woensdag 2 april 2014

Yoris en de bloesem…..

 

 

043

In een korte tijd worden de bomen in De Betuwe weer wit. niet van de sneeuw maar van de bloesem. Momenteel laten de kersen en pruimenbomen hun mooie bloesem zien, om daarna gevolgd te worden door de peren en appelbloesem.

Het blijft prachtig om te zien, en ik denk zo dat we bij mooi weer een drukke Pasen krijgen. En de bloesemtocht in Geldermalsen word vast ook prachtig. Dus houd je van wandelen dan is dat zeker een aanrader.

Maar de bloesem die je hier ziet is mijn bloesemtak….

 

046

Gewoon een paar simpele bloesemtakken in huis geeft je het voorjaarsgevoel. En Yoris vind het ook leuk, zo leuk dat hij de uitgevallen bloesemblaadjes opeet. Maar in kookprogramma’s eten ze ook violen dus misschien is dit ook wel lekker hihi…

 

050

 

054

Wel voorzichtig Yoris….

 

055

Die bloesemtocht ga ik niet op de dag zelf lopen, maar op een andere dag als het wat rustiger is. Want ik blijf die bloesem op zo’n dag als vandaag geweldig mooi vinden, en wil de fruitbomen natuurlijk ook nog een keer fotograferen. En om meteen even wat vragen te beantwoorden die ik krijg over waar ik toch ben, ik heb momenteel nogal wat problemen met pijnlijke handen en armen, en dat maakt het fotograferen en het maken van en reageren op posten wat moeilijk voor me. Maar ik ben er nog gewoon hoor…. wel lief dat ik door sommige gemist word.

 

Fijne week….

58 opmerkingen:

  1. Het lijkt me zeker een prachtig gezicht om al die fruitbomen in bloei te zien. Het voorjaar geeft je dan een extra fijn gevoel. Mijn man is nu ook alweer druk bezig met groenten planten en zaaien op de moestuin. En als alles het goed gaat doen hebben we weer een smakelijke zomer, heerlijk vind ik dat.
    Je foto's van Yoris zijn erg leuk. Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. Geniet nog even van het mooie weer want de voorspelling is dat er weer een beetje regen komt.

    Lieve groetjes en beterschap,
    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou dan kom ik natuurlijk meteen even op je blog kijken!!
    Mooi he die bloesemtak, het is dezelfde als ik hier op tafel heb staan, een kersenbloesemtak.
    Hij staat al vanaf zondag en is nog steeds mooi.
    Ja, die hele grote bij S&S vond ik echt ontzettend gaaf (jij weet natuurlijk precies welke ik bedoel), maar die kastanjetakken waren heel goedkoop, dus heb ik voor die gekozen, ook natuurlijk omdat die veel langer mooi blijven.
    Wat zijn die katten toch altijd grappig en nieuwsgierig he haha ;-) Onze Skipper doet nooit van die gekke dingen, ik denk toch dat het echt in het ras zit, die nieuwgierigheid, echt heel leuk om te zien.
    Ik heb de bloesemwandeltocht nog nooit gelopen, raar eigenlijk he, ik kom er vandaan en nog nooit meegelopen.
    Er zijn ook jaren geweest dat er helemaal geen bloesem was tijdens de wandeltocht, echt een geluk dit jaar dat alles zo vroeg is. Ik geniet er volop van!!
    Vervelend van je hand zeg, hopelijk gaat het snel weer wat beter!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ahhh, Lia, wat vervelend voor je!
    Ondanks je pijnlijke armen en handen heb je prachtige foto's gemaakt, geweldig die bloesem met prachtige Yoris!
    Gauw opknappen hoor!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar voor je. Ik hoop dat het snel beter met je gaat en je weer veel van die mooie plaatjes aan ons laat zien zoals van die lentebloesem. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's van Yoris.
    En sterkte met je handen.
    Groetjes Chantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt, ondanks alles. En Yoris is ook wel fotogeniek, en dat weet hij volgens mij ook, de deugniet.
    Helaas moet ik werken, maar we hebben de route wel eens gefietst, prachtig!!!
    Denk aan jezelf en een zonnige groet Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoop voor je dat het snel beter gaat met je pijnlijke armen en handen...
    Prachtige foto's heb je gemaakt, wat een simpele bloesemtak al niet aan sfeer kan geven hé?
    Geniet ervan!!

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor de binnenfoto's kun je eventueel een statief gebruiken Lia, dan hoef je de camera niet de hele tijd vast te houden. Zelf vind ik dat wel heel handig ;-)
    Ideaal dat Yoris de blaadjes opeet, hij is 'hulp in de huishouding' !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja het is een prachtig gezicht als de bomen in bloei staan zeker in de streek waar jij woont. Het zal wel file rijden worden. Want het trekt toch heel veel mensen naar de Veluwe. Mooi die bloesemtak in de vaas. Ik hoop dat je er een poosje van kunt genieten. Wat vervelend Lia dat je zo loopt te tobben met je handen en armen. Dat is nogal heftig he. Dat je gewoon wordt beperkt in datgene wat je zo léuk vind. Ik hoop dat het gauw weer wat beter met je gaat. Is met je kleinzoon ook alles goed? Nog steeds genieten?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi lieve Lia, wat vervelend dat je zo aan het tobben bent. Doe rustig aan en geniet van al het mooie in de natuur.
    Vind het leuk om weer wat te lezen van je, want ik miste je verhaaltjes. Wat heb je toch een leuke katten, super.
    Lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo simpel maar toch zo mooi !!! En die yoris hij blijft zo schattig ! Wat erg met je handen .. hopelijk komt er vlug beterschap !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia,
    Die Bloesemtocht bij Geldermalsen, die liep ik 9 jaar geleden. Dat was tijdens de training voor de 4-daagse en het was tegelijk mijn allereerste 40 km. Alleen regende het die dag de hele dag door... ik stond op het punt om het hele wandelen aan de kapstok te hangen... wat vreselijk, ik had een regenpak aan en heb alleen maar de grond en mijn schoenen gezien. Het was ook nog eens koud, dus bloesem was er sowieso niet te vinden...
    Maar nu zal het er vast ontzettend mooi zijn, overal om je heen zie je van alles in bloei komen, hier in mijn tuin staat de perenboom ook al in bloei...
    Succes met je handen en armen, ik hoop voor je dat dat snel beter zal gaan...
    Mooi, jouw bloesem in die prachtige vaas...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hij ruikt toch iets, dat niet klopt. Zelfs de dieren hebben de lente in hun kop. Onze hond zit achter de vrouwtjes aan, een drama. Kan geen deur open zetten. Hoop dat je weer wat opknapt, want pijn is niets waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's! Hopelijk gaat snel beter met je handen en armen..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn die takken mooi zeg....echt voorjaar. Wat vervelend dat je z'n last van je armen hebt. Hopelijk niet iets dat niet over gaat....beterschap ermee.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hé, wat vervelend nu, met je handen en armen. Die heb je toch zeker nodig voor het maken van je foto's, je grootste hobby. Maar aan deze foto's kun je niks merken, ze zijn gewoon prachtig! Nu is Yoris ook wel een echt foto-model, hihi. En een kruimeldief, lees ik. Handig. Maar ook die bloesemtak is schitterend. Je hebt 'm in een mooie stoere vaas staan.
    Hier in de tuin staat nu de perenboom in bloei. De appelboom staat nog in knop. Het is echt genieten nu.
    Hopelijk gaat het snel weer beter met je ongemak. Want we kunnen toch niet zonder je mooie foto's en verhalen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oww die katten, zijn dat Britse korthaar? Zo leuk! De bloesem staat erg mooi. Vervelend dat je zo'n last hebt van je arm en handen. Geniet lekker van het mooie weer. Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Yoris en bloesem.. beide zijn zo fotogeniek en leveren mooie foto's op!
    De bloemsemtocht bij Geldermalsen ga ik onthouden, lijkt me erg mooi.
    Beterschap met je handen en armen.. zo naar!

    Fijne avond Lia,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige bloesemtak in een mooie sobere vaas/fles.
    Balen...dat je pijn aan je handen hebt....hoop dat het snel weer een beetje beter met je gaat.
    Och...en dan Yoris...hoe leuk!
    Fijne Avond Lia.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhhhh Yoris :-):-):-)
    Het zijn gewoon foto's voor in een boek !! Echt zo mooi...
    De Betuwe... wij woonden aan de rand ervan...zo mooi in het voorjaar .. ik mis het nog wel eens.
    Geniet ervan Lia

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig wat een sfeertje zo een paar takken kunnen neerzetten he! Sterkte met je handen en armen! En geniet van al het natuurschoon om je heen.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Van de week keek ik hier ook al even, ik dacht dat ik misschien een post had gemist (al kon ik mij dat ook bijna niet voorstellen ;-)). Vervelend die pijn, dat belemmert je natuurlijk ook met andere dingen die je wil doen.

    Ik zou heel graag een tocht langs de Linge willen fietsen, maar we hebben geen trekhaak en geen goede fietsendrager. Al die bloesem lijkt mij een geweldig gezicht! De tak in de glazen fles staat mooi en Yoris...het is en blijft een beauty!

    Sterkte Lia! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Handig zo'n Yoris: Scheelt voor jou opruimen van die afvallende bloesemblaadjes:)
    Vervelend om iedere dag met pijn geconfronteerd te worden en niet te kunnen doen wat je graag doet.. Sterkte!

    Heerlijk om ook in huis van de bloesem te genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schatje die Yoris, blijft oppassen met dat beestje! Ik geniet volop van je foto's! Ik hoop dat het niet te ernstig is met je handen en armen, sterkte!

    Lieve groet,
    Gerralda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik hoop voor je dat het van voorbijgaande aard is....vervelend ,het beperkt je meteen, hopelijk maakt het lenteweer een hoop goed?

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een geweldige foto's Lia......mooi hoor.....ik dacht die is aan het helpen met de buitenplaats van seizoen & stijl.....hihihihi....doe je rustig aan ????...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige foto's Lia!!! het lijken wel schilderijtjes...Yoris past helemaal in het plaatje.
    Je bloesem vind ik ook prachtig. Was hier maar een S&S...zoiets missen we hier toch wel hoor.
    En ja de Betuwe is zo mooi deze tijd door al dat wit, maar ook de andere jaargetijden. Binnenkort wil ik een dagje met mijn moeder en waarschijnlijk onze jongste die kant op. Drie generaties ;-)
    Sterkte met je handen en armen! Vervelend zeg.
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat 1 simpele tak al veel sfeer kan geven....mooie foto's heb je ervan gemaakt, ondanks je pijnlijke hand en arm.
    Wens je veel beterschap toe !!

    Maartje
    Carpe Diem Woonbeleving

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het zal vast snel gaan nu met de bloesem, zaterdag was het al een kleon beetje te zien. We hebben een heerlijke tocht gehad, wat is dat toch een mooi stuk van ons landje. Sterkte met je handen, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtige foto's en een geweldige poes heb je !!
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Fotognieke knul die Joris :))
    Beterschap met je handen en armen
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi hè...... het voorjaar. Ik kan er toch ook zo van genieten. Je hebt, ondanks dat je last hebt van je handen en armen,toch nog hele mooie foto's weten te maken!
    Sterkte hiermee.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een heerlijk voorjaarsgevoel krijg je van zo'n mooie bloesemtak. Wat is de natuur mooi in deze tijd. En Yoris geniet er ook met volle teugen van :-)
    Vervelend dat je zo'n last hebt van je hand en arm! Beterschap ermee!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zelfs Yoris kleurt prachtig bij je interieur, en dan die ogen..!! Wat een prachtbeestje! Je bloesemtakken (hoe delicaat het bloempje ook is) staan heel mooi en stoer in je glazen vaas. De eenvoud.. Ik hou ervan!

    Wel vervelend van je handen/armen. Dan merk je pas eigenlijk hoe vaak je ze gebruikt.Beterschap ermee!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat vervelend Lia ik hoop dat het snel beter met je gaat , je takken zijn prachtig en inderdaad zo, n wandeling lijkt mij prachtig tussen al die bloesem !
    Zelf ben ik ook al een tijdje uit het zicht , heb even geen puf en inspiratie loos !
    Fijne dag !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi is dat toch als de Betuwe in bloei staat:-) Daar kan ik ook erg van genieten. En dan mag een mooie bloesemtak binnen natuurlijk niet ontbreken!
    Vervelend voor je dat je zoveel last hebt van je armen en handen, ik hoop dat het snel weer beter met je gaat. Geniet nog van het mooie lenteweer...

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige foto's!!!!
    En heel veel sterkte met je handen en armen!

    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Och Lia, wat vervelend dat je last hebt van armen en handen. Ik dacht dat je gewoon veel om handen had (wat een woordspeling:-) dat je er wat minder was. Want met dit mooie weer zijn we natuurlijk allemaal liever buiten dan achter een PC, toch?
    Wat mooi, je bloesemtakken. Ik heb hier een klein potje staan met wat bloesemtakjes. In mijn tuin bloeit niet zoveel dat ik er grote takken van kan afhalen. Want hoewel mijn zilverpeertje en mijn prunus volop bloeien haal ik er liever niks af. Ik geloof meteen dat jouw omgeving momenteel zo mooi is. Dat zie ik ook als ik naar mijn dochter rijd. Van de week reed ik nog naar haar, met open kap, dat was genieten!
    Hoop dat je klachten niet al te lang aanhouden.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig zeg de foto's ..ik zou ook bijna een kat willen alleen om de mooie foto's die je kan maken..want een poes en onze Woef gaat niet samen..kan ik hem niet even lenen..hihi?
    Onze kippen vechten ook om de bloesem van onze pruim die in de kippenren staat..je moet er maar zin in hebben..?!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Balen Lia dat je lijf niet mee wil werken, maar ondanks dat toch weer prachtige foto's gemaakt en die takken zorgen weer voor sfeer. Hopen dat het snel beter gaat hoor! Als het zonnetje meewerkt, willen we wel de bloesemtocht lopen, maar dan de kortste route met waarschijnlijk een aantal pauzes zodat 'de bouwval' beetje bij kan komen. Hopelijk lukt het dan ook om nog wat foto's te maken.

    Groetjes,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mooie foto's heb je weer gemaakt.
    Vind die bloesemtakken ook zo mooi....vanuit mijn keukenraam heb ik zicht op zo'n prachtig boom, volop in bloei.
    Voorjaar....heerlijk!
    Vervelend dat je zo last hebt van je handen en armen. Beterschap ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Lia

    Wat een mooie foto's.
    Vooral die van Yoris waar hij de kandelaar met zijn pootjes omarmd, alsof hij wil zeggen ik vind je mooi!

    Liefs en een fijn weekend Vittoria!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat is de bloesem mooi Lia, iedere morgen, als ik langs de Linge rij, dan geniet ik weer van al dat moois.
    Met mijn kleuters maakte ik deze week een mini- bloesemtocht:) super om al dat moois te zien.
    Joris geniet er ook zichtbaar van, prachtige foto's.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Prachtig zeg! Lijkt me erg mooi al die boemen in de bloesem. Hier in Zeeland zie je dat niet, tenminste niet waar ik woon.
    Beterschap met je handen.

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  45. hahhaha maf beest! leuk om m weer even te zien, en je bloesem is natuurlijk ook prachtig, zeker in combi met Yoris z,n vacht!mooie kleurcombi zo:)
    sterkte!!!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Mooi zo`n bloesemtak en vervelend voor je dat je last hebt van je handen, hopelijk gaat het snel weer beter.
    Fijn weekend verder.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat vervelend dat je zoveel last van armen en handen hebt. En het is helaas waar dat onze bloghobby veel vergt van onze handen/armen. Ik hoop voor je dat het snel beter gaat.
    Maar wat moet het toch heerlijk zijn om in de Betuwe te wonen. Want er is niks zo mooi als de bloeiende fruitbomen. Ik geniet al van onze paar fruitbomen in de tuin. Ik kan me helemaal voorstellen dat al die fruitbomen bij elkaar helemaal geweldig is om te zien. Ik kijk nu al weer uit naar je foto's.
    Je hebt ook weer prachtige foto's van Yoris gemaakt. Ik geniet altijd zo van dit soort foto's. Het is zo'n prachtig beestje. En de ondeugendheid straalt uit z'n oogjes.
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat weer een paar leuke foto's van Yoris! Gek hè dat katten over het algemeen niet zo snel iets omstoten soms houd je je hart vast! Binnenkort wil ik ook weer even de Betuwe in om te fietsen, ik hoop dat de bloesem dan niet is weggewaaid! We genieten er telkens weer van om daar te zijn! Ik vind het daar mooier dan bij ons op de Veluwe: ik ben niet zo'n bosliefhebber, alles lijkt het zelfde als je daar fietst. Bij jullie is het afwisselender. Moet ik maar gaan verhuizen haha.
    Ik wens je het beste met je armen en handen, hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. Want het is zo jammer wanneer je , dat wat je zo graag doet, niet zo vaak meer kan doen!

    fijn weekend
    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat is het toch een prachtige kat …. heerlijk zoals hij nieuwsgierig de bloesem besnuffelt.
    Jammer dat je momenteel even wat minder kan door de pijn in je handen.
    Is toch ook steeds weer zoeken naar de balans denk ik …

    Ik wens je in elk geval een fijne week met hopelijk minder klachten.
    Hartelijke groet Gea

    ps: Heb je hele blog weer eens lekker doorgekeken.
    Kwam toevallig de post over je kozijnen tegen en ik was
    het zoeken even beu … Wij willen namelijk ook onze kozijnen
    grijs verven maar kon de juiste kleur niet vinden.
    Heb er nu antraciet op maar dat neigt eerder naar
    heel donkerblauw in de zon en dat was nooit mijn bedoeling.
    Welke kleur hebben jullie op de kozijnen , is warm grijs las ik
    en dat zoek ik ook in combi met een lichtere tint grijs.

    Alvast bedankt voor je antwoord, nogmaals groetjesss


    BeantwoordenVerwijderen
  50. Prachtige foto's Lia en wel makkelijk dat joep die blaadjes eet werkt als een kruimeldief hihihi .... prachtig zo route al heb ik hem nooit gelopen toen ik nog in Utrecht woonde , wel vaak gereden langs al die bomen in bloei ... super iets wat ik hier nog niet in Friesland gezien heb ... maar ja kan niet alles hebben hahahah ja het probleem met pijnlijke handen en armen kan ik van mijn fybromyalgie niet zo pretje, toegeven aan rust al is dat niet altijd leuk en makkelijk ...wens je heel veel sterkte ermee fijne week geniet lekker van je kleinkind en je gezinnetje ...lieve groet Rosita x

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Leuke foto's van je prachtige kat zo met die bloesem takken.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Heb eraan gedacht om die ene bloesemtak(moet eigenlijk takje zeggen) in de tuin af te knippen maar heb het toch maar niet gedaan ;) Prachtig hé, die bloesems!
    Lieve groet, hoop dat 't gauw beter gaat met de pijn in je armen en handen.

    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt Lia....
    Sterkte met je handen.....pijnlijk.....
    Ik ben ook even niet actief geweest in blogland door mindere omstandigheden......en ben nu dus een inhaalslag aan het maken....

    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  54. mag ik vragen welke kleur je op de muur hebt? het is een hele mooie kleur vind ik!
    lieve groet, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur op de muur is de lino kalkverf van Carte Colori.

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia