donderdag 17 april 2014

Relaxtijd…..

 

 

We hebben heerlijke dagen gehad in Maart, en nu is het wel wat minder maar de regen heeft het allemaal wel snel groener laten worden. Maar er komt met dit mooie weer ook wel weer een drukkere tijd aan. De tuin moet weer op orde gemaakt worden door snoeien en bemesten. En wij zijn dit jaar meteen begonnen met de stoep. We hadden al jaren betonklinkers liggen, die eigenlijk alleen nog maar keitjes liet zien. Na de verbouwing hebben Jan en ik ze allemaal omgedraaid, en even hadden we weer een nieuwe stoep. Maar al snel liet ook deze kant keitjes zien, en nadat we vorig jaar de veranda hadden vergroot lagen ze ook niet echt meer goed bij de aansluiting van het hout.

We wilden eigenlijk oude klinkers hebben, maar daar konden we niet echt voor slagen. Of de kleur was niet mooi, of het was te weinig. En heel vaak moet je het zelf op gaan halen, of je betaalt de hoofdprijs.

Dus zijn we uitgeweken naar nieuwe gebakken waaltjes  in een bruintint die getrommeld zijn en er daardoor niet al te nieuw uit zien. Ze werden bij de deur afgeleverd, en moesten alleen nog even naar achteren gebracht worden. Alleen is dat ook een aardig stukje lopen en dat was precies genoeg werk. De rest  hebben we het uit handen gegeven, want Jan met rugpijn en ik met mijn artrosehandjes is geen succes voor het leggen van een stoep.

 

001

Nadat ze de stoep leeg gehaald hebben en de ondergrond netjes strak gemaakt hebben is de stoep weer precies zoals het was in gestraat. We vonden het leuk zoals het was, en in een kleine tuin kun je toch niet veel meer doen, bovendien hadden we de buxusvakken er ook nog.

 

015

 

058

 

Ben dagen bezig geweest om het zand tussen de voegjes te vegen. Beetje inwateren en weer nieuw zand erop en vegen vegen vegen. Pfff…. Maar nu heb ik toch het zand van de stoep afgeveegd zodat we de deuren open kunnen laten, en Joep en Yoris ook weer normaal buiten kunnen lopen. Het zand moet nog een beetje vuil worden tussen de klinkers voor het effect wat wij mooi vinden.

En na al dat werk kunnen we weer heerlijk relaxen onder de veranda. Want in het hoekje waar ‘s middags als eerste de zon komt heb ik nu een nieuwe stoel staan, zodat ik daar beschut kan zitten als het een beetje winderig is. En door de zwarte schutting heb ik ook nog eens warmte op mijn rug. Maar ook aan de andere kant staat er een, en met twee verschillende schapenvachtjes zitten ze ook nog eens heerlijk.

 

002

 

003

 

005   006

 

009

Joep is het met mij eens, het zit heerlijk!!!

 

Hoop dat jullie allemaal hele fijne paasdagen hebben, en hopelijk genieten we van een heerlijk zonnetje.

58 opmerkingen:

  1. Dat ligt er weer strak in, Lia. Het vegen van het zand in de voegen doen wij ook elk jaar, nadat het terras schoon gespoten is. Inderdaad wel wat werk, maar het terras ziet er dan ook weer uit als nieuw.

    Wat hebben jullie daar een mooie plek onder de veranda. Vanmiddag heb ik half onder de kleine overkapping aan de zijkant van het huis nog van de zon genoten, uit de wind. Jullie plek onder de veranda leent zich daar ook prima voor.

    Ik wens jullie ook een heel fijn paasweekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Lia, wat staat en ligt het er mooi bij! Een heerlijke tuin, maar ook plekje voor de eerste zonnestralen!
    Hopelijk kunnen we er met de Pasen allemaal van genieten.

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geworden hoor, de stenen hebben zo toch een wat oude uitstraling. Jullie hebben een mooie strakke tuin en mooie groene beplanting. Heerlijk ook die overkapping, kun je lekker de tuin inkijken en zit je goed beschut. Het schapenvaxhtje ziet er uitnodigend uit, en wat staat Joep weer mooi op de foto zo op het vachtje. Fijne dagen Lia, Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er goed, uit zeg. Heel mooi zo strak gestraat. Ik vind je stoel en de grote pot op de, hoe heet zo'n ding nu weer... pilaar, staander? Erg smaakvol.
    Veel plezierige en zonnige uurtjes toegewenst op die mooie plekje!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer mooi gedaan Lia, dat zal volop genieten worden de komende dagen.
    Fijne avond en paasweekend, vele grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt genieten met mooi weer!!
    Prachtig resultaat! Je nieuwe stoelen vind ik ook heel mooi.

    Fijne paasdagen
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lia, wat is de tuin mooi geworden en wat ligt de bestrating er strak in, super hoor!
    En je stoel, da's nog een goed vertoeven daar, schapenvacht over, boek en een kop koffie erbij en...genieten maar!!

    Hele fijne en hopelijk zonnige Pasen. Geniet ervan, samen met het gezin
    Liefs
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia,

    Ik zie die foto van die stapel stenen en dat is precies waar ik hier nu ook tegenaan kijk. Ook getrommelde waaltjes. En ook ik heb (onder andere) last van artrosehandjes. :) Hoe toevallig zeg.
    Ook wij hadden al klinkertjes in de tuin maar we zijn de tuin nu aan het aanpassen omdat ik het niet meer zo goed kan tuinieren. En het afdak komt er dan ook meteen. Dat had ik ook al langer op m'n verlanglijstjes staan en daar heb ik jou nog eens over gemaild, weet je nog?
    Je hebt echt een supergezellige sfeer met die prachtige stoelen met vacht erin. Ik ben er helemaal verliefd op.
    Hier moet nog gestraat gaan worden dus het zal nog wel even duren. Maar ik heb geduld....

    Hele fijne paasdagen gewenst met hopelijk veel zon!
    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je tuin er weer zo mooi bij ligt Lia! Die stoeltje zijn mooie zeg.. heerlijk om met het voorjaarszonnetje in weg te kruipen! Geniet ervan..

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hebben jullie een mooie rustige tuin Lia ...prachtig ....tja en ook ik kwam gister thuis met het derde schapenvacht...ze zijn zo fijn en zitten heerlijk...liefs fijn weekend geniet!!!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jullie tuin ligt er weer strak bij:-)
    Mooie nieuwe stoel, daar zal je wel heerlijk zitten! .....genieten:-)......

    Fijne paasdagen.
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi Lia! Geniet er van, hopelijk krijgen we een heerlijk weekend, en zomer...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is de tuin mooi geworden Lia ,prachtig dat stoeltje leuk met het vachtje en Joep heeft z, n plekje gevonden !
    Fijn paasweekend !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een knusse tuin heb je, en je stoeltje vind ik ook heel mooi :)
    Heerlijk gaan genieten nu!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het ligt er weer mooi strak in!!! Slimme zet om dat legwerk uit te besteden, vaak ligt het dan ook net wat beter. ( bij ons in ieder geval ) Wat die stoelen betreft, volgens mij heeft Joep groot gelijk, en ze zien er ook nog eens leuk uit. Jullie ook een heerlijk paasweekend. In ieder geval vast een fijne avond en groetjes Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijke plekjes laat je zien! Hopelijk krijgen we een zonnig Paasweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het ziet er allemaal prachtig uit, jullie kunnen fijn gaan genieten.
    Wij moeten nog beginnen, ik heb net de hogedrukspuit klaargezet, Carlo gaat morgen aan de slag in de voor- en achtertuin de klinkertjes schoonspuiten en daarna invegen met zand. Het knapt dan altijd wel weer op hoor, want nu ziet het er niet uit, het is niet echt onze hobby he, de tuin bah :-(
    Die katten weten precies wat lekker ligt hoor en groot gelijk hebben ze hihi ;-)
    Een fijn paasweekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is prachtig geworden lia! Ode aan je man wat ziet het er strak uit zeg! Dat wordt heerlijk genieten deze zomer!

    Liefs
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je tuin ligt er weer mooi bij.
    En wat een geweldige stoel met zo'n heerlijke vacht....mooi plekje zo.
    Lijkt me heerlijk zitten daar.
    Wens jullie fijne Paasdagen!

    Liefs,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk....klinkertjes...het ziet er weer gezellig uit.
    Mooie stoelen...wat een heerlijk plekje is je veranda toch, daar zul je heel wat uurtjes doorbrengen.
    Fijne Paasdagen Lia.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi hoor deze waaltjes! Het ziet er weer prachtig uit. En ook al zijn ze niet "echt" oud, ze geven wel die sfeer.
    En ik ben het helemaal met Joep eens ... wat een heerlijk plekje heb je daar onder de veranda! Ik vind je stoel ook prachtig!
    Fijn paasweekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Lia,
    Wat zou dat een klus geweest zijn, goed dat jullie het uitbesteed hebben. Maar het resultaat, daar gaat het om, en dat is super mooi! Het duurt nog even voor de voegen er natuurlijk uitzien, maar dat komt vanzelf wel.
    Je hebt heel mooie stoelen gevonden, dat moet genieten zijn in het zonnetje....
    Ik wens je een heerlijk paasweekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke tuin heb je toch. Het ziet er met die waaltjes weer heel mooi uit. Wij hebben 20 jaar geleden ook voor nieuwe getrommelde waaltjes gekozen voor de twee grotere terrassen. En nu zien ze er ondertussen lekker verweerd uit, precies goed.
    Ik vind je stoel ook al zo prachtig. Het lijkt me idd heerlijk zitten daar, onder het afdak, op zo'n vachtje...Je andere 'lopende' vachtje heeft dat ook al ontdekt...
    Fijne dagen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat hebben jullie gekozen voor een mooie kleur stenen. Dat wordt genieten van de zomer. Ik vind je vachtjes ook heel erg mooi (en de poezenkinderen ook zie ik). Gaat het een beetje beter met je?
    Ik wens je een fijn paasweekend en ook een fijne verjaardag met jan he.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is je tuin mooi en gezellig…héérlijk hé van het voorjaarszonnetje genieten,
    dat lukt héél goed waarschijnlijk in die zetels….ene ik zie dat het niet alleen voor
    jullie lukt op die schapenvachten….wat een prachtige poes is Joep !!!
    Fijn paasdagen voor jouw
    geniet ervan
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat ziet het er weer mooi uit. De bestrating er strak in en dan die leuke stoeltjes erbij, super!!! Jullie kunnen nu heerlijk genieten van de tuin en het mooie weer. Hier wordt het een druk weekend want ik moet nog van alles bakken voor mijn 59e verjaardag 2e paasdag, maar heb er wel zin in. Voor de avond allerlei lekkere hapjes maken voor het eten want de kinderen en kleinkinderen blijven allemaal eten, dus het wordt een dolle boel bij ons maar wel gezellig.

    Ik wens jullie fijne paasdagen,

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat hebben jullie toch een sfeervolle tuin.
    Mooi zo met de donkergrijs kleurige schutting en tuindeuren! Zo komt het groen ook altijd mooi uit.De klinkers zijn ook mooi!
    Ik wil ook nog graag een vachtje, je kunt er alle kanten mee op.

    Fijne paasdagen.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi en lekker zitten met de paasdagen zo! Geniet ze en fijne dagen!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia

    Dat ziet er mooi uit!
    Wij gaan dit voorjaar ook met onze tuin aan de slag, nieuw huis en veranda en nieuwe tegels!
    Jouw tuin ziet er heel leuk uit er zitten wel wat ideetjes bij voor onze tuin!

    Fijn paasweekend liefs
    Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het is mooi geworden. Mooie kleur ook. Nu nog wat hogere temperaturen en dan kan het genieten beginnen.
    Wat zul je heerlijk zitten in de nieuwe stoel met het vachtje. Fijne paasdagen. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ziet er weer keurig uit en wat een werk weer. Een veranda lijkt me ook nog weleens wat, kun je je spullen tenminste lekker laten staan. Hier is alles wat we neerzetten met een jaar weg. Fijne paasdagen met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi geworden! Ja die waaltjes hè....die wil iedereen en dan zijn ze wel duur! Maar zo zie ik geen verschil hoor en nu kan je van het geld dat je anders zou hebben uitgegeven weer andere leuke dingen doen, toch?
    Het lijkt me een heerlijk plekje om te zitten en hoop dat je dat de komende dagen vaak kunt doen.

    Fijne paasdagen.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtige tuin hebben jullie toch Lia....
    Straks heerlijk genieten samen met Jan van jullie mooie tuin ;-)
    Joep geniet al hihi....en geef hem eens ongelijk....heerlijk warm en zacht zo'n vacht en nog eens mooi ook!

    Fijne paasdagen voor jullie Lia....

    Liefs, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat is dat mooi geworden Lia, ik zag de foto's al op pinterest voorbij komen. Daar kan je mooi van genieten als het mooie weer weer terug is.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Het ziet er weer mooi uit, Lia! En wat kun je daar heerlijk zitten onder de veranda, zo lekker als het zonnetje dan meewerkt. Ik heb gistermiddag ook heerlijk in het zonnetje in een hoekje zitten genieten. Had gehoopt dat het vandaag weer zou kunnen maar helaas... Ik wens je hele fijne paasdagen met hopelijk veel zonneschijn.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat ziet jullie tuin er prachtig uit! En dan die veranda, heerlijk zo'n plekje! ik ben helemaal weg van de stoelen die je onder de veranda hebt staan, zo mooi!

    Fijne paasdagen, geniet er van!

    Lieve groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jullie kunnen heerlijk de tuin in! Zier er weer prachtig uit. Mijn man las even mee over mijn schouder en zei: ze hebben zelfs de poezen aangepast op hun interieur! Zo had ik het nog nooit bekeken. Gezellige dagen, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat ziet er weer prachtig uit, daar kun je heel wat fijne uurtjes doorbrengen.

    Fijne paasdagen!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dat ziet er weer prachtig en strak uit. Wat heerlijk zo'n veranda en dan die stoel met een vachtje. Ik geloof dat ik er nooit meer uit zou komen hihi. Ze lijken me heerlijk zitten.
    alvast fijne paasdagen, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een mooie beelden uit je tuin, je terras is weer helemaal up to date, zand tussen de tegeltjes:)
    en nu het weekend genieten van de zon op je terras.

    Fijne paasdagen Lia.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een heerlijke rustige mooie tuin!
    Een prachtig compleet plaatje!
    Nu maar hopen dat je ook nog zelf in die stoelen kan /mag zitten en ze niet steeds bezet zijn door die prachtige deugnieten :)

    Fijne paasdagen
    Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Echt genieten in jullie tuin, heel sfeervol.

    Fijne paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hallo Lia, ik ben al jaren een stille volger van jou.
    Heb je deze stoelen nieuw gekocht en zo ja waar, of heb je ze tweedehands gekocht.
    Ik vind ze heel mooi en zou ze ook graag willen hebben.
    Vriendelijke groet,
    Ella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn nieuw gekocht. Maar heb ze via mijn zus gekocht, dus niet in een winkel.

      Verwijderen
  44. Strakke tuin hoor, de stenen liggen er mooi in zo! Nu maar hopen dat je heerlijk in het zonnetje kan genieten van je relaxplekjes deze Paasdagen! ;)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een heerlijke plekje lijkt mij dat om te zitten. Lekker met een theetje en een woonmagazine, ik zie het helemaal voor me. Geniet ervan!!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Lia, wat fijn dat je kunt gaan genieten val al dat werk, het resultaat is erg mooi.
    Jullie ook fijne Paasdagen! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat heerlijk ,alles weer zo netjes ,nou we zijn vandaag met de hogedruk bezig geweest ,dus ze zien er weer bijna uit als nieuw :)
    Fijne paasdagen .en een knuff voor de poezen

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Het was vast weer een klus en een hoop zand overal (vooral binnen waar je het niet wil) maar het is weer mooi geworden. Guus heeft onze overkapping ook ontdekt en net als binnen heeft hij daar ook het bankje al in beslag genomen. Joep denkt er hetzelfde over :)

    Groetjes en fijne paasdagen,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Het ziet er geweldig uit Lia! Wat een mooi resultaat! Het is bij jou buiten al even mooi en stijlvol als binnen.

    Ik wens jou en je gezin fijne Pasen toe!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Weer een klus van het to-do-lijstje:)
    en nu relaxen..al moet je volgens mij vechten om je stoel....die wel heel erg gaaf is!
    Fijne paasdagen♥

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ziet er heel mooi uit! En poes heeft het beste plekje uitgekozen :-)

    Cindy x

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Het ziet er echt heel mooi alweer uit, bij jou mag de zomer komen. Heerlijk ook met die stoelen.

    Nog een fijne laatste paasuurtjes! Hier in Limburg is het de hele dag mooi maar ik begreep dat dat lang niet overal is. Maar jij zit volgens mij overdekt in die stoel dus dat kan altijd!

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Dankje hè voor je reactie Lia ...jullie ook fijne dagen !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Joep heeft het echt heel goed bekeken. Wat een heerlijke plekjes daar onder de veranda.
    De "nieuwe" waaltjes zien er zeker niet al te nieuw uit en dat is een goede keuze geweest. Ik weet alleen al van simpele stoeptegels die ik vorig jaar in mijn kas wilde hebben...je moet ze zelf halen en inderdaad precies weten dat de partij ook genoeg is. Dat was een lastig karweitje.
    Maar goed, jullie kunnen weer heerlijk genieten in de tuin.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Lia,

    Ik vind het heel vervelend voor je al die lichamelijke ongemakken......Gelukkig geeft bezig zijn met je interieur afleiding.
    Lia, waar heb je die prachtige stoelen gekocht?
    Ik hoor het graag en vast bedankt.
    Monique
    www.moniques-style.nl.

    ng.
    je kan je je met je interieur afleing uitleven

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Dit zijn echt prachtige foto, en je hebt ook een hele mooie kat!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia