinatie met zo'n mooie kandelaar erg sfeervol zijn!
    Ben benieuwd naar je vouwgordijn.

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Hier branden ook elke avond kaarsen.......Apart je kaars en inderdaad net een ram hihh....
    Fijn dat je gordijn af is Lia....
    Fijne avond en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  50. hahahahah… jij weet overal een prachtig stilleven van de maken,
    ik ben ook van de kaarsjes, elk season, loop Ikea helemaal plat.
    Dank je wel voor een heerlijke Inspiratie en mooie poezen foto's
    Kram, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat geweldig dat je een bericht kan maken over een kaars! En dat ik dan de 52e ben om op een kaars te reageren zeg! Zo zie je maar: het hoeft niet zo bij zonder groots te zijn, eenvoudig is ook prachtig.
    Ik heb ook altijd de kaarsen aan maar heb soms spijt als ik de ramen zie. (maar niet heus, het weegt niet op tegen de gezelligheid er van)

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hier branden ook altijd kaarsjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia